Προς το περιεχόμενο

Sound Synthesis Tutorial by ManosX


manosx

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εγώ πάντως, ύστερα απο χρόνια που έπαιζα μόνο με presets, το γύρισα στην κατασκευή ήχων και έζησα την μεγαλύτερη απογοήτευση της ζωής μου. Συνειδητοποίησα οτι οι εργατοώρες που απαιτούνται για να φτιαχτεί ένας ήχος όπως ακριβώς τον θέλω, είναι περισσότερες απο όσο μπορώ/θέλω να διαθέσω. Έτσι, ύστερα απο 2 με 3 χρόνια άκαρπων προσπαθειών και μέτριων αποτελεσμάτων, ξαναγύρισα στο να παίζω με presets, αλλά αυτή τη φορά ήξερα και να τα πειράζω κιόλας, προκειμένου να τα φέρω στον ήχο που θέλω. Tweaking δηλαδή. Με αυτό τον τρόπο έχω τα καλύτερα κι απ'τους 2 κόσμους. Πολλές φορές μάλιστα, πειράζω ένα preset τόσο πολύ που γίνεται 99% δικό μου κι είναι αδύνατον να αναγνωρίσει κανείς τί ήταν αρχικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Πάνος Χελιδόνης είπε

Εγώ πάντως, ύστερα απο χρόνια που έπαιζα μόνο με presets, το γύρισα στην κατασκευή ήχων και έζησα την μεγαλύτερη απογοήτευση της ζωής μου. Συνειδητοποίησα οτι οι εργατοώρες που απαιτούνται για να φτιαχτεί ένας ήχος όπως ακριβώς τον θέλω, είναι περισσότερες απο όσο μπορώ/θέλω να διαθέσω. Έτσι, ύστερα απο 2 με 3 χρόνια άκαρπων προσπαθειών και μέτριων αποτελεσμάτων, ξαναγύρισα στο να παίζω με presets, αλλά αυτή τη φορά ήξερα και να τα πειράζω κιόλας, προκειμένου να τα φέρω στον ήχο που θέλω. Tweaking δηλαδή. Με αυτό τον τρόπο έχω τα καλύτερα κι απ'τους 2 κόσμους. Πολλές φορές μάλιστα, πειράζω ένα preset τόσο πολύ που γίνεται 99% δικό μου κι είναι αδύνατον να αναγνωρίσει κανείς τί ήταν αρχικά.

 

Νομίζω ότι αυτός είναι ο βασικός λόγος ύπαρξης των presets.

Να γίνουν ένας καλός οδηγός για να φτιάξεις κάτι που να σε καλύπτει.

Και δεν μιλάω μόνο για τα σύνθια.

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Πολλοι επιτυχημενοι καλλιτεχνες παιζουν αποκλειστικα με presets, δεν απαγορευεται κατι τετοιο 😁 Αλλωστε για αυτο ακριβως υπαρχουν τα presets, για να κανουμε μουσικη.

 

 Το οτι καταλαβες ομως τη δομη ενος synth, και μπορεις πλεον να φερνεις τα preset στα μετρα σου, δεν θα πρεπει να το υποτιμας. ΟΚ, απο οτι φαινεται το"καθαρο" sound design δεν ειναι κατι που σε ευχαριστει, διοτι οι εργατοωρες που αναφερεις ως μπελα, για καποιον που γουσταρει να φτιαχνει ηχους ειναι διασκεδαση. Και βεβαια οσο το βλεπεις σα διασκεδαση τοσο το εξασκεις, και φτανεις στο σημειο να μη χρειαζεσαι εργατοωρες για να φτιαξεις εναν ηχο που γουσταρεις, αλλα μερικα λεπτα.

 

 Παρολα αυτα, αυτη η διαδικασια, που για σενα ηταν μαλλον ταλαιπωρια, σε εκανε να κατανοησεις τις αρχες της συνθεσης ηχου. Στο πλαισιο λοιπον της ενορχηστρωσης, απο τη στιγμη που μπορεις μεσω αυτης της κατανοησης να φερνεις τον ηχο στα μετρα σου, ακομα και οταν δεν ξεκινας απο το μηδεν αλλα διορθωνεις ενα preset, επιφερεις βελτιωσεις στο ηχητικο αποτελεσμα, "καθεται" ο ηχος μεσα στο κομματι, με τροπο που ουτε 49 κομπρεσσορες και 60 equalizer δεν μπορουν να το κανουν. Κανενας κομπρεσσορας δε μπορει να καθορισει τις δυναμικες οπως μπορει να τις καθορισει η ρυθμιση των envelopes, και κανενα equalizer δεν μπορει να καθορισει τη χροια οπως η ρυθμιση στους oscillators. ΚΑ-ΝΕ-ΝΑ. Κανενα.

 

 Τωρα, αν δεν τη "βρισκεις" την ωρα που φτιαχνεις ενα κομματι να σταματας τη διαδικασια της συνθεσης για να φτιαξεις ενα περιπλοκο pad με ξερω γω wavetable ματζαφλαρια και FM κοκοψοψαρα ΚΑΛΑ κανεις, ΟΥΤΕ ΕΜΕΝΑ μου αρεσει κατι τετοιο, και δε θα κατσω να κανω κατι τετοιο, γιατι θα χαθει το τρενο. Απλα, στα preset που θα ψαξω, θα ψαξω πρωτα πρωτα τα δικα μου παρομοια pad που εχω ηδη φτιαξει σε ανυποπτο χρονο, διοτι αν μη τι αλλο αυτα θα ειναι του γουστου μου.

 

 Οπως δηλαδη διαχωριζουμε τους ρολους μας σα μουσικοι, και δε θα κανουμε ασκησεις την ωρα που ηχογραφουμε αλλα τις εχουμε κανει πριν, ετσι ιδανικα, τουλαχιστον για περιπλοκους ηχους που παιρνουν χρονο, θα πρεπει να διαχωρισουμε την καθε αυτου διαδικασια song writing απο το sound design. Πιστευω οτι αν το δει καποιος ετσι, δηλαδη τη συνθεση ηχου ως αυτονομη διαδικασια με απωτερο στοχο την παραγωγη ωραιων custom presets, και οχι σαν μερος της ηχογραφησης με τα στενα χρονικα περιθωρια που αυτη επιβαλει, τοτε μονο την ευχαριστιεται πραγματικα.

Επεξεργασμένο από manosx
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το δύσκολο για εμένα τον ανεκπαίδευτο, είναι η ικανότητα από ένα πρισετ να αποσυνθέσω μια συνταγή για ήχο.

 

Συνήθως, δε βρίσκω πρισετ από "βαρετούς ήχους", σε στυλ κλάβι, ηλ.πιάνο κτπ κτπ.. Έχουν πρισετ σχετικά πολύπλοκα, για να φλεξάρουν και λίγο το μπλιμπλίκι τους. Οπότε όταν ξεκινώ εγώ να φτιάξω έναν ήχο από το μηδέν, και θέλω ας πούμε να φτιάξω ένα ωραίο παντ, καταλήγω μετά από μιση ώρα να έχω ένα ωραιότατο... όργκαν. Που οκ, κάτι σου μένει, πατάς σέιβ, αλλά εμένα μου θυμίζει τότε που ήμουν 5 χρονών κι έλεγα "α αν πηδήξω ένα σιδεράκι και μετά άλλο ένα σιδεράκι, και μετά πάω στο δίπλα, είναι σαν να παίζω τα κάλαντα. Οκ, φέξε μου και γλίστρησα. Δε μαθαίνεις έτσι.

 

Οπότε, πού μπορούν να βρεθούν τέτοιες "συνταγές" για ήχους, ώστε να έχω μια βάση την οποία μπορώ να αναλύσω εκ του αποτελέσματος και εκ των υστέρων, γυρνώντας στο ειδικό απο το γενικό; Γιατί αυτό το μπλα μπλα, η αιτιολόγηση του ΓΙΑΤΙ διάλεξα το ταδε κύμα και γιατί διάλεξα τόσες φωνές και τόσο detune, μπορεί να φαίνονται τελείως περιττά σε αυτόν που ξέρει τι κάνει, αλλά σε αυτόν που δεν ξέρει (εμένα) είναι η ουσία του όλου πράγματος. Από τέτοια μαθαίνω εγώ, από το ΓΙΑΤΙ κάνουμε κάτι όπως το κάνουμε.

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Σε οσους ενδιαφερονται για τα πως και τα γιατι της sound synthesis, παντα προτεινω την εξης σειρα αρθρων

 

  https://www.soundonsound.com/series/synth-secrets-sound-sound

 

 

 Εχει πολυ ζουμι και ειναι αναλυτικοτατη.

 

 Ειναι ομως και θηριο.

 

 

  • Like 1
  • Ευχαριστώ 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

39 λεπτά πριν, manosx είπε

  Σε οσους ενδιαφερονται για τα πως και τα γιατι της sound synthesis, παντα προτεινω την εξης σειρα αρθρων

 

  https://www.soundonsound.com/series/synth-secrets-sound-sound

 

 

 Εχει πολυ ζουμι και ειναι αναλυτικοτατη.

 

 Ειναι ομως και θηριο.

 

 

Ααα εδώ έχει αρκετό ψωμάκι, αφτό μάλιστα, να κάτσω τσούκου τσούκου να διαβάζω.

 

Ευχαριστώ ρε Μάνο!

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατα την γνώμη μου πάντα,πολλοί ανθρωποι που θέλουν να ασχοληθούν με την σύνθεση ήχου,τα παρατούν αρκετά γρήγορα γιατί κάνουν το ίδιο λάθος που είχα κάνει και εγώ.Στον όρο σύνθεση ήχου,δέν περιλάμβανουν μέσα και τα fx.

Τι θέλω να πώ.

Ας υποθέσουμε οτι θέλουμε να φτιάξουμε pads.Φορτώνουμε στο κανάλι,η συνδέουμε στο synth ενα reverb και εκεί μέσα,ακούγοντας και το εφέ που καλό είναι να έχουμε ρυθμίσει,ξεκινάμε να φτιάχνουμε τον ήχο μας.Αν έχουμε γράψει ήδη άλλα κανάλια τα βάζουμε να παίξουν και αυτά.Ενα ένα για αρχή και μετά όλα μαζί.

Σε μια φάση θα γίνετε της πουτνς το κάγκελο αλλά έτσι θα βρείτε ακριβώς τον ήχο που ψάχνετε και θα είναι και πιο διασκεδαστικό απο να δουλεύεις έναν ήχο dry και solo.

 

Ισως να φανεί σε κάποιους χρήσιμο.

 

Μάνο έλα στο σπίτι,γιατι έκανα ότι έγραφες στο tutorial και τώρα δεν θυμάμε τι έχω πειράξει στο synth.Στην αρχή έπαιζε καλά,αλλά τώρα κάνει Σα μπλαΚ εΝ ΝτεΚερ.Να μου πάρεις άλλο!

 

 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βοήθησε και σύ

να φτιάχνουμε μαζί

και να μας δούν μπορεί

στα charts του BBC.

 

Sorry Μάνο,μου ξέφυγε,δέν το ξανακάνω.

 

Κώστα,πρόσθεσε ότι θές.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πραγματι ειναι σημαντικα τα εφε, ειδικα αν ενσωματωνονται στη μηχανη του synth. Δηλαδη ειναι αλλο πραγμα να βαλουμε τα εφε εκ των υστερων ως ενα plug in στο καναλι η ενα ρακ μετα το συνθ, και εντελως αλλο να εχουμε εφε π.χ. πριν το φιλτρο, η να μπορουμε να πειραξουμε τις παραμετρους ξερω γω ενος delay με ενα LFO. Εκει πραγματικα αρχιζουν τα κουφα.

 

 Γενικα ειναι σκουληκοτρυπα η συνθεση ηχου, αν κανεις την αρχη δεν ξερεις που θα καταληξεις 😆 Υπαρχουν τοσες πολλες πατεντες, και τοσες δυνατοτητες, που πραγματικα το να χειριζεσαι απλα τα envelopes και τα φιλτρα δεν αρκουν ουτε για να ξυσεις την επιφανεια.

 

 Το πιο απλο: Layering των ηχων. Εχεις φτιαξει εκει τρεις τεσσερις ηχους, που απο μονοι τους ειναι απλα ΟΚ, τους πετας ολους μαζι να ακουγονται ταυτοχρονα, παιζεις και γουσταρεις 😆 Εκανα ενα παραδειγματακι στο πολυ μπαμ μπαμ, τεσσερις ηχους που ειχα ηδη φτιαξει, τους εβαλα μαζι, και στην ουσια εφτιαξα εναν πεμπτο ηχο με αφθονη κινητικοτητα και μπλιμπλικοκοκοψαρα, δεν εχει πλακα;

 

 

 

 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου