Προς το περιεχόμενο

Μαμά, πότε η κιθάρα είναι... ''κουπί''?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

Πολλές φορές υπάρχουν παράγοντες που είναι μπροστά στα μάτια μας και τους παραβλέπουμε. Για παράδειγμα, όταν συναρμολόγησα αυτή την τέλε...

 

index.php?action=dlattach;topic=161187.0;attach=19707;image

 

...διαπίστωσα ότι θα χρειαζόταν ένα γερό shimming στο μανίκι για να κατέβουν λίγο οι χορδές. Αντί αυτού, προτίμησα να βάλω κάτω από τη γέφυρα ένα φύλλο από μπρούντζο με πάχος γύρω στο 1.5 mm και να ανεβάσω τη γέφυρα όσο χρειαζόταν. Χρειάστηκε να του ανοίξω 9 τρύπες (6 για να περνάνε οι χορδές και 3 για να περνάνε οι βίδες της γέφυρας). Από τα τρυπήματα στράβωσε λίγο και αναγκάστηκα να το σφυρηλατήσω για να το ισιώσω με αποτέλεσμα να το κάνω λίγο "κατσαρό". Οι βίδες τις γέφυρας το έσφιξαν στο σώμα σιδερώνοντάς το σε κάποιο βαθμό, αλλά όχι πλήρως. Παρέμεινε εκεί ως ένα ένα "ελατήριο" να συνδέει τη γέφυρα με το σώμα. Εκτός αυτού, τα saddles "συνδέονται" μηχανικά με το σώμα με τα βιδάκια τους σχεδόν τερματισμένα.

 

Η κατάσταση φαίνεται λίγο στην ακόλουθη φωτογραφία.

 

index.php?action=dlattach;topic=161187.0;attach=19705;image

 

Το φύλλο αυτό ήταν μια γρήγορη λύση για να παίξω έχοντας στο νου μου ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να διορθώσω λίγο το neck pocket. Ο ήχος όμως με ικανοποίησε πολύ και δεν το πείραξα ποτέ από φόβο μην τον αλλάξω (απρόβλεπτα). Τελικά σε αυτή την κιθάρα, δεν ξέρω τι "παίζει" περισσότερο τελικά στο σώμα. Το alder, το καπάκι από redwood το γεγονός ότι τα saddles στηρίζονται σε -πρακτικά- τερματισμένα βιδάκια ή το μπρούτζινο "ελατήριο"? Ισως όλα.... αλλά ίσως και όχι  ;)

Η συζήτηση αυτή μπορεί να επεκταθεί σε πολλά άλλα στοιχεία: Πόσο καλά εφάπτεται η γέφυρα στο σώμα σε μια tele (σκεφτείτε ότι αν δεν είναι απολύτως επίπεδο το βερνίκι στην περιοχής της γέφυρας τότε κάποια σημεία "πατάνε" καλύτερα από κάποια άλλα), πόση κόλλα υπάρχει (αν υπάρχει) κάτω από το nut (ή αν αυτό εφάπτεται τέλεια στην εγκοπή), πόσο καλά "ζυγισμένα" είναι τα βιδάκια των saddles ώστε να "πατούν" συμμετρικά και σωστά στη γέφυρα κλπ κλπ. Αν αυτά όλα είναι σωστά, τότε ίσως είναι λεπτομέρειες. Αλλά έχω την αίσθηση ότι αν σε κάποιο από αυτά τα σημεία η κατασκευή "πάσχει" τότε μπορεί όλη η κιθάρα να ακούγεται "ψόφια" και "κουπή".. Τι συμπεράσματα μπορεί τότε να βγάλει κανείς για τα κσύλα τησ?

 

(Για παράδειγμα σκεφτείτε ένα κακοβαλμένο nut που εδράζεται πάνω σε ένα στρώμα μισο-ξεκολλημένης κόλλας αντί να ακουμπάει σωστά στην εγκοπή. Αυτή είναι μια ατέλεια που δεν τη βλέπεις.... αλλά μπορεί να έχει μεγάλη σημασία στο πως ακούγονται οι ανοιχτές (και όχι μόνο) χορδές)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 311
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

...διαπίστωσα ότι θα χρειαζόταν ένα γερό shimming στο μανίκι για να κατέβουν λίγο οι χορδές. Αντί αυτού, προτίμησα να βάλω κάτω από τη γέφυρα ένα φύλλο από μπρούντζο με πάχος γύρω στο 1.5 mm και να ανεβάσω τη γέφυρα όσο χρειαζόταν.

 

δεν κατάλαβα, αφού ήθελες να κατέβουν οι χορδές, γιατί σήκωσες τη γέφυρα; ???

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

δεν κατάλαβα, αφού ήθελες να κατέβουν οι χορδές, γιατί σήκωσες τη γέφυρα; ???

 

Αναφερόμουν στο άκρο των χορδών που βρίσκεται στη γέφυρα. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ηarilatron,

σωστη η τοποθετηση σου.

Ακομα και τα "καλυτερα" ξυλα του πλανητη θα ειναι αχρηστα,

αν η γεφυρα το nut ή τα ταστα δεν ειναι σωστα τοποθετημενα,

η αν δεν ειναι σωστες οι συνδεσεις (κολλησεις ή neck pocket).

 

Οσο για τη μπρουτζινη πλακα,εκτος την αλλαγη του υψους,

ηταν οτι καλυτερο μπορουσες να κανεις για να "γλυκανει" ο ηχος της κιθαρας γενικα.

(κι αυτο οχι παντα,αν τα ξυλα αντιδρουν πολυ στις ιδιες συχνοτητες με το οποιο μεταλλο,

τοτε εχουμε "συρματιλα" στον ηχο).

 

Ετσι για πειραμα κι αν δεν το βαριεσαι,

φτιαξε αλλη μια απο σιδερο ή αλουμινιο,και με την εναλλαγη τους θα καταλαβεις τη διαφορα!

(ποσοι δε μετανοιωσαν την αλλαγη της γεφυρας σε αλουμινιου στη les paul τους..)

 

-Αν αφαιρεσεις τη γεφυρα και την πλακα,θα δεις και τα σημεια που παταει,

θα εχει συμπιεσει το βερνικι.Μην ξεχναμε οτι η περισσοτερη "δουλεια" γινεται οχι απο την επαφη της ιδιας της γεφυρας,αλλα απο τις βιδες στηριξης της (απο εκει περναει η δονηση στο ξυλο χωρις "παρεμβολες"!).Φυσικα και οσο περισσοτερο παταει στην επιφανεια,τοσο καλυτερα,εχουμε και αυξηση στις ακραιες συχνοτητες και στο sustain!

 

-Τα redwoods εχουν σχεδον τις ιδιες ιδιοτητες με ελατα ή κεδρους,

οποτε σ'αυτη την κιθαρα πρεπει να εχεις κατι απο "ακουστικο ηχο" μεσα στον ηλ/κο,

και χωρις ενισχυση πρεπει να εχει και αρκετη ενταση!!

 

-Συμπερασματα για τα ξυλα οταν ειναι πλεον οργανο,

ΔΕΝ μπορει να βγαλει ο καθενας,αλλα μονο αυτος που εχει την αναλογη πειρα στην αξιολογηση τους.(σε κατασταση "πρωτης υλης" γινεται η διαλογη,και ο καθε εμπειρος κατ/στης μπορει ευκολα να καταλαβει σε ποιες συχνοτητες αντιδρα το ξυλο και σε ποιες οχι,οποτε και να το χρησιμοποιησει καταλληλα (η να το συνδιασει με αλλο ωστε μαζι να δωσουν την επιθυμιτη χροια).

Και φυσικα σε ενα "δεμενο" οργανο δεν ακουμε τα ξυλα,αλλα το συνολο της κατασκευης.

Και αν κατι δεν παει καλα,δεν θα επεμβουμε πρωτα στα ξυλα,

αλλα στα..ευκολα: Γεφυρα,nut,ταστα κτλ.(δε λεω μαγνητες γιατι ειναι το πρωτο που καποιος αλλαζει σε μια ηλ/κη!)

 

Αν δε γινει τιποτα καλυτερο,τοτε ξερουμε οτι κατι δεν παει καλα με τα ξυλα ή τη συνδεση τους (χωρις να ειναι καποιος μαστορας και με πειρα στην επιλογη ξυλειας εννοω).

 

Εγω εχω ενα κανονα εδω:

 

Αν η ηλεκτρικη κιθαρα δεν ακουγεται καλα "ακουστικα",

θα'χει καποιο προβλημα και ενισχυμενη...

:)

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφερόμουν στο άκρο των χορδών που βρίσκεται στη γέφυρα. :)

 

Παλι δεν καταλαβα.... ;D..ανεβαζοντας τη γεφυρα δεν ανεβηκαν και οι χορδες?(απο...ολα τα ακρα? ;D ;D)

 

Anyway το υλικο της γεφυρας και το break angle των χορδων ΠΙΣΩ απο τα σελλακια παιζουν ΠΟΛΥ μεγαλο ρολο στον ηχο,ΙΜΗΟ πολυ περισσοτερο απο τα....κσυλα... ;D

 

Αν πεσει στα χερια μου τελε,που παρολο που φοραει τους ΣΩΣΤΟΥΣ μαγνητες (vintage alnico low output με ΕΛΑΦΡΥ potting ωστε να ειναι ελαχιστα μικροφωνικος)   δεν εχει twang αλλα...υποφερει απο πολυ..sustain και περιορισμενο σκασιμο το πρωτο πραγμα που κανω ειναι να κανω shim στο μπρατσο,να βαλω ΕΛΑΦΡΙΑ*** και "μαγνητικη"  "3αρα"  vintage γεφυρα, οχι τις αηδιες του Calaham ;D  και αν ηδη  εχει 3αρα γεφυρα να βαλω steel saddles (αντι για Brass) μετα σηκωνω τα σελλακια οσο ψηλοτερα γινεται ωστε να εχω μεγαλο break angle,αυτο βοηθαει τα πραγματα και "ζωντανευει" το εργαλειο....

 

Μιλωντας για τελε το μονο που χρειαζομαι για να καταλαβω αν η κιθαρα λεει ειναι να παιξω το θεμα του ...James Bond στη μι & στη λα....αν ...μπισταει εκει ειναι καλη ,αν δεν μπισταει....βραστα κι αστα.... ;D

 

Αν τα..κσυλα ;D της ειναι ενα παχυ και ακαμπτο μπρατσο και ενα ελαφρυ σωμα τις περισσοτερες φορες βοηθανε στο twang & στο σκασιμο (οι 70s tele με rw fretboard εχουν ολες πολυ ακαμπτα μπρατσα λογω της round lam κατασκευης   & ειναι πιο σκαστες και twangy απο αυτες της ιδιας εποχης με το one piece maple π.χ.)...το ελαφρυ σωμα "διωχνει" το περιττο sustain & δινει ζωντανια στο οργανο ενω το ακαμπτο μπρατσο (ειτε λογω παχους/μαζας ειτε λογω κατασκευης) δινει αττακα και σκασιμο (αυτα τα ακους αλλωστε και στον ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ηχο της κιθαρας)

 

Με βαση τα παραπανω μπορω να φτιαξω ΠΟΛΛΕΣ τελε με τα ΙΔΙΑ πανω κατω χαρακτηριστικα....δεν ειναι και rocket science.... ;D

 

*** τα πιο Twangy bridge plates ειναι τα ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΑ Fender τα οποια ειναι πιο λεπτα και πιο φτηνιαρικα απο τα αμερικανικα...μερικες φορες δεν ειναι και...τελειως ισια (flat) ειναι δηλ.το ιδιο..αγειοβασιλιατικα με αυτα των original Tele του 50.... ,αλλα ακομα καλυτερα μια και κανουν τον πισω μαγνητη πιο μικροφωνικο & Twangy... ;D(υπαρχουν και πιο λεπτα αλλα κανουν οσο η...κιθαρα  ;D ;D και τα φτιανει ο Glendale)  

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν δε γινει τιποτα καλυτερο,τοτε ξερουμε οτι κατι δεν παει καλα με τα ξυλα ή τη συνδεση τους (χωρις να ειναι καποιος μαστορας και με πειρα στην επιλογη ξυλειας εννοω).

 

Εγω εχω ενα κανονα εδω:

 

Αν η ηλεκτρικη κιθαρα δεν ακουγεται καλα "ακουστικα",

θα'χει καποιο προβλημα και ενισχυμενη...

:)

 

 

Thank you...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

-Συμπερασματα για τα ξυλα οταν ειναι πλεον οργανο,

ΔΕΝ μπορει να βγαλει ο καθενας,αλλα μονο αυτος που εχει την αναλογη πειρα στην αξιολογηση τους.(σε κατασταση "πρωτης υλης" γινεται η διαλογη,και ο καθε εμπειρος κατ/στης μπορει ευκολα να καταλαβει σε ποιες συχνοτητες αντιδρα το ξυλο και σε ποιες οχι,οποτε και να το χρησιμοποιησει καταλληλα (η να το συνδιασει με αλλο ωστε μαζι να δωσουν την επιθυμιτη χροια).

Και φυσικα σε ενα "δεμενο" οργανο δεν ακουμε τα ξυλα,αλλα το συνολο της κατασκευης.

Thank you... :)

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως μ αυτά κ μ αυτά πιστεύετε πως αξίζει να πάρω ένα κιτ τομαν (ή και harley benton) και να αγοράσω ξεχωριστά εξαρτήματα (μαγνήτες, γέφυρα, nut κλπ) και θα βγει εξίσου αξιοπρεπές με το να πάρω ένα κιτ από rockinger ή και warmoth?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το σωμα μια χαρα θα ειναι,τα φτηνα μπρατσα ομως ειναι συνηθως της πλακας απο ποιοτητα κατασκευης οποτε δεν νομιζω να καταφερεις και τιποτα...(υπαρχουν βεβαια και εξαιρεσεις),καλυτερα ομως να παρεις all parts,warmoth,η τουλαχιστον mighty mouse mite ;D...

 

προσωπικα θεωρω τα ΑLL PARTS necks (Fender Japan) το καλυτερο deal και ειναι και πολυ κοντα στα vintage Fender specs.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως μ αυτά κ μ αυτά πιστεύετε πως αξίζει να πάρω ένα κιτ τομαν (ή και harley benton) και να αγοράσω ξεχωριστά εξαρτήματα (μαγνήτες, γέφυρα, nut κλπ) και θα βγει εξίσου αξιοπρεπές με το να πάρω ένα κιτ από rockinger ή και warmoth?

Εάν αγοράσεις ένα Carvin kit (ας πούμε), είσαι σίγουρη ότι θα πάρεις το ίδιο όργανο που θα έφτιαχνε η Carvin εάν το μοντάριζε και το έβαφε...κάποια τέτοια ποιοτικά κριτήρια σου δίνει και η rockinger και η warmoth. Kαι το μεγαλύτερο πρόβλημα στα φτηνά κιτ δεν είναι συνήθως το σώμα αλλά το μπράτσο.

 

ΥΓ Πάλι με πρόλαβε ο συναίτερος :D

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου