Προς το περιεχόμενο

Περι σωστής τεχνικής αριστερού χεριού


Minoru

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ξαναλέω. Οι κανόνες υπάρχουν για να καταρρίπτονται.

Διαβάζοντας τη κουβέντα σας, θυμήθηκα το εξής. Κάποια εποχή είχα δεί μία σειρά από videos που είχε φτιάξει ένα Γαλλικό Πανεπιστήμιο. Το θέμα ήταν οι μεγάλοι (τότε) παίχτες του τέννις με ανάλυση, γεωμετρία, θεωρία του παιχνιδιού τους και των χτυπημάτων τους κλπ....Όλα καλά και επιστημονικά...μέχρι που έφτασαν στον John McEnro...εκεί έσκισαν τα πτυχία τους. Ο τύπος δεν έμπαινε σε κανένα κανόνα και ανάλυση. (Υποτίθεται) ότι το πιάσιμο του στο rever ήταν ανεπίτρεπτο. Και όταν σε συνέντευξη τον ρώτησαν..."καλά πως χτυπάς το μπαλάκι?"...η απάντησή του ήταν..."γιατί, δεν μπαίνει μέσα?"

Συνεχίστε παρακαλώ.... ;)

 

ΥΓ. Ο John McEnro είναι αριστερόχειρας ;D

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 79
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Είναι δε κανόνας όχι γιατί τον αποφάσισε κάποιος καταχρηστικά αλλά διότι μετά από παρατήρηση προφανώς, έγινε φανερό ότι αυτή η τεχνική διευκολύνει το μέσο όρο και δημιουργεί την μικρότερη πίεση στο χέρι από ορθοπεδικής άποψης.

 

Τώρα το πώς "έγινε φανερό" και το τι έχει να κάνει με τη μουσική (έκφραση) η "ορθοπεδική άποψη" (ιδίως από τη στιγμή που εγώ όσους κιθαρίστες με τενοντίτιδα έχω γνωρίσει με τον "ορθό" τρόπο έπαιζαν), θα το αφήσω να πέσει στο κενό...

 

Δλδ αν ορθοπεδικά θα ήταν καλύτερο να παίζουμε ξαπλωμένοι, θα το κάναμε;

Τεσπαν.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΔΕΝ ΞΕΡΩ κιθάρα οπότε δεν με απασχολεί αν την κρατάω σωστά ή λάθος... Απλά αυτό που παρατήρησα στα βίντεο είναι ότι όλοι οι κιθαρίστες που παρατέθηκαν παίζανε σολο... Επειδή δυστυχώς στην Ελλάδα πάσχουμε από ρυθμικούς κιθαρίστες και όχι από σολίστες (και το λέω αυτό με πόνο) μήπως να επικεντρωνόμασταν στο πως να παίξουμε ρυθμικά? Και επίσης από καθαρή περιέργεια και μόνο θα ήθελα να ρωτήσω αν η τεχνική στο αριστερό χέρι παραμένει ίδια σε ρυθμικά με το σόλο.

Και κάτι τελευταίο: Στο λαούτο η τεχνική του αριστερού είναι να καλύπτει/αγκαλιάζει ο αντίχειρας την ταστιέρα στα ακόρντα γιατί χρειάζεται πολύ Mute από το αριστερό. Όταν παίζεις σόλο (μακάμ νομίζω λέγεται) κλπ όμως τον αντίχειρα τον έχεις στο πίσω μέρος της ταστιέρας. Γιατί στην κιθάρα είναι ανάποδα? Το ξέρω ότι είναι ερώτηση άσχετου αλλά είναι θέμα περιέργειας!

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

μακάμ ή εξελληνισμένα μακάμι είναι ο λαϊκός δρόμος, δηλαδή η κλίμακα. Όλα τα σόλο πατούν σε κάποιο μακάμι εξού και η παρανόηση.

 

+1 στα περί ρυθμικών κιθαριστών.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Κανενας δν μου το ειπε αλλα εγω δν ειμαι αυτος π ειπε οτι πρεπει ντε κ καλα να το μαθεις με τον ταδε τροπο γιατι αυτο ειναι το σωστο.... Δεν ειναι κομπλεξ το να λεω οτι αυτο π ειπες δν ισχυει.... ειδικα οταν αποδεικνειεται τοσο περιτρανα... Αν δεις κιθαριστες θα δεις οτι οι περισσοτεροι παιζουν κ με τους δυο τροπους η κ μονο με τον αντιχειρα απο πανω κ αναλογικα ειναι πολυ πιο λιγοι αυτοι που παιζουν μονο με τον αντιχειρα απο πισω....

 

Εγώ φίλε μου αυτό είπα:

 

δεν έχει σωστό και λάθος: πιο έυκολα σρεντάρεις με κλασικό πιάσιμο και πιο έυκολα μπλουζάρεις με μπλούζ χαντ
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο κανόνας στο συγκεκριμένο θέμα είναι αυτός που ανέφερα και σε προηγούμενο ποστ. Στα διατονικά παιξίματα, ο αντίχειρας παράλληλα με το μπράτσο. Στα μπεντς και βιμπράτο, από πάνω.

 

Είναι δε κανόνας όχι γιατί τον αποφάσισε κάποιος καταχρηστικά αλλά διότι μετά από παρατήρηση προφανώς, έγινε φανερό ότι αυτή η τεχνική διευκολύνει το μέσο όρο και δημιουργεί την μικρότερη πίεση στο χέρι από ορθοπεδικής άποψης.

 

Αν πας σε δάσκαλο κιθάρας για να ξεκινήσεις από το μηδέν, αυτό είναι από τα πρώτα πράγματα που θα σου δείξει.

 

Ξαναλέω. Οι κανόνες υπάρχουν για να καταρρίπτονται. Όμως ο κάθε αρχάριος, είτε βρίσκεται στα πρώτα βήματα της ηλεκτρικής κιθάρας είτε της συγχρονισμένης κολύμβησης, χρειάζεται έναν μπούσουλα. Τον οποίο μετά μπορεί φυσικά να ξεφορτωθεί και να κάνει του κεφαλιού του, αφού έχει αποκτήσει την κατάλληλη άνεση με το αντικείμενό του.

 

Έχει δίκιο ο Σπύρος.

Κάτι επίσης "χρήσιμο" είναι το να ελαχιστοποιείς την απόσταση που το αριστερό-για τους δεξιόχειρες-φεύγει έξω από τα τάστα..κάνοντας ασκήσεις με την ταστιέρα παράλληλα και κοντά σε τοίχο ή κάποια άλλη επίπεδη επιφάνεια. :-*

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγώ όσους κιθαρίστες με τενοντίτιδα έχω γνωρίσει με τον "ορθό" τρόπο έπαιζαν)

Σωστά, μπορεί να συμβεί και αυτό. Γιατί είναι σημαντική μεν η δαχτυλοθεσία, αλλά το πιο βασικό όλων, είναι να μην παίζεις σφιγμένος. Σφίξιμο=κακή τεχνική, όσο καλά και να (μοιάζεις ότι) στήνεις τα χέρια σου.

 

Μπορεί κάλλιστα ένας που παίζει με λάθος δαχτυλοθεσία, αλλά χωρίς να σφίγγεται, να μην πάθει ποτέ τίποτε. Και μπορεί ένας "άψογος" που μελετάει και σφίγγεται, να θέλει κορτιζόνες σε 2 εβδομάδες. Άρα εδώ αλλάζει έννοια και το σωστό ή το λάθος.

 

Ιδίως ένας βιρτουόζος όπως ο Γκίλμπερτ που πόσταρες είναι αδύνατον να έχει φτάσει σε αυτό το επίπεδο χωρίς να ξέρει να προσέχει το θέμα "σφίξιμο". Για αυτό και κόμπο να τον δέσεις, ξέρει πώς να παίξει χωρίς να καταπονείται.

 

Το σημείο που δίνω δίκιο στην άλλη άποψη είναι ότι αυτούς τους κανόνες ξέρουν πότε να τους τηρούν και πότε να τους παραβαίνουν όσοι έχουν ήδη καλή τεχνική και γνώση, άρα οι αρχάριοι θα πρέπει από κάποιες παραδοχές να ξεκινήσουν, χάριν μεθοδολογίας.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακριβώς για αυτό όμως είναι και το μοναδικο όργανο που έχει εξελιχθεί τόσο πολύ (και μην μου αναφέρεις τα synths :P) γιατι ο καθένας κάνει με αυτό ότι του γουστάρει...

Σκέψου μόνο πόσοι διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης για ένα όργανο...

 

Το πιανακι η την..κλασσικη η το βιολι(διαλεξε οποιο θες δεν εχει σημασια) στα αναφερω επειδη εκει μαθαινοντας με συγκεκριμενο τροπο εχεις τα καλυτερα αποτελεσματα...η ηλεκτρική απλα ειναι λιγο φλου γιατι συνηθως δεν υπαρχουν και απαιτησεις φοβερες...παιζω ενα δυο ακκορντα τεζαρω τον ενισχυτη...το γκομενακι διπλα (οχι διπλα στον ενισχυτη ε ;D)..τι αλλο θελω..και λεω οτι παιζω κιθαρα.Ο ενας μαθαινει συνηθως απο τον αλλον ,δασκαλοι σπανια αλλα ακομα και αυτοι οι περισσοτεροι ειναι της..ιδιας κατηγοριας ..επομενως υπαρχει αυτη η..φλου νοοτροπια.

 

Γιαυτο σου λεω οτι δεν ειναι τυχαιο οτι το κοριτσακι με τα κοτσιδακια που το βλεπεις και γελας καθεται στο πιανο η παιρνει το βιολι και το κανει ρομπα(δε μιλαω καν για ενηλικες βλεπεις).Το αντιστοιχο...αγορακι με το κιθαρονι δεν ξερει ουτε τις νοτες τις κιθαρας καλα καλα τι συζηταμε τωρα.Δεν εχει σχεση ουτε με ταλεντο ουτε με...mojo ουτε με τιποτα.Μονο σωστη δομημενη εξασκηση με τεχνικες που δουλευουν για το 90% των ατομων οπως αλλωστε συμβαινει με το καθε τι.

 

Ειπαμε .. the rock way...αλλα μη καταντησουμε να θεωρουμε τα ημιμετρα για...μεθοδο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η αλήθεια είναι πως απο όλη την κουβέντα αυτό που πιο πολύ μου έμεινε ειναι αυτο

"καλά πως χτυπάς το μπαλάκι?"...η απάντησή του ήταν..."γιατί, δεν μπαίνει μέσα?"
νομίζω στην τελική αυτό που έχει σημασία είναι το αποτέλεσμα που θα ακουστεί και να μην κάνεις ζημιά στον εαυτό σου, απο κει και πέρα πως κάποιος έφτασε σε αυτό το αποτέλεσμα και ποια τεχνική σωστή ή λάθος χρησημοποίησε ποσώς με ενδιαφέρει...

Εξάλλου κιθάρα παίζω γιατί γουστάρω και θα παίζω όπως με βολεύει καλύτερα και όπως έχω καλύτερο αποτέλεσμα, η κιθάρα είναι σαν να κάνεις έρωτα, και κάνεις έρωτα όπως καλύτερα σε βολεύει ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου