Προς το περιεχόμενο

Πρώτο μου βίντεο...


TODORIS

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Asprados πολύ καλή παρατήρηση..Κ είχα τη κιθάρα μου λίγο πιο δυνατά νομίζω αποσο έπρεπε κ τα αγνόησα τελείως τα πλήκτρα..

 

Για την ένταση εντάξει, δεν παίζει πρόβλημα, μιας κ μέσα στο χώρο σου μπορεί να ακουγόταν ΟΚ η μίξη. Στην τελική τόσος κόσμος γράφει απλά έτσι για να γουστάρει, χωρίς μόνιτορ και τον υπόλοιπο απαραίτητο εξοπλισμό.

Όσον αφορά στα μπάκινγκ τράκς, εγώ προσωπικά, τα αντιμετωπίζω σαν να ήμουν με μια μπάντα. Δηλαδή ακούω και παρακολουθώ το τι παίζει το κάθε όργανο, που μου αφήνεται χώρος να παίξω, που και πόσο ανεβο-κατεβαίνουν οι δυναμικές κλπ.... Αλλιώς αν απλά το βάζει κάποιος, έτσι για να ακούγεται κάτι απο πίσω ενώ σολάρει, δεν έχει κ πολύ νόημα... Πρέπει να γίνεις ένα με το τράκ, έτσι ώστε να ακούγεται σαν μια ολότητα και όχι σαν 2 ξεχωριστά παιγμένα κομμάτια, πράγμα που προϋποθέτει μια κάποια μελέτη του τράκ πάνω στο οποίο θα παίξεις..

Αυτά απο εμένα!!

Καλή συνέχεια. ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλή προσπάθεια! Επειδή μάλλον σου αρέσει το μπλούζ από ό,τι φαίνεται, για μένα βασικά λείπουν 2 πράγματα από το παίξιμό σου για να ανέβει σε άλλο επίπεδο. Το ένα είναι το ρυθμικό σου παίξιμο (καθώς λίγο πολύ σε όλο το τρακ παίζεις ίδιες αξίες, συν ότι κάνεις του ίδιου στυλ παύσεις συνήθως - όπως επισήμανε και ο asprados), και το άλλο είναι ότι δεν υπάρχει κάποια κορύφωση στο σόλο... Γενικότερα όλο μαζί έχει ένα ωραίο κουλ ύφος, αλλά λίγο μένει στάσιμο εκεί. Επομένως αν δώσεις βάση σε αυτούς τους δύο τομείς περισσότερο (οι οποίοι συνδέονται και άμεσα μεταξύ τους), τότε πιστεύω θα μπορείς να ακουστείς ακόμα πολύ καλύτερα.

 

Όσο για το βιμπράτο, προσωπικά είμαι λίγο παράξενος γενικά με το θέμα (πχ αρκετοί διάσημοι κιθαρίστες με χαλάνε στον τρόπο που βιμπράρουν)... παρόλα αυτά πιστεύω ότι δεν είσαι καθόλου κακός, και έχεις αίσθηση πού είναι ωραία να βιμπράρεις, και πού όχι, πράγμα σημαντικό. Ωστόσο και εκεί αν δώσεις λίγο παραπάνω προσοχή και δύναμη, μόνο κέρδος θα έχεις.

 

Τέλος, μπορείς στην πορεία να μπλέκεις λίγο τις πεντατονικές με τους αντίστοιχους τρόπους της ματζόρε κλίμακας για μεγαλύτερη ποικιλία στη φρασεολογία, όπως επίσης και να παίξεις και την ίδια πεντατονική και από τις 3 διαφορετικές της θέσεις που ακούγεται διαφορετικά (1 τόνο πάνω ή 2 μιση τόνους κάτω). Ιδού και ένα βίντεο με το μάστορα να εξηγεί αυτό το τελευταίο (στο 1:16 αρχίζει και αναφέρεται επί του θέματος)...

 

Scott Henderson Shares Secrets of the Pentatonic Scale

 

Αυτά από μένα. Εντελώς φιλικά και συναδελφικά... και καλή αρχή με τα βίντεο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέλος, μπορείς στην πορεία να μπλέκεις λίγο τις πεντατονικές με τους αντίστοιχους τρόπους της ματζόρε κλίμακας για μεγαλύτερη ποικιλία στη φρασεολογία

 

+10000

 

όπως επίσης και να παίξεις και την ίδια πεντατονική και από τις 3 διαφορετικές της θέσεις που ακούγεται διαφορετικά (1 τόνο πάνω ή 2 μιση τόνους κάτω). Ιδού και ένα βίντεο με το μάστορα να εξηγεί αυτό το τελευταίο (στο 1:16 αρχίζει και αναφέρεται επί του θέματος)...

 

Εδώ λίγο τα χαλάμε... Βασικά διαφωνώ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ και με τα όσα είπε ο θείος Σκοτ στο βίντεο..

 

--Κατ' αρχήν δε μου αρέσει ο μπακαλίστικος τρόπος προσέγγισης με "κουτάκια" και "1 τόνο πάνο - 2,5 τόνους κάτω κλπ."  Ναι μεν βοηθάει να βρίσκεις το δρόμο σου, αλλά τελικά είναι πολύ στείρα προσέγγιση και καθόλου μουσική.

 

--Διαφωνώ επίσης ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ, με τις βαθμίδες που επέλεξε να πάρει σαν σημεία αναφοράς στο βίντεο ο Σκοτ. Εξηγούμαι.. Επέλεξε να θεωρήσει την (Bm) σαν την πεντατονική που προκύπτει απο τον δωρικό της (Α) κι απο εκεί κ πέρα, "έγδυσε" τους υπόλοιπους μινόρε τρόπους της (Α), κάνοντας τους πεντάτονους. Δεν είναι απαραίτητο όμως ότι την θεωρείς σαν 2η βαθμίδα πάντα.. μπορείς ας πουμε να θεωρησεις την (Βm) "για το συγκεκριμένο παράδειγμα" σαν την πεντατονική που προκύπτει απο τον αιολικό τρόπο της (D) και άρα σε αυτή την περίπτωση τα σχήματα στα οποία αναφέρθηκε ο Σκοτ αντί για (Β, C#, F#) θα πήγαιναν σε (Β, E, F#), άρα 2,5 τόνους πάνω και 2,5 κάτω "στη γλώσσα των κουτακίων".

Αυτό αυτόματα δείχνει ότι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΤΥΦΛΟΣΟΥΡΤΗ ΚΑΙ ΜΠΑΚΑΛΙΚΟ ΟΠΩΣ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ.

Ο άνθρωπος έδωσε μια πολύ καλή συμβουλή αλλά όλα τα παραπάνω, καθορίζονται και απο τον ΟΠΛΙΣΜΟ του κομματιού στο οποίο παίζουμε, πράγμα απαραίτητο σε βίντεο όπως το παραπάνω. Ειπε ο Σκοτ οτι προκύπτουν απο την Λα ματζορε άρα προφανώς παίζει σε (###) και άρα ισχύουν τα όσα λέει.. Αλλά όχι πάντα.

Ελπίζω να έγινε αντιληπτή η θέση μου.. δεν ενισταμαι για το βίντεο, αλλά για την μπακαλίστικη απορόφηση δεδομένων απο αυτό..

 

Πάντα φιλικά φιλε φιουζιονάκη :)

 

 

edit: Εκεί που λέω ότι διαφωνώ αισθητικά, ξεκίνησα να το γράφω σε λάθος βάση..

Διαφωνώ αισθητικά στη βάση του ότι η Σι ακούγεται καλύτερα σαν πετατονική απο αιολικό.Το συγκεκριμένο backing track που ΕΠΕΛΕΞΕ προφανώς θα ήταν σε Β δωρικο. Ο Σκοτ fusion-ας είναι ο άνθρωπος ότι γουστάρει κάνει.. ποιος είμαι εγώ που θα το τον κρίνω..; Η αισθητική ειδικά στη fusion είναι λίγο ξεχειλωμένη.. :D

 

edit_2: Αντί για όλα τα παραπάνω, θεωρώ πιο εύκολο και πιο αξιοποιήσιμο ~για τα μπλούζ~ τον να μάθεις καλά την ίδια την πεντατονική και την μπλούζ σκάλα, απο διαφορετικές θέσεις, με διαφορετικές δαχτυλοθεσίες. Έτσι θα ανοίξει περισσότερο το μυαλό σου (σε αντίθεση του να μεταφέρεις το ίδιο σχήμα σε άλλες θέσεις) και θα "ξεκλειδώσεις" την ταστιέρα σε όλο της το μήκος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικα δεν έπαιξε κάτι, για κρίνω την αισθητική του. (Εκτός απο τα πρώτα δευτερόλεπτα). Αλλά ναι! Μια χαρά τα λέει το παλικάρι. Κάτι τέτοιο ήθελα να πω κι εγώ παραπάνω, αλλά δεν είχα πιεί ακόμα καφέ και είμαι απο ξενύχτι... ;D

Απλά εξηγεί την συσχέτιση μεταξύ των τρόπων πολύ καλυτερα.. Ο Χεντερσον προφανώς δεν έδωσε έμφαση στο να εξηγήσει τη θεωρία πίσω από την δική του προσέγγιση, παρά μόνο έκανε μια σύντομη αναφορά στο ότι πατάει στη Λα.

- (The notes from the B minor pentatonic scale, come from the A major scale), λέει σε κάποια φάση...  Δε διευκρινίζει όμως ότι μιλάει για το συγκεκριμένο παράδειγμα. ΔΕΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΑ. Κι εδώ είναι που έγινε το λάθος στη λήψη της πληροφορίας απο το φίλο φιουζιονάκη και η λάθος μετάδωσή της.

 

-Δε μπορείς να πάρεις έτσι απλά μια φράση που είπε κάποιος, ή μια τεχνική που είδες κάπου και να την τυποποιήσεις.

όπως επίσης και να παίξεις και την ίδια πεντατονική και από τις 3 διαφορετικές της θέσεις που ακούγεται διαφορετικά (1 τόνο πάνω ή 2 μιση τόνους κάτω).

 

- Το απο ποιά ματζόρε προέρχονται οι νότες της εκάστοτε πεντάτονης, το ορίζει ο οπλισμός του κομματιού. Από αυτά που πολύ σωστά λέει το παλικάρι στο άλλο βίντεο, η Βm pentatonic του παραδείγματος του Σκοτ,θα μπορούσε να προέρχεται απο (1.τον δωρικό την Λα ματζόρε, 2.τον αιολικό της Ρε ματζόρε, 3.τον φρυγικό της Σολ ματζόρε).

 

Όλα τα παραπάνω τα λέω, γιατί ακούω συχνά άτομα να έχουν καταπιαστεί απο μια πληροφορία που έτυχε να ακούσουν (συνήθως κάπου στο ίντερνετ), κι αναπτύσουν (σε κάποιες περιπτώσεις) ολόκληρη φιλοσοφία/παίξιμο/τρόπο σκέψης κλπ., ή ακόμα χειρότερα, τη μεταδίδουν και σε τρίτους. Δε σημαίνει ότι η πληροφορία είναι πάντα λάθος, αλλά συχνά είναι ένα μόνο κομμάτι της. Κι ως γνωστό η ημιμάθεια είναι πολύ χειρότερη απο την αμάθεια.

 

Χαιρετώ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

asprados σόρυ αλλά δεν παλεύεσαι... ;D Αναφέρεις τη λέξη "κουτάκια" δίπλα στο Scott Henderson... Κάτι τέτοιο φαντάζομαι ότι ξέρεις πως δεν ισχύει. Επίσης, φυσικά και κανείς δεν είπε ούτε υπονόησε ότι για να παίξεις μπλουζ "πρέπει" να κάνεις αυτά... Ίσα ίσα, ο ίδιος ο Σκοτ στο βίντεο λέει ότι αυτά είναι ωραία να τα πετάξεις μια στιγμή σαν περάσματα, σαν άλλο έναν τρόπο για να ανανεώσεις το ενδιαφέρον του ακροατή (αλλιώς γίνεσαι κουτάκιας, όπως λες)... Ποτέ δεν παίζει κανείς έτσι μπλουζ, και άμα παίξει έτσι όντως θα ακουστεί σαν "όχι μπλουζ" (για να μην μπώ, χάλια).

 

Μου φαίνεται κακώς έβαλα το βιντεάκι... Απλά αυτό που πρότεινα στο φίλο Θοδωρή εκεί το έδειχνε και κάποιος που ξέρει να τα πεί καλύτερα από τον καθένα, οπότε θεώρησα ότι θα βοηθούσε. Η μπακαλίστικη απορρόφηση που λές, μάλλον έγινε μόνο από σένα στο συγκεκριμένο. Μιλάμε για ένα 14λεπτο βίντεο με λίγα concepts πάνω στη χρήση των πεντατονικών (το θέμα δεν είναι καν το μπλουζ λοιπόν)... οπότε από τη διάρκεια και μόνο, καταλαβαίνουμε ότι δεν έχει να παρουσιάσει κάτι ολοκληρωμένο. Αν θέλουμε ολοκληρωτική προσέγγιση πάνω στο θέμα μπλουζ, απλά παίρνουμε έναν έναν όλους τους παιχταράδες που έχουν παίξει κάτι τέτοιο εδώ κι έναν αιώνα, και κάνουμε transcription μέχρι θανάτου να δούμε τι διαφορετικό κάνει ο καθένας, μέχρι να είμαστε κι εμείς σε θέση να σταθούμε με το δικό μας τρόπο σε κάμποσα 12μετρα.

 

Αυτά. Σόρυ που ξέφυγε το θέμα αλλά δεν είχα τέτοια πρόθεση.

 

Υ.Γ.

Αυτό τώρα περί του ότι ο Σκοτ είναι φιοζιονάς και το φιούζιον έχει κάπως ξεχειλωμένη αισθητική, καλύτερα το αφήνω ασχολίαστο. Πάλι πολλά κουτάκια στη μέση, και γώ όταν ακούω Χέντερσον ξέρω ότι ακούω απλά έναν κιθαρισταρά, με πολλά γαλόνια σε ό,τι έχει κάνει σαν μουσικός... και σίγουρα με την υψηλότερη αισθητική πάνω στο όργανο μαζί με λίγους ακόμα κιθαρίστες σε αυτό τον πλανήτη. Γενικότερα, για μένα ο Σκοτ είναι μια μίξη Stevie Ray, Jeff Beck, και Joe Zawinul... Κάτι σαν Αϊνστάιν της τζαζ και της μπλουζ πάνω στην ηλεκτρική, με εντελώς δικό του στύλ τόσο συνθετικό, όσο και αυτοσχεδιαστικό. Από τους τύπους που λέμε 1 στο δισεκατομμύριο... οπότε η μεγάλη απάντησή μου εδώ πέρα οφείλεται και στο ότι από τα συμφραζόμενα ένιωσα λίγο να παραποιείται η ουσία των λεγομένων του σε αυτό το βίντεο, και να υποθαλπτεται η τεράστια κατά τη γνώμη μου αξία του, καθώς επίσης και γιατί νιώθω ότι παπαριζόμαστε ελαφρώς γενικότερα, οπότε καλό είναι να το κόψουμε και για το καλό του θρεντ, και για το καλό του οφτόπικ. Το θέμα μας είναι το βίντεο του Θοδωρή εδώ, και νομίζω και οι δυο μας εδώ αναφερθήκαμε αναλυτικά σε αυτό, οπότε τα υπόλοιπα περιττεύουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρε αδερφέ.. προφανώς και δεν πιστεύω ότι ο Χέντερσον έχει ανάγκη απο κουτάκια για να παίξει..  Σε όλη την έκταση του βίντεο, αναλύει κ άλλα πράγματα όχι μόνο αυτό.

Πολύ καλά κάνεις και παραθέτει τα όποια βίντεο και πληροφορίες μπορούν να βοηθήσουν και ότι λέμε, νομίζω πως εκατέρωθεν λέγεται για να βγεί κάτι καλό και όχι κακοπροαίρετα..

 

Προσωπικά δεν απορρόφησα κάτι απο το βίντεο για να είναι μπακαλίστικο, αλλά τα όσα είπα τα είπα γιατί μπορεί απλά να διαβασει το θρέντ κι ένασ πιτσιρικάς που τώρα ξεκινάει και να πάρει εκείνη τα φράση, "1 τονο πανω, 2,5 τονους κατω" και να προσπαθεί να την ενσωματώσει στο παίξιμό του, χωρίς να είναι πάντα σωστή. Αυτό είπα όλο κι όλο... Απλά εξήγησα το πότε ισχύει και πότε όχι (πράγμα που ΔΕΝ κάνει στο βίντεο), δε νομίζω ότι έκανα κάτι κακο..

 

Σε καμία περίπτωση δεν είπα ότι υποτιμώ την αξία του Χεντερσον, μιλώντας για την αισθητική του.. Η αισθητική είναι κάτι τελείως υποκειμενικό και άρα μπορεί απλά η δική μου αισθητική να είναι η "προβληματική". Το ότι δε μου αρέσει κάποιος, δε σημαίνει οτι δεν εκτιμώ και την αξία του..

 

Τέλος, δε νομίζω φίλε μου ότι παπαριστήκαμε. Κουβεντούλα κάνουμε, φιλικά και συναδελφικά.. ;)

Είσαι και απο Ηράκλειο...Γνωριζόμαστε καθόλου?  (ΠΜ)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αλλά τα όσα είπα τα είπα γιατί μπορεί απλά να διαβασει το θρέντ κι ένασ πιτσιρικάς που τώρα ξεκινάει και να πάρει εκείνη τα φράση, "1 τονο πανω, 2,5 τονους κατω" και να προσπαθεί να την ενσωματώσει στο παίξιμό του, χωρίς να είναι πάντα σωστή. Αυτό είπα όλο κι όλο... Απλά εξήγησα το πότε ισχύει και πότε όχι (πράγμα που ΔΕΝ κάνει στο βίντεο), δε νομίζω ότι έκανα κάτι κακο..

 

Σε αυτό μαζί σου. Το είπα και γώ μην έχοντας στο μυαλό μου τον οποιοδήποτε αρχάριο. Όπως και να'χει, για μένα πίσω από ένα πληκτρολόγιο και μια οθόνη μπορείς να κάνεις ωραίο χαβαλέ, αλλά όταν το πράγμα πάει να σοβαρέψει συνήθως χάνεται η μπάλα. Μία ο ένας πάνω στα νεύρα του εκφράζεται απότομα, μία ο άλλος καταλαβαίνει τελείως διαφορετικά από αυτά που ο συνομιλητής του έχει πρόθεση να πεί, χίλια δυο... Επομένως το θέμα του παπαρισμού στα ιντερνετικά φόρουμ είναι γενικότερο, και σε αυτό αναφερόμουν, οντας ταυτόχρονα δυσαρεστημένος που και γώ πού και πού αποτελώ μέρος του.

 

Υ.Γ. Αυτά... Άντε να κάνουμε κι εμείς κανένα βίντεο να γίνουμε εμείς αυτή τη φορά αποδέκτες σχολίων. Καλό βράδυ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μόνη έντσταση που έχω φίλε μου, είναι ως προς την προσέγγισή σου στο backing track.

Θέλω να πω, πως τις "τρυπούλες" που αφήνεις στο παίξιμο σου, πολύ καλά κάνεις κ τις αφήνεις.. Νομίζω όμως πως τις αφήνεις σε λάθος σημείο.. Αν το ακούσεις ξανά, θα δείς ότι "πατάς" πάνω στις μικρές φράσεις-γέφυρες, που βάζουν τα πλήκτρα που και που.. Απο πλευράς αισθητικής και μόνο, μιας και με τα πλήκτρα μοιράζεσαι το ίδιο "χωράφι" (εκτός απο όταν παίζουν αμιγώς ρυθμικά), εγώ στη θέση σου, θα προσπαθούσα να αφήσω τα πλήκτρα να ακουστούν όταν παίζουν φράσεις και να παίζω όταν δεν παίζουν. Έτσι νομίζω θα δημιουργηθεί κάτι σαν "διάλογος"... ;)  Γνώμη μου πάντα..

Κατά τα άλλα, μια χαρά!

Πολυ καλα τοποθετηση, συμφωνω.

Θοδωρη καλα το πας. Λαβε σοβαρα τις προτασεις του φιλου αν και δεν προκειται να το πετυχεις αυτο σκοπιμα.

Θα σου  βγει στην πορεια μονο του παιζοντας και ακουγοντας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια χαρά :)

 

Ωραία ωραία, μια χαρά ωραία..

 

1) Όπως προαναφέρθηκε, κοίτα και λίγο τα modes, δεν είν' κακό ;)))

Οδήγησε το κομμάτι - χέσε το backing track!! Σε live θα σε ακούσεί το μπάσσο/πιάνο/2η κιθάρα κ θα περάσει ενα 7/11/13 ανάλογα με το τί παίζεις  ;) ;) ;) :P

 

2) Δώσε σημασία σ' αυτά που πολλοί τα έχουν "ευκολάκια" ( μη χέσω!! ) ήτοι:

 

    Α) BENDS: δεν ξέρω αν ο καθένας μας θέλει να μάθει αν τα δάχτυλά του κρύβουν ενα μικρό superman μέσα τους και θέλουν να δοκιμάσουν αν πετάνε στο Θεό..για τους υπόλοιπους πάντως υπάρχει τρόπος να κάνεις σήκωμα..και το μέχρι πού θα πάει είναι άλλη ιστορία για κάθε στιγμή ( την οποία την ορίζεις εσύ, σχεδόν πάντα  ;) )

 

    Β) το tremolo με το αριστερό...δώσ'του λίγο σημασία...τη κ@υλα σου κάνεις, δεν προσπαθέις να ανοίξεις τρύπα στη ταστιέρα με τα δάχτυλα για να κρεμάσεις κάδρο, ούτε να ανάψεις φωτιά ;)

(  το νεύρο βγαίνει απο αλλιώς, δε χρειάζεται να σπάσεις κανένα καρπό ;) )

 

Αυτά τα ολίγα με χιούμορ και χωρίς ίχνος "μαγκιάς"..

 

Καλή συνέχεια :))))

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου