Προς το περιεχόμενο

Γνώση σε κλίμακες και θεωρία αρκούν για να παίξω blues?


blueslover

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά σας παιδιά.Είμαι σχετικά καινούριος στην παρέα σας και είπα και εγώ να ανοίξω ένα θεματάκι για να μου δώσετε τα φώτα σας.

Καταρχάς να πώ οτι μαθαίνω κιθάρα(αυτοδίδακτος) εδώ και περίπου δύο χρόνια και όπως έχετε καταλάβει απο το όνομα η μεγάλη μου αγάπη είναι τα blues.Το ερώτημα που με απασχολεί,για να μην σας κουράζω,είναι αν τελικά για να παίξει κάποιος blues  χρειάζεται  να μάθει πολλές κλίμακες ή θεωρία σε βάθος. Το λέω αυτό γιατί οι κιθαρίστες που μου αρέσουν και που με οδήγησαν στο να μάθω το όργανο όπως ο stevie ray vaughun,o eric clapton,o bb king και πολλοί άλλοι χρησιμοποιούν πεντατονική major ή minor, κυρίως.Ξέρω ότι παίζει μεγάλο ρόλο το συναίσθημα και το να παίζεις την σωστή νότα την σωστή στιγμή η ακόμη και τεχνικές όπως  vibrato,bends κ.α. που μπορούν να κάνουν την διαφορά.

Η γνώση της πεντατονικής,βασικής θεωρίας και η καθημερινή εξάσκηση στις διάφορες τεχνικές που προανέφερα είναι άραγε αρκετά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 130
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Η γνώση της πεντατονικής,βασικής θεωρίας και η καθημερινή εξάσκηση στις διάφορες τεχνικές που προανέφερα είναι άραγε αρκετά;

Tη δισκοθήκη σου την έχεις σπουδάσει?

InfluenSir!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tη δισκοθήκη σου την έχεις σπουδάσει?

 

Έλα ρε Τζέντλεμαν, που έπιασες το παιδί από τα μούτρα!  ;D ;D :P :P :P

 

Φίλε μου, καταρχάς καλωσόρισες και κατά δεύτερον, ουσιαστικά ο Νέστωρ έχει δίκιο.

 

Ο "καλύτερος τρόπος" είναι απλά να ακούς και να παίζεις... και σε δεύτερο χρόνο να ψάχνεις τη θεωρία αυτών που παίζεις. Αυτός είναι πάντοτε ο καλύτερος τρόπος (κατά την ταπεινή μου γνώμη), δηλ. η θεωρία να ακολουθεί την πρακτική, και όχι το αντίστροφο.

 

Δες το και διαφορετικά: θα έκανες την ίδια ερώτηση αν μιλάγαμε για Δημοτικά ή Ρεμπέτικα? Πιστεύεις ότι οι μουσικοί σ'αυτά τα είδη κάθονται και μελετάνε κλίμακες?  ;)

 

Με λίγα λόγια καλές οι ασκήσεις (και απαραίτητες, από ένα σημείο και μετά) αλλά δεν πρόκειται να σε κάνουν καλό blues player αν ξεκινήσεις (ή επικεντρωθείς) σ'αυτές.

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η γνώση της πεντατονικής,βασικής θεωρίας και η καθημερινή εξάσκηση στις διάφορες τεχνικές που προανέφερα είναι άραγε αρκετά;

  Δυστυχώς,για εσένα,όχι και εξηγούμαι:

θα μπορείς να παίζεις κάτι που μοιάζει με blues,αλλά θα λείπει το feeling,το συναίσθημα,που εκφράζει,κατ'εξοχήν,αυτή τη μουσική.

  Αυτό,θα το αποκτήσεις,αν το αποκτήσεις,με την τριβή με το είδος,με τη μελέτη της σχετικής δισκογραφίας,όπως σου είπε και ο Νέστορας και με την εξωτερίκευση των συναισθημάτων σου μέσω της μουσικής.

  Η πεντατονική είναι απλά ένα εργαλείο,μη σου γίνει αυτοσκοπός και "φυλακή".Το θέμα είναι να μπορείς να εκφράζεσαι και έξω από αυτήν.

Υπάρχουν πολλοί,εμπειρότεροι εμού στο θέμα των blues,από την αρχοντιά μου,που,σίγουρα,μπορούν με τις συμβουλές τους να σε βοηθήσουν περισσότερο.Εγώ,κάπως έτσι το αντιλαμβάνομαι το θέμα,πάνω κάτω.  :)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

λεπον εαν θελεις να γινεις Blues κιθαριστας τοτε αγορασε πολλα CD και DVD(του ειδους) κ λιωστα παιζοντaς απο πανω!

 

επισης θα σου προτεινω και καποια βιβλια που θα σε βγαλουν απο την δυσκολη θεση!

Fred Sokolow - Basic Blues for guitar

Robert Calva - Texas Blues Guitar

Dave Rubin - Art Of The Shuffle For Guitar

Bret Duncan - Slide Guitar Licks

 

Υ.Γ. εαν θα γινεις κατι απο παραπνω απο Blues κιθαριστας τοτε το ξανασυζηταμε!  ;)

A musician who is travelling with the old blues while searching the psychedelic groovie sounds of the 60's with his guitar.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ερώτημα που με απασχολεί,για να μην σας κουράζω,είναι αν τελικά για να παίξει κάποιος blues  χρειάζεται  να μάθει πολλές κλίμακες ή θεωρία σε βάθος. Το λέω αυτό γιατί οι κιθαρίστες που μου αρέσουν και που με οδήγησαν στο να μάθω το όργανο όπως ο stevie ray vaughun,o eric clapton,o bb king και πολλοί άλλοι χρησιμοποιούν πεντατονική major ή minor, κυρίως.Ξέρω ότι παίζει μεγάλο ρόλο το συναίσθημα και το να παίζεις την σωστή νότα την σωστή στιγμή η ακόμη και τεχνικές όπως  vibrato,bends κ.α. που μπορούν να κάνουν την διαφορά.

Η γνώση της πεντατονικής,βασικής θεωρίας και η καθημερινή εξάσκηση στις διάφορες τεχνικές που προανέφερα είναι άραγε αρκετά;

 

 Όχι μόνο δεν είναι κουραστική ερώτηση αλλά είναι και πολύ ωραίο θέμα  ;)

 

 Προσωπικές μου συμβουλές:

 

 Καταρχήν, ας παραθέσουμε ένα βιντεάκι σαν σημείο αναφοράς:

 

 

 

 1) Aν δεν την ξέρεις ήδη, απομνημόνευσε την (πρώτη) θέση της πεντατονικής και κάνε καθημερινά την άσκηση από το 3:25 και μετά (δηλαδή να μάθεις να ανεβαίνεις-κατεβαίνεις την κλίμακα διαδοχικά ανά 2 νότες, παίζοντας 2 νότες σε κάθε χτύπημα του μετρονόμου (όγδοα) ). Ξεκίνα με το μετρονόμο αργά, και σιγά σιγά ανέβαζε ταχύτητα.

    Επειδή σε κόβω μερακλή, δοκίμασέ το και με 3 διαδοχικές νότες ανά χτύπημα (τρίηχα) δηλαδή ντο-ρε#-φα / ρε#-φα-σολ/ φα-σολ-λα# κτλ κτλ (τις μαύρες τόνιζέ τες) Εννοείται φυσικά ότι οι άσκησεις αυτές έχουν νόημα μόνο αν κάνεις alternate picking (πένα πάνω-κάτω, ποτέ 2 διαδοχικές πάνω ή 2 διαδοχικές κάτω), αλλιώς μην τις κάνεις καν  :)

    Έτσι θα μάθουμε να παίζουμε μπλούζ? - ΦΥΣΙΚΑ ΟΧΙ - Αυτό το κάνουμε για να ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΟΥΜΕ τα χέρια μας ( βελτιώνεται πολύ το δεξί χέρι ). Κάνε τις ασκήσεις με μετρονόμο και ανέβαζε τέμπο όταν νιώθεις άνετα. Ο  8) Stevie Ray Vaughan  8) που ανέφερες παίζει πολύ με τα τρίηχα σε μεγάλες ταχύτητες  ;D

   

 2) Άρχισε σιγά-σιγά να μαθαίνεις και άλλες θέσεις της πεντατονικής.

 

 3) Το πιο σημαντικό : Όπως προείπαν και οι παραπάνω, η καλύτερη πηγή έμπνευσης είναι τα ιερά τέρατα των blues. Επειδή όμως, ειδικά αν παίζεις λίγο καιρό, είναι δύσκολο να αναπαράγεις με ακρίβεια ένα σόλο ή μια φράση απλά ακούγωντάς την, θα σου πρότεινα οπωσδήποτε guitar pro. Βρες descent ταμπλατούρες από κομμάτια που σου αρέσουν και μάθε τα σόλο που περιέχουν. Αν είναι γρήγορα, χαμήλωσε από το πρόγραμμα το τέμπο. Μην βγάλεις ολόκληρα σόλο, αν θες βγάλε σημεία που σου αρέσουν. Και ακόμα καλύτερα, αν δεν σου βγαίνουν ακριβώς, προσάρμοσέ τα στο στυλ σου, ή τροποποίησέ τα και σκόπιμα ακόμα. Έτσι θα αναπτύξεις δικά σου licks πέσ'το, φράσεις πέσ'το, δικό σου ''φρασειολόγειο'' πέσ'το όπως θές, και θα μπορείς να τα ''χώνεις'' σε οποιδήποτε improvising solo κάνεις, ή και να τα τροποποιείς περαιτέρω...επιτόπου  8)

 

 4) Αφιέρωσε μικρό τμήμα της μελέτης σου αυτοσχεδιάζοντας - εφαρμόζοντας τα παραπάνω πάνω σε jam track. Στην αρχή μπορεί να σου φανεί λίγο κινέζικο, αλλά μην πτοείσαι, είναι σημαντικό μέρος.

 

 5) Βάλε πάθος, λύπη, τσαμπουκά, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ σε όλα τα παραπάνω (μη βαράς όλες τις νότεςμε την ίδια ένταση).  8)

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια σου φίλε blues lover καλωσορισες στο noiz.

Μου αρεσει η ερωτηση σου, ειναι μια ερωτηση που δειχνει οτι υποψιάζεσαι ότι η θεωρία και η τεχνική δεν αρκουν για να παίξεις blues. Η αποψη μου  λοιπον είναι ότι όντως υπαρχει κάτι άλλο στο blues που , μαζί με τις σκάλες και τις τεχνικές (pentatonic scale, blues scale, bendings, hammer on, pull off, επιλογή target note, cliche riffs κλπ κλπ) αυτο το ¨κατι αλλο" ειναι η έκφραση (feeling, soul) που έχει ο blues player. Η ψυχολογική ικανότητα του δηλαδη να εκφράζει τα συναισθήματα του μεσω του μουσικού οργάνου. Μην ξεχνάς ότι blues σημαινει περιφραστικα "εχω τις μαυρες μου". Δηλαδη εκφράζει το "παράπονο" της ψυχης μας και αυτό το βγαζουμε στο όργανο. Κατα έναν περίεργο τρόπο αυτή η ικανότητα να εκφράζουμε την ψυχή μας μεσα από το όργανο μας λυτρώνει και στο τέλος αισθανόμαστε ανακουφισμένοι. Δυστυχώς σε άλλα είδη μουσικής δεν υπάρχουν κιθαρίστες που βγάζουν αυτο το "μαγικό συναίσθημα"   

Ευτυχώς, όμως στη ιστορία της μουσικής υπάρχουν κάποιοι που εχουν αυτο το "magic touch" Αναφέρω μερικούς πιο πολυ απο τα δικα μου ακουσματα και πιο πολυ από Λευκό blues. Σου συστηνω να ξεκινήσεις απο το λευκό blues γιατί πιστεύω ότι είναι πιο κοντά στη δική μας ιδιοσυγκασία και η αρμονικη δομη τους δεν ειναι αυστηρα I IV V έτσι είναι πιο ενδιαφέροντα στα δικά μας αυτια.. (John Mayall, Peter Green, Snowie White, ΒΒ Κing, Robert Cray, αλλα και JJ Cale , Mark Knopfler, Clapton, Gary Moore)

Επισης υπαρχουν κάποια κομμάτια τα οποία εχουν το παιξιμο της κιθαρας που δείχνει ακριβως αυτο που θέλω να πω για το συναίσθημα και την έκφραση..  Μπορω να σου συστήσω κάποια τέτοια κομμάτια για να μπεις λίγο στο κλίμα.

1) το Blue Jean Blues, ZZ TOP

2) Sensitive Kind, JJ Cale

3) Fool no more, Peter Green

 

Ειδικα το Album "In the Skies" Peter Green ειναι γεμάτο απο αυτο το συναίσθημα.

Σου στέλνω κι ένα link απο Utube απο έναν κιθαρίστα που με εντυπωσίασε πραγματικά για την ικανότητα του να "το ζει"

Ελπίζω να βοήθησα..

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτοι παντως μια κλιμακα ξερουν (και απο οτι υποψιαζομαι σε....μια αντε δυο θεσεις)... ;D...και δεν ξερουν και κανενα ακκορντο...παντως blues παιζουν.... ;D

 

 

 

Buddy Guy - Damn Right I've Got The Blues (1998)

 

αυτος δε δεν ξερω αν ξερει καν να παιζει ενα απλο δωδεκαμετρο.... ;D

 

 

με αλλα λογια ακου τον ΝΕΣΤΟΡΑ. ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kάτσε να ακούσεις όσο υλικό μπορείς, αντέγραψέ τους,μελέτησε τους, άκου τον στίχο τους,την αισθητική τους....για να πεις κάποτε..ότι ακουμπάς τα Μπλουζ.

Και όσο πιο πολύ περνά ο καιρός ...τόσο πιο μπλε θα γίνεσαι.

 

καταπιάσου λοιπον !

 

Southbound..αφιερωμένο σε όλους μας τους Πεφωτισμένους.

Χρονια πολλά και καλή μας ακόμη περισσότερη φώτιση.

 

 

www.sonicspace.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παράδειγμα: Ανακαλύπτεις μια κουπα με καφέ. Πρωτη φορα στην ζωη σου βλεπεις κουπα με καφέ. Σε τρελαινει η μυρωδιά και αναρωτιεσαι εαν μπορεις να την πιασεις, να την σηκώσεις και να πιεις. Με αφορμη την ερωτηση σου και διχως να την υποτιμω: πλησιαζεις εναν άλλον που απολαμβανει τον καφε με την κουπα του και του κανεις την εξης ερώτηση: "μπορεις να μου προτεινεις μερικα βιβλια πάνω στην φυσική ωστε να μάθω με πόση δύναμη θα πιασω την ευθραστη κουπα, πως θα σηκώσω το βάρος της και πως θα την φερω στα χείλη μου δίχως να καω;"

 

Με δυο λόγια, η αναλυση των blues σε γνώσεις, δημιουργήθηκε δια επικοινωνιακους και επιστημονικους λόγους. Το αν θα παιξεις blues δεν εξαρτάται απο την γνωση. Μπορεις όμως να αντιγραψεις blues με βάση τους κανονες. Όπως μπορεις να παιξεις και σε συμφωνικη ορχήστρα διαβαζοντας και ακολουθωντας τον μαεστρο. Αλλα το να παίξεις πραγματικα blues, έχει να κανει με την κιθάρα και τα χέρια σου. Τυχόν αναποδιες στην ζωή λαμβανονται σοβαρα και υποσυνείδητα υποψην.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου