Προς το περιεχόμενο

Tap tempo σε tremolo πεταλάκι... τόσο καλό όσο ακούγεται?


NoIzY

Προτεινόμενες αναρτήσεις

το εύρημα του τύπου στο κσένο φόρουμ δεν λέει τίποτα κανιμοθριο : αν βάλεις το τρέμολο σε πολύ γρήγορο rate κανείς δεν καταλαβαίνει το λάθος και αν δεν πατήσεις σωστά το ταπ τέμπο το λάθος γίνεται χιονόμπαλλα σε κάθε επόμενο κύκλο.

 

Ειδικά το 2ο διορθώνεται με το να ξαναπατήσεις το tap tempo ή να το χτυπάς ρυθμικά συχνά κατά τη διάρκεια του κομματιού (έστω οτι ο ντράμερ έχει καταπιεί μετρονόμο).

 

Με την Μ9 παντως, αυτα τα προβληματα που λετε με τα ταπ και τον συγχρονισμο ντιλει - τρεμολο και λοιπα εγω τα χω λυσει. Ταπ και κατω.

 

+1

 

Λόγος για να την κρατήσω όταν σκέφτομαι να τη δώσω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδιά το άρθρο το διαβάσατε? Γιατί πλην του G.K. the Greek, όσοι υποστηρίζετε τη λειτουργία του tap tempo στα tremolo πεταλάκια είναι σα να μην ανοίξατε καν το link... Δεν έθεσα μια γενικής φύσης απορία, αν χρησιμοποιείτε ή όχι tap tempo, σχόλια πάνω στο περιεχόμενο του άρθρου περιμένω ως προς την αμφισβήτηση της συγκεκριμένης λειτουργίας όπως την αποτυπώνει ο συγγραφέας του. Από κει και πέρα, δεκτές και οι προσωπικές απόψεις του καθενός για τη χρησιμότητα της λειτουργίας, αρκεί να είναι συμπερασματικής φύσεως.

 

 

Ας δώσω μια ιδέα του τι λέει ο αρθρογράφος με ένα παράδειγμα...

 

Έστω ότι έχουμε ένα τραγούδι στα 90bpm και θέλουμε το tremolo να αποδώσει όγδωα. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε κτύπο μετρονόμου, το tremolo θα έχει ολοκληρώσει 2 περιόδους.

 

Στα 90bmp η χρονική απόσταση μεταξύ 2 κτύπων του μετρονόμου είναι 750ms. Επομενως η μία περίοδος θα πρέπει να έχει διάρκεια 375ms.

 

Το tap tempo είναι το εργαλείο με το οποίο θα δώσουμε εμείς τιμή στην περίοδο. Η τιμή που θα πάρει η περίοδος είναι η χρονική διαφορά των 2 πατημάτων που θα κάνουμε στο tap tempo. Όμως επειδή είμαστε άνθρωποι και όχι μηχανές, η χρονική διαφορά ανάμεσα στα πατήματά μας θα έχει μια απόκλιση από την περιοδο που θέλουμε να του δώσουμε.

 

Έστω ότι η απόκλισή μας είναι μόλις 10ms, χρονική διαφορά που δεν αντιλαμβάνεται ο μέσος άνθρωπος. Ας υποθέσουμε ότι "βιαστήκαμε" να πατήσουμε το tap tempo, όχι ότι "αργήσαμε" (και αντίστροφη υπόθεση να κάνουμε στο ίδιο συμπέρασμα θα καταλήξουμε).

 

Σε κάθε περίοδο, θα χάνει 10ms. Άρα σε κάθε beat θα έχει χάσει 20ms. Σε κάθε δευτερόλεπτο θα έχει χάσει 30ms.

 

Όταν το tremolo θα έχει χάσει μισή περίοδο (δηλαδή 187.5ms) τότε θα λειτουργεί με αντίθετη φάση από αυτή που θέλουμε. Για παράδειγμα, σε μια square wave ρύθμιση, εκεί που θέλουμε ήχο αυτό θα είναι ήσυχο και αντίστροφα.

 

Το tremolo θα χάσει μισή περίοδο σε 6.25 δευτερόλεπτα και θα λειτουργεί με αντίθετη φάση. Πολύ πιο πριν όμως, θα έχει ήδη αρχίσει να ακούγεται "εκτός".

 

Πείραμα:

Ανοίξτε ένα site-μετρονόμο όπως αυτό και βάλτε τον να παίξει σε ένα tempo:

www.metronomeonline.com

Ανοίξτε ένα guitar rig και αφήστε τον μετρονόμο στο mute. Ακούγοντας από πίσω τον μετρονόμο του site, πατήστε το tap tempo του μετρονόμου του guitar rig για να τους συγχρονίσετε όσο μπορείτε. Προσπαθήστε να μην κοιτάζετε την ένδειξη των bmp που αναγράφεται δίπλα.

 

Ξε-mute-άρετε τον μετρονόμο του guitar rig και δείτε (ακούστε) σε πόση ώρα θα βγει off.

 

Προσωπική άποψη:

Στα κομμάτια που το tremolo απαιτείται και έχει πρωταγωνιστικό ρόλο (π.χ. Smiths - How Soon is Now ή το Boulevard of Broken Dreams των Green Day που αναφέρθηκε), όλη η μπάντα θα πρέπει να βασιστεί πάνω στο tremolo. Το speed του θα έχει μια συγκεκριμένη τιμή από την αρχή και ο drummer θα πρέπει απλώς να ακούει πολύ καλά τον κιθαρίστα και συγκεκριμένα το tremolo του το οποίο θα λειτουργεί σαν μετρονόμος. Aν ο κιθαρίστας δεν ακούει το tremolo πάπαλα.. Το tap tempo δεν τη σώζει την κατάσταση...

 

 

Υ.Γ.

Αναφέρεται και στο άρθρο, γίνεται διαχωρισμός και στον τίτλο αλλά για να γίνει ξεκάθαρο ας το ξαναπώ, δε μιλάμε για tap tempo στο delay, αυτό είναι εντελώς άλλο πράγμα και δεν παρουσιάζεται το φαινόμενο που περιγράφω πιο πάνω. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς το γιατί όπως επίσης δεν είναι και δύσκολο να εξηγήσει κανείς το γιατί για κάποιον που έχει σκαλώσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν αναφερεσαι και στο δικο μου ποστ θα ελεγα να το ξαναδιαβασεις :)

 

Προσωπική άποψη:

Στα κομμάτια που το tremolo απαιτείται και έχει πρωταγωνιστικό ρόλο (π.χ. Smiths - How Soon is Now ή το Boulevard of Broken Dreams των Green Day που αναφέρθηκε), όλη η μπάντα θα πρέπει να βασιστεί πάνω στο tremolo. Το speed του θα έχει μια συγκεκριμένη τιμή από την αρχή και ο drummer θα πρέπει απλώς να ακούει πολύ καλά τον κιθαρίστα και συγκεκριμένα το tremolo του το οποίο θα λειτουργεί σαν μετρονόμος. Aν ο κιθαρίστας δεν ακούει το tremolo πάπαλα.. Το tap tempo δεν τη σώζει την κατάσταση...

 

... αν δεν πατήσεις σωστά το ταπ τέμπο το λάθος γίνεται χιονόμπαλλα σε κάθε επόμενο κύκλο...

 

... διορθώνεται με το να ξαναπατήσεις το tap tempo (εδώ είχα γράψει τρέμολο από σφάλμα) ή να το χτυπάς ρυθμικά συχνά κατά τη διάρκεια του κομματιού...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν χρειάζεται να συγχρονιστεί με ένα κομμάτι τότε ναι, ένα τρέμολο με tap tempo είναι απαραίτητο... Εγώ το ήθελα γιατί ένα ολόκληρο κομμάτι μας βασίζεται πάνω σε αυτό (και συγκεκριμένα σε ρύθμιση τρίηχου). Μερικοί το θέλουν σίγουρα όταν εφαρμόζουν square wave, αλλά στη δικιά μου περίπτωση είναι ένα μίγμα από διάφορες κυματομορφές, πολύ πιο ομαλές και με έμφαση διαφορετική από το μέσο της περιόδου (χρησιμοποιώ το Seymour Duncan Shape Shifter).

 

Όσον αφορά το αρχικό λινκ, παλιότερα είχα λάβει μέρος σε μια συζήτηση που το ανέλυε πάνω σε καλές βάσεις... και αν δεν κάνω λάθος είχε αναφερθεί πως ο Cusack στο τρέμολό του είχε εφαρμόσει ένα κόλπο με διόρθωση φάσης που έλυνε το πρόβλημα (που προσωπικά δεν με προβλημάτισε ποτέ). Τη συζήτηση δεν μπορώ να τη βρω, κι έτσι δεν θα υπάρξει λινκ.

 

 

Edit μετά το ποστ του Nόιζυ: κι εγώ αυτό καταλαβαίνω, όπως τα έγραψες. Aλλά το πρόβλημα ουσιαστικά γίνεται αντιληπτό σε πολύ απότομες εναλλαγές που πλησιάζουν πχ. ένα square wave, κι αυτό γιατί σε αυτές τις περιπτώσεις αναζητάς το εφφέ να είναι "ατακαριστό"®  και πάνω στο beat. Σε άλλες περιπτώσεις οι απαιτήσεις είναι πολύ πιο χαλαρές.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν αναφερεσαι και στο δικο μου ποστ θα ελεγα να το ξαναδιαβασεις :)

 

Έκανα ποστ το σεντόνι μου 3 λεπτά μετά από σένα, οπότε τη δική σου απάντηση δεν την είχα δει καν.. ;D Αλλά έτσι κι αλλιώς η απάντησή σου είναι μια χαρά στα πλαίσια της συζήτησης, γιατί να στην μπω? :P

 

 

κι εγώ αυτό καταλαβαίνω, όπως τα έγραψες.

bloody δε σ έπιασα..

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδιά το άρθρο το διαβάσατε?

 

ναι,και ειλικρινα δεν καταλαβαινω που ειναι το προβλημα...εχω παιξει εκατονταδες φορες ζωντανα με tap tempo tremolo & drummer & ΠΟΤΕ μου δεν ειχα το παραμικρο προβλημα,ολα μια χαρα ακουγονταν (αλλωστε μη ξεχνας οτι και ο ντραμμερ ανθρωπ(Α)ς ειναι).

 

Όμως επειδή είμαστε άνθρωποι και όχι μηχανές, η χρονική διαφορά ανάμεσα στα πατήματά μας θα έχει μια απόκλιση από την περιοδο που θέλουμε να του δώσουμε.

 

εσυ μπορει να..χανεις...εγω ομως ειμαι μηχανη... ;D...(κουλος μπορει να ειμαι,σκυλας  μπορει να ειμαι,τη λα μπορει να μη τη βαραω καλα,στα μπεντς δυσκολευομαι.. ;D...αλλα εχω καταπιει μετρονομο απο τα...μικρατα μου σε αυτο δεν σηκωνω κουβεντα... ;D)

 

τωρα αν ειναι στον...ποντο το τρεμολο με το beat...αυτο εξαρταται απο το ποσο σταθερος ειναι ο ντραμμερ,με τον δικο μου π.χ. που ειναι... βραχος..δεν ειχα ποτε μου προβλημα,εκει που μετραγε στην αρχη...εκει...τελειωνε κι ολας...  

 

ακομα και πριν βγει το tap tempo στα τρεμολα οι REM μια χαρα τα καταφερναν.. ;) (στο συγκεκριμενο κομματι το οποιο βγηκε απο την.......πρωτη χρηση του Mesa Boogie tremoverb που μολις ειχε αγορασει ο Buck..προφανως βρηκαν την ταχυτητα που ηθελαν απο στο tremolo του ενισχυτη και πανω της επαιξε ο ντραμμερ αντι για κλικ τρακ)

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ κακό για το τίποτα...Αν το tap ξεφεύγει λίγο μπορεί να προσαρμοστεί ο ντράμερ!

 

Επίσης πριν το κομμάτι (αν βολεύει βέβαια) μπορεί να παίξει μία νότα ή κάτι τελοσπάντων με τρέμολο ο κιθαρίστας και να θέσει αυτός το τέμπο του κομματιού...

 

Ή πολύ απλά όταν ξεφύγει το πράγμα αλλά 2 tap είναι..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου