Προς το περιεχόμενο

Τεχνολογία και ποιότητα μουσικής


ginargiros

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Κατά πόσο πιστεύετε πως αυτή η ευκολία που υπάρχει στις μέρες μας μπορεί να οδηγήσει σε καλά αποτελέσματα και κατά πόσο μπορεί να οδηγήσει σε μαζική παραγωγή δίσκων όπου η πλειοψηφία είναι κάτι που θα το ακούσεις και δε θα σου μείνει ούτε για μία μέρα στο μυαλό.

 

Θα σας μεταφέρω δύο φράσεις που έχει πεί σε παλιότερες συνεντεύξεις ο φίλος και συνοδοιπόρος μου Σωτήρης Ζήσης(μπάσο) οι οποίες με άφησαν άφωνο με τη λακωνικότητα και το συμπεπτηγμένο του νοήματος τους...

Ο Σωτήρης μιλάει σπάνια δημόσια, αλλά όταν το κάνει, cuts to the bone... 8)

1. "Παλιότερα, βγαίναν 100 δίσκοι το μήνα κι απ'αυτούς οι 80 ήσαν άξιοι λόγου. Στις μέρες μας, κυκλοφορούν 1000 το μήνα και είναι ζήτημα αν μπορείς να βρείς 10-20 να συντηρήσουν το ενδιαφέρον σου..."

2. Σε ερώτηση για το πως ξεκινήσαμε και με τι ιδέες και στόχους, απαντά:

"Ξεκινήσαμε να παίξουμε μουσική, όχι μουσικά όργανα..."

Και κάτι ακόμα, διορθώστε με αν λαθεύω...

Ένα σημερινό τυπικό home studio έχει -νομίζω- σαφώς πιό πολλές δυνατότητες απο κάποιο "επαγγελματικό" προηγούμενων δεκαετιών. Κι όμως, πολλά απο κείνα που θαυμάσαμε κι αγαπήσαμε ηχογραφήθηκαν σε συνθήκες που σε κάποιους σημερινούς τεχνοκράτες θα προκαλούσαν γέλια...

Εν κατακλείδι, δεν αμφισβητώ την τεχνολογία και τα καλά της, απλά επισημαίνω πως το μουσικό αποτέλεσμα πάντα φιλτράρεται απο την καρδιά και το μυαλό του δημιουργού. Το ζήτημα είναι ποιοί τάχουν αυτά...(και τι κάνουν για να τα πλουτίσουν...)

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 64
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Η μουσικη ειναι ενα κοινωνικο γεγονος

 

Όχι απαραίτητα.

 

μεχρι τωρα ως προυποθεση

 

Διαφωνώ.

 

1. Την επικοινωνια μεταξυ των μουσικων

 

Διαφωνώ.

 

2. Την επικοινωνια με το κοινο

 

Διαφωνώ.

 

1. Σε ενα home studio γινεται το pre-production η καποιες προβες.

 

Διαφωνώ.

 

2. Σε ενα επαγγελματικο στουντιο γινεται η ηχογραφηση καθως και η προωθηση της μουσικης στα υπολοιπα συγκροτηματα, στο κοινο, στους ηχοληπτες. Ειναι ενα χωρος συναντησης ανθρωπων με ειδικοτητες και εμπειρια πανω στη  μουσικη

 

Διαφωνώ.

 

Η ηχογραφηση ειναι και αυτη ενα κοινωνικο φαινομενο, δεν ειναι μυστικο,

 

Κοινωνικό φαινόμενο όπως η αγορά τροφίμων από τις λαϊκές, ας πούμε; ;D

 

αλλωστε πως θα μαθει το κοινο σου οτι ετοιμαζεις κατι νεο?

 

Γιατί να μάθει; Εγώ έμαθα τι μουσική ετοιμάζει το κοινό μου; ;D

 

Απλα η τεχνολογια βοηθησε στην δημιουργια περισσοτερων home studio και στην αυξηση της ''ηχομονωσης'΄των μουσικων απο το κοινο.

 

Thank God δηλαδή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

1. Οταν παιζουμε μουσικη μονοι μας, ο μονος κριτης ειναι ο εαυτος μας

 

2. Οταν ηχογραφουμε μονοι μας ο μονος κριτης ειναι παλι ο εαυτος μας

 

3. Οταν κανουμε μιξη και μαστερινγκ μονοι μας ο μονος κριτης ειναι ο εαυτος μας

 

Η συναναστροφη με αλλα ατομα του ειδους και συνηθως με καλυτερες γνωσεις σε θεματα μουσικης εκτελεσης, ηχοληψιας και μιξης μονο θετικα αποτελεσματα μπορει να επιφερει.

 

 

Kατ αρχας θελω να πω οτι βρισκω το μελος FABRICAUDIO ενα απο τα πιο αξιολογα και πολυτιμα μελη του φορουμ κρινοντας απο τη σοβαροτητα και την μεστοτητα οσων ποστ του εχω διαβασει ασχετα με το αν διαφωνω η συμφωνω μαζι του.

Ενιωσα την αναγκη να το πω και τωρα ας διαφωνησω...

 

1.Ολοι μονοι τους παιζουν,η τεχνολογια δεν αλλαξε κατι σ αυτο,ισα ισα.Εδω υπαρχουν τα διαδικτυακα jam..Ερχεται η ωρα της κρισης οταν βγουν απ το δωματιο και παιξουν με αλλους σε κοινο,οχι απαραιτητα οταν μπουν σε επαγγελματικο στουντιο που απ τα κοψε ραψε και τα editing αντι για επαγγελματιες κριτες εχεις επαγγελματιες κοπτοραπτριες..

(εδω ειναι για μενα το μονο κακο που επεφερε η  τεχνολογια:Η τεμπελια που εφαγε το πραγματικο,το ανθρωπινο )

 

2.Αλλο το ηχογραφω μονος,κι αλλο το ακουω μονος...

Ασε που ποσοι στην χωρα αυτη ειναι ΙΚΑΝΟΙ καθοδηγητες αναλογα με το στυλ που θελει βεβαια ο παιχτης να περασει?Ποσοι ακομα ειναι ικανοι να βγαλουν τον ηχοπου θα θελε ο ΠΑΙΧΤΗΣ-ΓΚΡΟΥΠ?

Γιατι το επαγγελμα ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ με balls δεν υφισταται εδω...

 

3.α)Το μαστερινγκ ειναι το μονο πλεον που δεν μπορει να γινει σπιτι(ακομα)και ειναι αδυνατον να το κανει καποιος χωρις ειδικες γνωσεις.

  β)Η μιξη ειναι κατι εντελως υποκειμενικο αν εχεις στοιχειωδεις γνωσεις.

     Εχουν καει γκρουπ απο επαγγελματιες μαστεραδες και μιξερς...

Υπαρχουν home producers με εκπληκτικο μερακι και επαγγελματιες με presets σε ολα τα σταδια παραγωγης-ηχογραφησης-μιξης.

 

Η συναναστροφη μονο θετικα μπορει να φερει αν υπαρχουν οι ΙΔΑΝΙΚΕΣ συνθηκες..

Κι αυτο δε συμβαινει παντα,να μην πω τις λιγοτερες φορες..

Εκτος αν πανε ολοι για τα φραγκα οποτε..τουμπεκι ψιλοκομμενη..και αντε να τελειωνουμε..

Για να μην ακουγομαι ομως ισοπεδωτικος,ενας ΓΝΩΣΤΗΣ σε ενα καλο επαγγελματικο στουντιο,(ηχοληπτης-παραγωγος και ολα τα αλλα,στην Ελλαδα ζουμε)

Θα ειναι παντα ανωτερος στο αποτελεσμα απ οποιοδηποτε χοουμ παραγωγο.

Επισης μια ΚΑΛΗ ομαδα μουσικων ΠΑΝΤΑ θα ειναι ανωτερη απο τον σπιτικο ''προγραμματιστη-ενορχηστρωτη'' λογω πληθους μουσικων ''εγκεφαλων''.

 

Οσο για την ποιοτητα της μουσικης σε επιπεδο δημιουργιας,αν αυτο εννοει το θεμα,

η τεχνολογια βοηθαει στην εξυψωση της γιατι ατομα με ταλεντο και μερακι επιδεικνυουν δουλειες υψηλοτατης ποιοτητας,ενω πριν 20 χρονια πιθανοτατα να μην τις ειχαν καταγραψει ποτε,να τα χαν παρατησει λογω του κοστους ηχογραφησης.

 

Και ενα τελευταιο,Ποιοτητα δεν ειναι μονο ο,τι πλασαρεται απο το εμποριο ως ποιοτικο.

Ποιοτητα ειναι ενα φιλαρακι που εχω και γραφει εκπληκτικα εργα με κλασσικη κιθαρα στο cubase που τ ακουω εγω,αυτος και αλλοι τρεις...

Η ποιοτητα δε συμβαδιζει με το ποσοι ακουνε ενα εργο.

Ειναι κατι αδιευκρινιστο και υποκειμενικο.Η τεχνολογια βοηθαει να ευρυνουμε την υποκειμενικοτητα μας..μαλλον.. ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Η χρήση της απο νέους ανθρώπους ώστε να παράγουν κάτι πιο ολοκληρωμένο απο ότι θα μπορούσαν χωρίς αυτήν είναι φυσικά κάτι το πολύ καλοδεχούμενο.

 

Αυτοί που έχουν περιορισμένο μουσικό taste δεν θα μπορέσουν ίσως να παράξουν ποτέ κάτι αξιόλογο, όση βοήθεια κι αν τους δοθεί απο την τεχνολογία, οι υπόλοιποι όμως θα βοηθηθούν σε μεγάλο βαθμό ώστε να εξωτερικεύσουν αυτό που έχουν μέσα τους, δημιουργώντας κάτι που πριν απο μερικά χρόνια δεν θα ήταν εφικτό να πράξουν μόνοι τους, χωρίς να φύγουν καν απο το δωμάτιο τους.

 

Όσο αφορά τη χρήση της τεχνολογίας στην επαγγελματική μουσική παραγωγή, εκει το θέμα σηκώνει αρκετή συζήτηση.

 

Εγω απλά θα αναφέρω ένα τεχνολογικό εύρημα που είναι σχετικά καινούριο και εμένα προσωπικά με χαλάει αρκετά...και δεν είναι άλλο απο το autotune (ή το κάθε είδους πρόγραμμα τέλος πάντων που διορθώνει τη φωνή...)

 

Το ακούω πλέον και σε δουλειές καλλιτεχνών που έγιναν γνωστοί και για τις φωνητικές τους ικανότητες.

 

Μέχρι και οι simon and garfunkel χρησιμoποίησαν. (σε πρόσφατο live)

(Ας μη μιλήσω για τα εγχώρια μεγάλα ονόματα του τραγουδιού, του δίνουν και καταλαβαίνει)

 

Και αν στην πρώτη περίπτωση η τεχνολογία επιστρατεύτηκε για να τα βγάλουν πέρα σε ένα live τα "γερόντια", στην made in greece εκδοχή γίνεται για έναν και μόνο λόγο.

 

Εξοικονόμηση χρόνου. (άρα και χρήματος)

Προσέξτε, δεν μιλάω για άφωνους νέους καλλιτέχνες όπου χρησιμοποιείται γιατί χωρίς αυτό ακούγονται φάλτσοι...για φτασμένους τραγουδιστές μιλάω.

Γιατί να κάνει 10 takes ο τραγουδιστής όπως γινόταν παλιά, μέχρι να το "πετύχει"?

Ας κάνει 1-2 και τον "φέρνουμε"...

 

Το ίδιο ισχύει με την μέθοδο της κοπτοραπτικής για εισαγωγές οργάνων που έχουν νότες εκτός χρόνου ή εκτός pitch..."Μην το ξαναπαίξεις, θα το φέρουμε!".

 

Οι ηχολήπτες δεν είναι πλέον ηχολήπτες αλλά editors και έχουμε πλέον projects όχι ημερών αλλά ωρών.

 

Το να γλυτώνεις χρόνο σε μιά παραγωγή είναι φυσικά κάτι που σου λύνει τα χέρια και είναι καλοδεχούμενο.(πριν απο κάμποσα χρόνια όταν έλεγαν ψαλίδι κυριολεκτούσαν, έκοβαν την ταινία στα 2 και την κολλούσαν)

 

Αυτή η κατάχρηση της ευκολίας όμως και η αγωνία να γίνουν όλα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, κάνει τις περισσότερες δουλειές να ακούγονται φθηνές.

 

Το συμπέρασμα θα έλεγα είναι οτι η τεχνολογία δεν μας φταίει σε τίποτα.

 

Εμείς που την χρησιμοποιούμε είμαστε οι μοναδικοί υπεύθυνοι για το τί θα παραγάγουμε με αυτήν.

 

 

 

 

 

+ απειρα...

Τα ειπες ολα.

Πριν απο χρονια ως πιτσιρικας δεν ειχα τα μεσα να γραψω,περιμενα πως και πως να ερθει ενας φιλος που ειχε ενα τετρακαναλο κασσετοφωνο και με τις γνωστες πατεντες να γραψουμε 2-3 κιθαρες και τιποτα ψευτοντραμς.

Απλα τοτε (εμεις-δεν μιλαω για ολους) ειχαμε κατι που δεν εχουμε τωρα (ενω τωρα εχουμε απο ενα πληρεστατο home studio ο καθενας και πολλες γνωσεις ως τη χρηση του) : ειχαμε φλογα,χρονο,εμπνευση,ορεξη,φαντασια και δεν ξερω τι αλλο τα οποια ειτε εχουμε χασει,ειτε εχουν μειωθει πλεον.

Αρα η ευκολια των μηχανηματων και της τεχνολογιας δεν παραγει μουσικη χωρις τον σημαντικοτερο παραγοντα : τον ανθρωπο με εμπνευση.

 

Απο την αλλη ως επαγγελματιας ηχοληπτης πλεον βλεπω οτι η μελετη του καθε καλλιτεχνη-μουσικου-εκτελεστη (ή οπως αλλιως θελετε) η οποια αποσκοπουσε στο τελειο take (και στο τελειο live κατ επεκταση γιατι αν παιζεις-ερμηνευεις κατι καλα το παιζεις παντου), εχει μεινει σε δευτερη μοιρα καθως αυτη η σιγουρια του οτι "ελα μωρε,θα το φτιαξει ο ηχοληπτης" (και ως προς τον χρονο αλλα και ως προς το κουρδισμα κλπ) εχει κανει την πλειοψηφια των μουσικων-ερμηνευτων κλπ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ και σαφως κατωτερους απο τους αντιστοιχους προ ψηφιακης ευκολιας.

Και σιγουρα οταν ενας ηχοληπτης καθεται και συναρμολογει συλλαβη συλλαβη και νοτα νοτα εναν ολοκληρο δισκο,τοτε οταν ο "συναρμολογουμενος" καλλιτεχνης βγει σε live ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να ερμηνευσει σωστα,ουτε καν να πιασει μια μετρια αποδοση, πολυ απλα γιατι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ και στην ουσια ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ.+-

(Φυσικα κατι θα φταιει,δεν θα ακουει καλα,θα φυσαει,θα ειναι αναδρομος ο Ερμης κλπ) ;D

 

Η (φτηνη πλεον) τεχνολογια στα χερια του ανθρωπου με εμπνευση ειναι σημαντικη.

Η (φτηνη πλεον) τεχνολογια στα χερια του ανθρωπου χωρις εμπνευση ειναι αχρηστη.

Η (φτηνη πλεον) τεχνολογια στα χερια του επιτηδειου ημιμαθη κερδοσκοπου ειναι επικινδυνη (σε αυτη την περιπτωση θα προτιμουσα να παραμενει το στουντιο κατι πραγματικα απιαστο οικονομικα ωστε να μην λεει ο καθε επιτηδειος που εχει ενα pc και ενα μικροφωνο και δεν ξερει που παν τα τεσσερα γιατι δεν εχει διαβασει τιποτε αλλο περα απο Μικυ Μαους και εσπρεσσο "εχω στουντιο").

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα σας πω κάτι που ίσως δεν ξέρετε: ότι ο πρώτος δίσκος των Boston έχει ουσιαστικά ηχογραφηθεί ολόκληρος από τον Scholz. Ο άνθρωπος, αφού συνέθεσε τα τραγούδια, αποφάσισε να φτιάξει ένα ντέμο για το καθένα από αυτά, εργαζόμενος μόνος του σε ένα υπόγειο με εντελώς αναλογικό εξοπλισμό. Έπαιξε όλα ανεξαιρέτως τα parts για όλα τα όργανα εκτός από τα ντραμς ("Εκείνη την εποχή έπαιζα μόνο air-drums") και τη φωνή.

 

Το αποτέλεσμα ήταν τέλειο. Όταν το πήγε στην εταιρεία (η οποία το ενέκρινε αμέσως), υπήρχε το πρόβλημα ότι σύμφωνα με τα ήθη και έθιμα της εποχής, δεν ήταν αποδεκτό ότι ένας άνθρωπος υπέγραφε όλη αυτή τη μουσική διαδικασία - ήταν πιο πρόσφορο να προσποιούνται ότι υπήρχε η συλλογική προσπάθεα ενός γκρουπ που "δουλεύουν όλοι μαζί" κλπ κλπ.

 

Του λένε λοιπόν, "κοίτα, θα το κυκλοφορήσουμε, αλλά βρες μία μπάντα και μπείτε σε ένα στούντιο και ηχογράφησέ το από την αρχή". Ο Scholz, που είχε νωπές τις μνήμες για το πως η απομόνωση και η ηρεμία του υπογείου είχαν οφελήσει τη μουσική, είπε "ναι", αλλά σε συννενόηση με τον παραγωγό John Boylan από την εταιρεία, και ενώ είχαν νοικιάσει κανονικό στούντιο στο οποίο ο Boylan έκανε κάτι άσχετες ηχογραφήσεις για αντιπερισπασμό προς την ηγεσία της εταιρείας, επέστρεψε στο υπόγειο και ξανά-έπαιξε όλο το δίσκο, διορθώνοντας τις ελάχιστες ατέλειες των πρώτων takes.

 

Στην πραγματικότητα, μόνο στο τελευταίο κομάτι του δίσκου συναντήθηκαν τα μέλη της μπάντας και δημιουργήθηκαν οι Boston.

 

Ο πρώτος δίσκος των Boston είναι το αποτέλεσμα της εργασίας ενός και μόνο ανθρώπου - μουσικού που μαμούσε βέβαια - αλλά ενός, στο ρόλο του ηχολήπτη, του κονσολιέρη, του εκτελεστή και του ημίθεου.

 

Αυτά σε υποστήριξη των απόψεων του OurDarkness (παρ' ότι ούτε αυτός, ούτε εγώ, είμαστε φίλοι του hard-rock της δεκαετίας του '70) και σε αντίθεση με τις απόψεις του FABRICAUDIO περί "κοινωνικού φαινομένου" και της αναγκαιότητας να έρχονται οι μουσικοί και οι ηχολήπτες σε επαφή για βελτίωση των αποτελεσμάτων.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ζήτημα είναι ποιοί τάχουν αυτά...(και τι κάνουν για να τα πλουτίσουν...)

 

....Το σημαντικότερο ,άντε και το έχεις πως το πλουτίζεις;  Πρέπει να είσαι σε εγρήγορση  πνευματική, και όχι να αναπαύεσαι σε αυτά που απλοχέρα και φτηνά σου προσφέρει η τεχνολογία ,η μελέτη και μονό η μελέτη οδηγεί στην πραγματική γνώση,  άρα και σε πιο αρεστά αποτελέσματα.

Η γνώση είναι σύμμαχος της έμπνευσης  και απαραίτητη για την δημιουργία ,όχι το ‘ξέρω’ αλλά το ‘γνωρίζω’ . ;)

 

 

rust never sleeps

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικα τα πραγματα ειναι ΤΡΑΓΙΚΑ απλα.

 

Αν εχεις ταλεντο και ΓΡΑΦΕΙΣ καλη μουσικη (πτιδηποτε ειδους) ,ειτε εχεις ,ειτε δεν εχεις τεχνολογια το αποτελεσμα θα ειναι καλο,αν δεν εχεις ταλεντο & δεν ξερεις να γραφεις καλη μουσικη...βραστα και αστα...και τα Ocean Wave να πας...μαπα θα ειναι το καρπουζι....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εαν το στουντιο παρομοιαστει με ενα σχολειο και το home στουντιο με την εκμαθηση απο το σπιτι τοτε :

 

1. Σχολεια υπαρχουν πολλα και διαφερουν ποιοτικα και οικονομκα (ιδιωτικα-δημοσια)

 

2. Η εκμαθηση απο το σπιτι εξυπηρετει την εκπαιδευτικη πλευρα περισσοτερο και οχι την διαμορφωση χαρακτηρα

 

 

Σιγουρα υπαρχουν δισκοι που γραφτηκαν σε ενα υπογειο αλλα αυτοι ειναι εξαιρεσεις, η μουσικη εξελιξη καποιου μουσικου γινεται με την συναναστροφη και την κριτικη απο τον περιγυρω του.

 

Ο μιξη ερασιτεχνισμου (μουσικος στα πρωτα βηματα) και επαγγελματισμου (ηχοληπτης-στουντιο) εχουν σαν αποτελεσμα μια πιο ολοκληρωμενη παραγωγη. Εννοειται οτι πρεπει να υπαρχει και η αναλογη επικοινωνια, αλλα η δημιουργια την μουσικης δεν ειναι κατι που γινεται σε μια μερα, οποτε γνωριζοντας τον 'συνεργατη' σου μπορεις να εκτιμησεις εαν:

 

1. Εισαι ικανος να ανταπεξελθεις απεναντι του και αν οχι προσπαθεις να βελτιωθεις

 

2. Ειναι ικανος να ανταξελθει απεναντι σου και αν οχι βρισκεις καποιον αλλο.

 

 

 

Νικος

 

 

Recording and Rehearsal Studio

www.fabricaudio.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εαν το στουντιο παρομοιαστει με ενα σχολειο και το home στουντιο με την εκμαθηση απο το σπιτι τοτε :

 

Γιατί να γίνουν αυτές οι παρομοιώσεις; Ποια λογική έδρα υπάρχει; Τις χιλιετίες που δεν υπήρχαν στούντιο (home ή άλλα), υπήρχε πάντα το υπόγειο της ηρεμίας και της απομόνωσης, όπου ο μουσικός αγωνιζόταν και βελτιωνόταν ***.

 

1. Σχολεια υπαρχουν πολλα και διαφερουν ποιοτικα και οικονομκα (ιδιωτικα-δημοσια)

2. Η εκμαθηση απο το σπιτι εξυπηρετει την εκπαιδευτικη πλευρα περισσοτερο και οχι την διαμορφωση χαρακτηρα

 

Οποιοσδήποτε με παιδιά σε ηλικία για σχολείο, θα σε διαβεβαιώσει ότι η διαμόρφωση χαρακτήρα γίνεται στο σπίτι. Δεν είναι αναμενόμενο, ή επιθυμητό, να γίνει οπουδήποτε αλλού.

 

*** Ρετιρέ στην περίπτωση των καπιταλιστικών γουρουνιών.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου