Προς το περιεχόμενο

Διασκευή και πνευματικά δικαιώματα.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τα περι γιαγιαδων...τραντζιστορ , αδικημενων μαγαζατορων ....και εισπρακτικης λαιλαπας τα λενε εδω και χρονια διαφοροι (χωρις να προτεινουν βεβαια καποια αλλη λυση),απο την αλλη αλλο το να συμφωνει καποιος με τα λεγομενα περι.... γιαγιαδων ... ;D...(σε καποιο βαθμο συμφωνω και εγω) ..και αλλο να λεει ανακριβειες οπως εσυ (ειπες 3 ανακριβειες:1.οτι το συμβολαιο ειναι συντεταγμενο στην καθαρευσουσα, 2.οτι η ΑΕΠΙ μπορει να δωσει αδεια εκτελεσης και διασκευης του εργου σου χωρις να σε ρωτησει,3.οτι το συμβολαιο ειναι για 70 χρονια)  

 

Για το 3....ισως μπερδευτηκες με την ΔΙΑΡΚΕΙΑ των πνευματικων δικαιωματων οπου οντως η πνευματική ιδιοκτησία πάνω σε ένα πνευματικό έργο, σύμφωνα με το νόμο διαρκεί 70 χρόνια μετά το θάνατο του δημιουργού του. Μετά την παρέλευση των 70 ετών το έργο αυτό καθίσταται «κοινό κτήμα», πχ, τα παραδοσιακά τραγούδια, οι κλασσικές συνθέσεις.

 

επισης για το 3...η ΙΔΙΑ η ΑΕΠΙ το λεει καθαρα

 

30. Εάν κατά τη διάρκεια ή μετά την ανανέωση ισχύουσας σύμβασης επέλθει θάνατος δημιουργού συμβεβλημένου με την ΑΕΠΙ, τι γίνεται;

H σύμβαση συνεχίζει να ισχύει με τους αυτούς ακριβώς όρους με τους νόμιμους κληρονόμους του δημιουργού όπως και με κάθε άλλο νόμιμο δικαιούχο.

 

 

 

Για το 2...παλι απο το site της ΑΕΠΙ

 

"εκτός από το δικαίωμα ιδιοκτησίας που έχει ο δημιουργός ενός έργου πάνω σ' αυτό ( το δικαίωμα εκμετάλλευσης του έργου του ' περιουσιακό δικαίωμα ) , ο νόμος προστατεύει τον προσωπικό δεσμό που έχει ο κάθε δημιουργός με το έργο του και την «ακεραιότητα», της πρωτότυπης δημιουργίας, δηλαδή δίνει τη δυνατότητα στο δημιουργό να ασκεί κάθε φορά που χρειάζεται το ονομαζόμενο «ηθικό» του δικαίωμα, προκειμένου να μην επιτρέπει παρεμβάσεις στο έργο του, οι οποίες θα μπορούσαν να αλλοιώσουν το χαρακτήρα της αρχικής και πρωτότυπης δημιουργίας του.Το ηθικό δικαίωμα θεωρείται θεμελιώδες από το νόμο και κατά συνέπεια, όποιος έχει σκοπό να πραγματοποιήσει διασκευή σε έργο που έχει ιδιοκτήτη θα πρέπει απαραίτητα να ζητήσει την άδεια για τη διασκευή ή την παρέμβαση που θέλει να κάνει και θα πρέπει να γνωρίζει ότι ο δημιουργός έχει πάντα το δικαίωμα να την αρνηθεί, εφ' όσον θεωρεί ότι αυτή η παρέμβαση αλλοιώνει ή προσβάλλει το έργο του."

 

Για το 1...απλα μπες στο site της ΑΕΠΙ & κατεβασε τη συμβαση (στη ΔΗΜΟΤΙΚΙΑ ;D)

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 97
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Moderator

Λοιπόν, τώρα βρήκα χρόνο (είχαμε και τα τεχνικά προβλήματα του Νέστορα ;D ;D)

Κάποια πραγματάκια επιγραμματικά:

Η Πνευματική Ιδιοκτησία περιλαμβάνει:

α) Το δικαίωμα της προστασίας  του προσωπικού δεσμού του δημιουργού προς αυτό  (το έργο) (ηθικό δικαίωμα)

β) το δικαίωμα της

εκμετάλλευσης του έργου (περιουσιακό δικαίωμα)

 

Το πρώτο (ηθικό δικαίωμα), ανεξάρτητο από το δεύτερο,  παραμένει στον δημιουργό ακόμα και μετά τη μεταβίβαση του περιουσιακού δικαιώματος, παρέχει δε

στο δημιουργό, μεταξύ άλλων, τις εξουσίες α) της απόφασης για το χρόνο, τον

τόπο και τον τρόπο κατά τους οποίους το έργο θα γίνει προσιτό στο κοινό

(δημοσίευση), β) της αναγνώρισης της πατρότητας του πάνω στο έργο και

ειδικότερα την εξουσία να απαιτεί, στο μέτρο του δυνατού, τη μνεία του

ονόματος του στα αντίτυπα του έργου και σε κάθε δημόσια χρήση του έργου του

ή, αντίθετα, να κρατάει την ανωνυμία του ή να χρησιμοποιεί ψευδώνυμο. Η πρώτη

από τις ανωτέρω εξουσίες (δημοσίευση) δεν εξαντλείται με την πρώτη δημοσίευση

του έργου

 

Το δικαίωμα αυτό είναι αμεταβίβαστο εν ζωή, και μεταβιβάζεται μόνο στους κληρονόμους του δημιουργού.  

 

Το δεύτερο (περιουσιακό δικαίωμα) Το περιουσιακό δικαίωμα έχει οικονομική αξία και μπορεί να

αποτελέσει αντικείμενο οικονομικής εκμετάλλευσης, δηλαδή μεταβίβασης

(εκποιητική δικαιοπραξία) ή εκμετάλλευσης του με τη μορφή της άδειας ή της

σύμβασης εκμετάλλευσης (άρθρα 12 και 13 του νόμου 2121/1993). Η διαφορά μεταξύ σύμβασης

και άδειας εκμετάλλευσης (που αποτελούν και οι δύο υποσχετικές δικαιοπραξίες)

συνίσταται, στο ότι στη σύμβαση εκμετάλλευσης ο αντισυμβαλλόμενος με τον

πνευματικό δημιουργό αναλαμβάνει την υποχρέωση να ασκήσει τις εξουσίες, οι

οποίες απορρέουν από το περιουσιακό δικαίωμα και για τις οποίες καταρτίστηκε

η σύμβαση, ενώ στην άδεια η άσκηση εξουσιών, που απορρέουν από το περιουσιακό

δικαίωμα, αποτελεί ευχέρεια του αντισυμβαλλομένου .

Τόσο οι συμβάσεις εκμετάλλευσης όσο και οι άδειες εκμετάλλευσης χωρίζονται σε αποκλειστικές και μη αποκλειστικές

 

Επίσης : Η Μεταβίβαση του περιουσιακού δικαιώματος και οι συμβάσεις

εκμετάλλευσης ή άδειας εκμετάλλευσης του δικαιώματος αυτού μπορούν να

ειναι περιορισμένες από την άποψη των εξουσιών, του σκοπού, της

διάρκείας, της τοπικής ισχύος και της έκτασης ή των μέσων

εκμετάλλευσης.

 

Επίσης: Αν δεν καθορίζεται η τοπική ισχύς της Μεταβίβασης ή των συμβάσεων

ή της άδειας εκμετάλλευσης, θεωρείται ότι αυτές ισχύουν στη χώρα όπου

καταρτίσθηκαν.

 

Με άλλα λόγια, κάθε σύμβαση πρέπει να εξετάζεται χωριστά, και δεν υπάρχει τυφλοσούρτης.

 

Ειδικότερα:

1. Με την Α.Ε.Π.Ι. οι καλλιτέχνες συνάπτουν (κατά κόρον) συμβάσεις εκμετάλλευσης και όχι άδειες εκμετάλλευσης.

2. Αν στη σύμβαση δεν ορίζεται χρόνος, τεκμαίρεται πενταετία (άρθρ. 15 παρ. 2 Ν 2121/1993). Συνήθως η Α.Ε.Π.Ι κάνει τριετείς συμβάσεις.

3. Πάντα είναι γραπτές (στην καθαρεύουσα ή όχι) δεν γνωρίζω απόλυτα, όσες έχω δει είναι στη Δημοτική.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

[quote

]1. Με την Α.Ε.Π.Ι. οι καλλιτέχνες συνάπτουν (κατά κόρον) συμβάσεις εκμετάλλευσης και όχι άδεις εκμετάλλευσης.

2. Αν στη σύμβαση δεν ορίζεται χρόνος, τεκμαίρεται πενταετία (άρθρ. 15 παρ. 2 Ν 2121/1993). Συνήθως η Α.Ε.Π.Ι κάνει τριετής συμβάσεις.

3. Πάντα είναι γραπτές (στην καθαρέυουσα ή όχι) δεν γνωρίζω απόλυτα, όσες έχω δει είναι στη Δημοτική.

 

ευτυχως που εχουμε και τους...δικηγορους και μας προσγειωνουν στην πραγματικοτητα.....  ;D

 

καλα ο νομος για τις γιαγιαδες και τα τραντζιστορακια δεν προβλεπει τιποτα?ου να μου χαθουνε φονιαδες των λαων... ;D ;D ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδη ισχυριζεσαι οτι λεω ΨΕΜΜΑΤΑ αν καταλαβα καλα.

 

Το συμβολαιο μου ειναι στη διαθεση σου,για να διαπιστωσεις το αντιθετο.

 

(σοβαρα τωρα,εχεις παει ΟΝΤΩΣ στην ΑΕΠΙ ποτε στη ζωη σου?)

Η ΑΕΠΙ διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο που απαρτίζεται στην πλειοψηφία του από δημιουργούς. Μέλη του ΔΣ της ΑΕΠΙ είναι οι κάτωθι:

 

 

Κωνσταντίνος Πέτρος Τριπολίτης - Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Superfunk Σuperfankopoylos - Αντιπροεδρος Δ.Σ

 

Πέτρος Ξανθόπουλος - Διευθύνων Σύμβουλος

 

Παντελής Γρετζελιάς - Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος

 

Κωνσταντίνος Τουρνάς - Μέλος του Δ.Σ.

Δημήτριος Ξανθόπουλος - Μέλος του Δ.Σ.

 

Γεώργιος Νιάρχος - Μέλος του Δ.Σ.

 

Παναγιώτης Μαυρουδής - Μέλος του Δ.Σ.

 

Διονύσιος Τσακνής - Μέλος του Δ.Σ.

 

Χριστόδουλος Νικολόπουλος - Μέλος του Δ.Σ.

 

 

 

Ρόμπερτ Ουίλλιαμς - Μέλος του Δ.Σ.

Ρε φιλε....!!!!

Τωρα το ειδα... ;D ;D ;D

οκ οκ καταλαβα!!!

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

vagelism παρά από τον γνωστό, έντονο και χιουμοριστικό τρόπο του Superfunk, ελπίζω να κατάλαβες τα παραπάνω. Το θέμα έχει συζητηθεί άπειρες άλλες φορές σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα που μπορείς να ανατρέξεις. Ολοι έχουμε μικρή ή μεγάλη πείρα και θέλω να σέβομαι την δική σου, όμως δεν είναι αστείο ούτε πρέπον να συνεχίζεις κάτι αστήρικτο με προσωπικές αντιπαραθέσεις στην πλάτη τρίτων. Τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα και δεν υπάρχει κανένα μυστήριο. Αν πάραυτα έχεις βάσιμες απορίες που δεν εξηγούνται στη σελίδα της ΑΕΠΙ και αφορούν το θέμα για τις διασκευές, εδώ είμαστε.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Μία τελευταία διευκρίνηση όσον αφορά τα χρονικά όρια της (maximum) ισχύος της ανάθεσης στην Α.Ε.Π.Ι.

Η τριετία ως maximum δεν ισχύει διότι έτσι το θέλει η Α.Ε.Π.Ι  ή ο Δημιουργός. Έτσι το επιτάσσει ο νόμος:

Παραθέτω αυτούσια την παράγραφο 3 του άρθρου 54 του Ν. 2121/1993:

 

«3. Η ανάθεση μπορεί να γινεται είτε με Μεταβίβαση του δικαιώματος ή

των σχετικών εξουσιών προς το σκοπό της διαχείρισης ή της προστασίας

είτε με παροχή σχετικής πληρεξουσιότητας. Η ανάθεση γίνεται  εγγράφως

και κάθε φορά για ορισμένο χρόνο που δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος

από τρία χρόνια. Η ανάθεση αφορά όλα τα έργα του δημιουργού που είναι

κατάλληλα για την εκμετάλλευση με την εξουσία στην οποία αναφέρεται η

ανάθεση ή ορισμένα από αυτά.  Σε περίπτωση αμφιβολίας τεκμαίρεται ότι η

ανάθεση αφορά όλα τα έργα, συμπεριλαμβανομένων και των μελλοντικών

έργων για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από τρία

χρόνια.»

 

 

Τέλος , όπως προείπα. Κάθε , μα κάθε, περίπτωση, δέον να εξετάζεται μεμονωμένα.

Όχι τυφλοσούρτες (σαν τα ιδιωτικά συμφωνητικά μισθώσεως κατοικίας που τα πουλάνε στα περίπτερα/ βιβλιοπωλεία) .

Υπάρχει η τάση να συγχέεται η προστασία της Πνευματικής Ιδιοκτησίας με την Α.Ε.Π.Ι. . Η ισχύουσα νομοθεσία (Ν 2121/1993)  , εμπεριέχει 77 άρθρα. Από αυτά αφιερώνει (μόλις  ) έξι άρθρα  στους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης (ένας εκ των οποίων είναι και η Α.Ε.Π.Ι.)  ήτοι από το άρθρο. 54 – ως και το άρθρο 59.

Η μεταβίβαση περιουσιακού δικαιώματος δεν είναι υποχρεωτικό να γίνει μόνον σε οργανισμό συλλογικής διαχείρισης. Μπορεί εγώ να μεταβιβάσω το περιουσιακό μου δικαίωμα σε ένα τραγούδι στο yameth (άλλο που αυτός δεν το θέλει  ;D ;Dι).

Θα το ξανα τονίσω, και ας κουράσω. ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλά αυθαίρετα και επιπόλαια συμπεράσματα με συκοφαντική δυσφήμιση, προφανώς από ΑΓΝΟΙΑ.

 

Καλό θα ήταν νομίζω να ξαναδιαβάσεις το post μου. Προφανώς δεν κατάλαβες τι έλεγα.

Δεν υπονόησα ποτέ ότι η ΑΕΠΙ εκμεταλλεύεται τους καλλιτέχνες που εκπροσωπεί ούτε ότι αυτοί έχουν άγνοια. Τουναντίον ανέφερα ότι αρκετοί γνωρίζοντας ότι υπάρχει, δεν χρειάζεται οι ίδιοι να κάνουν τον "κακό", σου λένε προχώρα, δεν θέλω royalties κτλ γνωρίζοντας ότι η ΑΕΠΙ θα τα εισπράξει.

 

Τώρα το ποιοι είναι, το τι αποδίδει σε σχέση με το τι μαζεύει, το τι δυνατότητες ελέγχου της ΑΕΠΙ έχει ο δημιουργός, το αν μαζεύει τσατσιλίδικά και για αυτούς που δεν εκπροσωπεί (να θυμίσω και το πρόσφατο νομοσχέδιο που παρολίγον να περάσει για προς τα πού πάει το πράγμα και επίσημα πλέον..), και τον θεσμοθετημένο ρόλο στις αδειοδοτήσεις μαγαζιών όπου μαζί με τα ξέρα παίρνει και χλωρά απλά επειδή μπορεί, είναι προφανώς άλλη συζήτηση, η οποία δεν είναι τής παρούσης.

 

Οντάς όμως επαγγελματίας στον χώρο, και κλείνω με αυτό, ξέρω αρκετά αληθινά περιστατικά που να δικαιολογούν απολυτά το προηγούμενο μου post, οπότε τα περί άγνοιας η συκοφαντικής δυσφήμησης.....

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Η μεταβίβαση περιουσιακού δικαιώματος δεν είναι υποχρεωτικό να γίνει μόνον σε οργανισμό συλλογικής διαχείρισης. Μπορεί εγώ να μεταβιβάσω το περιουσιακό μου δικαίωμα σε ένα τραγούδι στο yameth (άλλο που αυτός δεν το θέλει  ;D ;Dι).

Θα το ξανα τονίσω, και ας κουράσω. ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ.

Αν και ο Λάκης δε χρειάζεται την υποβοήθησή μου, εγώ να αναφέρω ότι δουλεύοντας πάνω σε συμβόλαιο τέτοιου τύπου αυτήν την εποχή, το έκανα για 3 χρόνια, ακριβώς γιατί ο νόμος (ο Ελληνικός) δεν επιτρέπει παραπάνω χρόνια για παραχώρηση αδείας, κλπ, κλπ, κλπ... (ο δικηγόρος μου τα ξέρει καλύτερα απο εμένα φυσικά...)

 

Και άλλο ένα ΜΠΡΑΒΟ στον Λάκη δημοσίως για τις συμβουλές και πληροφορίες που διαθέτει σε όλους μας!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

vagelism παρά από τον γνωστό, έντονο και χιουμοριστικό τρόπο του Superfunk, ελπίζω να κατάλαβες τα παραπάνω. Το θέμα έχει συζητηθεί άπειρες άλλες φορές σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα που μπορείς να ανατρέξεις. Ολοι έχουμε μικρή ή μεγάλη πείρα και θέλω να σέβομαι την δική σου, όμως δεν είναι αστείο ούτε πρέπον να συνεχίζεις κάτι αστήρικτο με προσωπικές αντιπαραθέσεις στην πλάτη τρίτων. Τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα και δεν υπάρχει κανένα μυστήριο. Αν πάραυτα έχεις βάσιμες απορίες που δεν εξηγούνται στη σελίδα της ΑΕΠΙ και αφορούν το θέμα για τις διασκευές, εδώ είμαστε.

Δεν συνεχιζω κατι αστηρικτο.

Μετεφερα στο thread την εμπειρια μου οπως ακριβως την βιωσα  το 2004. Ουτε μου ειπαν ουτε τους ειπα. !!  ΄Αν τα πραγματα αλλαξαν εκτοτε {Οντως βρηκα το συμβολαιο της ΑΕΠΙ στο Ιντερνετ και ο sf εχει δικιο..ειναι στη δημοτικη} παω πασο. Δεν το διαβασα ομως....και επιτρεψτε μου να διατηρω τις επιφυλαξεις μου.

Ολα οσα ανεφερα επισης στηριχτηκαν  βασει συμβουλων εξειδικευμενου σε πνευματικα δικαιωματα δικηγορου..που ειδε το τοτε συμβολαιο που του πηγα πριν το υπογραψω.. και κοντεψε να πεσει κατω απο τα γελια. Η γυναικα ειχε σπουδασει στην Αμερικη.. Η ιδια η εταιρεια που εξεδωσε τη δουλεια , μας συμβουλεψε να κανουμε το ιδιο.

Τι εννοειται δηλαδυ..οτι επειδη εγω και ο SF εχουμε διαφορετικες θεσεις και αποψεις επι του θεματος..εγω μιλαω με ανακριβειες?

[Αραγε ριξατε μια ματια στο Ιντερνετ τι εχουν πει  διαφοροι γνωστοι καλλιτεχνες επι του θεματος ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ!! η ακουτε μονο τη μερια  του SF?}

Διαβασατε τι εγραφε ο Τουλιατος απο το site του.. τι ειχε πει παλιοτερα ο Χατζηδακις, Ο Βηχος.

Ολοι τρελοι ειμαστε κυριε YAMETH..? Να αναφερω επισης οτι αν και ευτυχισα να ακουσω την δουλεια μου απο ολα τα ραδιοφωνα {ιδιωτικα και κρατικα}Ουδεποτε ελαβα ουτε ενα σεντ απο την ΑΕΠΙ..αυτο δινει στην αποψη μου μια προοπτικη ετσι δεν ειναι?

Μακαρι παντος τα πραγματα να εχουν αλλαξει...

Καλο σας βραδυ.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Να αναφερω επισης οτι αν και ευτυχισα να ακουσω την δουλεια μου απο ολα τα ραδιοφωνα {ιδιωτικα και κρατικα}Ουδεποτε ελαβα ουτε ενα σεντ απο την ΑΕΠΙ..αυτο δινει στην αποψη μου μια προοπτικη ετσι δεν ειναι?

Βρε Βαγγέλη, συγνώμη που ρωτάω, αλλά εσύ δεν είπες ότι ΔΕΝ υπέγραψες στην ΑΕΠΙ, και ότι έπεσες κάτω από τα γέλια κι εσύ και η δικηγόρος σου; Άρα πως να περιμένεις λεφτά απ'την ΑΕΠΙ, αφού ακούστηκε το κομμάτι σου στο ραδιόφωνο ενώ δεν έχεις κάνει εγγραφή;;;;;;  :o
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου