Προς το περιεχόμενο

Τεχνολογία και ποιότητα μουσικής


ginargiros

Προτεινόμενες αναρτήσεις

H "αρτιότητα" (όπως γίνεται αντιληπτή από τους πολλούς, δηλ. ως συνεπές παράγωγο μίας λίγο-πολύ τυποποιημένης παιδείας), δεν ξέρω αν είναι ζητούμενο στη μουσική ή στις άλλες τέχνες. Είναι λίγο σα να λες ότι το ποίημα είναι καλό όταν έχει ομοιοκαταληξία... αλλά λησμονείς ότι είναι ακριβώς αυτοί οι σακατεμένοι "ιδεάτορες" που επιλέγουν την ομοιοκαταληξία ως τελευταίο προπύργιο πριν παραδεχθούν την ικανότητά τους.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 64
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

H "αρτιότητα" (όπως γίνεται αντιληπτή από τους πολλούς, δηλ. ως συνεπές παράγωγο μίας λίγο-πολύ τυποποιημένης παιδείας)...

 

 

Γιατί να πάρουμε την έννοια που γίνεται αντιληπτή από τους πολλούς (βάσει υπόθεσης, ούτε συμφωνώ οτι αυτή ειναι η άποψη των πολλών ούτε πιστεύω οτι τους ρωτήσαμε τους πολλούς τι νομίζουν) και όχι το πώς πραγματικά είναι τα πράγματα?

Σε άλλο θέμα συζητείται το πόσα κομμάτια βρίσκονται στο συρτάρι (σαν ιδέες). Τι λείπει για να λήξουν τα projects και να προχωρήσουμε παρακάτω, αν όχι η δυνατότητα να δοθεί δομή και έκφραση, ώστε η ιδέα να "ντυθεί" και να πάρουμε ένα ωραίο τραγούδι?

 

Πώς θα γράψουμε μια ιδέα χωρίς μετρονόμο και ποιός θα παίξει σωστά και ωραία πάνω σε αυτό το μετρονόμο?

 

Αντίθετα, χάριν της συζήτησης, θα υποστηρίξω οτι η πολυ-τεχνική προσέγγιση της μουσικής από το λόγο, την εικόνα ή τις καλές τέχνες απομακρύνει τις συνιστώσες που απαιτούνται για να υπάρξει μουσική αρτιότητα, γι ' αυτό και καταλήγουμε σε δηλώσεις frontmen που συνιστούν να "παίζετε από την ψυχή σας και να μη σας νοιάζει τι είναι σωστό και τί όχι", παραγνωρίζοντας οτι από πίσω τους έχουν μια μπαντάρα που στηρίζει και ωραιοποιει τη δική τους-απλή- συμμετοχή (σε βαθμό που τελικά το αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται άρτιο).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το σύστημα παιδείας, το όποιο σύστημα παιδείας έχει επίσης ακόμα ένα σκοπό, να σου μάθει τους όποιους κανόνες διέπουν το αντικείμενο που εκπαιδεύεσαι ( πχ. κανόνες κλασσικής αρμονίας ). Απο κεί και μετά έχοντας τον έλεγχο του τι κάνεις εύκολα τους παραβαίνεις. Αλλά έχει μεγάλη σημασία να ξέρεις πότε τους παραβαίνεις και γιατί.

 

Ετσι επίσης θα έχουμε τοποθετήσεις σχετικά με το μετρονόμο. To click or not to click ? Αν δεν έχεις παίξει ποτέ με το μετρονόμο σαφώς και θα πείς ότι ίσως να είναι περιττός σε κάποια στιγμή. Απλά έχοντας μελετήσει με μετρονόμο μπορείς να έχεις το ρυθμό μέσα σου, να είσαι σταθερός και καθαρός σε αυτό που παίζεις και ότνα θέλεις πιο  loose feeling να ξεφεύγεις από το μετρονόμο ( πχ στα latin από το 1 έως το 3 δεν μας νοιάζει να είναι όλα ακριβώς παιγμένα αν θέλουμε να δώσουμε πιο χαλαρό αίσθημα αρκει το 1 και το 4 να είναι εκει που πρέπει ) αλλά υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που δεν πρέπει να ξεφύγεις, η που πρέπει να είσαι ακριβής στο θέμα σου γιατί μπορεί να παίζεις tutti με κάποιον άλλον στο σχήμα που παίζεις.

 

Εν πάσει περιπτώσει επειδή το θέμα το έχουμε βγάλει τελείως εκτός δρομολογίου ( off topic ) θα σου πρότεινα να ανοίξεις καινούριο θεματάκι να κάνουμε κουβέντα εκεί.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το θέμα είναι σχετικό, καθώς σε κάποιες απόψεις ο μουσικός αποτελεί συνώνυμο του εργαλείου που έχει μπροστά του ένας δημιουργός, όπως ακριβώς κάποιο τεχνολογικό μέσο. Αν δεν σας φαίνεται έτσι, φυσικά να διαχωρίσω τα θέματα και να συνεχίσουμε εκεί :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια ακόμα τοποθέτηση. Καλώς ή κακώς ανέκαθεν η δημιουργία καλλιτεχνικών έργων αγοραζόταν ή χρηματοδοτούταν από κάποιον. Παλαιότερα λόγω των συνθηκών, κάποιων ευγενών ή της εκκλησίας και λόγω έλλειψης μέσων ήταν ένα χόμπυ των ελάχιστων, ενώ καταγράφονταν ακόμα λιγότερα έργα και άπειρα ξεχνιόνταν εντελώς.

Σιγά σιγά με την εξάπλωση διάφορων μέσων αποτύπωσης και μετά ενημέρωσης η διαδικασία άρχισε να διευκολύνεται. Αυτή τη στιγμή τα μέσα είναι άπειρα, οι άνθρωποι που ασχολούνται επίσης, και οι τρόποι διάδωσης άμεσοι και εύκολοι για τους πολλούς.

 

Αυτό μόνο καλό είναι καθώς ο καθένας βρίσκει το κοινό του, αλλά προφανώς οι εποχές που μπορούσε ένας καλλιτέχνης να κάνει την εντύπωση που έκαναν οι μπητλς έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Κατά τη γνώμη μου τα φαινόμενα τέτοιας μαζικής αποδοχής βασίστηκαν και πολύ στον ίδιο τον μιμητισμό του ανθρώπου. Πόσοι απλά αγόρασαν τον χ δίσκο επειδή αυτόν αγοράσαν όλοι ή αυτόν παίζει το ραδιόφωνο.

 

Πλέον λοιπόν με την διεύρυνση της κοινωνίας χάρη στο ιντερνετ αυτό απλά δεν πρόκειται να ξαναγίνει για κανένα λόγο. Έτσι πάντα τελικά η μουσική παραγωγή θα καταλήξει και θα συνεχίσει χάρη στους ανθρώπους που απλά θέλουν να το κάνουν αυτό, διότι το αγοραστικό κοινό απλά δεν θα μπορεί να τους στηρίξει. Το προϊόν το οποίο θα έχει ζήτηση σιγά σιγά κ αυτό θα βρει τον δρόμο του. Αν μη τι άλλο θα υπάρχει για καιρό η βιομηχανία εμπορικής μουσικής η οποία αν και περνάει κρίση καλά κρατάει.

 

Αυτό που μάλλον θέλω να πω είναι ότι οι ιδέες υπάρχουν, απλά δεν είναι πια για κανένα λόγο δυνατόν να κάνουν την εντύπωση που έκαναν παλαιότερα και λόγω του όγκου πληροφορίας είναι αδύνατον να τις ανακαλύψουμε όλες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μήπως το homestudio σκότωσε το larger than life;

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μουσικη ειναι ενα κοινωνικο γεγονος και ειχε μεχρι τωρα ως προυποθεση

 

1. Την επικοινωνια μεταξυ των μουσικων

 

2. Την επικοινωνια με το κοινο

 

 

Η τεχνολογια διευκολυνε αλλα και απομονωσε μερικες φορες τους μουσικους. Βεβαια υπαρχουν και οι solo μουσικοι, οι οποιοι θα εκαναν μουσικη με τον ενα η τον αλλο τροπο.

 

Το home studio ειναι ενας προθαλαμος πριν το επαγγελματικο στουντιο, αλλα δεν πιστευω οτι μπορει να το 'σκοτωσει' γιατι εξυπηρετουν διαφορετικους σκοπους

 

1. Σε ενα home studio γινεται το pre-production η καποιες προβες.

 

2. Σε ενα επαγγελματικο στουντιο γινεται η ηχογραφηση καθως και η προωθηση της μουσικης στα υπολοιπα συγκροτηματα, στο κοινο, στους ηχοληπτες. Ειναι ενα χωρος συναντησης ανθρωπων με ειδικοτητες και εμπειρια πανω στη  μουσικη

 

 

Η ηχογραφηση ειναι και αυτη ενα κοινωνικο φαινομενο, δεν ειναι μυστικο, αλλωστε πως θα μαθει το κοινο σου οτι ετοιμαζεις κατι νεο? Απλα η τεχνολογια βοηθησε στην δημιουργια περισσοτερων home studio και στην αυξηση της ''ηχομονωσης'΄των μουσικων απο το κοινο.

 

 

Νικος

 

Recording and Rehearsal Studio

www.fabricaudio.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν εννοώ αυτό. Μήπως η τεράστια προσφορά και η εύκολη πρόσβαση σε "βιβλιοθήκες" μουσικής (προφανώς μέσω της τεχνολογίας) απογύμνωσε τους μύθους; Μήπως το sex, drugs and rock 'n' roll μετατράπηκε σε 9 to 5 and bedroom jam;

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν εννοώ αυτό. Μήπως η τεράστια προσφορά και η εύκολη πρόσβαση σε "βιβλιοθήκες" μουσικής (προφανώς μέσω της τεχνολογίας) απογύμνωσε τους μύθους; Μήπως το sex, drugs and rock 'n' roll μετατράπηκε σε 9 to 5 and bedroom jam;

Και το sex, drugs and rock n roll εμπορικό παιχνιδάκι και μύθος του τότε ήταν. Απλά ο κόσμος έχει ξεπεράσει την χαζομάρα της δήθεν αυτής επαναστατικής ζωής μιας και απλά δεν είναι επανάσταση πλέον. Τότε είχε απήχηση γιατί βοηθούσε τον κόσμο να ξεφύγει από τις μικρές και αφυκτικές κοινωνίες που ζούσε, τώρα με τη δύνατότητα επικοινωνίας δίνεται η ευκαιρία στον άνθρωπο να ξεφύγει από τη μικρή κοινωνία του και να έρθει σε επαφή με οποιονδήποτε παγκοσμίως και εκεί να βρει το κοινό του και να γίνει αποδεκτός από κάποιον. Έτσι η τυχόν τέτοιου τύπου επανάσταση δεν είναι αναγκαία πλέον. Η μουσική έχει γίνει πιο εσωστρεφής. Τέλος η πληροφόρηση έχει το καλό ότι καταρρίπτει οποιονδήποτε μύθο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν εννοώ αυτό. Μήπως η τεράστια προσφορά και η εύκολη πρόσβαση σε "βιβλιοθήκες" μουσικής (προφανώς μέσω της τεχνολογίας) απογύμνωσε τους μύθους; Μήπως το sex, drugs and rock 'n' roll μετατράπηκε σε 9 to 5 and bedroom jam;

 

Η τεχνολογια οπως αναφερθηκε και απο αλλους συμφοριτες ειναι εργαλειο. Η χρηση της εξαρταται απο εμας τους μουσικους εαν θα βελτιωσει η θα υποβαθμισει την ποιοτητα της μουσικης.

 

 

Το νοιζ ως φορουμ στηριζετε στην τεχνολογια και εχει θετικα αποτελεσματα μιας και γινονται ανταλλαγες ιδεων, αποψεων και κριτικης, ο μονολογος δεν εχει νοημα σε ενα φορουμ.

 

Ετσι και η τεχνολογια απο την αποψη της συνθεσης και της ηχογραφησης μπορει να διευκολυνει αλλα δεν μπορει να αντικαταστησει την προσωπικη επαφη με τους μουσικους και τους ηχοληπτες.

 

1. Οταν παιζουμε μουσικη μονοι μας, ο μονος κριτης ειναι ο εαυτος μας

 

2. Οταν ηχογραφουμε μονοι μας ο μονος κριτης ειναι παλι ο εαυτος μας

 

3. Οταν κανουμε μιξη και μαστερινγκ μονοι μας ο μονος κριτης ειναι ο εαυτος μας

 

 

Η συναναστροφη με αλλα ατομα του ειδους και συνηθως με καλυτερες γνωσεις σε θεματα μουσικης εκτελεσης, ηχοληψιας και μιξης μονο θετικα αποτελεσματα μπορει να επιφερει.

 

Νικος

 

 

Recording and Rehearsal Studio

www.fabricaudio.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου