Προς το περιεχόμενο

Μικρόφωνα σε χορωδία


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια σε όλους. Θα ήθελα να ρωτήσω όσους έχουν ασχοληθεί με χορωδίες, σε live καταστάσεις κυρίως, ποια μικρόφωνα θεωρούνται καταλληλότερα για αυτή την περίπτωση, αλλά και με ποια λογική τα στήνουν. Η '3:1' μέθοδος, ισχύει? Να την χρησιμοποιήσω ή δεν λέει και τίποτα. Έχω ελάχειστη εμπειρία, και ποτέ δεν ικανοποιήθηκα με τα αποτελέσματα :roll: , και με ενδιαφέρει πολύ να μάθω το γιατί... Βρήκα διάφορα στο διαδίκτυο, αλλά με ενδιαφέρει να μάθω τι λειτουργεί στην πράξη τελικά καλύτερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν γνωρίζω την απάντηση σε αυτό που ρωτάς, αλλά - από περιέργεια - τι εννοείς όταν λες χορωδία; Για πόσα άτομα μιλάς; Σε τι χώρο βρίσκονται όταν τους ηχογραφείς; Ποιον εξοπλισμό ακριβώς έχεις στη διάθεσή σου; Τα μικρόφωνα είναι της προκοπής; Η χορωδία είναι μόνη της στο χώρο ή είναι μαζί με όργανα; Ηλεκτρικά / ακουστικά ή και τα δύο;

 

...

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν γνωρίζω την απάντηση σε αυτό που ρωτάς' date=' αλλά - από περιέργεια - τι εννοείς όταν λες χορωδία; Για πόσα άτομα μιλάς; Σε τι χώρο βρίσκονται όταν τους ηχογραφείς; Ποιον εξοπλισμό ακριβώς έχεις στη διάθεσή σου; Τα μικρόφωνα είναι της προκοπής; Η χορωδία είναι μόνη της στο χώρο ή είναι μαζί με όργανα; Ηλεκτρικά / ακουστικά ή και τα δύο;[/quote']

 

Επίσης τι ηλικίας είναι τα άτομα; Έχουν όλα το ίδιο ύψος; Ξέρουν

να τραγουδάνε; Είναι άντρες ή γυναίκες ή και τα δύο; Αν είναι γυναίκες

δε μας δίνεις και τα τηλέφωνά τους; :lol: :lol: :lol:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης τι ηλικίας είναι τα άτομα; Έχουν όλα το ίδιο ύψος; Ξέρουν να τραγουδάνε; Είναι άντρες ή γυναίκες ή και τα δύο; Αν είναι γυναίκες δε μας δίνεις και τα τηλέφωνά τους; :lol: :lol: :lol:

 

???

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H χορωδία, έστω ότι αποτελείται από 30 άτομα περίπου ενώ Ο χώρος, είναι τεράστιος, αλλά με καλή ακουστική. Από μικρόφωνα, έστω ότι έχουμε ότι ζητηθεί... Από εκεί και πέρα, ένα κλασσικό ικανοποιητικό εξοπλισμό για live (soundcraft κονσόλα, και κάποιο αξιοπρεπές ΡΑ).Όπως καταλαβαίνετε, δεν έχω συγκεκριμένη κατάσταση, αλλά απότι φαίνεται, θα έχω σε λίγο καιρό και θέλω να έχω κάτι στο μυαλό μου. Ευχαριστώ για την πρόθεση ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτα που θα σου πω ειναι για χορωδιες των 70 ατομων ( παιδια Δημοτικου Γυμνασιου ), σε αιθουσα θεατρου 200 θεσεων.

Στη πρωτη παρασταση χρησιμοποιησα 3 μικροφωνα πουρακια της AKG ( AKG C 568B ) σε ισες αποστασεις μεταξυ τους ( αριστερα-κεντρο-δεξια ) με ενεργοποιημενο το low cut του μικροφωνου. Επειδη η χορωδια καθησε αμφιθεατρικα ( δηλαδη σε σκαλοπατια πανω κατω ) βρηκα μια μεση τιμη στο υψος των μικροφονων, και εβαλα τς "τρυπες" να κοιτανε προς το πατωμα. Ετσι ειχα λιγοτερη διαχυση του ηχου, αλλα μεγαλο προβλημα με τη στερεοφωνικη κατανομη. Η αποσταση των μικροφωνων απο τη πρωτη σειρα, ηταν περι των 2 μετρων..Η δυναμικη ηταν μεγαλη και κουρασα τον Compressor αρκετα.

Σαν δευτερη επιλογη, προτιμησα να εχω την ιδια κατανομη, αλλα με 2 μικροφωνα της AKG ( τα ιδια ). Εκει εχασα τον ογκο της χορωδιας, αφου ηδη τα παιδια τραγουδανε σε πολυ ψηλες τονικοτητες.

Σαν τριτη επιλογη ( και αυτη για ηχογραφηση ), χρησιμοποιησα μια διαταξη Χ-Ψ απο 2 ορθια μικροφωνα της Beyer Dynamics ( MCE90 ) με μια μικρη κλιση προς το κεντρο της χορωδιας ( ηταν σε μεγαλυτερο υψος απο τη χορωδια ). Το αποτελεσμα ηταν εκπληκτικο, στερεοφωνικο και ειχε τον ογκο της χορωδιας και το ambience του χωρου. Σε live δεν το εχω δοκιμασει αυτο, γιατι πιστευω οτι θα μου "αρπαξουν" τα Beyer και οι suppressor ( anti feedback ) δεν θα λειτουργησουν σωστα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Κι εγώ θα σου πρότεινα την τεχνική X-Y καθώς είναι η απλούστερη και μπορείς να πετύχεις με σχετικά φτηνά μικρόφωνα καλή στερεοφωνία.

Τοποθέτησε 2 καρδιοειδή ή υπερ-καρδιοειδή μικρόφωνα σε γωνία 90 - 110 μοίρες με τις κάψες κοντά. Δηλαδή η γωνία είναιι στις κάψες.

Πειραματίσου ως προς την απόσταση από την πηγή.

Το αποτέλεσμα θα σε ενθουσιάσει.

Θα απέφευγά τοποθετήσεις μικροφώνων σε απόσταση μεταξύ τους καθώς σίγουρα θα πέσεις σε προβλήματα φάσης, όσο κι αν χρησιμοποιείς σωστά τον κανόνα 3:1.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ πολύ παιδιά. Την Χ-Υ μέθοδοτην είχα στο μυαλό μου από την αρχή, αλλά νομίζω ότι στο live θα έχω προβλημα feedback. Ο χώρος έχει πολλές ανακλάσεις, και νομίζω ότι σε συνδυασμό με την απόσταση από την χορωδία που θα έχουν τα μιρόφωνα, δεν θα μπορώ να δουλέψω. Θα το δοκιμάσω βέβαια και θα δούμε. Αλλιώς, yameth, θα καταλήξω σε προβλήματα φάσης (3:1)... Και ένα μικρό comb-filtering, δεν κανει κακό αν δεν υπάρχει αλλη λύση, ε; :lol:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Συγγνώμη εγώ δεν κατάλαβα!

Νόμιζα ότι ήθελες να ηχογραφήσεις!

Αδόκιμο το X-Y σε περίπτωση live τότε.

 

Πέρα από τις δεοδομένες λύσεις πολλών μικροφώνων, θα μπορούσες να κρεμάσεις ένα καλό πυκνωτικό πάνω από την χωρωδία, (για να μη σου πω Soundfield - κομμάτι ακριβή λύση βέβαια :wink: ) ή ένα καλό στέρεο.

 

Μπορείς επίσης να πειραματιστείς και με PZM που κάποτε μπορούσες να βρείς στο Radioshack τσάμπα.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου