Προς το περιεχόμενο

Πως να κανετε transcription με το αυτι.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

tnx guys

Φιλε Kapdrums..παλι εισαι ενα βημα μπροστα.

Ευχαριστω κατ'αρχην για το μακροσκελες ποστ σου.

Θυμαμαι πριν χρονια  με εχωσε ο δασκαλος μου στο μαγαζι που δουλευε για να παει να παιξει με το Τουρνα και επρεπε να κανω και εγω το ιδιο για 180 κομματια.

Χωρις προβα! Ολο το προγραμμα μετατραπηκε με αυτο το τροπο σε παρτιτουρα απο εξωτερικη ηχογραφηση. Το μεγαλυτερο σχολειο EVER!!

Η αποψη μου ειναι οτι το αρχικο μου thread ειναι το Back to basics - ενω το δικο σου  ειναι το The next step .

Δηλαδυ αν εχεις μαθει να γραφεις τις παρτιτουρες σου με το πρωτο τροπο..καποια στιγμη {αναποφευκτα}καταληγεις στο δικο σου τροπο. Που ειναι σουπερ!! Δεν χρειαζονται πια σενια -κοντες κλπ..και σε μια κολλα χαρτι μπορεις να γραψεις 20-30 κομματια.

Ο λογος που δεν τον αναφερω ειναι γιατι θελει πειρα + level..να μετρας και να κρατας 4μετρα -8μετρα -16μετρα η κυκλους γενικοτερα στο αερα και παραλληλα να παρακολουθεις το form του κομματιου.

thanx again

Βαγγελης.

 

δεν ειμαι σιγουρος ποιος τροπος μπορει να προηγειται του αλλου....απλα αναφερα εναν τροπο που ειναι χρησιμος αν δεν ξερεις να διαβαζεις και να γραφεις αξιες,παρα μονον να ξερεις να μετρας μετρα...που υποθετω πως καποιος ντραμερ με στοιχειωδη εμπειρια κι αντιληψη μπορει να κανει...υποθετω βεβαια... ;)

 

σαφως και ειμαι υπερμαχος της γνωσης...μαθε να διαβαζεις,μαθε ρουντιμεντς,μαθε σωστη τεχνικη...γιαυτο αλλωστε και διδασκω...

 

παντως και οι δυο τροποι εμπεριεχουν ενα κοινο χαρακτηριστικο...προκειμενου να κανεις την παρτιτουρα/χαρτη εισαι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ αναγκαστικα να ακουσεις το κομματι δυο-τρεις φορες...πραγματικα να ΑΚΟΥΣΕΙΣ...οχι"ας ακουσω λοιπον τα κομματια που εχω να μαθω...(φτιαχνοντας καφε,χαζευοντας στο διαδικτυο,στελνοντας σμς...)"... ;D

αναγκαζεσαι να συγκεντρωθεις και να ακουσεις...σαν αποτελεσμα,τελειωνοντας εχεις μια πολυ δυνατη εικονα και αισθηση του υλικου ΚΑΙ στα αυτια σου,εκτος απο το χαρτι... ;)

 

 

 

Εξαιρετικοι και οι δυο ,μπραβο και ευχαριστουμε

Οταν παιζετε τα κομματια ριχνετε ματιες στις σημειωσεις σας ή τις κοιτατε καλα πριν μεχρι να τις μαθετε ? .Επειδη προσωπικα οι γνωσεις μου σε διαβασμα ειναι ελαχιστες θα προτιμουσα τη μεθοδο του Μιχάλη αλλα δεν εχω δοκιμασει να παιζω με αλλους και να κοιταω τα χαρτια μου καθ'ότι 100 % παιζω με το αυτι

 

κοιτα...σε μεγαλα προγραμματα-σοου εχω τα χαρτια παντα,σχεδον μεχρι το τελος της σεζον...σχεδον...αλλα γενικα,ηδη απο τις τελευταιες προβες και μεχρι το τελος της δευτερης εβδομαδας παραστασεων εχω φροντισει να μην τα εχω πια αναγκη...ισως γινουν καποια μικρολαθακια(επειδη ρισκαρω λιγο φευγοντας απο το χαρτι)αλλα οχι αξιοσημιωτα...

 

τωρα,οσον αφορα οτιδηποτε αλλο προσπαθω απο το πρωτο κιολας gig να εχω στο αναλογιο οτι απαραιτητως χρειαζομαι(hopefuly ελαχιστα)...αλλα αυτος ειμαι εγω και μετα απο 22 χρονια εμπειριας το αυτι μου αποθηκευει(βασικα παντα αποθηκευε)πολυ ευκολα φορμες,μετρα κλπ...εμαθα να παιζω μουσικη με τραγουδια κι οχι με βιβλια(τραγουδουσα ΠΡΙΝ αρχισω να παιζω ντραμς,οπως καθε παιδακι ;))οποτε...

 

το ζητουμενο παντως ειναι οταν παιζεις με χαρτι να μην χανεσαι μεσα στον κοσμο του χαρτιου... :D δηλαδη να συλειτουργουν ματι και αυτι...αλλιως θα ακουγεσαι σαν να διαβαζεις...ο βαγγελης θα ξερει τι εννοω...οι καλοι "διαβαστες" θεωρουνται καλοι "διαβαστες" επειδη δεν ακουγεται στο παιξιμο τους οτι διαβαζουν...θα μπορουσε να φανταστει κανεις οτι ο gadd στο aja(steely dan)διαβαζει..?αυτα...ωραιο τοπικ βαγγ...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 28
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μιχαλη ΚΑΛΗΜΕΡΑ σωστος και παλι οπως θα περιμενε κανεις απο εναν επαγελματια της κλασης

σου.Μια ερωτηση -παρατηρηση που αφορα τον S.Gadd ...συγκεκριμενος drummer εχει το ΧΑΡΙΣΜΑ που πρεπει να εχουν ?? ολοι οι επεγγελματιες δηλαδη πρωτα ΑΚΟΥΕΙ το κομματι ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΟΣ και μετα αν του δωσουν η φτιαξει μονος του παρτιτουρα απλως την χρησιμοποιει για να μην χανεται (και αν το κανει ο Gadd) .Στο δε AJA ΟΛΟ ΤΟ drumming του κομματιου ειναι δικο του παρ'ολο που οι δυο steely dan ειναι πολυ καλοι διαβαστες και εχουν την

συνηθεια να γραφουν τα παντα.Αλλα με τους ντραμμερ που εχουν χρησιμοποιησει κατα καιρους

νομιζω οτι τους προσελαβαν ΑΚΡΙΒΩΣ γιατι ηξεραν οτι θα βαλουν και αυτοι (ντραμμερς)το "δικο τους " ταλεντο στα κομματια τους.Αν κοιταξετε ποιοι παιζουν στους δισκους των Steely Dan θα καταλαβετε.Μιχαλη μπορεις να επιβεβαιωσεις αν αυτα που λεω ειναι σωστα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σαφως και ειμαι υπερμαχος της γνωσης...μαθε να διαβαζεις,μαθε ρουντιμεντς,μαθε σωστη τεχνικη...γιαυτο αλλωστε και διδασκω...

 

εμαθα να παιζω μουσικη με τραγουδια κι οχι με βιβλια(τραγουδουσα ΠΡΙΝ αρχισω να παιζω ντραμς,οπως καθε παιδακι ;))οποτε...

 

το ζητουμενο παντως ειναι οταν παιζεις με χαρτι να μην χανεσαι μεσα στον κοσμο του χαρτιου... :D δηλαδη να συλειτουργουν ματι και αυτι...αλλιως θα ακουγεσαι σαν να διαβαζεις...ο βαγγελης θα ξερει τι εννοω...οι καλοι "διαβαστες" θεωρουνται καλοι "διαβαστες" επειδη δεν ακουγεται στο παιξιμο τους οτι διαβαζουν...θα μπορουσε να φανταστει κανεις οτι ο gadd στο aja(steely dan)διαβαζει..?αυτα...ωραιο τοπικ βαγγ...

 

Αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο που επισημαίνει ο Μιχάλης. Να μην ακούγεται σαν να διαβάζεις μια παρτιτούρα. Να μην ακούγεσαι σαν το παιδάκι στην πρώτη δημοτικού που μαθαίνει να διαβάζει και το κάνει μηχανικά και ασυναίσθητα.

Πρέπει ακόμα και με παρτιτούρα/σημείωση/χαρτιά να ακούγεσαι εσύ ο ΙΔΙΟΣ και όχι το χαρτί. Χαίρομαι που το επισημαίνεις Μιχάλη.

 

Όσον αφορά το transcription, προσωπικά είμαι υπέρμαχος της παρτιτούρας-σημείωσης, δηλ. με τον τρόπο που ανέφερε ο Βαγγέλης αρχικά: γράφεις στο πεντάγραμμο το βασικό pattern, στη συνέχεια σημειώνεις τα πιο σημαντικά fills κατά τη γνώμη σου (όχι όλα εννοείται) και τέλος επισημαίνεις με χρωματιστό στυλό κάποια σημαντικά πράγματα που αν δεν τα προσέξεις χάνεις όλο το κομμάτι.

Πλέον, ο καθηγητής μου στο ωδείο μού βάζει από διάφορους καλλιτέχνες να κάνω το transcription με σκοπό να το δουλέψω. Δηλ. με λίγα λόγια να ΜΠΩ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ (όπως είπε ο εξαιρετικός Μιχάλης). όχι απλά να το ακούσω και να το γράψω (αυτό πλέον το κάνει και ο υπολογιστής). Σκοπός είναι να το ακούσω μερικές δεκάδες ίσως και εκατοντάδες φορές και να γίνει κτήμα μου.

Πρόσφατα δούλευα με το Looked in a basement του Mark guiliana το οποίο μού έφαγε 3 μήνες ζωής ( :P) αλλά άξιζε.... το γκρουβάρω τώρα και κοντεύει να γκρεμιστεί η πολυκατοικία. Το συγκεκριμένο κομμάτι έχει το σταθερό ostinato στα χέρια και το μόνο που μένει να γράψεις είναι οι μπότες.

 

Φυσικά νομίζω ότι έχει σημασία και το είδος που παίζεις. Δε θεωρώ απαραίτητο να κάθεσαι να γράφεις το Ironman, το Stairway to heaven και το Black night για τον απλούστατο λόγο ότι τα έχεις μάθει απ' έξω τόσο καιρό που τ' ακούς, αλλά και επειδή δεν έχουν κάτι το ιδιαίτερο. ίσως να χρειαστεί να σημειώσεις τα μέτρα του σόλο ή του κουπλέ.

 

 

"Να με θάψουν οι οχτροί γιατί με θάβουν οι φίλοι"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο δε AJA ΟΛΟ ΤΟ drumming του κομματιου ειναι δικο του παρ'ολο που οι δυο steely dan ειναι πολυ καλοι διαβαστες και εχουν την συνηθεια να γραφουν τα παντα.Αλλα με τους ντραμμερ που εχουν χρησιμοποιησει κατα καιρους νομιζω οτι τους προσελαβαν ΑΚΡΙΒΩΣ γιατι ηξεραν οτι θα βαλουν και αυτοι (ντραμμερς)το "δικο τους " ταλεντο στα κομματια τους.Αν κοιταξετε ποιοι παιζουν στους δισκους των Steely Dan θα καταλαβετε

Πάντως ο ...θρύλος λέει ότι ο Gadd έγραψε το Aja με το πρώτο take, χωρίς να το έχει ξανακούσει, διαβάζοντας prima vista την παρτιτούρα που είχαν γράψει οι Fagen και Becker, οι οποίοι ήταν όντως πολύ ψείρες και άκαμπτοι σχετικά με το τι ήθελαν να παίζουν οι μουσικοί. Δεν ξέρω αν ο θρύλος είναι απόλυτα ακριβής (αν και υποπτεύομαι ότι είναι), ούτε τι παρτιτούρα ήταν - αν ήταν αναλυτική ή ένα απλό "road map" - αλλά το γεγονός ότι ο Gadd έγραψε τόσο γρήγορα ένα σχετικά περίπλοκο κομμάτι διαβάζοντας το, δείχνει το μέγεθος του ταλέντου του.

 

Βέβαια, το επίπεδο των σεσιονάδων είναι πλέον τόσο υψηλό, που κάτι τέτοια είναι υπόθεση ρουτίνας στα σοβαρά στούντιο όλου του κόσμου.

 

Βαγγέλη και Kap, ευχαριστούμε και πάλι για τις πολύτιμες και εκτενείς συμβουλές

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι σωστο οτι το διαβασμα κανει στεγνο το παιξιμο...ειδικα τις 2-3 πρωτες προβες ολα ειναι ξυλινα..Αλλα αυτο ισχυει και για μενα ..και για τον Μιχαλη και για τον Vinnie και για ολους οσους διαβαζουν. Θεωρω οτι το transcription ειναι απαραιτητο εργαλειο στην τσαντα καθε συγχρονου drummer.  Eπισης ειναι κατι που μαθαινετε. Και οπως με ολες τις δεξιοτητες..Practice makes Perfect  Oπως εχω ξαναπει..μερικες φορες ειναι αναγκαιο να πας λιγο πισω - για να πας μπροστα.

Προσωπικα το οτι εμαθα να μεταφερω την μουσικη στο χαρτι..με γλιτωσε απο χιλιαδες προβες και με βοηθησε να μπω πραγματικα  μεσα στα κομματια και τις δομες τους . Με βοηθησε να εκτιμησω μουσικες επισης..που δεν θα τις ειχα εκτιμησει αν δεν προσπαθουσα να τις εκφρασω στο χαρτι.

Οποιον απο τους 2 τροπους κι αν προτιματε ..νομιζω οτι ειναι αναγκαιο να εκπαιδευσετε τον ευατο σας να μπορει να το κανει. Και αχρειαστο ας ειναι.

Καλη σας μερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαιρετικής σημασίας για μάς τους αρχάριους αυτό το thread  για την γραφή ενός transcription. Να  προσθέσω κάτι που με βοηθάει στα transcriptions: όταν το «αυτί» είναι «αργό και απαίδευτο», είναι δύσκολο να ‘καταλάβει’ τα πάντα στο μουσικό κομμάτι όταν αυτό αναπαράγεται στην κανονική ταχύτητα. Εάν η αναπαραγωγή γίνει πιο αργή, είναι πιο εύκολο (πάντα στο ανεκπαίδευτο/αρχάριο αυτί αναφέρομαι), να ακούσει και να συλλάβει τους ήχους όλων των οργάνων, τις νότες, τα ‘χτυπήματα’, και την μουσικότητα που συμβαίνει μέσα στο κομμάτι. Στα Windows, εβαλα ‘αναπαραγωγή’ slower. Αυτό με διευκόλυνε ΠΑΡΑ πολύ να καταλάβω πολλά πράγματα στο κομμάτι. Εργαλείο χρήσιμο για το συγκεκριμένο θέμα. Ευχαριστω τον Vagelism  για την επεξηγηματικότητα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαιρετικής σημασίας για μάς τους αρχάριους αυτό το thread  για την γραφή ενός transcription. Να  προσθέσω κάτι που με βοηθάει στα transcriptions: όταν το «αυτί» είναι «αργό και απαίδευτο», είναι δύσκολο να ‘καταλάβει’ τα πάντα στο μουσικό κομμάτι όταν αυτό αναπαράγεται στην κανονική ταχύτητα. Εάν η αναπαραγωγή γίνει πιο αργή, είναι πιο εύκολο (πάντα στο ανεκπαίδευτο/αρχάριο αυτί αναφέρομαι), να ακούσει και να συλλάβει τους ήχους όλων των οργάνων, τις νότες, τα ‘χτυπήματα’, και την μουσικότητα που συμβαίνει μέσα στο κομμάτι. Στα Windows, εβαλα ‘αναπαραγωγή’ slower. Αυτό με διευκόλυνε ΠΑΡΑ πολύ να καταλάβω πολλά πράγματα στο κομμάτι. Εργαλείο χρήσιμο για το συγκεκριμένο θέμα. Ευχαριστω τον Vagelism  για την επεξηγηματικότητα.

Φανταστικο εργαλειο για ολους τους μουσικους οχι μονο τους drummer..η δυνατοτητα τoυ windows media player να κατεβασει την ταχυτητα στα κομματια.

Οι λιγο μεγαλυτεροι θα θυμομαστε οτι χρυσοπληρωναμε μηχανηματα {4καναλα κλπ} για να μπορουμε να εχουμε αυτη τη δυνατοτητα.

Σε ευχαριστω που μου το θυμισες φιλε December

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φανταστικο εργαλειο για ολους τους μουσικους οχι μονο τους drummer..η δυνατοτητα τoυ windows media player να κατεβασει την ταχυτητα στα κομματια.

Υπάρχει και αυτό το εργαλείο-πρόγραμμα : Guitar & Drum Trainer - για δωρεάν 'κατέβασμα':

http://www.hitsquad.com/smm/programs/GuitarDrumTrainer/

http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Misc__Sound_Tools/Guitar_and_Drum_Trainer.html

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει και το "pacemaker plug-in"

http://www.surina.net/pacemaker/

για Winamp.

Δυνατότητες: tempo, pitch, speed.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου