Προς το περιεχόμενο

Κάρτα ήχου ή κονσόλα για drums;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σε όλους!

 

Πρώτο μήνυμα εδώ, ελπίζω να γίνω κατανοητός και να διατυπώσω το ερώτημα/δίλημμα όσο πιο κατατοπιστικά γίνεται.

 

Ως κάτοχος Roland V-Drums μέχρι στιγμής δεν είχα αντιμετωπίσει προβλήματα όσον αφορά την ηχογράφηση των drums ή και σε περιπτώσεις live. Για την μεν ηχογράφηση μια σχετικά "απλή" κάρτα ήχου με είσοδο MIDI έκανε τη δουλειά, για το δε live συνδέαμε την έξοδο από το brain του Roland στην κονσόλα και όλα οκ.

 

Πριν λίγο καιρό απέκτησα το πρώτο μου φυσικό set, οπότε και αρχίζουν τα θέματα... :)

 

Για αρχή, έχω καταλήξει στο εξής set μικροφώνων (λόγω τιμής -- ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον αναβαθμίσω σε κάτι καλύτερο): http://www.thomann.de/gr/audix_fusion_fp_7_drum_set.htm

 

Από εκεί και πέρα με ενδιαφέρει τόσο η ηχογράφηση των drums σε δικό μας χώρο (όχι σε κάποιο υπάρχον studio δηλαδή, όπου υπάρχει όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός), όσο και το να βγαίνουν τα drums live (πολλές φορές μιλάμε για μικρές/τοπικές παραγωγές, χωρίς ύπαρξη ηχολήπτη και εξοπλισμού -- όργανα και PA δικά μας).

 

Οπότε, πέρα από τα μικρόφωνα, το επόμενο θέμα που τίθεται είναι: κάρτα ήχου ή κονσόλα με usb;

 

Οι κάρτες ήχου με 8 εισόδους είναι αρκετά πιο ακριβές από μία αντίστοιχη κονσόλα με usb (πχ http://www.thomann.de/gr/behringer_xenyx_x2222_usb.htm), αλλά φαντάζομαι είναι προτιμότερες αν θέλω να ηχογραφήσω κάτι. Από την άλλη, η κονσόλα δεν προϋποθέτει και ύπαρξη υπολογιστή για να βγούμε live, συν του ότι είναι και φθηνότερη, οπότε...;

 

Βέβαια, στην περίπτωση της κάρτας ήχου, εφόσον διαθέτει και MIDI, θα μπορούσα να την χρησιμοποιήσω και για τα ηλεκτρονικά drums και να πουλήσω την υπάρχουσα.

 

Καθότι εντελώς νέος στο κομμάτι "recording & p.a.", ελπίζω να μην σκέφτομαι λάθος ή να έγραψα καμιά κοτσάνα 8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 21
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Το παρακάτω είναι ηχογραφημένο εντελώς λάιβ σε οικιακό στούντιο/προβάδικο με το Zoom R16:

 

https://app.box.com/s/jnl8dxtq2ayns631k1mo

 

4 μικρόφωνα στα τύμπανα, μπάσο, δύο κιθάρες, φωνή.

 

Το συγκεκριμένο είναι πολύ βολικό μηχανάκι - χωρίς φυσικά να έχει τους απίστευτους προενισχυτές ή converters - και σου δίνει 8 κανάλια ταυτόχρονης εγγραφής συν άλλα 8 για overdubs.

 

Για τύμπανα μόνο, δες εδώ:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=194107.0

 

Για live βέβαια θα χρειαστείτε και ενίσχυση, αλλά αυτό υποθέτω ότι το ξέρεις. 

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με καρτα ηχου αποκτάς πολυ περισσότερες δυνατότητες οσον αφορα eq,effects,compressors κλπ δεδομενου οτι υπαρχει καποιο daw με αντιστοιχα ποιοτικα  plugins.Κονσολες με ενσωματωμενα εφε και compressor υπαρχουν αλλα η ποιοτητα και χρηστικοτητα αυτων ειναι τραγικα κατωτερη απο ψηφιακα μεν αλλα πολυ πιο επαγγελματικα σε καθε επιπεδο, plugins .

Μιλαμε παντα για budget κονσολες και οχι για θρυλους χιλιαδων ευρω. ;D

Μια καρτα ηχου των 400-450 ευρω σε σχεση με μια κονσολα των 200-300 ειναι σιγουρα καλυτερη επενδυση για καθε ειδους ηχογραφιση.Τα preamps μιας middle class καρτας ηχου (πχ focusrite,steinberg κλπ) ειναι αρκετα ανώτερα και με αρκετα χαμηλοτερο θορυβο απο οποιαδήποτε κονσολα στα ιδια χρηματα.Επισης για κανεναν λογο δεν υφισταται θεμα αναλογικου ηχου στα λεφτα που συζηταμε.Καμια απολυτως σχεση με κονσολες που χρωματιζουν ομορφα οι φτηνες κονσολες της σειρας οποτε καλυτερα τα preamps μιας καρτουλας που ειναι οσο πιο δυνατον "διαφανα" παρα ο θορυβος απο φθηνη κονσολα.

Για live οντως ισως χρειαστεις καποιο μικτη (αν δεν παρεχεται στο μερος που θα παιξεις ή αν δεν υπαρχει τροπος να δανειστεις) αλλα εχε στο νου σου οτι και οι περισσοτερες καρτες ηχου πλεον προσφερουν direct monitoring με μηδενικο latency οποτε και σε αυτον τον τομεα δεν νομιζω να υπαρξει προβλημα.

Αν το budget ειναι περιορισμενο η καρτα ηχου ειναι μονοδρομος.Αντιστοιχα preamps και eq σε κονσολα συνηθως θα βρεις σε 2πλασια και παραπανω τιμη απο τα 400-500 ευρω μια καρτας ηχου και αν προσθεσεις σε αυτο το ποσο καποιο rack με τα βασικα εφε που θα χρειαστεις το ποσο αυξανει στο 3πλασιο ισως και 4πλασιο.

Ο μονος λογος που θα μπορουσε καποιος να προτιμησει μικτη αντι για καρτα για ηχογραφιση θα ηταν η ευκολια χρησης και οτι δεν απαιτειται υπολογιστης και μαζι με αυτον drivers κλπ κλπ που συνηθως θελουν την αναλογη προσοχη μεχρι να βεβαιωθει η απροσκοπτη λειτουργια.Ισως και οτι μια κονσολα θα δουλευει οπως τωρα και σε 30 χρονια πραγμα ομως που θα λαβει καποιος υποψιν σε πολυ ανωτερες κονσολες αλλης κατηγοριας.

Μια φιλικη συμβουλη θα ηταν να μεινεις μακρυα απο οτιδηποτε Behringer.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης σημαντικό ειναι το εάν θέλεις να ηχογραφεις κάθε κανάλι ξεχωριστά.

 

Εάν ναι τότε η κάρτα ήχου σε αυτά τα λεφτά ειναι σχεδόν μονόδρομος γιατί οι κονσόλες με USB όπως αυτή που προανεφερες ήχο γράφουν μόνο το main stereo mix στον υπολογιστή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα!

 

Ευχαριστώ για τις πρώτες απαντήσεις, απ' ό,τι φαίνεται η κάρτα ήχου είναι προτιμότερη επιλογή, δεδομένου του ότι το budget είναι σχετικά περιορισμένο, οπότε δεν μπορούμε να πάμε σε ακριβή κονσόλα.

 

Έχετε να προτείνετε κάρτες ήχου για την περίπτωση μου; Δηλαδή 8 εισόδους για mic, phantom power που διαβάζω ότι χρειάζεται για τα overhead, αν έχουν και MIDI ακόμα καλύτερα για να την εκμεταλλευτώ και για τα ηλεκτρονικά drums, έξοδος ακουστικών επίσης θα βοηθούσε, usb ή firewire, με κόστος μέχρι 500 ευρώ.

 

Αν παίζει ρόλο, το μηχάνημα που θα "κουμπωθεί" είναι ένα macbook pro mid 2012 (8GB DDR 3, 2.9 GHz i7). Η μοναδική ηχογράφηση που έχω κάνει είναι με Logic Pro, αν και λόγω MIDI δεν χρησιμοποίησα καθόλου eq και εφέ, είχα σετάρει τους ήχους κατευθείαν από τα plugin (για τα v-drums χρησιμοποιώ κυρίως το superior drummer). Στα live είχα μαζί το macbook και την κάρτα ήχου (μια TC Electronic Impact Twin) και έβγαιναν τα drums από εκεί, οπότε υποθέτω ότι με τον ίδιο τρόπο θα μπορούμε να βγούμε live και με την νέα κάρτα ήχου και τα φυσικά drums (δεν ξέρω με το latency τι παίζει βέβαια).

 

Από EQ, effects και compressors δεν έχω την παραμικρή ιδέα και αναγκαστικά θα τα ψάξω όταν συνδέσω τα μικρόφωνα και αρχίσω να πειραματίζομαι, αλλά μέχρι τότε δεν νομίζω να μπορώ να εντρυφήσω και πολύ περισσότερο.

 

@Hysplex: Φαντάζομαι ότι έχει νόημα να ηχογραφείται το κάθε κανάλι χωριστά.

 

Οπότε αν έχετε προτάσεις για κάρτα ήχου, παραπάνω από ευπρόσδεκτες!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα σου λεγα να κοιταξεις σε Focusrite 18i20.Αριστη λυση για αυτο που θες και παιζει γυρω στα 400.Οι TC Electronics ειναι ποιοτικοτερες αλλα το μοντελο που βγαζει η εταιρεια με τα inputs που θες θα σου ρθει αρκετα πιο ακριβα.Ο υπολογιστης σου ειναι αψογος απο θεμα δυναμης και ειναι ικανος να εκμεταλλευτει καθε καρτα στο επακρο οποτε απο κει εισαι καλυμενος.

Κοιταξε επισης μηπως βρεις καμια μεταχειρισμενη Saffire Pro40 στα 300 ευρώ.

Το να ηχογραφεις καθε καναλι ξεχωριστα εχει το καλο οτι το τελικο mix θα ειναι πολυ πιο "καθαρο" και πολυ λιγοτερο muddy απο οτι ενα stereo κομματι με τα παντα μεσα.Αυτο βεβαιως εξαρταται και απο τη δουλεια που θα "ριξεις" εσυ σε καθε ενα απο καναλια.

Σωστο eq ειναι νομος για να μην υπαρχουν συχνοτητες που πεφτουν  η μια πανω στην αλλη.Για παραδειγμα ενα snare δεν θες να πεφτει πολυ στην περιοχη της μποτας η οποια θα καταλαμβανει τις χαμηλοτερες συχνοτητες και της οποιας θα περιορισεις πχ τα μεσαια και ψηλα.

Καλο για αρχη θα ειναι να απομονωνεις καθε ηχο στην περιοχη στην οποια βρισκεται κλεινοντας το eq curve γυρω του και μετα να παιζεις στην περιοχη που θες να τονιζεις περιοριζοντας αναλογα συχνοτητες που ειτε δεν ακουγονται και απλα υπαρχουν, ειτε ακουγονται αλλα δεν θα πρεπε κτλ.

Κανονας για καθαρο eq ειναι να εχεις στοχο να αφαιρεις πραγματα και οχι τοσο να προσθετεις.Αν θες ενα hihat πχ πιο ψηλα δοκιμασε πρωτα να κοψεις πριμα απο αλλου και να δεις πως παει πριν ανεβασεις το high.Σωστο eq'ing και μιξη δεν μαθαινεις απο την μια μερα στην αλλη θελει πολυ χρονο και δουλεια για να εχεις ανεση πανω στο θεμα.Θυμισου οτι κατι που σου ακουγεται καπως thin και "πετσοκομενο" μονο του μπορει μεσα στο μιξ να καθεται ομορφα.Μας ενδιαφερει η συνολικη εικονα και οχι ο καθε ηχος ξεχωριστα.

Compression εφαρμοζεις επισης στα drums για να ακουγονται πιο punchy και να υπαρχει ομοιομορφια μεταξυ των διαφορετικων συχνοτητων και volume αυτων.Λαθος εφαρμογη ομως θα οδηγησει σε ασχημα αποτελεσματα οποτε ενημερωσου αρκετα και πειραματισου επαρκως πριν εφαρμοσεις οτιδηποτε που μπορει να αποβει καταστροφικο για τον ηχο σου.

Υπαρχουν απειρα tutorials και αρθρα πανω στα παντα.Μια απλη αναζητηση στο google θα σε κρατησει απασχολημενο για καιρο.

Θα βοηθουσε επισης να εχεις καποια καλα μονιτορ ή ακουστικα λογω του οτι βασισμενος στο τι ακους θα κανεις και τις αναλογες επιλογες πανω στο τελικο προιον.Αν δεν υπαρχει καποιο σοβαρο ζευγαρι monitors κοιταξε αμεσα να βρεις.Ακουστικα ισως ειναι μια λυση στην αρχη αλλα να μιξαρεις με ακουστικα ειναι επιφοβο και δεν συνισταται γενικα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα σου λεγα να κοιταξεις σε Focusrite 18i20.Αριστη λυση για αυτο που θες και παιζει γυρω στα 400.Οι TC Electronics ειναι ποιοτικοτερες αλλα το μοντελο που βγαζει η εταιρεια με τα inputs που θες θα σου ρθει αρκετα πιο ακριβα.Ο υπολογιστης σου ειναι αψογος απο θεμα δυναμης και ειναι ικανος να εκμεταλλευτει καθε καρτα στο επακρο οποτε απο κει εισαι καλυμενος.

Κοιταξε επισης μηπως βρεις καμια μεταχειρισμενη Saffire Pro40 στα 300 ευρώ.

Η Focusrite 18i20 έχει στον thomann 495 (http://www.thomann.de/gr/focusrite_scarlett_18i20.htm), όσο και η Saffire Pro40 (http://www.thomann.de/gr/focusrite_saffire_pro_40.htm).

 

Αν και ξεπερνά ελαφρώς το όριο των 500 ευρώ που έχω θέσει, η Motu 8Pre μήπως είναι ιδανικότερη επιλογή; Θέλω να πω, για 27 ευρώ διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες, μήπως αξίζει να κοιτάξω αυτήν; Έχει βέβαια το κακό ότι είναι USB αντί firewire (παρότι θεωρητικά διαβάζω πως το usb2 είναι γρηγορότερο από το firewire, κάποιοι υποστηρίζουν το αντίθετο). Εντωμεταξύ, πρέπει να έβγαινε και σε firewire παλιότερα γιατί την έχω δει σε αρκετά site, αλλά σε όποιο κατάστημα κι αν πάω λέει "item not available", την κατήργησαν, ποιος ξέρει.

 

Γενικά διαβάζω καλά λόγια για τη Motu, αλλά δεν μπορώ (ακόμα) να "ερμηνεύσω" τα χαρακτηριστικά της.

 

Αν υπήρχε κάτι κοντά στα 400 ευρώ θα είχε νόημα να μπω στο δίλημμα, αλλά για τόσο μικρή διαφορά μεταξύ focusrite και motu μάλλον η δεύτερη είναι καλύτερη περίπτωση, σωστά;

 

Ευχαριστώ για την απάντηση!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα live είχα μαζί το macbook και την κάρτα ήχου (μια TC Electronic Impact Twin)

 

 

Αν την έχεις ακόμα, και σου δουλεύει σταθερά, μπορείς να την επεκτείνεις με κάτι τέτοιο για να έχεις επιπλέον 8 κανάλια:

 

 

http://www.thomann.de/gr/focusrite_octopre_mkii.htm

 

 

Συμφωνώ να αποφύγεις τα Behringer, παρόλα αυτά το μόνο πράγμα Behringer που έχω διαβάσει καλά λόγια εκτός από ένα foot controller είναι αυτό:

 

http://www.thomann.de/gr/behringer_ultragain_pro8_digital_ada8000.htm

 

 

Που είναι τιμή ξεφτίλα. Αν φυσικά σε παίρνει, πας ασυζητητί για focusrite. Επίσης η MOTU είναι κορυφαία για Mac, ίσως είναι προτιμότερη από την επέκταση της TC. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν τις συμπαθω τις motu προσωπικα.Eχουν κακη υποστηριξη και μετριο headroom στα preamps τους.Μπορει οι καινουριες να ειναι αλλιως (mkiii) αλλα μεχρι mkii ειχανε και προβληματα με drivers.Επισης το 8pre ειναι απλα 8 preamps και ειναι σχεδιασμενο για να κανει expand μεσω adat τις εισοδους της ηδη υπαρχουσας καρτας.Η impact twin που εχεις δεχεται adat μπορεις οποτε να παρεις ενα τετοιο http://www.thomann.de/gb/behringer_ada_8200_ultragain.htm?sid=df5316f8293abc5168574d16205c3f14

και να κανεις μια χαρα τη δουλεια σου για drums.

 

Eπισης υπαρχει και το athens pro audio που εχει την 18ι20 στα 430 κοιτα πρωτα local και μετα τον τομαν.Οταν μιλησα για saffire μιλησα για μεταχειρισμενη.Ειναι παλιοτερο μοντελο αρα την βρισκεις.Καινουρια ενω υπαρχει και η 18ι20 δεν θα την επαιρνα προσωπικα.Ασε την ευκολια του usb.

Στη θεση σου λογω του οτι η καρτα σου ειναι καλη απλα θα επαιρνα αλλα 8 preamps οσο πιο φθηνα γινεται (αν ειχα drums να ηχογραφησω) και θα κανα τη δουλεια μου ετσι.Θα κοιταγα σε octopre μεταχειρισμενο η ακομα και το ada που ειναι μεν behringer αλλα το χρησιμοποιει πολυς κοσμος με ικανοποιοητικα αποτελεσματα.Τσιμπα το ada και αν για οποιονδηποτε λογο δεν μεινεις ικανοποιοημενος (πραγμα δυσκολο γιατι υπαρχουν επαγελματιες που το χρησιμοποιουν και λενε οτι ειναι καλο)το πουλας σχεδον οσο το πηρες και παιρνεις κατι αλλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Αν την έχεις ακόμα, και σου δουλεύει σταθερά, μπορείς να την επεκτείνεις με κάτι τέτοιο για να έχεις επιπλέον 8 κανάλια:

 

 

http://www.thomann.de/gr/focusrite_octopre_mkii.htm

 

 

Συμφωνώ να αποφύγεις τα Behringer, παρόλα αυτά το μόνο πράγμα Behringer που έχω διαβάσει καλά λόγια εκτός από ένα foot controller είναι αυτό:

 

http://www.thomann.de/gr/behringer_ultragain_pro8_digital_ada8000.htm

 

 

Που είναι τιμή ξεφτίλα. Αν φυσικά σε παίρνει, πας ασυζητητί για focusrite. Επίσης η MOTU είναι κορυφαία για Mac, ίσως είναι προτιμότερη από την επέκταση της TC. 

 

 

Με προλαβες! ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου