Προς το περιεχόμενο

Το κακό στο Spotify και τις πλατφόρμες streaming


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

12 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Βλέπω, πολλά αρνητικά σχόλια για την ποιότητα του βινυλίου στο box set.

Μάλλον θα περιμένω. Όταν με το καλό σου έρθει, πες αν δεις κάτι.

Επεξεργασμένο από mpamps
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ήθελα και δεν θέλω να εμπλακώ στο θέμα αλλά διαβάζοντας τον mpaps και κατόπιν τον npaps έχω  να πω το εξής:

Περπατούσα πιτσιρικάς κάτω από την πλατεία  Ομονοίας φρεσκοχαρτζιλικομενος (ωραία αίσθηση)και ακουω

ένα κομμάτι στον αέρα που μου διέλυσε το μυαλό. Εστιάζω στην πηγή του ήχου μπαίνω σε ένα δισκάδικο μια τρυπα και ρωτάω τι είναι αυτό?Μου απανταει δεν γνωρίζω μόλις τώρα παρέλαβα και μου δείχνει μια ντάνα από τους δίσκους της παραλαβής .Καλα λέω φερτον .

Ότι είναι να ρθει θε να' ρθει ότι ειναι φύγει θα προσπεράσει

Το κομμάτι ήταν το:

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, mpamps είπε

Μπορώ να πω με σιγουριά, ότι δεν ευχαριστιέμαι την ακροαση της μουσικής, όπως παλιότερα.

Ενώ μου αρέσει που βρίσκω τα πάντα, αυτή η υπερπροσφορά και η ευκολία μου στερεί αυτή τη μαγεία της ανακάλυψης μιας νέας μπάντας, ενός νέου κομματιού όπως μου συνέβαινε πριν 25 χρόνια.

 

Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί μεγάλωσες, όπως όλοι μας, και δεν γίνεται κάτι να σε "σημαδέψει" στον ίδιο βαθμό όπως όταν ήσουν έφηβος ή εικοσαρης. Παίζει και η νοσταλγία ρόλο. Όσο μεγαλώνουμε τόσο απομυθοποιουμε καταστάσεις και δεν τις βιώνουμε με τον ίδιο ενθουσιασμό. Αν υπήρχε το Spotify στα 90's πάλι τον "δίσκο του μήνα" του ποπ+ροκ ή του metal hammer θα τον ανακαλυπταμε απλά αντί να τον αγοράσουμε από το δισκάδικο θα τον streamαραμε και το συναίσθημα θα ήταν το ίδιο.

 

Εγώ πιστεύω ότι αν αφήσουμε την Νοσταλγία στην άκρη, αυτό που έχει όντως αλλάξει είναι η διάχυτη υπερπληροφορηση λόγω του ίντερνετ. Το Spotify από μόνο του δεν φταίει σε τίποτα. Παλιά υπήρχαν 2-3 περιοδικά πχ στον χώρο της ροκ+μέταλ τα οποία έλεγχαν στην ουσία την πληροφόρηση αφού ήταν ο μόνος τρόπος τότε για να μάθεις για τον "δίσκο του μήνα" (ο οποίος δίσκος φυσικά από πίσω είχε ολόκληρο κύκλωμα, δισκογραφική - "μεσάζοντες" - μανατζαρεους - παραγωγούς κτλ). Δεν ήταν τίποτε "τυχαίο", εμείς τότε βλέπαμε τις μπάντες αυτές σαν θεούς που κατέβηκαν επί Γης ενώ υπήρχε ολόκληρο "κύκλωμα" από πίσω.

 

Με λίγα λόγια την εποχή πριν το ίντερνετ η δύναμη που είχαν ορισμένα media σε συνδιασμό με "αετοματηδες" κυνηγούς ταλέντων που μύριζαν το χρήμα από χιλιόμετρα είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν αυτές οι τεράστιες μπάντες που μέχρι και σήμερα δεν φαίνεται να έχουν ξεπεραστεί (κάποιοι θα πουν ότι αυτό είναι υποκειμενικό, αλλά κάποια μεγέθη όπως πωλήσεις και εισιτήρια είναι αντικειμενικά).

 

Προς θεού δεν λέω ότι δεν άξιζαν την τεράστια επιτυχία τους ή ότι δεν είχαν ταλέντο ή ότι δεν εργάστηκαν σκληρά. Αλλά είχαν πλάτες εκατομμύριων από πίσω, με τους καλύτερους παραγωγούς και τα καλύτερα στούντιο επειδή κάποιοι επένδυσαν σε αυτους και μετά οι μηχανές του μάρκετινγκ και των media έκαναν τα υπόλοιπα για να "βγει η επένδυση". 

 

Με λίγα λόγια δεν φταίει η υπερπροσφορά του Spotify και ότι σε κάθε γειτονιά μια μπάντα ανεβάζει το indie άλμπουμ της, αλλά ότι δεν υπάρχουν πλέον εταιρείες, παραγωγοί, μεσάζοντες, ραδιοφωνικοί παραγωγοί κτλ που να έχουν την δύναμη να "επιβάλουν" τον νέο επόμενο "άλμπουμ του μήνα".

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Το πρόβλημα με όλο το streaming σήμερα είναι ότι είναι στην αρχή του, και όπως συνέβαινε και με την παραδοσιακή δισκογραφία στις δικές της αρχές, δίνει ψίχουλα στους καλλιτέχνες.

 

Αυτό γίνεται πιο εμφανές στους μουσικούς μεσαίου μεγέθους, οι οποίοι εκεί που 20 χρόνια πριν μπορούσαν να ζήσουν από την ηχογραφημένη μουσική τους, σήμερα θα πάρουν μερικές εκατοντάδες η ελάχιστες χιλιάδες ευρώ το χρόνο. Η από τα συμβόλαια της δισκογραφίας, που είναι μια σκιά αυτού που ήταν. 

 

Ωραίο και πρακτικό το streaming (που μην ξεχνάμε αντικατέστησε σε μεγάλο βαθμό την πειρατεία), αλλά τελικά είναι δύο τρεις εταιρείες που βγάζουν δις από την δουλειά άλλων, με τους τελευταίους να παίρνουν ψίχουλα. Ας ελπίσουμε να αλλάξει αυτό κάποια στιγμή, αν και πλέον η μουσική στη συνείδηση του κόσμου είναι τσάμπα.

 

Φαντάζομαι ότι το επόμενο επεισόδιο θα παίξει με την τεχνητή νοημοσύνη, που θα αντικαταστήσει τον άνθρωπο δημιουργό σε όποια ευτελή και εμπορική χρήση και σύνθεση μουσικής στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον.

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 ώρες πριν, mpamps είπε

Μπορώ να πω με σιγουριά, ότι δεν ευχαριστιέμαι την ακροαση της μουσικής, όπως παλιότερα. Ενώ μου αρέσει που βρίσκω τα πάντα, αυτή η υπερπροσφορά και η ευκολία μου στερεί αυτή τη μαγεία της ανακάλυψης μιας νέας μπάντας, ενός νέου κομματιού όπως μου συνέβαινε πριν 25 χρόνια.

Το ανθρώπινο πλάσμα, νομίζω πως, μπορεί να επεξεργαστεί και να αφομοιώσει πληροφορίες με ένα ρυθμό πολύ βραδύτερο από εκείνον που παρέχουν οι υπολογιστές. Αυτή η "ανθρώπινη ιδιαιτερότητα" έπρεπε να έχει γίνει σεβαστή από τους κατασκευαστές λογισμικού, websites, mobile εφαρμογών κλπ - αντιθέτως φτιάχνουν προϊόντα μαζικής χρήσης που "απαιτούν" από τον ανθρώπινο χειριστή τους να προσαρμοστεί στο ρυθμό της μηχανής, ενώ έπρεπε να γίνεται το αντίθετο.

 

Θα επιμείνω ότι όλα αυτά υπήρχαν και πριν τις streaming πλατφόρμες. Όταν π.χ. κατέβαινα στο Music Corner, εκείνο το υπόγειο τεράστιο δισκάδικο, είχα ακριβώς την ίδια αίσθηση ότι "άντε να βγάλεις άκρη εδώ μέσα", αλλά τότε μας "έσωζε" ότι τα χρήματα ίσα που έφταναν για μία-δύο επιλογές. Ή όταν πήγαινα στο σπίτι ενός φίλου που είχε 5000 βινύλια, δεν μπορούσαμε να βρούμε τι να βάλουμε να παίζει στο πικαπ.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, trolley είπε

Το ανθρώπινο πλάσμα, νομίζω πως, μπορεί να επεξεργαστεί και να αφομοιώσει πληροφορίες με ένα ρυθμό πολύ βραδύτερο από εκείνον που παρέχουν οι υπολογιστές. Αυτή η "ανθρώπινη ιδιαιτερότητα" έπρεπε να έχει γίνει σεβαστή από τους κατασκευαστές λογισμικού, websites, mobile εφαρμογών κλπ - αντιθέτως φτιάχνουν προϊόντα μαζικής χρήσης που "απαιτούν" από τον ανθρώπινο χειριστή τους να προσαρμοστεί στο ρυθμό της μηχανής, ενώ έπρεπε να γίνεται το αντίθετο.

Συμφωνώ για το ρυθμό αφομοίωσης. Έτσι είναι.

Από την άλλη κανείς δεν πρόκειται να ενδιαφερθεί με τον τρόπο που λες για τον καταναλωτή.

Πρέπει ο ίδιος να βάλει μέτρο και να "προστατευθεί".

 

9 ώρες πριν, trolley είπε

Θα επιμείνω ότι όλα αυτά υπήρχαν και πριν τις streaming πλατφόρμες. Όταν π.χ. κατέβαινα στο Music Corner, εκείνο το υπόγειο τεράστιο δισκάδικο, είχα ακριβώς την ίδια αίσθηση ότι "άντε να βγάλεις άκρη εδώ μέσα", αλλά τότε μας "έσωζε" ότι τα χρήματα ίσα που έφταναν για μία-δύο επιλογές. Ή όταν πήγαινα στο σπίτι ενός φίλου που είχε 5000 βινύλια, δεν μπορούσαμε να βρούμε τι να βάλουμε να παίζει στο πικαπ.

Εγώ πάλι γούσταρα!

Βέβαια τα λεφτά ήταν μετρημένα, οπότε το πόσα και ποια albums θα έπαιρνα ήταν μεγάλη αποφάση και αυτό από μόνο του έδινε μια άλλη αξία στην όλη φαση.

 

Τώρα ό,τι θες το έχεις. Και θα μου πεις είναι κακό; Δεν ξέρω!

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο ρυθμός αφομοίωσης ήταν πάντα για μένα ένα από τα αρνητικά στις πλατφόρμες τύπου "παρτα όλα"

Δεν ξέρω πως επιδρά σε νεους 20ρηδες.

Αλλά και 20ρης να ήμουν πίσω στα 70ς νομίζω δεν θα μου έκανε καλό αυτή η υπερπροσφορά.

 

Σήμερα τα χρησιμοποιώ ειλικρινά όταν δεν βρίσκω κάτι άμεσα στο youtube. Φαίνεται παράξενο να πληρώνεις και να βολεύεσαι σε πρώτη φάση με youtube αλλά....έτσι μου βγαίνει

20 ώρες πριν, mpamps είπε

 

Βλέπω, πολλά αρνητικά σχόλια για την ποιότητα του βινυλίου στο box set.

Μάλλον θα περιμένω. Όταν με το καλό σου έρθει, πες αν δεις κάτι.

ακύρωσα για την ώρα την παραγγελία. Θεωρώ ότι έχω καλές εκδόσεις. Θα μου πει ο φίλος τι εκτύπωσης είναι το μονό βινύλιο του 2018 που ψώνισε με γύρω 26 ευρώ από το public (που όπως λέει είναι πολύ καλής ποιότητας) και θα αποφασίσω για την φτηνή έκδοση

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Εγω πάλι διαβάζω διαφορετικές και παράλληλες συζητήσεις.

 

Streaming.

  • Μου αρέσει σαν ακροατής αυτή η "απόκτηση" και ακρόαση μουσικής, συγκριτικά με τα παλιά καλά δισκάδικα; Pros and cons.

Δισκογραφικές και κάτοχοι πνευματικών δικαιωμάτων

  • Γιατί κυκλοφορούν η παύουν κάποιες εκδοχές παλιότερων άλμπουμ; Ποιά η ηθική που τις διέπει;

Και τα δύο ενδιαφέροντα θέματα προς συζήτηση.

Αλλά για να απαντήσω πιο ξεκάθαρα στο αρχικό ποστ, ο μουσικός δεν κολλάει πουθενά στα παραπάνω.

 

Διότι ο μουσικός έχει συνάψει συμβόλαιο με μονοψήφιο ποσοστό εσόδων με κάποια ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΗ εταιρία, απο την οποία λαμβάνει ότι του αναλογεί απο τις πωλήσεις που κάνει η εταιρία σε πλατφόρμες, streaming και όποια online δισκάδικα.

 

Δηλαδή αν πουλήσει 10 ευρώ το άλμπουμ ένα δισκάδικο, η δισκογραφική θα πάρει τα 7 (για να έχει και έσοδο το κατάστημα) και αυτή θα αποδώσει το μονοψήφιο ποσοστό (π.χ. 5%) του 7, στον μουσικό σύμφωνα με το συμβόλαιο του.

 

Το δισκάδικο ή η πλατφόρμα streaming δεν φέρει καμία ευθύνη για το πως και πόσο θα πληρωθεί ο μουσικός.

Δεν είναι μεσάζοντες αλλά λιανοπωλητές.

Γι αυτό λέω πως τώρα πλέον υπάρχει η δυνατότητα να φύγουν οι μεγαλοκαρχαρίες δισκογραφικές του IFPI απο τη μέση και είτε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας (σύνθεση, εκτέλεση, ηχογράφηση, διανομή, προβολή!) με όποιο βαθμό επιτυχίας ή αν δεν μπορούμε (και δίκαια) να απευθυνθούμε σε μια ανεξάρτητη, μικρή εταιρία για ένα πιο δίκαιο μοίρασμα.

  • Like 1

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου