Προς το περιεχόμενο

Stage fright


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  Εν'όψει καλοκαιριού, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να παίξουμε ζωντανά με το συγκρότημά μου και ήδη, ο ένας απο τους κιθαρίστες λέει πως δε νιώθει ψυχολογικά έτοιμος (χάσαμε ήδη μια ευκαιρία για live, λόγω αυτού του γεγονότος).

 

  Εγώ, του πρότεινα να μελετήσει όσο καλύτερα μπορεί τα κομμάτια (ούτως ή άλλως, τα 6 απο αυτά είναι δικές μας συνθέσεις), ώστε να αισθάνεται όσο το δυνατόν πιο σίγουρος για τον εαυτό του.

 

Μιας και την "κρυάδα" της πρώτης φοράς δεν τη γλυτώνει, σκέφτηκα ότι τουλάχιστον να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένος.

 

Οπότε, το ερώτημά μου απλό:

 

πώς ξεπερνάτε το stage fright, ειδικότερα, στην πρώτη σας ζωντανή εμφάνιση;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 58
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

  • Moderator

Έπαιξα πρώτη φορά live,όταν ήμουν 8 ετών και έπαιζα κλασική κιθάρα στο τότε Ωδείο μου.

 

Όταν βγήκα να παίξω μπροστά σε ένα κοινό 200-300 ατόμων,με τους γονείς μου παρόντες εννοείται,είχα μουδιάσει από το φόβο.Ο δάσκαλός μου μού είχε ότι μετά τις πρώτες 2-3 νότες,θα το ξεχάσω.

 

Βγήκα λοιπόν,ξεχνάω να πάρω μαζί την παρτιτούρα μου -έως τότε δεν είχα προσπαθήσει να παίξω χωρίς να την κοιτάω- και κάθομαι.Παγώνω μόλις καταλαβαίνω ότι είμαι 100% by myself και ξεκινάω να παίζω,προσπαθώντας να μην κάνω λάθη,γιατί ήθελα να είναι περήφανοι οι δικοί μου και ειδικά η συγχωρεμένη η γιαγιά μου που μου είχε αγοράσει τις 2 πρώτες μου κιθάρες (κλασική-ηλεκτρική).

 

Όντως,μετά τις 2 πρώτες νότες τα ξέχασα όλα,επειδή είχα εξασκηθεί πολύ ένιωθα οικεία με την ταστιέρα και τα μονοπάτια που έπρεπε να ακολουθήσω και το ξεπέρασα.

 

Από τότε,κάθε φορά που βγαίνω να παίξω,έχω άγχος,ίσως και από το πρωί της ίδιας μέρας.Παρ'όλα αυτά,όταν βγαίνω και ακούω τον κόσμο να καλωσορίζει τη μπάντα,μου περνάνε όλα.

 

Μουσικός χωρίς έκθεση στο κοινό δε γίνεται.Αυτή είναι και η μαγεία! :)

More is more. Yngwie Malmsteen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Για κάποιους, είναι κάτι που δεν ξεπερνιέται ποτέ...

Νομίζω πως η συνειδητοποίηση οτι η θέληση του να μοιραστεί τη μουσική του με άλλους αξίζει κάθε (πιθανό) κόστος, είναι ένα καλό βήμα.

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν εχω παιξει πολλες φορες live, και ειμαι πολυ επιρρεπής στο stage fright. Αλλα εχω καταλαβει να βοηθανε τα εξης:

 

-Πολλές πρόβες όλη η μπάντα (συνήθως μη εφικτό..πάμε παρακάτω)

 

-Πολλή εξασκηση τα συγκεκριμενα κομματια, ωστε να ξερεις ακριβως ποιά νοτα θα παιξεις (μη σου πω και τα σολο) και πώς θα την παιξεις. Αυτο σου δινει αυτοπεποιθηση (ξέρεις ακριβώς τι χρειαζεται να κανεις), η έλλειψη της οποίας ειναι και ο βασικος εχθρος σου που γεννά το stage fright (οτι δηλαδη, δε θα εισαι "αρκετός"..).

 

-Nα πιείς 2-3 ποτηράκια πριν το live (η εν πασει περιπτωσει τοσο που να χαλαρωσεις αλλα να μην ..κανει παύσεις η επικοινωνια εγκεφάλου-χεριού  :))

 

-Να ξέρεις ότι το 95% των ακροατών δε θα ακούσουν τα λάθη σου και τους ενδιαφερει πολύ περισσότερο το mojo παρά η ακρίβεια της εκτέλεσης (εκτός κι αν ειναι κοντσέρτο)

 

Επισης θετικα συνεισφερει η καλη σχεση/επικοινωνία μεταξυ των μελών της μπάντας, πρώτα ανθρωπινα (δε θα με...φάνε αν κάνω λάθη) και μετά μουσικά (θα είναι εκεί να με καλύψουν αν κάνω λάθος). Βέβαια αυτό δεν είναι κατι που καλλιεργειται με το ζορι ή την τελευταια στιγμή, απλα το αναφέρω γιατι στη δική μου ψυχολογια τουλάχιστον είναι πολύ σημαντικό.

 

Σαν ύστατη λύση, σε ένα live το '08 σε πολύ κόσμο που ειχα πάθει ταράκουλο, προσπαθησα απλά να μη δίνω σημασία στη σκέψη που με τρόμαζε και να επικεντρωθώ σε αυτά που έπαιζα. Δεν ήμουν πολύ επικοινωνιακός με τον κόσμο και κοιτούσα το πάτωμα αλλά το live βγήκε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να ξέρεις ότι το 95% των ακροατών δε θα ακούσουν τα λάθη σου και τους ενδιαφερει πολύ περισσότερο το mojo παρά η ακρίβεια της εκτέλεσης (εκτός κι αν ειναι κοντσέρτο)
 Και τι γίνεται με την δική σου ψυχολογία (του παίκτη), μετά από τα πρώτα λάθη; Μήπως μετά κάνει περισσότερα, από το άγχος μην κάνει άλλα; Όσο για τα "ποτηράκια", διαφωνώ κάθετα!(ίσως και οριζόντια)! ;D  Κατά την γνώμη μου, μεγάλο ρόλο παίζει, ο μουσικός να μην προσπαθεί να αποδείξει κάτι που δεν είναι και να μην πάρει πολύ σοβαρά, όσο είναι αυτό εφικτό, το event.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

  ο ένας απο τους κιθαρίστες λέει πως δε νιώθει ψυχολογικά έτοιμος (χάσαμε ήδη μια ευκαιρία για live, λόγω αυτού του γεγονότος).

 

Αχμού... Το θέμα λύνεται πολύ απλά. Θα τον πάρεις από κοντά και θα του πεις, ΑΠΟΛΥΕΣΑΙ  ;D

 

Λοιπόν σοβαρά τώρα, θα πάρετε την μπάντα και θα πάτε (ή θα διοργανώσετε εσείς) σε ένα παρτάκι.

 

Χαλαρά, με φιλαράκια σας, στήνεται τα μίνιμουμ και βαράτε.

 

Έτσι θα πάρει την κρυάδα σε «ελεγχόμενες» συνθήκες, χωρίς τα άγχη ενός πρώτου live μπροστά σε άγνωστο κοινό.

 

Do it και θα με θυμηθείς  ;)

 

ΥΓ: Αν δεν πιάσει το τρικ με το πάρτι, επιστρέφεις στην περίπτωση Α'  ;D

all this has happened before and will happen again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το βασικότερο που με βοήθησε εμένα είναι το να μην σκέφτεσαι οτι το κοινό έχει έρθει εκεί για να σε κρίνει, αλλά για να περάσει καλά. Και τα λάθη μέσ στο πρόγραμμα είναι (πες του να δει μια συναυλία metallica και θα καταλάβει  ;D ;D ).

 

Νομίζω οτι οι περισσότεροι κιθαρίστες αγχωνόμαστε επειδή νομίζουμε οτι όλοι μας κοιτάνε αρνητικά και περιμένουν πότε θα κάνουμε λάθος για να μας κρίνουν και μετά να ξεκινήσει κουβέντα οτι τα ξύλα (ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τα λέμε κσύλα εδώ  :P ) δεν ήταν τα σωστά για το είδος της μουσικής μας, οτι οι μαγνήτες δεν ταιριάζαν στο είδος των χορδών και οτι η σόλα απο το all star παπουτσάκι δεν έδινε αρκετά καλή μόνωση και χάνονταν τα μπάσα..

Όσο σκέφτεσαι οτι παίζεις για φίλους σου, μια χαρά θα τα πας..(εξάσκηση και πρόβες θεωρούνται δεδομένα)

 

Όσο για το ποτό, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ δια ροπάλου. Δεν μιλάω για 1-2 ποτηράκια, μιλάω για το να ανέβεις ζαλισμένος στην σκηνή...εκτός αν είσαι και τραγουδιστής οπότε απαγορεύονται και τα 1-2 ποτά. Νεράκι σε θερμοκρασία δωματίου..

 

Κατά τα άλλα όλοι κάναμε πρώτη φορά Live αγχωμένοι και επιζήσαμε για να κάνουμε και δεύτερο...ας το δει σαν μια εμπειρία που θα θυμάται!

 

ΔΕΝ ΦΩΝΑΖΩ, ΣΦΗΝΩΣΕ ΕΝΑ ΣΟΥΣΑΜΙ ΤΟ ΚΑΠΣ ΛΟΚ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πώς ξεπερνάτε το stage fright, ειδικότερα, στην πρώτη σας ζωντανή εμφάνιση;

 

σφίγγω τα δόντια και ανεβαίνω :)

 

εκλογικεύσεις και βαθιές φιλοσοφίες ανήκουν στο υποκειμενο, αλλά μέσες άκρες (νομίζω οτι) ισχύουν:

 

-η αποτυχία είναι πάντα στο πρόγραμμα

-τι είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί?

-κανείς δεν ασχολείται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ζωντανη εμφανιση ειναι σαν θεατρικο εργο, σε καποια ειδη μουσικης θελει τοση δουλεια οση θελει και το καλο παιξιμο,  αυτος τωρα εχει φρικαρει γιατι δεν του ειπε κανεις τι να κανει περα απο το παιξιμο του οργανου ,  ουτε το εχει δουλεψει στο μυαλο του. Δεν ξερω και τι μουσικη παιζετε, αλλα μην περιμενετε να φαινεστε σωστα και να νιωθετε σιγουργια αν δεν το δουλεψετε το πραγμα, οι καλες εμφανισεις οπως και τα καλα σολα:x, ειναι επιτηδευμενα στην λεπτομερεια και ας μην φαινονται…  απο το που θα στεκεσαι οταν δεν παιζεις, μεχρι το τι θα κανει τα χερια του ο τραγουδιστης σε περιπτωση που δεν κρατει καποιο οργανο και καλα κτλ... εκτως και αν παιζεται πανκ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα του άγχους στης σκηνής για όλους τους καλλιτέχνες είναι κάτι που δυστυχώς δεν μπορει να αντιμετωπισθεί γενικευμένα. Το άγχος έχει σαν ριζα του φόβους που είναι εντελώς διαφορετικοι στον κάθε άνθρωπο και χρειάζονται να εντοπισθούν ώστε να ακολουθηθεί μια διαδικασια που θα φέρει αποτελέσματα. Μερικοί όπως ειπε και ο Ηλίας απλά δεν το ξεπερνούν ποτέ.

 

10 μουσικοί η χορευτές που καταβάλονται από το αγχος της σκηνικής τους επιδοσης, είναι πολύ πιθανο να εχουν εντελώς διαφορετικούς φόβους και να τους επιλύουν ή να τους κατευνάζουν με εντελώς διαφορετικές μεθόδους. Η κάθε μέθοδος που ακολουθει κάποιος δεν μπορει να χρησιμοποιηθεί σαν γενική αντιμετωπιση γιατι για διαφορους λογους ισως επιφέρει εντελώς αντίθετα αποτελέσματα σε κάποιους ανθρώπους.

 

Beauty is in the ear of the beholder.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου