Προς το περιεχόμενο

Τελικά... τι κάνει μια κιθάρα καλό όργανο;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

55 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

 

Τα ποστ που έχουν πιο άμεση σχεση με το θέμα, είναι εκείνα της πρώτης σελίδας. Όσο προχωρούσαν οι σελιδες, η συζήτηση πήγαινε αλλου, και καλά έκανε.

Το "θεμα" δεν είναι ο τίτλος του (πολύ γενικός), αλλά το περιεχόμενο του πρώτου ποστ, και τα ερωτήματα που εγείρει ο Νεκκονας.

 


Καταλαβα αγαπητε φιλος τι εξυποννοει ο Νεκκονας καθως και το ολον του θεματος. Ο Chris Buck γνωστος και μη εξαιρεταιος.
Επιμενω ομως οτι μια καλη κιθαρα ειναι αυτη που εχει καλη δουλεια και καλα υλικα. 
Δεν ανεφερα τιμες και κοστολογια, αλλα αν μια σκουερ τη βαλω κατω αλλαξω μαγνητες κανω ταστοδουλεια και αλλαξω καβαλαρηδες γεφυρες και κλειδια, θα γινει ενα εξαιρετικο οργανο. Δεν θα ναι ομως φτηνο....
Με τρια κατοσταρικα δεν εχει κιθαρα ουτε εχει τεσταρει ποτε ο Chris Buck. Κατι τελεκαστορες τον βλεπω να ανακατευει και μαλιστα παλιες και χλιδατες.

Επεξεργασμένο από ThomasSot
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

50 λεπτά πριν, ThomasSot είπε


Καταλαβα αγαπητε φιλος τι εξυποννοει ο Νεκκονας καθως και το ολον του θεματος. Ο Chris Buck γνωστος και μη εξαιρεταιος.
Επιμενω ομως οτι μια καλη κιθαρα ειναι αυτη που εχει καλη δουλεια και καλα υλικα. 
Δεν ανεφερα τιμες και κοστολογια, αλλα αν μια σκουερ τη βαλω κατω αλλαξω μαγνητες κανω ταστοδουλεια και αλλαξω καβαλαρηδες γεφυρες και κλειδια, θα γινει ενα εξαιρετικο οργανο. Δεν θα ναι ομως φτηνο....
Με τρια κατοσταρικα δεν εχει κιθαρα ουτε εχει τεσταρει ποτε ο Chris Buck. Κατι τελεκαστορες τον βλεπω να ανακατευει και μαλιστα παλιες και χλιδατες.

Έχει καναδυό squier που καραγουστάρει. Αλλά δε νομίζω να τις είχε στο νου του όταν έκανε αυτό το βίντεο 

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Nekkon είπε

Έχει καναδυό squier που καραγουστάρει. Αλλά δε νομίζω να τις είχε στο νου του όταν έκανε αυτό το βίντεο 

 

Πιθανως. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Οπως και να εχει παντως, απο μια τιμη και πανω τα features που υποτιθεται "δικαιολογουν" την αυξημενη αξια δεν εχουν καμια σχεση με το αν ειναι καλο οργανο μια κιθαρα. "Τα ξυλα εχουν ΑΑΑΑΑΑΑ νερα" και τι εγινε; "Τη βαραγαμε με κατσαβιδια και την αφησαμε στη βροχη να μοιαζει 90 ετων" και λοιπον; "Ειναι ιδια με αυτη που επαιζε ο Ζακης Πρεζακης το 1967" so? "Εχει κουρδισμενα ξυλα, τους μαγνητες τους τυλιξε σαολιν μοναχος, ειναι φτιαγμενη στην πολη των Αγγελων, μονο 100 τετοιες θα κυκλοφορησουν", μ@λ@κιες τουμπανα, ισα ισα να αρπαξουν λεφτα απο τα κοροιδα.

 

 Τελικα τι εννοουμε καλο οργανο, καλο για να παιζεις, η καλο οπως λεμε εβαλα τα καλα μου ρουχα να παω στην εκκλησια την Ανασταση; Χρειαζονται και τα καλα ρουχα, δε λεω, αλλα ειναι θεμα μοστρας περισσοτερο παρα ουσιας.

 

 Παλια οταν λεγαμε καλη κιθαρα ηταν θεμα ουσιας, γιατι οι φθηνες ειχαν λειτουργικα προβληματα. Με τις καινουργιες κιθαρες ομως, που τις φτιαχνουν με μηχανηματα κλπ, ο ορισμος εχει αλλαξει, μαλλον προς τη φαση καλα ρουχα παει παρα καλα απο λειτουργικη αποψη.

  • Like 2
  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, manosx είπε

 Οπως και να εχει παντως, απο μια τιμη και πανω τα features που υποτιθεται "δικαιολογουν" την αυξημενη αξια δεν εχουν καμια σχεση με το αν ειναι καλο οργανο μια κιθαρα. "Τα ξυλα εχουν ΑΑΑΑΑΑΑ νερα" και τι εγινε; "Τη βαραγαμε με κατσαβιδια και την αφησαμε στη βροχη να μοιαζει 90 ετων" και λοιπον; "Ειναι ιδια με αυτη που επαιζε ο Ζακης Πρεζακης το 1967" so? "Εχει κουρδισμενα ξυλα, τους μαγνητες τους τυλιξε σαολιν μοναχος, ειναι φτιαγμενη στην πολη των Αγγελων, μονο 100 τετοιες θα κυκλοφορησουν", μ@λ@κιες τουμπανα, ισα ισα να αρπαξουν λεφτα απο τα κοροιδα.

 

 Τελικα τι εννοουμε καλο οργανο, καλο για να παιζεις, η καλο οπως λεμε εβαλα τα καλα μου ρουχα να παω στην εκκλησια την Ανασταση; Χρειαζονται και τα καλα ρουχα, δε λεω, αλλα ειναι θεμα μοστρας περισσοτερο παρα ουσιας.

 

 Παλια οταν λεγαμε καλη κιθαρα ηταν θεμα ουσιας, γιατι οι φθηνες ειχαν λειτουργικα προβληματα. Με τις καινουργιες κιθαρες ομως, που τις φτιαχνουν με μηχανηματα κλπ, ο ορισμος εχει αλλαξει, μαλλον προς τη φαση καλα ρουχα παει παρα καλα απο λειτουργικη αποψη.

Και μπράβο σε όσους το λένε αυτό και δεν το κάνουν μάρκετινγκ, έτσι;

Πχ η PRS λέει ότι η private stock σειρά απευθύνεται σε συλλέκτες και σε όσους θέλουν να έχουν ένα όργανο "of heirloom status". 

 

Εμένα πιο πολύ με ιντριγκάρει το αρχικό ερώτημα, δεν είναι γενικά θέμα τι tone θα βγάλεις.

 

Κρατώντας ίδιες όλες τις άλλες μεταβλητές (παίκτης, ενισχυτής, μέρος που παίζεις κλπ), εσύ ο ίδιος ως κιθαρίστας πώς οριζεις το τι κάνει μια κιθάρα καλή; Πάνω κάτω απαντήθηκε το ερώτημα, φαίνεται οι περισσότεροι να μην έχουμε σαφείς ορισμούς και να πηγαίνουμε με το feel 😅

  • Like 1

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Nekkon είπε

Και μπράβο σε όσους το λένε αυτό και δεν το κάνουν μάρκετινγκ, έτσι;

Πχ η PRS λέει ότι η private stock σειρά απευθύνεται σε συλλέκτες και σε όσους θέλουν να έχουν ένα όργανο "of heirloom status". 

 

Εμένα πιο πολύ με ιντριγκάρει το αρχικό ερώτημα, δεν είναι γενικά θέμα τι tone θα βγάλεις.

 

Κρατώντας ίδιες όλες τις άλλες μεταβλητές (παίκτης, ενισχυτής, μέρος που παίζεις κλπ), εσύ ο ίδιος ως κιθαρίστας πώς οριζεις το τι κάνει μια κιθάρα καλή; Πάνω κάτω απαντήθηκε το ερώτημα, φαίνεται οι περισσότεροι να μην έχουμε σαφείς ορισμούς και να πηγαίνουμε με το feel 😅

Ίσως να είναι καθαρά θέμα προτίμησης. Για μενα, ο μεγάλος παράγοντας που θολώνει τα νερά με την κιθάρα είναι η φύση του οργάνου. Είναι σχεδιασμένο εξαρχής με σκοπό να παίζεται σε ενισχυτή. Σε άλλα όργανα είναι ξεκάθαρα τα πράγματα. Ένα φλάουτο, ένα τρομπόνι, όταν λέμε είναι "καλό", είναι ξεκάθαρο στον ήχο, και στο παίξιμο. Το καλό όργανο έχει μεγαλύτερο ήχο, τεράστια έκταση ποιοτικών δυναμικών, και απαιτεί και την αντίστοιχη παροχή από τα πλεμόνια ώστε να γίνονται όλα αυτά. Γι' αυτό και δεν ξεκινάς τον αρχάριο από όργανο του πεντοχίλιαρου, γιατί το "καλό" δε συγχωρεί. Κάθε αλλαγή στο στήσιμο, στη διαχείριση του αέρα, έχει επίδραση στον ήχο, ο μαθητής μπορεί να πελαγώσει, να μη μπορεί να σχηματίσει ήχο μέσα στο άπειρο των δυνατοτήτων. Στο φθηνό/μαθητικό, πολλά συγχωρεί το όργανο, και επιτρέπει στο μαθητή να χτίσει την τεχνική του.

 

Τώρα οι κιθάρες, να με συμπαθάτε για την ατυχή παρομοίωση, αλλά μου κάνει λίγο η φάση σαν τους κλαριντζήδες. Κερί στη μπουκαδούρα, καλάμι ξασμένο νούμερο 0.0000001, κάψες, πετάλια, όλα κρίνονται στο ρεύμα. Δεν υπάρχει νομίζω κλαριντζής που να απασχολείται με το πώς ακούγεται το όργανο στο χώρο υπό πραγματικές συνθήκες, κι αν το κάνει αυτό, είναι αρκετά μακριά από τις "προδιαγραφές" που είχε κατα νου ο κατασκευαστής. Οπότε; Μάλλον ό,τι μας κάνει κούκου πιο πολύ; γιατί η ποιότητα κατασκευής έχει ανέβει πάρα πολύ τα τελευταία 20 χρόνια, ακόμα και στα φθηνά όργανα.

  • Like 2
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο ερώτημα δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια, διότι είναι υποκειμενικό.

 

Τι πάει να πει ποιότητα κατασκευής? Δηλαδή μια fender Eric Johnson του διομισαχίλιαρου (πλέον) που είναι "ψοφίμι" και τίγκα κομπρεσαρισμένη (πραγματικό παράδειγμα - προσωπική εμπειρία - η χειρότeρη κιθάρα που είχα ever) είναι "καλό όργανο"?

 

Το Yamahάκι των 300 ευρώ από την άλλη που κελαηδάει είναι "κακό" όργανο?

 

Αντικειμενικά "καλά" όργανα υπάρχουν μόνο για αυτούς που δεν παίζουν αλλά συλλέγουν. Για τους υπόλοιπους, τι να το κάνω εάν έχει νερά σαν της Καραιβικής αλλά δε φτουράει μία από ήχο και playability.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, JimmyPapReloaded είπε

Στο ερώτημα δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια, διότι είναι υποκειμενικό.

 

Τι πάει να πει ποιότητα κατασκευής? Δηλαδή μια fender Eric Johnson του διομισαχίλιαρου (πλέον) που είναι "ψοφίμι" και τίγκα κομπρεσαρισμένη (πραγματικό παράδειγμα - προσωπική εμπειρία - η χειρότeρη κιθάρα που είχα ever) είναι "καλό όργανο"?

 

Το Yamahάκι των 300 ευρώ από την άλλη που κελαηδάει είναι "κακό" όργανο?

 

Αντικειμενικά "καλά" όργανα υπάρχουν μόνο για αυτούς που δεν παίζουν αλλά συλλέγουν. Για τους υπόλοιπους, τι να το κάνω εάν έχει νερά σαν της Καραιβικής αλλά δε φτουράει μία από ήχο και playability.

Εννοείται είναι υποκειμενικό και η τιμή δεν παίζει απαραίτητα ρόλο. 

Το ερώτημα είναι γιατί η EJ ήταν χάλια ενώ η Yamaha κελαηδάει. Ποια είναι η ειδοποιός διάφορα για εσένα;

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Ali Barout είπε

σαν τους κλαριντζήδες. Κερί στη μπουκαδούρα, καλάμι ξασμένο νούμερο 0.0000001, κάψες, πετάλια, όλα κρίνονται στο ρεύμα. Δεν υπάρχει νομίζω κλαριντζής που να απασχολείται με το πώς ακούγεται το όργανο στο χώρο υπό πραγματικές συνθήκες, κι αν το κάνει αυτό, είναι αρκετά μακριά από τις "προδιαγραφές" που είχε κατα νου ο κατασκευαστής.

 

Δεν θα χεις κανει με κλαριτζηδες φαινεται.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Nekkon είπε

Εννοείται είναι υποκειμενικό και η τιμή δεν παίζει απαραίτητα ρόλο. 

Το ερώτημα είναι γιατί η EJ ήταν χάλια ενώ η Yamaha κελαηδάει. Ποια είναι η ειδοποιός διάφορα για εσένα;

 

Κατά 90% θέμα τύχης. Πιάνεις δύο ίδιες κιθάρες και είναι πολύ διαφορετικές ηχητικά.

 

Σίγουρα θα υπάρχουν και καλύτερες EJ, αλλά και χειρότερες yamaha. Γι αυτό κατ'εμέ δεν υπάρχει αντικειμενικό κριτήριο. Η κάθε κιθάρα (όσο κι άν ακούγεται λίγο γραφικό αυτό πλέον) είναι ένας "ζωντανός" οργανισμός και το τελικό αποτέλεσμα εξαρτάται σαφώς από το συνδυασμό των υλικών/εξαρτημάτων και από τα ξύλα και το πως έκατσαν όλα αυτά μαζί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου