Προς το περιεχόμενο

mix με ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ... γίνεται?... και πως?...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Όπως ήπιαν και οι προλαλιάριδες, ενδιαφέρον θα ήταν αν είχες κάνει και τις 2 μίξες εσύ Νίκο, καθόσον προσέδωσες ηχόχρωμα παραγωγού και δεν έκανες απλά μίξες ;D

Το σλάιντ όντως ήθελε λιιιιίγο πιο χαμηλά.

  Η σόλο κιθάρα στα αυτιά μου δεν ακούγεται απολυμασμένη με μπεταντίν, απλά έχω την αίσθηση ότι της έδωσες άλλο ηχόχρωμα απ αυτό που θα άρεσε στον Τζαζ-Σπύρο- λίγο νοτιότερα του τέξας ίσως.

  Τα τούμπανα σαφώς είναι καλύτερα και δεν έχω πρόβλημα με την έντασή τους, το ίδιο πιστεύω και για τις φωνές.

 

Μιλώντας σαν ακροατής και όχι σα μουσικός ;D έχω την αίσθηση από δουλειές του Τζαζ-Σπάιρους, πως είναι ο ίδιος υπεύθυνος για την αίσθηση αποστείρωσης που νοιώθει στις μίξες που κάνει, καθότι πάντα επικεντρώνεται στον ήχο του κάθε τρακ χωριστά και στο τέλος όταν βγάζει τη σούμα, όλα βγαίνουν από χειρουργείο.

 

Χωρίς να έχω εμπειρία και τα ακριβά μέσα θεωρώ πως για κάποιον άπειρο, είναι δύσκολο έως απίθανο να βγάλει μίξα με ακουστικά. Προσωπικά τις περισσότερες φορές αναγκάζομαι να κάνω μέχρι και εξαγωγή του άσθματος απ το DAW, το ακούω σε απλό αναπαραγωγικό πρόγραμμα και επανέρχομαι.

Πηγαίνω σε άλλο δωμάτιο και το ακούω από μακριά και άλλα τραγικά ;D ;D ;D

Στο τέλος το δίνω στο Πέτρο και ησυχάζω  :D

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 21
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

λόγω της ώρας και της ...θέσης εργασίας αδυνατώ να μελετήσω τις δυό μίξεις.

Όμως το πρόβλημα το έχω συναντήσει και εγώ στην μικρη εμπειρία μου με το άθλημα της ηχογράφησης (λεω μικρή απλά καθώς σε άλλα ηχητικά έχω πολύ περισσότερη).

 

Σχεδόν 90% μιξάρω (αυτό που θεωρώ "τελική μίξη" - διότι ποτέ δεν τελειώνει και όλο κάτι προστίθεται) με ακουστικά.

Αυτό γίνεται γιατί από πολύ μικρή ηλικία έχω συνηθίσει να ακούω με ακουστικά πολύ περισσότερο από τα ηχεία. Για το λόγο αυτό έχω αρκετά ζευγάρια από κατηγορία καλή έως εξαιρετική. Εχοντας λοιπόν 4 ζευγάρια δυναμικά akg (Κ240, Κ340, Κ270studio, Κ1000) και ένα ορθοδυναμικό (ή planar magnetic) Hifiman HE400) μου είναι πιό εύκολο και πιό φυσικό να κάνω τη δουλειά με ακουστικά.

Τα ακουστικά που συνήθως τείνουν να βρίσκονται στα αυτιά μου περισσότερο είναι τα Κ240 (λόγω της ευκολίας χρήσης τους αλλά και του γενικά ουδέτερου ήχου τους) και τα ΗΕ400. Όταν υπάρχει γενικά φασαρία στο χώρο χρησιμοποιώ και τα Κ270 που είναι κλειστού τύπου).

Τα ακούω μέσω της κάρτας focusrite 6i6 που χρησιμοποιώ, ενώ κάποιες φορές όταν υπάρχει χρόνος και διάθεση η έξοδός της περνάει σε έναν ενισχυτή ακουστικών που είναι κλώνος του ενισχυτή ακουστικών της Lehmann.

Δοκιμάζοντας λοιπόν κάποιες φορές να μιξάρω με διαφορετικό ακουστικό, πχ Κ340, όταν ξαναφόρεσα τα Κ240 ή τα ΗΕ400 αναγκάστηκα να ξαναδιορθώσω τις μίξεις, eq κλπ κλπ.

Για πολύ καιρό χρησιμοποιούσα για μίξη χωρίς ακουστικά ένα ζευγάρι BBC LS35A που οδηγούνταν από έναν μικρό ενισχυτή τάξης Τ, τον trends 10.1 και παράλληλα τα ακουστικά που είπα πιό πάνω.

Πρόσφατα τα αντικατέστησα με ένα ζευγάρι ενεργά fostex 04.a. Η αλλαγή από τα BBC (που τελικά αποδείχτηκαν κακό ταίριασμα με τον trends) στα fostex ήταν τόσο μεγάλη που από την χαρά του νέου ήχου, ξαναμιξάρισα δυό κομμάτια.

Όταν λοιπόν την άλλη μέρα ξανάκουσα τα κομμάτια από τα Κ240 το μπάσο ήταν υπερβολικό.

Το συμπέρασμα της όλης υπόθεσης είναι ότι προφανώς το άκουσμα με τα BBC και τα 240 ταίριαζε, ενώ αυτό με τα fostex και τα bbc όχι. Και φυσικά δεν μιλάω για ακουστικά κατηγορίας budget σαν τα AT που δοκιμάστηκαν από τον op και που τείνουν να είναι επιλογή, λόγω κόστους, του κάθε νέου που ασχολείται για πρώτη φορά με τις ηχογραφήσεις.

Στην δική μου περίπτωση μάλλον πρέπει να επιστρέψω στα πιό βαρειά και πιό δυσκολοδήγητα ΗΕ400.

 

Θα επανέλθω αφού ακούσω τα δείγματα, αν και είναι σίγουρο ότι έπρεπε και οι δυό μίξεις να γίνουν από το ίδιο άτομο.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Στην πρώτη μου φανηκε πολύ μπροστα η φωνη.Γενικα σε όλο το track.

 

Στην δεύτερη, θαυτηκαν μπάσo-τυμπανα, αλλά ισοροπησε η φωνή.

 

Προσωπικά , μου άρεσε το πρωτο mix αλλά με τα επίπεδα της φωνης του δεύτερου mix.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άκουσα και τα δύο με ακουστικά.

Η πρώτη είναι σαφώς καλύτερη.  Δείχνει επαγγελματικη αν και δεν εχει τη στερεοφωνικη εικονα που θα ήθελα και με παραξενεψαν κάτι πτώσεις σε στάθμες τουλάχιστον σε δύο σημεία.  Η δεύτερη φαίνεται οτι δουλεύτηκε μονο για να ξεχωρίσει.  Τύμπανα μπάσο καταστροφή.  Το σολο στο τέλος υπερβολικό για τη ροή του κομματιού αν και εχει προσεχτει η στερεοφωνικη  εικονα.  Ελπίζω τα σχόλια να είναι εποικοδομητικα.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατ'αρχήν δεν νοείται "σύγκριση", όπως επισημαίνεις Νίκο, διότι η μεν original είναι "επαγγελματική", με ότι αυτό συνεπάγεται, η δε με "φτωχά" μέσα...... Πάντως πιστεύω ότι έπρεπε να το ακούσεις, μετά την μίξη, σε κανονικά ηχεία (όχι υποχρεωτικά μόνιτορς) για τυχόν διορθώσεις......Θα το "έφερνες" σε καλύτερα επίπεδα..... 

  Κατά τ'άλλα, τα είπαν όλα οι συμφορουμίτες στα προηγούμενα posts.....προσωπικά με κάλυψε, ιδιαίτερα, ο LK...

Στην πρώτη μου φανηκε πολύ μπροστα η φωνη.Γενικα σε όλο το track.

Στην δεύτερη, θαυτηκαν μπάσo-τυμπανα, αλλά ισοροπησε η φωνή.

Προσωπικά , μου άρεσε το πρωτο mix αλλά με τα επίπεδα της φωνης του δεύτερου mix.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

το βασικό μου λάθος ήταν ότι συνέδεσα το κείμενό μου άμεσα με ένα πειραματικό mix, υπερβάλλοντας πρακτικές άμεσα συνδεδεμένες με τα γραφόμενά μου...

έπρεπε να λειτουργήσω εξ αρχής με την θεωρητική κατεύθυνση που έδωσα μέσω των tips στο τέλος γιατί αυτό μάλλον ενδιαφέρει πραγματικά κι όχι το πείραμα... ;)

 

ήμουν φυσικά πολύ αισιόδοξος  (με τάσεις σαδισμού ;D) προσδοκώντας κάποιος να διαβάσει ένα τεράστιο κατεβατό και μετά ακούγοντας, να επικεντρωθεί σε αυτό αναζητώντας απαντήσεις για τα προβλήματα που διέγνωσε στο τεστ και θέτοντας τις σε μια συζήτηση συνδυασμένες με δικές του εμπειρίες...

 

φυσικά και έγινε (το μάλλον αυτονόητο τελικά) η απ ευθείας και ανεξάρτητη κατά κανόνα από το κείμενο σύγκριση των 2 κομματιών με βάση τις εμπειρίες και την αισθητική του καθενός... λογικότατο και επαναλαμβάνω το mea culpa... 8) ;D

 

λοιπόν στο προκείμενο...

άκουσα κατ αρχήν με ακουστικά, πλέον όμως στον ενισχυτή ακουστικών του Pro-Ject Pre Box RS...

 

εδώ επιβεβαιώνεται περίτρανα το "θέσφατο" της ηχοληψίας... μιξάρεις ότι ακούς στο μόνιτορ σου...

 

η υποθετική προσέγγιση της εμπειρίας βέβαια, συνεπικουρεί προς μια διόρθωση ενδεχομένων λαθών, αλλά μετά από κάποιο διάστημα που ο εγκέφαλος τείνει να "ισοπεδώνει" την αντίληψη λόγω κούρασης, η βοήθειά της ακυρώνεται σε μεγάλο βαθμό...

έτσι η πρώτη μου ξεκάθαρη διαπίστωση είναι ότι οι προθέσεις μου σε ότι έχει να κάνει με ισορροπία εντάσεων μεταξύ των επιμέρους bus αλλά και σε πολλές συχνοτικές επεμβάσεις, "προδόθηκαν" από τον ενισχυτή των Cakewalk...

 

τα ΑΤ ως ουδέτερα και αναλυτικά έχουν κι ένα παράπλευρο "κακό"... ξεγυμνώνουν τις εν γένει "αδυναμίες" των συνοδών τους και στην προκειμένη του ενισχυτή που τα οδηγεί... μην σας μείνει λοιπόν η λάθος εντύπωση πως κάποια ακριβότερα ακουστικά θα δημιουργούσαν καλύτερες συνθήκες για ένα mix... το αντίθετο μάλιστα θα εξέθεταν σε μεγαλύτερο βαθμό τον ενισχυτή...

(η ακρόαση σε συνέχεια και με το πολύ καλό iFi dac των 200€ και όχι των 1300 του pro-ject ήρθε ως επίρρωση των ανωτέρω όπως και του αρχικού μου κειμένου)...

 

και ήρθε η ώρα των ηχείων... Ω Μοντιέ!!! :o :)

 

- χτυπώντας το "ευαίσθητο σημείο" στη διαφορά των δύο διαφορετικών κόσμων "έπαιξα" πολύ με ppDelays, διαφορές φάσης και haas effect σε φωνητικά και κιθάρες καθώς και διάφορους τύπους και χρόνων reverbs...

 

ο κακός χαμός... τι στερεοφωνίες και λοιπά ευγενικά ορέ dimsonic...  εδώ έγινε της "φάσης"... ;D καμία από τις επεμβάσεις μου δεν έχει σχέση με το άκουσμά τους στα ακουστικά... και εδώ επισημαίνω... αυτό δεν έχει σχέση με την ποιότητα των ακουστικών αλλά αποκλειστικά με την "φυσιολογία" της ανθρώπινης ακοής...

ακόμα και τα haas στην ακουστική της εισαγωγής και στα back vocals που ακούγονται εντάξει στα ηχεία, απέχουν σε "χωροθέτηση" από αυτό που άκουγα... μη πω για την mono συμβατότητα... το χάλι... :D

 

εδώ βγαίνει ένα πρώτο σημαντικό συμπέρασμα...

όσο και καλά ακουστικά και ενισχυτή και να χρησιμοποιήσεις, "μαγκίτσες" με την φάση δεν παίζουν... η εικόνα τους σε αυτά, θα είναι κατά συντριπτικό ποσοστό πλασματική σε σχέση με τα ηχεία... οπότε οπωσδήποτε A/B με ηχεία σε ανάλογες επεμβάσεις...

 

αυτά σε πρώτη φάση... θα κάνω (ελπίζω το ΣΚ) αυτό που έπρεπε να κάνω από την αρχή... ένα mix στο πλαίσιο των tips που έδωσα στο αρχικό μου κείμενο, που θα δίνει σίγουρα πιο αντικειμενική βάση για την εξαγωγή συμπερασμάτων (χωρίς τα αποπροσανατολιστικά ατοπήματα λόγω των υπερβολικών πειραματισμών μου) στο αρχικό ερώτημα του αν μπορεί να παραχθεί ένα αξιοπρεπές demo με ακουστικά...

 

 

ΥΓ. δυστυχώς (και ζητώ συγνώμη από τους φίλους μου) δεν θα προλάβω να κάνω και μια δεύτερη με ηχεία για την απόλυτη σύγκριση... άλλωστε σε τόσο κοντινό χρονικό διάστημα θα αλληλοεπηρεαστούν σε τέτοιο βαθμό που θα ακυρωθεί σε μεγάλο βαθμό η πρόθεση...

ΥΓ2 τα μεγάλα κείμενα δύσκολο να αποφευχθούν... 8)

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειχα διαβάσει το αρθρο το πρωϊ και το βρηκα πολύ ενδιαφερον φυσικά ιδιαίτερα στα σημεια εν αρχή, εν προκειμένω και πολλές αλλες επιμέρους παραγράφους.

 

Τα παραδειγματα προσπάθησα να τα ακούσω έχοντας στο μυαλο μου την υποδειξή σου περι οριζόντιας ακρόασης αλλα δεν με βοηθησε αυτο στο πρακτικό συμπέρασμα που θα έπρεπε να βγει.

 

  Σχεδόν ασύνδετο συμπέρασμα σε σχεση με το συνολικό εξαιρετικό αρθρο που απο την πλευρά μου ως εμπειρικός χομπίστας ερασιτέχνης μουσικός παραγωγός (που αρεσκομαι να κανω όλη την αλυσίδα μόνος μου απο το scratch, αλλα το κάνω πολλά χρονια γιατι έχω μια εμμονική επιθυμία να ασχολουμαι με τη φάση και γεμίζει την ψυχή μου) το προσυπογράφω θετικά.

 

Το τι με χάλασε, καποια πράγματα ειπώθηκαν απο άλλους φίλους.

 

Τωρα, με ρώτησα την ερώτηση "τελικά μπορεί να παραχθεί ένα

ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣ DEMO με κύριο monitor ένα ζευγάρι καλά ακουστικά?" και μου απάντησα.

 

- Ναι, μπορεί.

 

Να περιαυτολογήσω λίγο πάνω σε αυτο, μου επιτρέπετε, ευχαριστω χαχαχχα

 

Η συντριπτική πλειοψηφία απο όσα έχω παράξει στο στούντιο μου (cos_dr home studio productions) εχουν παραχθεί με αποκλειστική χρήση ακουστικών και για την αρχικη τελικη μιξη και για τις επιμερους διορθωσεις μεχρι να κλεισει η διαδικασία αφου ακουστει σε ενα η δυο "consumer" ηχοσυστήματα και εχουν διαπιστωθεί ..... "βλάβες"

Ο λόγος?

Κυριως ανωτέρα βια. Οι ωρες που κανω τετοια πραγματα ιδιαιτερα απο τοτε που παντρευτηκα ειναι μεταμεσονυχτιες και καθημερινές. μεταξυ 12.00 και 2.30 αντε 3..........

 

Τωρα επειδή ακριβως με ενδιαφέρει το αντικειμενο εχω ριξει πολυ διαβασμα και πειραματισμό και επισης εχω πολυ καλά αυτια θα πώ απλά οτι εχω συμπεράνει αν καποιος εχει μια γνωση για το πως πρεπει να κινηθει σε συχνοτικο επιπεδο, επιπεδο εντασης, τεχνικές χρησης εφφε, συμφωνα με τη μουσικη που φτιαχνει, το συχνοτικο ευρος που χαρακτηριζει τα οργανα και αρχες για την ταυτοχρονη συνυπαρξη τους με σωστο συχνοτικό διαχωρισμο, θεση, κινηση και τετοια πραγματα και εχει και αναλογα ακουσματα αναφοράς μπορει να βγαλει μια ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ μιξη με αποκλειστικη χρηση ακουστικών ακόμα και σχετικά απλών.

Τα οποια πιθανως και να τα εχει καλιμπράρει αισθητικα στο μυαλο του σε σχεση με την αποδοση τους και τη συμπεριφορα των μιξεων που βγάζει μεσω αυτών στον "πραγματικο κοσμο" και ετσι να "γινεται η δουλειά"

 

Αυτη ειναι η γνώμη μου. Συγνώμη κι όλας. χαχαχαχχαχαχ

 

 

 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

μια και βρήκα τον χρόνο (ευτυχώς αυτή τη φορά το test ήταν πολύ σύντομο), ανεβάζω ένα "safe mix" που έκανα πριν λίγο ακολουθώντας τα tips που είχα αναφέρει στο πρώτο μου κείμενο περιορίζοντας τις εξεζητημένες επεμβάσεις...  

 

η μόνη διαφορά, είναι ότι αυτή τη φορά χρησιμοποιήθηκε η lexicon, της οποίας ο ενισχυτής έδινε πιο αξιόπιστα αποτελέσματα σε σχέση με τις επιμέρους εντάσεις... ως "ηχεία" για τις σκόρπιες μονόλεπτες A/B συγκρίσεις (στη μιάμιση ώρα περίπου που κράτησε η διαδικασία) χρησιμοποίησα ένα παλιό micro stereo panasonic και όχι μόνιτορ, γιατί υποτίθεται ότι αυτός που θα καταφύγει σε μια ανάλογη πρακτική για τα demo του, δεν θα έχει...

 

https://app.box.com/s/k8a5mzavack1bpe5l5fp1gi3y7wd52h8

 

το προσωπικό μου συμπέρασμα πλέον ακούγοντάς το, είναι ότι αν κάποιος σεβαστεί την διαφορετικότητα στην φύση των δύο μέσων, μπορεί άνετα να κάνει τα demo του με ένα καλό ζευγάρι ακουστικών...

 

κλείνοντας, να αναφέρω κάποια πράγματα που παρέλειψα στο κείμενό μου θεωρώντας τα (κακώς) αυτονόητα, μια που από ότι κατάλαβα από διάφορες ερωτήσεις που μου έκαναν φίλοι για το θέμα αυτές τις μέρες, τελικά δεν είναι (τουλάχιστον για όλους)...

 

- όταν μιλάμε για "mix" με ακουστικά, δεν αναφερόμαστε στα συνήθη σπιτικά project του στυλ, "πειράζω τα volume σε μια προηχογραφημένη λούπα και καμιά δεκαριά stereo midi ήχους που ενορχήστρωσα στο daw μου, προσθέτοντας κάνα βαθάκι και κανά πριμάκι"... αυτό μπορεί να γίνει από τους περισσότερους εύκολα (και αποτελεσματικά στην πλειοψηφία των περιπτώσεων) και με ακουστικά "ψείρες" των 2 ευρώ... ;) :)

 

- τα "όρια" ενός (οποιουδήποτε) mix είναι ήδη "προκαθορισμένα" και ευθέως ανάλογα με τις επιλογές (και την ποιότητα) της ηχογράφησης...

 

- ειδικά στην rock παραγωγή και στον loudness war, o "ήχος" που παράγεται μέσω καλού hardware, απέχει (κατά κανόνα) παρασάγγες από το να επιτευχθεί με ένα daw και pluginάκια... οπότε μην απογοητεύεστε... το να μιξάρεις μπροστά σε μια καλή αναλογική κονσόλα (η και ψηφιακή) δίπλα σε μια καλή γεμάτη "ρακιέρα", είναι ακόμα απλησίαστο από τις κατά καιρούς προσομοιώσεις...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το προσωπικό μου συμπέρασμα πλέον ακούγοντάς το, είναι ότι αν κάποιος σεβαστεί την διαφορετικότητα στην φύση των δύο μέσων, μπορεί άνετα να κάνει τα demo του με ένα καλό ζευγάρι ακουστικών  και ένα ζευγάρι καλά αυτιά..........

.......θα συμπληρώσω εγώ...... ;)                 

  Τώρα μάλιστα...... :o

 

  Μου άρεσε περισσότερο η δική σου μίξη Νίκο. Λίγο το διαφορετικό πανάρισμα, λίγο η ένταση της φωνής και οι διφωνίες, βεβαίως βεβαίως...., η "στα μούτρα" slide, η προσθήκη reverb σε καίρια σημεία (φωνή, σόλο) και γενικά οι στάθμες-μίξη, είναι πιο κοντά στα δικά μου γούστα απ'την original. 

 

το προσωπικό μου συμπέρασμα πλέον ακούγοντάς το, είναι ότι αν κάποιος σεβαστεί την διαφορετικότητα στην φύση των δύο μέσων, μπορεί άνετα να κάνει τα demo του με ένα καλό ζευγάρι ακουστικών...

  Amen.....
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

και ένα ζευγάρι καλά αυτιά........θα συμπληρώσω εγώ...... ;) 

 

μπα μη το λες Φώτη... τα αυτιά, εκτός του ότι κατά συνθήκη (και συνήθως αυθόρμητα) "ακούν" ότι γουστάρει ο εγκέφαλος, ευτυχώς μπορούν και να εκπαιδευτούν σχετικά εύκολα... ;) :)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου