Προς το περιεχόμενο

Solo & Scales


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Λοιπον, στην μουσικη οι δυνατοτητες ειναι απεριοριστες.σ' ενα μεγαλο παντως ποσοστο των τραγουδιων για να βρεις σε τι κλημακα εινει γραμμενο, βλεπεις τις πνοτες που χρησιμοποιηθηκαν στο πρωτο και στο τελευταιο μετρο. ομως κανεις δεν εγγυαται οτι ο συνθετης δεν θα παθει "αμοκ" :D :D στην συνεχεια του τραγουδιου και δεν θα χωσει αλλες 50 κλημακες, και οτι απο ματζορε δεν θα το γυρισει σε μινορε! στο μεταλ και το ροκ ομως δυσκολα το επιδιοκει κανεις αυτο! λιγο προσπαθεια και καλο αυτι (δεν το εχουν ολοι εμφυτο με την πολυ εξασκιση βελτιωνεται) μπορεις να βρεις την κλιμακα!

NON SERVIAM...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

δεν καταλαβες καλα...σολαρουμε μονο στη σωστη κλιμακα αλλιως φαλτσαρουμε.δεν υπαρχει αλλος τροπος λιγο καλυτερος η λιγο χειροτερος.

 

Πειράζει να διαφωνήσω;

δεν νομιζω να ειναι η καλυτερη συμβουλη σε καποιων που δεν ξερει τις κλιμακες να του πεις παιξε οτι να ναι απλα βρες τις καταλληλες νοτες για να ακουστεις σωστα.

προκειτε για advanced τεχνικη για προχωρημενους(καποιες νοτες δηλαδη εκτος και κοντινα στην κλιμακα χρωματικα περασματα..)

αρχικα πρεπει να μαθει πολυ πολυ πολυ καλα τις κλιμακες και τα modes.

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν καταλαβες καλα...σολαρουμε μονο στη σωστη κλιμακα αλλιως φαλτσαρουμε.δεν υπαρχει αλλος τροπος λιγο καλυτερος η λιγο χειροτερος.

 

Πειράζει να διαφωνήσω;

δεν νομιζω να ειναι η καλυτερη συμβουλη σε καποιων που δεν ξερει τις κλιμακες να του πεις παιξε οτι να ναι απλα βρες τις καταλληλες νοτες για να ακουστεις σωστα.

προκειτε για advanced τεχνικη για προχωρημενους(καποιες νοτες δηλαδη εκτος και κοντινα στην κλιμακα χρωματικα περασματα..)

αρχικα πρεπει να μαθει πολυ πολυ πολυ καλα τις κλιμακες και τα modes.

 

Συμφωνώ (κατά 90% :wink: ). Αν όχι όλα τα modes και κλίμακες' date=' τότε τουλάχιστον majore, minore, πεντατονική κλπ είναι απαραίτητες. Καλή είναι η "έμπνευση", αλλά πρέπει να συνοδεύεται και από κάποια (έστω στοιχειώδη) γνώση.

 

Κάθε πράγμα που μαθαίνει κάποιος προσθέτει "λέξεις" στο λεξιλόγιο του, έτσι ώστε να μπορέσει να πει αυτά που θέλει εύκολα χωρίς να "μουγκρίζει" :wink:

 

¶λλωστε σε μια κατάσταση που ένα κομμάτι θα χρειαστεί να το αλλάξει κάποιος τόνο εκείνη την στιγμή (πχ για να "κάτσει" καλά πάνω στον τραγουδιστή), δεν νομίζω ότι το freestyle θα τον βοηθήσει εκείνη την στιγμή... Απλά θα ξεβισματώσει την κιθάρα του και θα πάει για καφέ... :lol: :lol:

 

[u']Παρένθεση: [/u]Το θέμα βεβαίως είναι (και εδώ θέλει προσπάθεια), να μην εκλωβιστεί κάποιος μέσα στους κανόνες αλλά να τους χρησιμοποιήσει ώς εργαλέια της δημιουργικότητάς του. (Αν σου ακούγεται καλά η "παράνομη" κίνηση, απλά ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ, μην μας την σπάς τώρα... :lol: :lol: . Εδώ άλλοι κιθαρίστες χρησιμοποιούν ατονικούς ήχους και ακούγεται θαυμάσιο...)

 

 

:wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Καλησπέρα σε όλους

 

Προσπαθώ να αφιερώνω χρόνο στο να μελετάω κλίμακες, modes και αρμονία και όσο εμβαθύνω τις γνώσεις μου τόσο πιο άσχετος νιώθω.

 

Από ότι έχω παρατηρήσει λίγοι είναι αυτοί που ασχολούνται με αυτά τα πράγματα εδώ μέσα και λυπούμαι.

 

Θα ήταν γαμάτο να υπήρχαν posts με τέτοια θέματα.

 

Σίγουρα θα υπάρχουν εδώ μέσα οι κατάλληλοι γκουρού που μπορούν να μου ανοίξουν τα μάτια.

 

Στο θέμα μας τώρα...

 

Οκ!

Η πλειοψηφία των κομματιών της rock (όπως επίσης αυτά που γράφουμε) είναι γραμμένα σε κλίμακες Am, Gm, Em, Dm ή στα σχετικά modes τους.

 

Είναι σχετικά εύκολο λοιπόν να σολάρεις πάνω σε αυτά ακόμα και με κλειστά μάτια.

 

Τί γίνεται όμως όταν ένα κομμάτι είναι σε Ebm? σε Abm?

 

Είναι δυνατόν να σολάρεις σε όλη την ταστιέρα δίχως ίχνος αμφιβολίας χωρίς θεωρία??

 

ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ!!

 

Μπορείς να βρεις τις συγχορδίες μιας κλίμακας χωρίς θεωρία?

Και πάλι όχι!

 

Πρέπει λοιπόν πέρα από ήχους, ενισχυτές, πετάλια και τα τοιαύτα να μάθουμε και λίγη μουσική, χωρίς να θέλω να αδικήσω συγκροτήματα και στυλ που βασίζονται στον ήχο τους.

 

Μπορεί να είναι δύσκολο στην αρχή αλλά σιγά σιγά θα φαίνονται απλά και θα γίνονται κατανοητά

 

Και αφού μάθουμε λοιπόν τις κλίμακες, τα αντίστοιχα ακκόρντα τους κτλ μετά μπορούμε να μιλήσουμε για συναίσθημα και για αυθόρμητο παίξιμο από μέσα κτλ

 

Αυτά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το να μαθεις σόλο στην κλίμακα του εκάστοτε κομματιού, είναι καθαρα θεμα συνεχους επανάληψης.

 

Το να αυτοσχεδιάζεις σε όλες τις κλίμακες είναι άλλη ιστορία. Και εγω είχα αυτό το απωθημένο, και προσπάθησα άπειρες φορές.

 

Να σας πώ τι κατάλαβα. Αν και στα πλήκτρα υπάρχει καποια διαφορά στην ανεση σχετικά με αυτά που ανέφερες, π.χ. η φα είναι πιο δυσκολη για τον πληκτρά για τις θέσεις στα δάκτυλα.

 

Αν μη τι άλλο προσπάθησε αλλά δεν πρέπει να νοιώθει κάποιος μειονεκτικά, οπως καποτε ένοιωθα κι εγώ.

 

Δεχτηκα σαν άντρας οτι σε κάποιες κλίμακες θα σολάρω υποπαίζοντας και δεχτηκα επίσης οτι το transpose η κάποιο πετάλι σε εσάς τους κιθαρίστες δεν είναι ντροπή.

 

Από εκεί και πέρα αν επιμένουμε, η μόνη λύση είναι συνεχής εξάσκηση και πχ κάτι που έκανα εγώ και με ωφέλησε κάποια στιγμή παλιότερα είναι να κάνω το αντίθετο, δηλαδή να παίζω κάποια κομμάτια , κάνοντας τα transpose στην κλίμακα που ήθελα να μάθω, έλεγα για ένα μήνα θα παίζω έτσι με το ζόρι μέχρι να λυθούν τα χέρια, ε κάποια στιγμή θές δεν θές , λύνονται.

 

Μετα αν σου πέσει μετατροπία την κλίμακα αυτή, είσαι άνετος , και λές, ε τελικά δεν ήταν τίποτα.

 

Μετά τα παράτησα λόο χρόνου, για να είμαι πιο παραγωγικός, ιδιαίτερα αν παίζεις με γκρούπ π.χ., οπως εγω και αρχίζει όλο και ο κιθαρίστας η οι τραγουδιστές να σου λένε παίξ το πιο κάτω η πιο πάνω , σιγά μην καθομαι καθε φορά να παλευω.

 

Ασε τους πιανίστες να τραβάνε το λούκι, εγώ εφυγα απο το πιάνο και ηρέμησα.

 

Ετσι και η κιθάρα απο όσο ξέρω, γιατι παιδευεστε? Η πιο σωστά γιατι καλό είναι να παιδευεσαι , γιατί να αγχώνεσαι και να παιδευεσαι πάρα πολύ

 

 

Είναι δυνατόν να σολάρεις σε όλη την ταστιέρα δίχως ίχνος αμφιβολίας χωρίς θεωρία??

 

Κατα cos_dr , όλα είναι δυνατά και χωρίς θεωρία, με θεωρία απλά είναι καλύτερα. Η θεωρία μόνη της δεν παίζει

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μη τα βλέπετε ολα μαυρα.

transpose οπως ειπε και ο απο πανω ,

και θα τα δειτε ολα ασπρα... :lol:

 

(το πιασατε το υπονοουμενο ε...? )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ολη η ιστορια για μενα κρυβεται στο να βλεπεις και να παιζεις διαστηματα και οχι νοτες, προσωπικα με βοηθησε πολυ να αναπτυξω την τελεια και αρτια τεχνικη μου :lol: :lol: :lol:

 

για τους κιθαριστες, αυτο που βοηθαει ειναι να παιζεις οτιδηποτε βγαζεις, κλιμακα, rif, Lick κλπ σε οποιαδηποτε θεση.

 

Ακομα ενα "κολπο" ειναι να κουρδισεις την κιθαρα 1 ή και περισσοτερα ηιμιτονια κατω (ή και πανω αλλα δεν το πολυσυστηνω) και να παιξεις κομματια

σε κυριλε κλιμακες (Am Em κλπ) :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ολη η ιστορια για μενα κρυβεται στο να βλεπεις και να παιζεις διαστηματα και οχι νοτες' date=' προσωπικα με βοηθησε πολυ να αναπτυξω την τελεια και αρτια τεχνικη μου :lol: :lol: :lol:

[/quote']

 

+1 Έτσι έχω μάθει και εγώ... Δεν ξέρω πολλά από θεωρία αλλά όσο εξασκούμε ολο και πιο πολύπλοκες φράσεις τις έχω με την πρώτη και χωρίς ταμπλατούρα!! Το θέμα είναι ποιος τις θυμάται μετά για να πει οτι ξέρει το τάδε σόλο απέξω!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα δεν με βολεύει αυτό το περι διαστημάτων.Χρησιμοποιώ τη θεωρεία ως εργαλείο για να "ξέρω" τι παίζω και όχι να παίζω "σχετικά" με κάτι άλλο κάτι που θεωρώ ότι βασίζεται το κολπάκι με τα διαστήματα. :wink:

You are wrong f**ked and overatted...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα εγχορδα είναι εύκολο να κάνεις transpose

 

Απλά μετακινείς το αριστερό κατά ένα τάστο κτλ (σε Εb είναι λίγο ζόρι γιατί χάνεις μια κάτω οκτάβα αν το κομμάτι είναι σε Ebm ή Gb ή σε κάποιο σχετικό mode). Σε 5χορδο μπάσο δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα φυσικά

 

Οι πληκτράδες όμως... το μπαούλο

 

Εντάξει, κάνεις transpose, αλλά σε μια μετατροπία πρέπει να ξανακάνεις κτλ.

 

Το να βλέπεις διαστήματα είναι κάτι που υποστηρίζει και ο Gambale και είναι φοβερό γιατί σου ανοίγει τα μάτια και σου αλλάζει τον τρόπο που βλέπεις και ακούς τη μουσική. Αλλά για μένα είναι υψηλότερου επιπέδου αντίληψη και μπορώ να το κάνω σε 'εύκολες' κλίμακες μόνο.

 

Τέλοσπάντων πιστεύω ότι παράλληλα με τη μελέτη σωστής τεχνικής, ταχύτητας κτλ πρέπει να μελετάμε και θεωρία (έστω τα βασικά) για να μπορούμε τουλάχιστον να συννενοούμαστε με άλλους μουσικούς, να μπορούμε να διαβάζουμε έναν απλό οδηγό και να μη χρειάζεται να τραγουδάμε κάθε φορά ο ένας στον άλλον ένα σχήμα ή ένα tutti (σπαστικό σε μια πρόβα με πολλά μέλη)

 

@stavrilian

η θεωρία καθεαυτή δεν έχει απαραίτητα σχέση με την τεχνική

μπορεί δηλαδή να είσαι γνώστης και καθόλου παίχτης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου