Προς το περιεχόμενο

Ρουβάς - Άξιον εστί / Εκ του αποτελέσματος κρίνουμε ότι.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 93
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Χθές μερικές χιλιάδες κόσμου άκουσαν ένα έργο που ακόμα και ο πιο κακοπροαίρετος να είσαι κακό δεν το λες, κλασικό το λες και σε μια εκτέλεση που χάλια δεν την λες. Ο κόσμος τραγούδησε και κάποιοι μικρότεροι σε ηλικία έμαθαν και κάτι που δεν βλάπτει να το ξέρουν. Όχι μόνο κακό δεν έγινε, ακόμα και καλό το λες. Κανένα πρόβλημα λοιπόν.

 

Ελπίζω κύριοι να μην συγκρίνετε την "εκτέλεση" του Ρόκου μ' αυτή του Ρουβά.

 

Σε καμία περίπτωση το έργο του καλλιτέχνη δεν πρέπει να ταυτίζεται με τον καλλιτέχνη και τις απόψεις του.

........

 

Προσωπικά ο Θεοδωρακης σαν πολιτικό ον με τζαντίζει όσο λίγοι. Σαν καλλιτέχνης έχει τον σεβασμό μου όσο λίγοι. Ακόμα και σήμερα όταν ακούω το Άξιον εστί από Μπιθικώτση μου σηκωνεται η τρίχα.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eκτος αν ο ιδιος το επιδιωξε για να ενισχυσει  την καλλιτεχνικη του οντοτητα.

Και λίγα λες! ;)

 

Πού είναι βρε οι τόνοι? ;D ;D ;D

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

από Μπιθικώτση μου σηκωνεται η τρίχα.

 

Δεν θα μπω στη διαδικασία να κρίνω κανέναν Ρουβά-Μίκη- Ελύτη κλπ κλπ.

 Θα πιαστώ απ τη κουβέντα σου, για το Μπιθικώτση.Πριν χρόνια είχα μια κουβέντα με έναν αξιοσέβαστο μεγάλο γνώστη και μουσικό-όχι παρτάλι σα κι εμένα  ;D ;D ;D

  Υποστήριζε πως ο Μπιθικώτσης έχει ΦΛΑΤ φωνή, μπορεί και να έχει δίκιο, αυτό όμως που δεν καταλαβαίνει ακόμα και σήμερα αυτός ο ''φίλος'' είναι πως κάποιες απ τις ερμηνείες του Μπιθικώτση είναι εμβληματικές, λόγω αυτής της ''φλατ'' ερμηνείας του.

  Είναι κάτι σα το γνωστό σαματά που κάνουμε επαέ, περί της τεχνικής του Μπουοναμάσσα και του Κιθ Ρίτσαρντς ;D ;D ;D Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, αν και ο Σάκης δεν έχει φωνή, απλά είναι το όλο πακέτο-φωνούλα- χορευτικούλι-μανατζάρισμα.

   Ο Νταλάρας έχει καλύτερη φωνή, αν και τον σιχαίνομαι, κάποτε ίσως και τη καλυτερότερη  :D ;D ;D

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

   αυτό όμως που δεν καταλαβαίνει ακόμα και σήμερα αυτός ο ''φίλος'' είναι πως κάποιες απ τις ερμηνείες του Μπιθικώτση είναι εμβληματικές, λόγω αυτής της ''φλατ'' ερμηνείας του.

 

 

Ακριβώς. Το είπα πιο πάνω, απλά έφυγε από τη μέση και άφησε το κείμενο να μιλήσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακριβώς. Το είπα πιο πάνω, απλά έφυγε από τη μέση και άφησε το κείμενο να μιλήσει.

Ο Μπιθικωτσης ειναι, ηταν Δωρικος τραγουδιστης και αυτο τον εκανε να διαφερει π.χ. απο τον Καζαντζιδη χωρις αυτο να μειωνει τον δευτερο.

Οσο για τον Sakis, δικαιωμα του να τραγουδησει και Παβαροτι, και Μαρια Καλας, και Λουις Αρμστρογκ, γιατι οχι και Χεντριξ και Ζεπελιν και τσαιλντ ιν ταιμ αμα λαχει να πουμε.

Με αυτα ισως να τον θυμαται το ποπολο οταν αποσυρθει γιατι με το μακαρονια με κιμα δεν...

Γιώργος, μόνο με μηδέν λιπαρά please

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

ο Ρουβάς τόλμησε έναν "κόντρα ρόλο" και μάλιστα "τίμια" (με την σύμφωνη γνώμη του δημιουργού του έργου)...

 

εκτίθεται (εν γνώση του) λοιπόν δικαίως και στην κρίση του οιαδήποτε... φυσικά όμως και ο οποίος "κριτής" κρίνεται και ο ίδιος με την σειρά του, από την ποιότητα των επιχειρημάτων της κρίσης του αν αυτή είναι "κακεντρεχής" ή σε απλά gossip μονοπάτια...

 

έτσι απλά, όμορφα και νεοελληνικά...

 

προσωπικά η ερμηνεία του μου ήταν από αδιάφορη έως βαρετή... και λοιπόν? ούτε οι ερμηνείες της Φαραντούρη σε κάποια έργα του Μίκη με "έπεισαν" ποτέ μέσω της υπερβολής τους... περίμενα στωικά καμιά Πασπαλά για να ευχαριστηθώ...

 

περί ορέξεως λοιπόν, από την στιγμή που "τεχνικά" δεν προσέβαλε κάποιον ου Σακ'ς... :)

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα ηθελα να ακουσω Αξιον Εστι απο Μητροπανο,τον οποιο θεωρω μακραν τον καλυτερο ελληνα τραγουδιστη και απο Καζαντζιδη,διονυσιου κλπ!(ασχετο απλα επειδη μου 'ρθε)

Slow must go on....!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

«Δεν ήταν δική μου απόφαση η επιλογή του κ. Ρουβά» αναφέρει σε δήλωσή του ο Μίκης Θεοδωράκης, με αφορμή την επικείμενη ερμηνεία του «Άξιον Εστί» από τον Σάκη Ρουβά.

 

«Θα πρέπει επίσης να πω ότι θεωρώ την χειρότερη εκτέλεση πολύ καλύτερη από μια απαγόρευση» τονίζει ο συνθέτης και συμπληρώνει: «Πιστεύω ότι το έργο από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί, ξεφεύγει ακόμα και από τον ίδιο τον δημιουργό, που δεν έχει δικαίωμα να κρίνει δικτατορικά ποιος είναι "άξιος" να το ερμηνεύσει και ποιος όχι. Μόνος κριτής είναι το κοινό και ο χρόνος».

 

Υπενθυμίζεται ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο έγινε γνωστό ότι ο Σάκης Ρουβάς θα ερμηνεύσει τραγούδια από το λαϊκό ορατόριο του Μίκη Θεοδωράκη.

 

Ο Ρουβάς καλείται να ερμηνεύσει πέντε εμβληματικές συνθέσεις στην εκδήλωση του Δήμου Νέας Σμύρνης προς τιμήν του διεθνούς Ελληνα: «Ενα το Χελιδόνι», «Με το λύχνο του άστρου», «Της Δικαιοσύνης ήλιε νοητέ», «Της αγάπης αίματα» και «Ανοίγω το στόμα μου».

 

Η πρόταση - πρόσκληση στον Ρουβά έγινε από τον Δήμο Νέας Σμύρνης και τον μαέστρο Θεόδωρο Ορφανίδη, διευθυντή (και συνιδρυτή με την υψίφωνο Σόνια Θεοδωρίδου) του μουσικού συνόλου Orchestra Mobile, το οποίο και θα παρουσιάσει το έργο του Μίκη Θεοδωράκη στις 2 Μαΐου, στην κεντρική πλατεία της Νέας Σμύρνης.

 

Η δήλωση του Μίκη Θεοδωράκη αναλυτικά:

 

«Επειδή τελευταία γράφτηκαν πολλές ανακρίβειες με αφορμή τη συμμετοχή του κ. Ρουβά στην συναυλία που διοργανώνει ο Δήμος Νέας Σμύρνης με το «Άξιον Εστί», αναγκάζομαι να διευκρινίσω τα εξής:

 

1) Είναι γνωστές οι απόψεις μου για το θέμα των «απαγορεύσεων», τις οποίες απόψεις υποστηρίζω εδώ και δεκαετίες και συνοψίζονται στα εξής: Πιστεύω ότι το έργο από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί, ξεφεύγει ακόμα και από τον ίδιο τον δημιουργό, που δεν έχει δικαίωμα να κρίνει δικτατορικά ποιος είναι «άξιος» να το ερμηνεύσει και ποιος όχι. Μόνος κριτής είναι το κοινό και ο χρόνος. Αυτοί τελικά κρίνουν τι θα πάει στα σκουπίδια και τι θα μείνει για πάντα. Θα πρέπει επίσης να πω ότι θεωρώ την χειρότερη εκτέλεση πολύ καλύτερη από μια απαγόρευση.

 

2) Όχι, δεν ήταν δική μου απόφαση η επιλογή του κ. Ρουβά, όπως αναληθώς βλέπω να αναγράφεται σε διάφορες ιστοσελίδες. Την πληροφορήθηκα εκ των υστέρων, ως τετελεσμένο γεγονός, από τον μαέστρο κ. Ορφανίδη, που μίλησε εδώ και αρκετές μέρες με την γραμματέα μου, στην οποία και ανακοίνωσε την απόφαση του Δήμου Νέας Σμύρνης να οργανώσει τιμητική για τα 90 μου χρόνια συναυλία με το «Άξιον Εστί», καθώς και τα ονόματα των συντελεστών, στην επιλογή των οποίων δεν είχα την παραμικρή ανάμιξη.

 

3) Η όλη ιστορία με προκαλεί να τελειώσω την δήλωσή μου αυτή με τις εξής σκέψεις: Η Μουσική μου και φυσικά και το «Άξιον Εστί» γνώρισε κατά καιρούς απαγορεύσεις από πολλές και διαφορετικές πλευρές. Χούντες, κόμματα, πολιτικές νεολαίες, εφημερίδες, τηλεοράσεις… Πώς να ξεχάσω την επιστολή ακόμα και των δικηγόρων του ίδιου του Ελύτη, την εποχή που ήμουν Γεν. Δ/ντής Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ, στην οποία όπως έγραφαν, «δεν ήταν σίγουροι για την ποιότητα της εκτέλεσης» (κι ας ήμουν εγώ στο πόντιουμ του μαέστρου και ο Μπιθικώτσης στον ρόλο του λαϊκού τραγουδιστή…). Για την ιστορία να πω ότι η συναυλία εκείνη δόθηκε συνολικά 3 φορές στο Ηρώδειο λόγω της πρωτοφανούς ανταπόκρισης του κοινού. Ελληνικές Δισκογραφικές Εταιρίες που πλούτισαν από το έργο μου, απέσυραν συχνά τους δίσκους μου από το εμπόριο, ενώ πολλοί τραγουδιστές μου, για πολιτικούς ή άλλους λόγους, διέγραφαν τα έργα μου από το ρεπερτόριό τους. Και διερωτώμαι: Ποια ήταν η αντίδραση των «φίλων της μουσικής μου» σε όλες αυτές τις περιπτώσεις; Απολύτως καμμία! Ούτε ένας Έλληνας δεν θεώρησε χρέος του να υπερασπίσει το έργο μου σε όλες αυτές τις απαγορεύσεις και αποκλεισμούς! Ούτε ένας! Και ξαφνικά βλέπω τώρα να γεμίζει το Ιντερνετ και ο τύπος από δεκάδες δημοσιεύματα «υπερασπιστών του έργου μου», που ζητούν να προστεθώ κι εγώ ο ίδιος στον μακρύ κατάλογο αυτών που κατά καιρούς το απαγόρευσαν. Και γιατί; Διότι, λένε, ο συγκεκριμένος ερμηνευτής ανήκει στην «υποκουλτούρα». Όμως τι σημαίνει άραγε ο όρος αυτός; Το θέμα είναι μεγάλο και πολύπλοκο και εξαρτάται από την οπτική γωνία του καθενός. Σε ό,τι με αφορά, τι θέλετε να σκεφτώ, όταν βλέπω το έργο μου (που το θεωρούν υποτίθεται ποιοτικό) να μην υπάρχει στη χώρα μου; Και πώς να υπάρχει όταν βρίσκεται επί δεκαετίες ολόκληρες αντιμέτωπο με καταστάσεις σαν αυτές που ανέφερα πιο πάνω, με την ανοχή (στην καλύτερη περίπτωση) και τη σιωπή του θεωρούμενου προοδευτικού χώρου, δηλαδή τουλάχιστον του 60% του λαού μας; Τι θα πρέπει άραγε να σκεφτώ εγώ που αφιέρωσα τη ζωή μου στην πραγματική Ελληνική Αριστερά και χάρισα στον Λαό μας έργα σαν το «Άξιον Εστί» που από τη μια τα θεωρούν, όπως λένε, υποδείγματα της «καλής κουλτούρας», κι από την άλλη ανέχονται τις κατά καιρούς απαγορεύσεις και το μποϋκοτάζ τους, ακόμα κι από τις ίδιες τις παρατάξεις στις οποίες ανήκουν; Τι να σκεφτώ βλέποντας όλους αυτούς τους ανέκαθεν απόντες να ξυπνούν μόνο στην περίπτωση Ρουβά και να ξεσπαθώνουν λαύροι απαιτώντας από μένα να απαγορεύσω τη συμμετοχή του; Από όλα αυτά προκύπτει ότι η έννοια της υποκουλτούρας για μένα είναι διαφορετική απ’ ό,τι είναι για κείνους. Είναι, πιστεύω, φυσικό να θεωρώ την γενικευμένη ηθική υποκουλτούρα, μέσα στην οποία καταδικάστηκα να ζω, ως απείρως χειρότερη από εκείνη που σχετίζεται με την Τέχνη και τα δυσδιάκριτα σύνορα ανάμεσα στις πολλές και ποικίλες της εκφάνσεις.

 

Μίκης Θεοδωράκης

Αθήνα, 21η Απριλίου 2015

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτω τα χέρια απ'το Σάκη  :P

Ο Σάκης ήταν για rock 'n rollάκια.Ωραίο παιδί ήταν,κίνηση είχε,αν βρισκόταν κάποιος να του γράψει rock 'n roll (ελαφριά) και καμιά μπαλαντούλα στυλ love me tender θα έβγαινε κάτι σαν Presley.Eίπε όλες τις χαζομάρες,τώρα μεγάλωσε και το γύρισε στη βαριά κουλτούρα.Καλά κάνει όμως το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα παραπάνω.Ούτε θεωρώ ό,τι προσβάλει μνήμες,θεσμούς, κλπ ούτε τίποτα.Τη δουλειά του κάνει ο άνθρωπος.Συμφωνώ με τον npap που είπε ότι ούτε η too much Φαραντούρη τα κατάφερνε καλά.Δεν είχε τη "λαική προσέγγιση" που είχε ο Μπιθικωτσής.Λες και τραγουδούσε παιάνες ακουγόταν.

 

Ποιός σκότωσε τον Tesla?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου