Προς το περιεχόμενο

Πώς επιλέγει τονικότητα ένας συνθέτης??


STEFANOS604

Προτεινόμενες αναρτήσεις

ε,αφου δε σε νοιαζει τι πετας αρλουμπες τοτε & πρσβαλεις και τοσο κοσμο?

 

αν δεν ξερουν απο μουσικη & απο.... τονους οι συναδελφοι στα μαγαζια (τραγουδιστες και παικτες) ποιος ξερει? ο Μπιμπικος ο γιατρος? ::)

 

ακου εκει μπουζουκοσκυλαδες... ::)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 158
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

  • Moderator

Για τον Τερζη?

 

Συγνώμη για το off topic. Έτυχε να γνωρίζω και προσωπικά κάποιον από τους μαέστρους – keyboard players, που είχε ο Τερζής επί σειρά ετών. Ο συγκεκριμένος ήταν ΜΟΥΣΙΚΟΣ με όλα κεφαλαία. Από Grusin μέχρι  ό,τι θέλετε. Σε αυτά τα επίπεδα, κανένας μουσικός δεν είναι τυχαίος. Πραγματικά ευρέως φάσματος μουσικός, σε ΟΛΑ τα είδη! Και όλοι οι άλλοι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για τους αυτονόητους ορισμούς: συνθέτες δεν είναι μόνο οι λαϊκοί τραγουδοποιοί, και μουσική δεν είναι μόνο το τραγούδι. Επίσης, ώς κοινότητα μουσικών,(θέλω να πιστεύω ότι) χεστήκαμε για το τι θεωρεί η (ημιμαθής) πλειοψηφία 'τραγούδι' ή 'σύνθεση'. Εαν ήταν έτσι, θα συζητούσαμε μόνο για το τι θεωρεί η αντίστοιχη πλειοψηφία 'κιθάρα' ή 'ενισχυτή'.

Κατά τα άλλα με κάλυψε ο Neeq σε προηγούμενα posts.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

συνθέτες δεν είναι μόνο οι λαϊκοί τραγουδοποιοί, και μουσική δεν είναι μόνο το τραγούδι.

 

και που το ειδες ρε παλικαρι οτι το ισχυριζομαι αυτο? ::)

 

Οποιος εχει ΜΑΤΙΑ διαβαζει...και ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ τι εννοω ,οποιος ΒΑΡΙΕΤΑΙ να διαβασει απλα λεει οτι του κατεβει

 

ημουν ΠΟΛΥ συγκριμενος νομιζω....

 

αν μιλαμε για ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ τοτε ΣΑΦΩΣ ο τραγουδιαρης/τραγουδιαρα

 

για ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ μιλησα,ουτε για οπερες μιλησα ουτε για συμφωνιες ... (εκτος και αν εχεις ακουσει ποτε κανεναν να λεει "αντε να παιξουμε ενα τραγουδακι του Πουτσινι".. ;D)

 

Στο  τραγουδι λοιπον οποιοσδηποτε ισχυριζεται οτι ο τονος που βολευει τον τραγουδιστη δεν ειναι το Α & το Ω απλα λεει ΜΠΟΥΡΔΕΣ & προφανως δεν εχει δουλεψει ποτε του ως μουσικος ή τραγουδιστης οποτε...αντιστοιχως και εγω... ::)...εχεσθηκα (πατοκορφα) για την αποψη του..

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μην τσακωνόσαστε ρε παιδιά, μην μπλεκόσαστε  ;D  ;D  ;D

 

Είναι δυο διαφορετικές καταστάσεις: Όταν μιλάμε για τραγούδι, λαϊκό ή άλλο, τα πράγματα είναι όπως τα λέει ο SF, η μπάντα προσαρμόζεται στον τραγουδιστή.

 

Για να τσιρίξει  ;D όμως μια σοπράνο, πρέπει να είναι ΣΟΠΡΑΝΟ δηλαδή να "έχει" τις νότες ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ από αυτή.

 

Τα κλασσικά έργα έχουν μια ολοκληρωμένη δομή, με συγκεκριμένες σχέσεις ανάμεσα στις τονικότητες των μερών κλπ κλπ. Δεν είναι σκυλάδικο  ;D να γυρίσει η... τραγουδιάρα στο μαέστρο να του πει "το πάμε μόρτη από δυο τόνους χαμηλότερα γιατί χτες έκανα λουλά και έχω βαρύνει"  ;D  ;D  ;D 

 

Ας μην συγκρίνουμε λοιπόν πορτοκάλια και μπανάνες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας μην συγκρίνουμε λοιπόν πορτοκάλια και μπανάνες.

 

αει γεια σου.....γιατι απο μουσικο φορουμ το εχουμε κανει φορουμ σημειολογιας εδω μεσα... ::)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαβαζοντας τον τιτλο, προσωπικα δεν σκεφτηκα το τραγουδι. Μπορει να επεκταθει και στο πως ενας συνθετης επιλεγει τονικοτητα για να γραψει ενα ορχηστρικο κομματι ή μια σονατα για βιολι ας πουμε. Εχει ενδιαφερον και αυτη η πλευρα νομιζω.

 

Απο την αλλη αυτο που λεει ο superfunk εχει λογικη βαση ως προς την εκτελεση του κομματιου. Και ως προς τη συνθεση του αρκετες φορες.

 

 

 

just changed avatar :p

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

'ρε παλικάρι':

Δηλαδή ο Σουμπερτ, αν δεν το εβγαζε το Αβε Μαρία η σοπράνο της πόλης του, το κατεβαζε και αμα λάχει 2 τόνους?  ::)

Σε αυτο που το 99.9% του κοσμου αντιλαμβανεται ως "τραγουδι" ,σε οποιοδηποτε ειδος μουσικης,δεν υπαρχει περιπτωση να ΜΗΝ παει το τραγουδι απο τον τονο που βολευει τον τραγουδιστη

κατά τα άλλα,

Είναι δυο διαφορετικές καταστάσεις: Όταν μιλάμε για τραγούδι, λαϊκό ή άλλο, τα πράγματα είναι όπως τα λέει ο SF, η μπάντα προσαρμόζεται στον τραγουδιστή.

εδώ χρειάζονται κάποιοι ορισμοί: ενδέχεται μια τονικότητα, να 'βολεύει' τον τραγουδιστή καλύτερα από μια άλλη. Εξυπηρετεί η πρώτη τονικότητα αυτό που θέλει να εκφράσει ο αρχικός συνθέτης (που μπορεί να μην ήταν ο τραγουδιστής)? ακούγεται το ίδιο στα υπόλοιπα όργανα? πιθανόν ναι, πιθανόν όχι.για να το κάνω ακόμη πιο κατανοητό, φανταστείτε ένα αγαπημένο σας τραγούδι από άλλη τονικότητα: δύσκολα θα ακούγεται πάντα το ίδιο ευχάριστο.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανως δεν υπαρχει περιπτωση να συνεννοηθούμε,οποτε αστο καλυτερα γιατι τζαμπα καιει η λαμπα.. ::), μιλα με αυτους που καταλαβαινεις και σε καταλαβαινουν,οχι με εμενα.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδια, οταν κανουμε κουβεντα για τραγουδιστες και τραγουδιστριες δεν τιθεται καν θεμα.

Οσοι απο σας εχουν κανει αυτη τη δουλεια θα ξερεται πολυ καλα οτι ο μουσικος (συνηθως οχι ο μαεστρος ο οποιος ειναι συνηθως ο πληκτρας) ειναι ενα "τιποτε" για τους τραγουδιστες τις τραγουδιαρες και για το κοινο. Πρεπει να παιζει και να παιζει σε ολους τους τονους το ιδιο καλα. Τελεια και παυλα και τα σκυλια δεμενα.

Σε αλλα ειδη, ολα παιζουν. Καποιος που συνεθεται ενα μπλουζ, ξεκινουσε απο ανοιχτες χορδες οπως λεει και ο SF και εκει πανω εχτιζε τα φωνητικα. Ετσι διαμορφωνε και τους αναλογους τονους.

Μια γυναικα τωρα αν θελησει να τραγουδησει αυτο το τραγουδι λογικο ειναι να αλλαξει τονο.

Τα περισσοτερα ρεμπετικα τραγουδιουνται υπεροχα απο ανδρες και γυναικες και η καθε εκτελεση εχει τη χαρη της.

Συμπερασμα....ΔΕΝ "ΧΑΝΕΙ" ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΤΟΝΟΥ, με την προυποθεση οτι οι εκτελεστες καθως επισης και τα εκτελεστικα οργανα εχουν το καταλληλο ευρος νοτων για να ανταποκριθουν. Και μαλιστα για το λογο αυτο γινονται και οι αλλαγες τονικοτητας αναλογα με τους τραγουδιστες και τα οργανα.

 

Η κλασικη μουσικη ειναι διαφορετικη για το λογο για τον οποιο εχει γραφτει για απολυτως συγκεκριμενα οργανα, απολυτως συγκεκριμενες φωνες, και εχει γραφτει με διαφορετικο τροπο απ οτι γραφεται ενα τραγουδακι. Ο Μπετοβεν λογου χαριν δεν πηρε μια κιθαρα βαρεσε ενα ακορτο και εφτιαξε την 9η συμφωνια.

Και ενα κλασικο κομματι παντως αν το εκτελεσεις σε διαφορετικη τονικοτητα απο την αρχικη, το ιδιο παλι θα ακουστει. Με τη διαφορα ομως οτι για να αλλαξεις τονικοτητα σε μια συμφωνικη ορχηστρα, θες κανα χρονο εργατοωρες για 50 περιπου ατομα.

Οποτε αστο οπως το βρηκαμε. ;D

ΥΓ

Πληροφοριακα παντως....τονικοτητες αλλαζουν και σε συμφωνικα κομματια, πχ οταν εκτελουνται απο μπαντες με μονο πνευστα κλπ κλπ κλπ.

Μπορω να αναφερω και να παραθεσω παρα πολλες παρτιτουρες απο διαφορες μαρτσιες φουνεμπρ του Σοπεν.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου