Προς το περιεχόμενο

Ατελής τρύλος ή μικτή σύζευξη;


Dixie

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οι ερωτήσεις απευθύνεται κυρίως σε κλασικούς κιθαριστές:

Στην αρχή του μέτρου έχουμε ατελή τρύλο ή μικτή σύζευξη;

Στο τέλος του μέτρου έχουμε κατιούσα σύζευξη ή βραχεία επέρειση;

Ποια είναι η σωστή εκτέλεση των φθογγοσήμων;

partitoyra.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα καταθέσω την άποψή μου ξεκινώντας με το εξής... μπορεί όλα αυτά που ανέφερες να μη τα έχω ξανά ακούσει αλλά θα είμαι ανοιχτός προς συζήτηση και πιθανή διόρθωσή (μου μπας και μάθω κάτι τις παραπάνω :classic_smile:).

 

Θα ήταν χρήσιμες αν μας έδινες μερικές πληροφορίες για το έργο (συνθέτης, μουσικό είδος/περίοδος κλπ).

 

Παρ' όλα αυτά, για το πρώτο μέρος του μέτρου:

Θεωρώ ότι είναι τρίλια.

 

1 ώρα πριν, Dixie είπε

έχουμε ατελή τρύλο

 

Αν τη θεωρήσουμε τρίλια, γιατί να είναι ατελής;

Φαίνεται ξεκάθαρα οτι έχει αρχή και τέλος (τη Φα όπου ανήκει σε μια Ρε συγχορδία).

Άλλωστε, όσο πιο σύγχρονο είναι το κομμάτι, συνήθως τόσο πιο συγκεκριμένο γίνεται το τι πρέπει να κάνεις.

 

2 ώρες πριν, Dixie είπε

μικτή σύζευξη

 

Αυτό το ακούω πρώτη φορά.

Σύζευξη (ή σύζευξη διαρκείας) συναντάμε μεταξύ ιδίων φθόγγων άρα η Σολ ανάμεσα στις Φα δε βοηθάει στο να αναφερθούμε σε σύζευξη.

Προσωπικά, τη καμπύλη γραμμή που είναι από κάτω θα τη μετέφραζα σαν λεγκατούρα για πιο δεμένο παίξιμο.

 

 

Για το δεύτερο μέρος του μέτρου:

Θεωρώ ότι είναι αυτό που λες βραχεία επέρειση (appoggiatura αν δοθεί έμφαση στο Σολ [που ερμηνεύω σαν ξένο φθόγγο], acciaccatura αν δοθεί έμφαση στο Φα).

 

2 ώρες πριν, Dixie είπε

κατιούσα σύζευξη

Και αυτό δεν καταλαβαίνω πως θα λειτουργούσε ή τι σημαίνει (παρομοίως όπως στη μικτή σύζευξη).

 

 

υγ: θα με ενδιέφερε η πηγή απ' όπου διάβασες αυτές τις ορολογίες (αν είναι βιβλίο).

  • Like 1

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Dixie είπε

Ποια είναι η σωστή εκτέλεση των φθογγοσήμων;

 

Η γνώμη μου είναι η εξής.

 

Η καμπύλη κάτω από τα φθογγόσημα υπονοεί "με μια ανάσα", δηλαδή λεγκάτο παίξιμο με έμφαση στην καταληκτική νότα.

Στην δεύτερη περίπτωση ειδικότερα, υπονοείται μια ghost note (το ΣΟΛ), δηλαδή μια υπονοούμενη νότα (δεν ακούγεται καθαρά όπως οι άλλες, υπάρχει μόνο σαν υπόνοια) που με "μια ανάσα" και λεγκάτο καταλήγει στην "ουσιαστική"/βασική νότα το ΦΑ.

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

59 λεπτά πριν, gmoukou είπε

Θα καταθέσω την άποψή μου ξεκινώντας με το εξής... μπορεί όλα αυτά που ανέφερες να μη τα έχω ξανά ακούσει αλλά θα είμαι ανοιχτός προς συζήτηση και πιθανή διόρθωσή (μου μπας και μάθω κάτι τις παραπάνω :classic_smile:).

 

Θα ήταν χρήσιμες αν μας έδινες μερικές πληροφορίες για το έργο (συνθέτης, μουσικό είδος/περίοδος κλπ).

 

Παρ' όλα αυτά, για το πρώτο μέρος του μέτρου:

Θεωρώ ότι είναι τρίλια.

 

 

Αν τη θεωρήσουμε τρίλια, γιατί να είναι ατελής;

Φαίνεται ξεκάθαρα οτι έχει αρχή και τέλος (τη Φα όπου ανήκει σε μια Ρε συγχορδία).

Άλλωστε, όσο πιο σύγχρονο είναι το κομμάτι, συνήθως τόσο πιο συγκεκριμένο γίνεται το τι πρέπει να κάνεις.

 

 

Αυτό το ακούω πρώτη φορά.

Σύζευξη (ή σύζευξη διαρκείας) συναντάμε μεταξύ ιδίων φθόγγων άρα η Σολ ανάμεσα στις Φα δε βοηθάει στο να αναφερθούμε σε σύζευξη.

Προσωπικά, τη καμπύλη γραμμή που είναι από κάτω θα τη μετέφραζα σαν λεγκατούρα για πιο δεμένο παίξιμο.

 

 

Για το δεύτερο μέρος του μέτρου:

Θεωρώ ότι είναι αυτό που λες βραχεία επέρειση (appoggiatura αν δοθεί έμφαση στο Σολ [που ερμηνεύω σαν ξένο φθόγγο], acciaccatura αν δοθεί έμφαση στο Φα).

 

Και αυτό δεν καταλαβαίνω πως θα λειτουργούσε ή τι σημαίνει (παρομοίως όπως στη μικτή σύζευξη).

 

 

υγ: θα με ενδιέφερε η πηγή απ' όπου διάβασες αυτές τις ορολογίες (αν είναι βιβλίο).

 

emilio-pujol-h-sxoli-tis-kitharas-2.jpg

1 ώρα πριν, gmoukou είπε

Θα καταθέσω την άποψή μου ξεκινώντας με το εξής... μπορεί όλα αυτά που ανέφερες να μη τα έχω ξανά ακούσει αλλά θα είμαι ανοιχτός προς συζήτηση και πιθανή διόρθωσή (μου μπας και μάθω κάτι τις παραπάνω :classic_smile:).

 

Θα ήταν χρήσιμες αν μας έδινες μερικές πληροφορίες για το έργο (συνθέτης, μουσικό είδος/περίοδος κλπ).

 

Παρ' όλα αυτά, για το πρώτο μέρος του μέτρου:

Θεωρώ ότι είναι τρίλια.

 

 

Αν τη θεωρήσουμε τρίλια, γιατί να είναι ατελής;

Φαίνεται ξεκάθαρα οτι έχει αρχή και τέλος (τη Φα όπου ανήκει σε μια Ρε συγχορδία).

Άλλωστε, όσο πιο σύγχρονο είναι το κομμάτι, συνήθως τόσο πιο συγκεκριμένο γίνεται το τι πρέπει να κάνεις.

 

 

Αυτό το ακούω πρώτη φορά.

Σύζευξη (ή σύζευξη διαρκείας) συναντάμε μεταξύ ιδίων φθόγγων άρα η Σολ ανάμεσα στις Φα δε βοηθάει στο να αναφερθούμε σε σύζευξη.

Προσωπικά, τη καμπύλη γραμμή που είναι από κάτω θα τη μετέφραζα σαν λεγκατούρα για πιο δεμένο παίξιμο.

 

 

Για το δεύτερο μέρος του μέτρου:

Θεωρώ ότι είναι αυτό που λες βραχεία επέρειση (appoggiatura αν δοθεί έμφαση στο Σολ [που ερμηνεύω σαν ξένο φθόγγο], acciaccatura αν δοθεί έμφαση στο Φα).

 

Και αυτό δεν καταλαβαίνω πως θα λειτουργούσε ή τι σημαίνει (παρομοίως όπως στη μικτή σύζευξη).

 

 

υγ: θα με ενδιέφερε η πηγή απ' όπου διάβασες αυτές τις ορολογίες (αν είναι βιβλίο).

 

1 ώρα πριν, gmoukou είπε

Θα καταθέσω την άποψή μου ξεκινώντας με το εξής... μπορεί όλα αυτά που ανέφερες να μη τα έχω ξανά ακούσει αλλά θα είμαι ανοιχτός προς συζήτηση και πιθανή διόρθωσή (μου μπας και μάθω κάτι τις παραπάνω :classic_smile:).

 

Θα ήταν χρήσιμες αν μας έδινες μερικές πληροφορίες για το έργο (συνθέτης, μουσικό είδος/περίοδος κλπ).

 

Παρ' όλα αυτά, για το πρώτο μέρος του μέτρου:

Θεωρώ ότι είναι τρίλια.

 

 

Αν τη θεωρήσουμε τρίλια, γιατί να είναι ατελής;

Φαίνεται ξεκάθαρα οτι έχει αρχή και τέλος (τη Φα όπου ανήκει σε μια Ρε συγχορδία).

Άλλωστε, όσο πιο σύγχρονο είναι το κομμάτι, συνήθως τόσο πιο συγκεκριμένο γίνεται το τι πρέπει να κάνεις.

 

 

Αυτό το ακούω πρώτη φορά.

Σύζευξη (ή σύζευξη διαρκείας) συναντάμε μεταξύ ιδίων φθόγγων άρα η Σολ ανάμεσα στις Φα δε βοηθάει στο να αναφερθούμε σε σύζευξη.

Προσωπικά, τη καμπύλη γραμμή που είναι από κάτω θα τη μετέφραζα σαν λεγκατούρα για πιο δεμένο παίξιμο.

 

 

Για το δεύτερο μέρος του μέτρου:

Θεωρώ ότι είναι αυτό που λες βραχεία επέρειση (appoggiatura αν δοθεί έμφαση στο Σολ [που ερμηνεύω σαν ξένο φθόγγο], acciaccatura αν δοθεί έμφαση στο Φα).

 

Και αυτό δεν καταλαβαίνω πως θα λειτουργούσε ή τι σημαίνει (παρομοίως όπως στη μικτή σύζευξη).

 

 

υγ: θα με ενδιέφερε η πηγή απ' όπου διάβασες αυτές τις ορολογίες (αν είναι βιβλίο).

 

θεωρια.JPG

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είμαι κλασικός κιθαρίστας αλλά παίζω την Αλατούρκα στο πιάνο, άρα θα απαντήσω! 🤫

Και οι 2 περιπτώσεις (πριν τις 2 νότες φα) είναι επερείσεις ή αποτζιατούρες ("επιβοηθητικοί" ή "διακοσμητικοί" φθόγγοι).

Βασικά, υπάρχουν 15 όροι που υποδηλώνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα: βοηθητικές νότες εκτός χρόνου.

Πρέπει να ακουστούν καθαρά στον ακροατή πριν την κύρια νότα και να "οδηγήσουν" σύντομα προς αυτήν.

Να μας την υποδείξουν, κατά κάποιον χρόνο..

Ενώ δεν πιάνουν υποτίθεται χρόνο στο μέτρο πρέπει να παιχτούν κανονικά, αν και κάπως γρήγορα συνήθως.

Είναι σαν ο συνθέτης να ήθελε να βάλει και μερικές νότες ακόμη αλλά να μη χωράγανε στο μέτρο!

Πόσο γρήγορα πρέπει να παιχτούν; Εξαρτάται από το τέμπο, το ύφος, τη φράση κλπ.

Η πραγματική διάρκεια της επέρεισης πρέπει να είναι τέτοια ώστε να επιτελεί σωστά τον σκοπό της: να "υποδεικνύει" δηλαδή την νότα στην οποία καταλήγει. Αρα, πρέπει να ακουστεί και καθαρά αλλά και να κρατάει κάποιο λογικό χρόνο (απόφαση εκτελεστή, αν και συνήθως ο χρόνος αυτός είναι σχετικά μικρός ώστε να μην διαταραχθεί η διάρκεια του μέτρου εκτός αν δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα - βλέπε παρακάτω).

Στην πρώτη περίπτωση προφανώς θα προηγηθούν της συγχορδίας (αλλιώς δεν θα λειτουργήσουν σωστά πέφτοντας "πάνω" της) και θα "φάνε" λίγο από το χρόνο του υπόλοιπου μέτρου (αν και πόσο θα "φάνε" και από ποιό ακριβώς μέτρο [το ίδιο, το προηγούμενο, ή θα υπάρξει και μια πολύ μικρή καθυστέρηση ανάμεσα στα μέτρα] το αποφασίζει μόνο ο εκτελεστής εκείνη τη στιγμή).

Στη δεύτερη περίπτωση η επέρειση θα παιχτεί με παρόμοιο τρόπο - λογικά το φα θα αρχίσει στην ώρα του και η επέρειση θα έρθει λίγο νωρίτερα.. (εδώ δεν υπάρχει το πρόβλημα με την αρχή του μέτρου).

Να ξέρετε ότι στο πιάνο παρόμοιες επερείσεις συχνά λειτουργούν σαν κανονικό 16ο! Ειδικά σε κλασικούς συνθέτες όπως Μότσαρτ, Μπετόβεν κλπ. Δηλαδή παίζοντας σαν κανονικές νότες τρώγωντας το χρόνο της επόμενης "κανονικής" νότας.. Αν και τελικά δεν συμφωνούν όλοι οι καθηγητές πιάνου με το παραπάνω (πιάσ'το αυγό και κούρεφ'το! Ειδικά για την πρώτη νότα της Αλατούρκας άλλοι λένε ότι είναι επέρειση και παίξτην γρήγορα λίγο πριν, αλλοί λένε να παιχτεί σαν 16ο μέσα στο χρόνο του τρώγωντας από την επόμενη νότα!)

Φυσικά στην εποχή μας παίζονται με κάπως διαφορετικό τρόπο..

ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: Προσπαθείς να καταλάβεις ΓΙΑΤΙ ο συνθέτης το έγραψε έτσι και το παίζεις ώστε να βγάζει νόημα μέσα στην κάθε μουσική φράση..

Η ορολογία μερικές φορές περισσότερο μπερδεύει παρά ξεκαθαρίζει ενώ τα πράγματα είναι απλά..

Ασχετο: η τρίλια μεταφράζεται πλέον ως "τρύλος"; Ρε τί τραβάμε!

Επεξεργασμένο από John Tzinieris
  • Like 2

 

🔇🔇🔇

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο βίντεο πάντως παίζεται όπως είναι γραμμένο στο απόσπασμα. Οι δύο πρώτες αποτζιατούρες έρχονται στη θέση, η ατσιακατούρα μετά είναι πριν τη θέση.

 

Θα μπορούσε να ειναι και γραμμένο το πρώτο ως μορνταν, αλλά τότε δε θα μπορούσε εύκολα ο εκδότης να γράψει με ποια δαχτυλα θα εκτελεστει όπως τώρα.

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, John Tzinieris είπε

Ασχετο: η τρίλια μεταφράζεται πλέον ως "τρύλος"; Ρε τί τραβάμε!

 

Τζον εμένα το μυαλό μου πήγε σε βιβλία τύπου Καλομοίρης (καθαρεύουσες και δε συμαζευεται...)

  • Like 1

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, gmoukou είπε

 

Τζον εμένα το μυαλό μου πήγε σε βιβλία τύπου Καλομοίρης (καθαρεύουσες και δε συμαζευεται...)

 Άσχετο με το νήμα, αλλά προσωπικά μου έχει λείψει ο "ποιητικός" γραπτός λόγος της καθαρεύουσας, δασείες, περισπωμένες, καταλήξεις  κ.τ.λ. εννοείτε με κάποιες "εκπτώσεις" στο "ξύλινο" τελικό αποτέλεσμα....

 Τελικό καρφί στο φέρετρο των γραπτών μας (ελπίζω...) το μονοτονικό!

 

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου