Προς το περιεχόμενο

Σκέψεις ατάκτως ερριμμένες για το Blues εδώ και σήμερα


audiokostas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δυστυχώς, όλα όσα γνωρίζουμε για την ανθρώπινη ψυχολογία, δεν επιβεβαιώνουν αυτό που λες. Οπότε, η απαιτείς να δεχτούμε ότι είσαι εξαίρεση (το οποίο ευχαρίστως ας δεχθώ διότι δε σημαίνει ότι κάνω λάθος στα υπόλοιπα που έγραψα), ή δεν έχεις παρατηρήσει προσεκτικά την εκάστοτε ψυχολογία σου, ή σου συμβαίνουν συχνά παράξενα και ακραία πράγματα οπότε εναρμονίζεσαι με αυτά απολύτως.

 

Αγαπητέ trolley, έχεις δίκιο. Και επίσης ξέρεις ότι με την παραπάνω λογική ΟΥΔΕΜΙΑ δήλωση που αφορά αφηρημένες έννοιες μπορεί να είναι απόλυτα αληθής. Αν το πάμε ένα βήμα παραπέρα, ΟΥΔΕΜΙΑ δήλωση μπορεί να είναι απόλυτα αληθής γενικώς. Χαθήκαμε όμως και δε συζητάμε για μπλουζ.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 137
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

λοιπόν jazz άκου :

 

την επόμενη φορά που θα γίνει μια στραβή και είσαι χάλια με τα μούτρα ως το πάτωμα ...

θα τα βάλεις κάτω ρε παιδί μου .... θα σκεφτείς : μηπως ρε παιδιά ταυτόχρονα μου συμβαίνει και κάτι καλό και δεν είμαι τόσο χάλια τελικά ?

Ρε μπας και είμαι πχ : 70% χάλι και 30% μια χαρούλα ?

 

και τότε θα καταλάβεις τι πραγματικά σου συμβαίνει  ;D

www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρατηρώ πως το θέμα έχει μεταβληθεί και από "σκέψεις για το μπλουζ" έγινε "σχέση μουσικής και συναισθηματικού κόσμου"...

 

Για το νέο θέμα, λοιπόν, η (ως τώρα) άποψή μου είναι πως σύνθεση της "σούπας" των ανθρώπινων συναισθημάτων είναι διαρκώς μεταβαλλόμενη. Επομένως, έχει δίκιο ο τρόλεϊ λέγοντας πως "ποτέ κάποιος δεν νιώθει ΜΟΝΟ κάτι". Προσθέτω όμως πως το συναίσθημα το οποίο κυριαρχεί ανάμεσα στα άλλα, κάτι το οποίο συμβαίνει και αυτό συνεχώς, είναι αυτό που καθορίζει την εκάστοτε διάθεση του ατόμου. Ο μουσικός λοιπόν, ως εκτελεστής, ασχολείται μεν διανοητικά με το τεχνικό θέμα της εκτέλεσης ενός έργου, παράλληλα όμως άγει και άγεται από αυτό, μεταβάλλοντας ο ίδιος την σύνθεση της "σούπας" του και επηρεάζοντας ο ίδιος την διάθεση και την ψυχολογία του. Η μεταβολή αυτή, όταν είναι έντονη, σαφέστατα επηρεάζει και τους ακροατές του (και ακόμα περισσότερο όταν υπάρχει και η οπτική επαφή). Από αυτήν την άποψη, λοιπόν, η μουσική όντως εκφράζει συναίσθημα (του εκτελεστή) και παράλληλα επηρεάζει και την συναισθηματική διάθεση του εκάστοτε ακροατή.

 

Αναφορικά με το μπλουζ, τώρα. Βάζοντας στην άκρη οποιαδήποτε τεχνικά θέματα (αρμονίες, τεχνική, όργανα, ήχους κ.λπ.), είναι ένα είδος μουσικής όπως όλα τα άλλα. Έχει αξιόλογους μουσικούς/εκτελεστές/συνθέτες και εξαιρετικά τραγούδια/ορχηστρικά, όπως έχει και τα αντίστοιχα απαράδεκτα. Όπως και η τζαζ, η ποπ, η κλασική, η οποιαδήποτε παραδοσιακή μουσική.

 

Η ενασχόληση της μεγάλης μάζας των εκκολαπτόμενων μουσικών με αυτό το είδος οφείλεται κατά τη γνώμη μου στην λανθασμένη πεποίθηση πως η μπλουζ μουσική είναι εύκολη στην εκτέλεσή της γιατί οι πρωτομάστορές της "απλά γρατσουνούσαν τις χορδές και παίζαν μόνο 3 ακόρντα". Αυτό είναι και το λάθος. Όλα τα είδη της μουσικής εξελίσσονται διαρκώς και προσαρμόζονται στην εκάστοτε πραγματικότητα, επομένως και το μπλουζ έχει, μετά από τόσα και τόσα χρόνια, ξεφύγει από τα στενά πλαίσια της μονόχορδης κιθάρας και του παντζουριού και έχει αποκτήσει μια νέα δυναμική. Έχει εμπλουτιστεί με στοιχεία από άλλα είδη μουσικής και έχει, αντίστοιχα, επηρεάσει άλλα τόσα. Επομένως για να πει κάποιος στις μέρες μας ότι ασχολείται με το μπλουζ, και ειδικότερα το σύγχρονο μπλουζ, θα πρέπει να είναι κάτι ΑΛΛΟ από μια απομίμηση του Muddy Waters, του John Mayall, του B.B. King, του Gary Moore.... ή, από την άλλη, αν το επιλέξει, να γίνει ένας αξιόλογος εκτελεστής και διασκευαστής των παλιών κλασικών κομματιών, όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αυθεντική τους εκτέλεση, χωρίς φιοριτούρες και φρου φρου.

 

 

Διότι την μ@@@@@ ουδείς εμίσησε, τον μ@@@@@ όλοι. ;)

RANDOMIZE USR 0

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την αυθεντική εκτέλεση ποιού όμως; Αν δεις, τα περισσότερα "μεγάλα" μπλουζ έχουν τόσες εκτελέσεις όσες τα χρόνια του B.B.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οπως πολυ σωστα λεει ο dmilo, οι "νεοι", "εκκολαπτομενοι" εχουν αυτη την εντυπωση...

Αυτη ειχα κι εγω οταν ημουν πιτσιρικας...

Οταν ομως πηγα να βγαλω Lightning Hopkins (Trouble No More) και ειδα οτι επαιζε συγχορδιες diminished κλπ, καταλαβα πως μονο "ξεκουρδιστος" δεν ηταν.

Επισης τετοιοι παιχτες που υποτιθεται πως ηταν εκτος χρονου, βλεπεις εν καιρω πως απλα πηγαιναν τις αλλαγες, χρονικα, με βαση τους στιχους.

 

Εκτος αυτων ομως ο μεσος μαυρος αμερικανος εκεινης της εποχης, καθε αλλο παρα μουσικα αμμορφωτος δεν ηταν.

Δεν εννοω πως ειχε πτυχιο αρμονιας κλπ, αλλα οσο εχω διαβασει, απο την καταργηση της δουλειας και μετα, οταν μπορουσαν και οργανωνονταν σε δικες τους μικρες "κοινωνιες" ωστε να εχουν τις δικες τους εκκλησιες στις οποιες οπως ξερουμε ολοι, φανατικα πηγαιναν καθε κυριακη, λειτουργουσαν και μαθηματα (εμπειρικα) μουσικης για τα παιδακια.

Οποτε στην ηλικια των 10 ετων περισσοτερες γνωσεις ειχε ενα παιδι εκει, παρα εδω το 2010 οπου στα περισσοτερα σχολεια δεν υπαρχει καν δασκαλος μουσικης ουτε στο λυκειο (τουλαχιστον εγω μια χρονια μονο ειχα στ γυμνασιο)...

 

Για την εγχωρια μουσικη σκηνη, καλυτερα να μην αναφερθω, καθως εκτος ελαχιστων (2-3) εξαιρεσεων, οι υπολοιποι, ορθοτατα οπως ειπωθηκε, τουλαχιστον μαϊμουδιζουν...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορώ να θυμηθώ ούτε μία στιγμή στην 45 χρονη ζωή μου, όπου ο συναισθηματικός μου κόσμος να μην ήταν ένα ποτ-πουρί συναισθημάτων και διαθέσεων. ΠΟΤΕ δεν ήμουν μόνο χαρούμενος, ή μόνο λυπημένος ή μόνο οτιδήποτε. ΠΑΝΤΑ υπάρχει ένα μείγμα

 

γι' αυτό και υπάρχουν blues τραγούδια με λιγώτερη ή περισσότερη "λύπη/θλίψη", μάλιστα είχα ακούσει γνωστό μαύρο μπλουζίστα να αναφέρεται στα "κεφάτα" και "μπιτάτα" blues τραγούδια ως "happy blues"

 

Ελάχιστοι άνθρωποι έχουν γράψει αξιοπρεπή ερωτικά τραγούδια.

 

αυτό δεν σημαίνει πως τα τραγούδια αυτά δεν αποτέλεσαν εξωτερίκευση ερωτικών συναισθημάτων

 

το αν σου/μου αρέσουν έχει να κάνει με το μουσικό ταλέντο του δημιουργού και φυσικά με το γούστο σου/μου, και όχι με το τι προσπαθούσε να εκφράσει αυτός

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε χρειάζετε να γίνουν καταστροφές ή να δουλεύεις στα χωράφια κτλ για να πείς i ve got the blues.Μπορεί να ξεκίνησε όλη η φιλοσοφία και θεματολογία του είδους έτσι αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει.Δηλαδή έχουν προχωρήσει.Οταν μετά απο χρόνια μελέτης (παιξίματος)στο συγκεκριμένο είδος πείς Now i am ready ,πάλι δεν θα είσαι. Όταν όμως φτάσεις σε ένα σημείο να μπορείς να κάνεις τη κιθάρα η το οποιοδήποτε όργανο προέκταση του εαυτού σου ,δηλαδή να  μπορείς να << μιλάς>> μέσω της κιθάρας και όχι απλά να παίζεις πεντατονικές τότε θα καταλάβεις απο μόνος σου ότι you 'got the blues.H μεταφορά των συναισθημάτων όταν μετατρέπετε σε παίξιμο απο καρδιάς είναι ότι πιο ωραίο ,και το ζητούμενο θέλω να πιστεύω.Αυτό συμβαίνει σε όλα τα είδη μουσικής,απλά στο blues όταν βγεί πραγματικά είναι κάτι το απίστευτο σε εκφραστικότητα,συναίσθημα κτλ.Είναι το είδος που σου επιτρέπει περισσότερο απο όλα τα είδη να βγάλεις τον εαυτό σου προς τα έξω.Mε λίγα λόγια όπως είχε πεί και ο μεγάλος Hendrix.Βlues is easy to play but hard to feel.Οποιος κατάλαβε ,κατάλαβε.OVER ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Don't tell me about the blues

 

Yeah, you're a down and dirty blues man

Look-a-here

You play blues on blue guitar

According to the news man

As far as blues goes you a star

I'll admit you gettin' down there

But I'm down much deeper then you are

 

Yeah, you sing those songs of sorrow

But to me you just don't sound real

You say you're down enough to borrow

I must be down enough to steal

Now the blues ain't what you're singin'

The blues is what I feel

 

You tell me your love light is dimmin'

And how your old lady cheats

You go backstage with all the women

While I go back out on the street

Well, you know that you're a winnner

And you tell me you were born to lose

But please, please, please, don't tell me about the blues

 

You tell it like you're barefoot

And you're wearin' those hondred dollar shoes

Yeah, you can shuck and jive me all you wanna

But please, please don't tell me about the blues

 

 

Yeah, you tell me you a poor man

While you flashin' those ruby rings

But on a million dollar tour

Man, you can flash more than a goddamn thing

But it's me who's payin' my dues

So please, man, don't tell me about the blues

 

 

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ερωτηξις...

εχει νοημα η συνεχιση της κουβεντας αυτης?

η να επικεντρωθουμε στα αρχικα λεγομενα του audiokosta?

 

αμα ειναι ετσι να το τοποθετησουμε σε μια αλλη βαση πανω σε μια νοητη πλατφορμα του χωρου του χρονου*, οπως θα ελεγε και ο Βελτσος και σε ενα νεο προτσες εμπειρικων εκφρασεων...

 

*η μηπως του χρονου του χωρου...?

 

 

edit: με προλαβε ο ierissiotis καθως εγραφα...

Καθως πολυ σωστα ειχε πει και ο Miles Davis οταν τον ρωτησαν αν παιζει blues, ειχε απαντησει πως προερχεται απο σχετικα αστικη οικογενεια, οχι φτωχη, σπουδασε, ειχε την οικονομικη ανεση, ο πατερας του δεν ηταν σκλαβος, αλλα καταληγει με τη φραση πως "I can play some m/f blues..."

 

Στην τελικη ποιος ειπε οτι το blues ειναι μονο ερωτικα τραγουδια?

Η οτι ολοι πρεπει να εινια φτωχοι, εργατες, βαμβακοεργατες κλπ?

Ξερει κανεις τι δουλεια εκανε ο πατερας του Bloomfield? του Butterfield?

Ποσα λεφτα ειχαν? οτι τους ανηκε το μισο Σικαγο?

Μπορει να πει κανεις οτι δεν επαιξαν blues?

H οτι δεν μπορουσαν και απλα μαϊμουδιζαν?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οποιαδήποτε προσπάθεια να αναλύσουμε την μουσική συναρτήσει συναισθημάτων ή/και τα συναισθήματα συναρτήσει της μουσικής, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε άλλη μια συζήτηση για γεμιστά (τα οποία παρεπιπτόντως πρέπει να ανακηρυχθούν στο φαγητό μασκότ του νοιζ).

 

Εδώ φιλόσοφοι, επιστήμονες, καλλιτέχνες και απλοί άνθρωποι δεν έχουν καταλήξει σε ένα κοινό συμπέρασμα, εμείς στις μερικές δεκάδες σελιδών θα καταλήξουμε; Δεν νομίζω. Οπότε πρός τι το πάθος και η εμμονή; Η αγάπη υπάρχει παντού. Νιώστε την.  ;D

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου