Προς το περιεχόμενο

Drum Tuning by Bob Gatzen


BlackScorpio

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έβλεπα τα βίντεό του τα οποία είναι κατατοπιστικότατα. Έλεγε ότι στα tom τα 2 δέρματα πρέπει να είναι στον ίδιο τόνο γιατί αλλιώς δε βγαίνει σωστός ήχος. Υπάρχουν όμως άλλοι drummers, επαγγελματίες οι οποίοι δε βάζουν καθόλου resonant δέρματα υποστηρίζοντας ότι βγάζουν καλύτερο και πιο γεμάτο ήχο. Τελικά το κούρδισμα που μας απασχολεί όλους, είναι θέμα σωστού-λάθους ή γούστου?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 44
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

ειναι θεμα γούστου,προσωπικα πιστευω οτι ο ηχος των τυμπανων χωρις την κατω μεμβρανη ειναι τραγικος,επισης παντα κουρδιζω τα κατω δερματα υψηλοτερα απο τα πανω.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσπαθώ να κουρδίσω τα τύμπανα για να βγάζουν τον ήχο που θέλω, αλλα τπτ...  :'(

Μάλλον δε φταίω εγώ αλλα τα τύμπανα...  ;D ;D ;D Τέτοια που είναι τι να κάνουν τα κακόμοιρα, ότι μπορούν βγάζουν... ::)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έβλεπα τα βίντεό του τα οποία είναι κατατοπιστικότατα. Έλεγε ότι στα tom τα 2 δέρματα πρέπει να είναι στον ίδιο τόνο γιατί αλλιώς δε βγαίνει σωστός ήχος. Υπάρχουν όμως άλλοι drummers, επαγγελματίες οι οποίοι δε βάζουν καθόλου resonant δέρματα υποστηρίζοντας ότι βγάζουν καλύτερο και πιο γεμάτο ήχο. Τελικά το κούρδισμα που μας απασχολεί όλους, είναι θέμα σωστού-λάθους ή γούστου?

 

Και εγώ συμφωνώ με το ίδιο κούρδισμα πάνω και κάτω. Όταν γίνει σωστά και λειτουργεί ισοφασικά το σύστημα, χτυπάς ελαφρά το τομ και έχει μεγάλη ένταση. Πέρα από αυτό, θα πρέπει να βρεθεί και ο τόνος για το εκάστοτε τύμπανο, που θα είναι κοντά στo sweet spot του ώστε να πάλλεται ολόκληρο.

Δύσκολα πράγματα και χρονοβόρα αλλά ανταμείβουν όταν επιτυγχάνονται.

Και εγώ τώρα τελευταία προσπαθώ να βρω χρόνο για practice πάνω σε αυτά γιατί πιστεύω ότι είναι από τα βασικότερα στην ηχογράφηση (και όχι μόνο) και είναι η βάση για καλό drum recording και γενικότερα όμως για πρόβες κλπ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσπαθώ να κουρδίσω τα τύμπανα για να βγάζουν τον ήχο που θέλω, αλλα τπτ...  :'(

Μάλλον δε φταίω εγώ αλλα τα τύμπανα...  ;D ;D ;D Τέτοια που είναι τι να κάνουν τα κακόμοιρα, ότι μπορούν βγάζουν... ::)

Κι εγώ κουρδίζω τα κάτω δέρματα πιο ψηλά απ' τα επάνω, αλλά κάθε συνδυασμός (και τα δύο το ίδιο, το επάνω ψηλότερα από το κάτω) έχει διαφορετικά αποτελέσματα. Αυτό που λέει ο Gatzen είναι ουσιαστικά ότι αν έχεις και τα δύο δέρματα στον ίδιο τόνο έχεις και μεγαλύτερο δυνατό resonance (αντήχηση) από το τύμπανο. Χάνεις όμως τo "πέσιμο" του pitch μετά την αρχική ατάκα, που είναι ένας πολύ διαδεδομένος ήχος για τα τομ. Είναι θέμα επιλογής και γούστου. Δεν υπάρχουν απόλυτοι κανόνες.

 

Όσο για τα τομ και τις κάσες χωρίς κάτω/μπροστινά δέρματα, κάποτε (δεκαετίες '70-80) ήταν της μόδας. Π.χ. το διάσημο fill του In the Air Tonight (αυτό που κάθε ντράμερ που σέβεται τον εαυτό του δεν αντέχει να μην το παίξει στον αέρα κάθε φορά που ακούει το κομμάτι! ;D) είναι παιγμένο σε σχεδόν ξεκούρδιστα concert toms. Αν και εγώ προτιμώ δύο δέρματα, ο "μονομέμβρανος" είναι κι αυτός ένας αποδεκός ήχος άλλων εποχων (αλλά οι μόδες κάνουν κύκλους…).

 

Τώρα για τον ήχο των τυμπάνων σου, μην περιμένεις να ακουστούν όπως στις ηχογραφήσεις. Μεταξύ των πανάκριβων μικροφώνων, προενισχυτών, εφέ, EQ, άψογα ακουστικά σχεδιασμένου χώρου, του ...Rick Rubin πίσω από την κονσόλα κ.λπ., και του φυσικού ήχου του σετ υπάρχει ένα χάσμα που δεν γεφυρώνεται στα ταπεινά μας ντραμ ρουμς.

Πειραματίσου με διάφορα δέρματα, προσπάθησε να κουρδίσεις τα τύμπανά σου όσο καλύτερα γίνεται και απόλαυσε το φυσικό τους ήχο.

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Π.χ. το διάσημο fill του In the Air Tonight (αυτό που κάθε ντράμερ που σέβεται τον εαυτό του δεν αντέχει να μην το παίξει στον αέρα κάθε φορά που ακούει το κομμάτι! ;D)

;D ;D ;D ;D ;D ;D Ακόμα γελάω με αυτό που είπες γιατί το κάνω κάθε φορά που ακούω τη κομματάρα...

 

Τώρα για τον ήχο των τυμπάνων σου, μην περιμένεις να ακουστούν όπως στις ηχογραφήσεις. Μεταξύ των πανάκριβων μικροφώνων, προενισχυτών, εφέ, EQ, άψογα ακουστικά σχεδιασμένου χώρου, του ...Rick Rubin πίσω από την κονσόλα κ.λπ., και του φυσικού ήχου του σετ υπάρχει ένα χάσμα που δεν γεφυρώνεται στα ταπεινά μας ντραμ ρουμς.

Πειραματίσου με διάφορα δέρματα, προσπάθησε να κουρδίσεις τα τύμπανά σου όσο καλύτερα γίνεται και απόλαυσε το φυσικό τους ήχο.

Ναι ρε συ, δε περιμένω παπάδες, εξάλλου με Premier Olympic τι να περιμένω? Μόνο Evans G2 coated για batter της φοράω με o-rings. Καλά ακούγεται, δεν έχω παράπονο... Αλλα αυτό το ταμπούρο δεν ακούγεται με τπτ.  ;D ;D ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, το ταμπούρο είναι συνήθως ο πιο αδύναμος κρίκος των φτηνότερων σετ. Τι δέρματα έχει;

Μαμά Premier απο κάτω και Evans G2 coated για batter... Έχει o-ring και για λίγο extra muff έχω ρίξει ένα πολύ μικρο κομμάτι πανί μέσα. Έχει γίνει αρκετά βαθύς ο ήχος του, αλλα δεν είναι κάτι αξιόλογο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Αγαπητέ Blackscorpio μπορείς να πετύχεις το τέλειο κούρδισμα και να ξυπνήσεις τη μελωδική φωνή των τυμπάνων σου.Τη φωνή αυτή που ενυπάρχει σε κάθε τύμπανο,είτε είναι μεσαίο,είτε Hi-end μοντέλο.Απλά όσο πιο καλή η ποιότητά τους τόσο πιο ωραίο το ηχόχρωμά τους.Κάθε τύμπανο όμως έχει μια μελωδική φωνή.

  Κατα πρώτον να χρησιμοποιείς πάντα το ίδιο δέρμα batter και reso και στον ίδιο ακριβώς τόνο κουρδισμένα.Εάν μπορείς να πετύχεις το ίδιο ακριβώς κούρδισμα σε κάθε βίδα πάνω και κάτω,τότε επιτυγχάνεις το απόλυτο κούρδισμα που πραγματικά θα κάνει το τύμπανο να τραγουδήσει

  Αντικατέστησε το G2 με G1,το οποίο είναι μονό 10άρι φίλμ και δονείται πολύ πιο ελεύθερα,αναδεικνύοντας το φυσικό ηχόχρωμα του τυμπάνου.

  Έχοντας τηρήσει τα προαναφερόμενα,θα βρείς τον ιδανικό τόνο για το 8άρι σου,στο ντο τετάρτης οκτάβας.Απο εκεί και πέρα το ιδανικό κούρδισμα σε κάθε τομ το βρίσκεις κατεβάζοντας έναν τόνο για κάθε αύξηση ίντσας.

  Χειρίσου την κάσσα θεωρώντας την κι αυτήν ένα μεγάλο τομ

  Κατα δεύτερον πέταξε οτιδήποτε έχει να κάνει με muffling και μην τα ξαναβάλεις ποτέ.Εάν έχεις πρόβλημα με τον ήχο  ενός τομ,πάρτο και κάθησε μαζί του μέχρι να το συνεφέρεις.

  Στην αρχή,μην απογοητευθείς,αυτή η διαδικασία μπορεί να σου πάρει και ώρες,αλλά σταδιακά θα γίνεται όλο και πιο εύκολο.

ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχοντας τηρήσει τα προαναφερόμενα,θα βρείς τον ιδανικό τόνο για το 8άρι σου,στο ντο τετάρτης οκτάβας.Απο εκεί και πέρα το ιδανικό κούρδισμα σε κάθε τομ το βρίσκεις κατεβάζοντας έναν τόνο για κάθε αύξηση ίντσας.

Καλημέρα MD... Πολύ αναλυτική η προσέγγισή σου, αλλα αυτό το μέρος το βλέπω σαν κινέζικα... ;D Δεν έχω ιδέα απο οκτάβες και νότες, απλά μου ήρθε, πήρα ένα σετάκι και άρχισα διαβάζοντας να το μαθάινω... Ότι muff έχω βάλει, το έκανα για να "μπασάρω" τον ήχο των τυμπάνων. Να τον κάνω πιο βαθύ, για αυτό πήρα και τα G2. Τα tom του set είναι 12-13-16 με 14αρι snare και 22 bass. Μου αρέσει ο βαθύς ήχος στα tom και ο γεμάτος στο snare-δε το θέλω ξερό-.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου