Προς το περιεχόμενο

Sound Synthesis Tutorial by ManosX


manosx

Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 ώρες πριν, manosx είπε

 Πολυ ωραιο το λινκ που παρεθεσες Ioan, οτι πρεπει για να μπει καποιος στο νοημα.

 

 Νομιζω οτι η συνθεση ηχου ειναι καπως σα να μαθαινεις ενα οργανο. Αν δεν σου μπει το μικροβιο και το μερακι, δε θα ασχοληθεις. Δηλαδη δεν ειναι τοσο θεμα κατανοησης, αλλα επιθυμιας να κατανοησεις.

 

 Αν δε γουσταρεις να κατσεις να ασχοληθεις, οτι και να διαβασεις και οτι και να δεις, απο το ενα αυτι θα μπαινει και απο το αλλο θα βγαινει. Αν παλι γουσταρεις, και μονο που θα  κατσεις να πειραζεις τα κουμπακια με τις ωρες θα σε κανει να τη βρεις την ακρη σου, αργα η γρηγορα θα τη βρεις την ακρη.


Πολύ σωστή σημείωση Μάνο.
Να προσθέσω πως ίσως να έχει να κάνει και με το είδος της μουσικής. Έχει μουσικές που είναι 80% ηχόχρωμα ενώ ταυτόχρονα ξέρω ανθρώπους που έχουν κάνει ολόκληρο δίσκο με 4 presets αφού επικεντρώνονται περισσότερο στη μελωδία/τεχνική. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 ώρες πριν, Ioan Eko είπε


Πολύ σωστή σημείωση Μάνο.
Να προσθέσω πως ίσως να έχει να κάνει και με το είδος της μουσικής. Έχει μουσικές που είναι 80% ηχόχρωμα ενώ ταυτόχρονα ξέρω ανθρώπους που έχουν κάνει ολόκληρο δίσκο με 4 presets αφού επικεντρώνονται περισσότερο στη μελωδία/τεχνική. 

 

 Καταλαβαινω τι θελεις να πεις, αλλα η αντιπαραθεση ηχου και μουσικου περιεχομενου ειναι διττη.

 

 Δηλαδη, αν μιλαμε για ειδη που εχουν μεν μουσικο περιεχομενο αλλα αυτο ειναι σε πλαισια κλισε, οποτε το ενδιαφερον περιοριζεται στην ενορχηστρωση και τους ηχους, ενω σε μια δευτερη περιπτωση μπορει να μιλαμε για ενα ειδος μουσικης που δεν εχει καν μουσικο περιεχομενο, περιεχομενο με τη "συμβατικη" εννοια της μουσικης δηλαδη αρμονια, μελωδια κλπ.

 

 Στη δευτερη περιπτωση, αν μιλαμε δηλαδη για noise electro, η για avant garde ηχοτοπια η δεν ξερω τι αλλο, τοτε πραγματι η κατασκευη ηχων ταυτιζεται με τη συνθεση, οποτε ειναι η πρωτιστη ασχολια ενος αντιστοιχου καλλιτεχνη.

 

 Αν μιλαμε ομως για την πρωτη περιπτωση, αν μιλαμε δηλαδη για μια μουσικη που εκ πρωτης οψεως μοιαζει με ποπ κλισε και που το μονο που φαινεται να κομιζει ειναι καποιους φρεσκους ηχους και ενορχηστρωσεις, εδω υπαρχει ενα ζητημα. Διοτι σιγουρα υπαρχουν ανουσια κλισε, αλλα αυτο δεν περιοριζεται σε κανενα ειδος, δηλαδη κλισε υπαρχουν και στην ηλεκτρονικη μουσικη, και στη ροκ, και στο μεταλ, ακομα και στη συμφωνικη μουσικη. Θα μπορουσε να πει κανεις οτι υπαρχουν και αντιστοιχα ηχητικα κλισε, αυτος που παιζει με τα preset ας πουμε.

 

 Τα κομματια ομως που τελικα θα μεινουν, η αξιολογη μουσικη καθε ειδους, θα μεινει λογω της ιδιας της μουσικης. Δεν υπαρχει περιπτωση να "γραψει" ενα κομματι λογω των synth ηχων του, θα ειναι παρα πολυ σπανιο κατι τετοιο. Η δυναμη της ιδιας της μουσικης ειναι τεραστια, ασχολουμαστε σαν εμβιο ειδος με αυτη για πανω απο 50.000 χρονια, υπαρχει κατι που μας μαγνητιζει στις νοτες και το ρυθμο, και αυτο γινεται ανεξαρτητως ηχου, γινοταν με κοκκαλινα πνευστα και πρωτογονα κρουστα, και θα συνεχισει να γινεται ακομα και αν παψει το ηλεκτρικο ρευμα.

 

 Οι Depeche Mode ας πουμε εχουν πει, οτι για να αρχισουν να δουλευουν ενα κομματι ηχητικα, πρεπει πρωτα να παιχτει το κομματι με ενα πιανο, και μονο αν τους αγγιξει και σταθει ετσι σκετο προχωρανε παραπερα. Με αλλα λογια, οσο παιζουμε μπαλα με μελωδιες και αρμονιες η καρδια του κομματιου θα χτυπαει εκει, και καλο ειναι να φροντισουμε την καρδια πριν απο οτιδηποτε αλλο. Διοτι το ηχητικο κλισε ειναι ενα θεμα βεβαια, αλλα βλεπεις οτι η μουσικη εκφραση ειναι τοσο ισχυροτερο εργαλειο, που ακομα και ενα ηχητικο κλισε αιωνων οπως ο ηχος του πιανο που λεγαμε, ευκολα παρακαμπτεται απο τον ακροατη αν ο μουσικος παιξει κατι ενδιαφερον. Εφοσον λοιπον εχουμε το πυρηνικο οπλο της καθεαυτου μουσικης μεσα στο εργο μας, θα ειμαστε κοροιδα να το αφησουμε στην απεξω για να  ασχολουμαστε με envelopes και φιλτρα. Το 80/ 20 δηλαδη δε στεκει, θα πρεπει να ειμαστε 100% ευχαριστημενοι με τη μελωδια, την αρμονια, ακομα και τους στιχους, για να μπουμε στο τριπακι μετα να "ντυσουμε" το κομματι. Διαφορετικα υπονομευουμε δραματικα το αποτελεσμα.

 

 Αν παλι βαραμε ξερα ενα drone στο modular και εχουμε κολλησει να γυριζουμε κουμπακια, ενω τριγκαρουμε και one shots απο samples της NASA και κλανιες ελεφαντα, τοτε εκει οχι 80/ 20, αλλα 99/ 1 ειναι η φαση.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ και επαυξάνω Μάνο.

Γενικά αν και λάτρης και δημιουργός ηλεκτρονικής μουσικής αυτά τα περί "ο θόρυβος είναι μουσική" τα θεωρώ αστειότητες. Μου θυμίζει λίγο μοντέρνα τέχνη όπου ο δημιουργός κολλάει μια μπανάνα σε ένα καμβά και το λέει τέχνη. Ο "θόρυβος" σίγουρα μπορεί να προσθέσει χαρακτήρα αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι κάτι από μόνο τους (κατά τη ταπεινή μου άποψη). 

'Έπιασες βέβαια το θέμα λίγο από τα δύο άκρα του. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση πάντα. Σίγουρα το μελωδικό και ρυθμικό περιεχόμενο παίζει ένα πρωτεύοντα ρόλο για τη διάρκεια ενός κομματιού στο χρόνο, αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν κομμάτια που έμειναν λόγο ηχοχρώματος και όχι για τα κλασσικά μουσικά στοιχεία τους. 

Ο Βιβάλντι και ο Μπετόβεν ας πούμε σίγουρα δεν είχαν το ηχόχρωμα στο μυαλό τους σαν πρώτο στόχο (ακόμη και αν έχουν ιδιαίτερο ακουστικό χαρακτήρα στο τελικό αποτέλεσμα των συνθέσεών τους). Όταν ακούς Dream Theater νομίζω είναι προφανές πως ο πρωταρχικός τους στόχος δεν είναι το ηχόχρωμα. Κάλλιστα βγάζει ολόκληρο live με ένα preset από κάποιο workstation ο Jordan αν θέλει. Αν και εξαιρετικές συνθέσεις μιλάμε για σχεδόν για καθαρά τεχνικά κομμάτια (ίσως όχι όλα τα άλμπουμ τους αλλά νομίζω καταλαβαίνεις τι θέλω να πω). Θα τολμήσω να πω με κίνδυνο να φανώ αυθάδης πως ακόμα και τα κομμάτια των Depeche Mode δε τολμούν αρκετά στο θέμα της σύνθεσης ήχου. Στη πλειονότητα τους απλά αντικαθιστούν ένα ήχο που θα παιζόταν με ένα κλασσικό όργανο με ένα αντίστοιχο ηλεκτρονικό.

Από την άλλη άκρη όταν ακούς για παράδειγμα, Royksopp, Leftfield, Underworld, Orbital, Jarre κτλ είναι προφανές πως το ηχόχρωμα, ρυθμός και ατμόσφαιρα στη πλειονότητα των περιπτώσεων επικρατούν των μελωδικών στοιχείων που αν κάτσεις και τα δεις είναι υπερβολικά απλά και απλά πλαισιώνουν / φτιάχνονται γύρω από ένα ήχο. Και για κάποιο λόγο εδώ μου ήρθε το "On The Run" των Pink Floyd :D 

Και θα κλείσω με το: Για τα drone δεν έχω να πω τίποτα... Τι μόδα και αυτή. Καλύτερα να ακούσω κλαρίνα 🤣

P.S.
Για το τελευταίο, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, να προσθέσω πως έχει και εξαιρέσεις. Και στα drone αλλά και στα κλαρίνα. 

Επεξεργασμένο από Ioan Eko
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, Ioan Eko είπε

Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση πάντα.

Ένωση Κεντρώων, και έτσι...:) :) :) :)

 

----

 

Όπως την έπαθε και ο Brian Eno (βλέπε τα liner notes του Discreet Music), έτσι και εγώ ανακάλυψα κατάπληκτος ότι απολαμβάνω πράγματα που είναι κατά το 99% μη-μουσική. Drones και πολλά-πολλά άλλα. Δεν με απασχολεί αν πρέπει να λέγονται "μουσική" ή όχι - άλλωστε και από αυτά που επισήμως καλούνται "μουσική" δεν μπορώ να υποφέρω τα περισσότερα.

  • Like 1

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Εχεις δικιο Ioan, το πηγα λιγο στα ακρα.

 

 Στην πραγματικοτητα ειμαστε ολοι λιγο πολυ ενας συνδυασμος ικανοτητων, οπως λεει και το ασμα " ο καθενας το παλευει οπως ξερει και μπορει". Αλλος εχει ωραιες μουσικες ιδεες, αλλος βγαζει ωραιους ηχους, αλλος εχει λιγο και απο τα δυο, αλλος μπορει να δουλευει με ωραιο τροπο τη φορμα, αλλος ειναι ωραιο παιδι 😆 ο καθενας ειναι ενα κραμα δυνατοτητων σε διαφορετικο βαθμο για την καθε μια.

 

 Παρολα αυτα, σπανια θα δεις να υπολειπεται σοβαρα σε καποια κατηγορια ενας μεγαλος καλλιτεχνης. Δηλαδη για παραδειγμα ο Μπετοβεν ΟΚ, και με ενα πιανο γραφει την Παθητικη και παθαινεις 😆 αλλα και ενορχηστρωτικα οι συμφωνιες του ειναι αστα να πανε, μιλαμε για αιωνιο προτυπο. Αντιστοιχα και ο Jarre ας πουμε, ΟΚ Παθητικη δεν εγραψε 😆 αλλα οι μελωδιες του ειναι ΠΟΛΥ εξυπνες, εκφραστικες και με ουσια, το rendez vous ειναι στα desert island αλμπουμ μου, και δεν ειναι για τους ηχους του εκει.

 

 

 Οποτε, αν θελουμε να αξιοποιησουμε και εμεις τα καθαρως μουσικα οπλα, δεν μπορουμε να περιοριστουμε στα του ηχου,, θελουμε και καθαρα μουσικη μελετη. Και βεβαια ισχυει και το αναλογο πως αν θελουμε να εντυπωσιασουμε με φρεσκους ηχους, εξ ορισμου θα πρεπει να μπουμε στο τρυπακι της συνθεσης ηχου. Ειναι εκ των ουκ ανευ, οπως το πιανο για τις περουκες 😁

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, manosx είπε

Οι Depeche Mode ας πουμε εχουν πει, οτι για να αρχισουν να δουλευουν ενα κομματι ηχητικα, πρεπει πρωτα να παιχτει το κομματι με ενα πιανο, και μονο αν τους αγγιξει και σταθει ετσι σκετο προχωρανε παραπερα.

Πολύ σωστή παρατήρηση που δε σχολίασα πιο πάνω btw. Να προσθέσω εδώ πως, αν και 'γω προσωπικά με τον ίδιο τρόπο γράφω, υπάρχει 1 περίπτωση ας πούμε στις 10 που η ιδέα για μια μελωδία έρχεται από κάποιο patch που έτυχε να αποτελεί έμπνευση και με οποιοδήποτε άλλο patch η μελωδία δε στέκει από μόνη της. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, manosx είπε

το rendez vous ειναι στα desert island αλμπουμ μου

Εδώ ταυτιζόμαστε. Κι εμένα στην αγαπημένη μου τριάδα ever, μαζί με το Rubycon και το Blade Runner.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, trolley είπε

Ένωση Κεντρώων, και έτσι...:) :) :) :)

 

----

 

Όπως την έπαθε και ο Brian Eno (βλέπε τα liner notes του Discreet Music), έτσι και εγώ ανακάλυψα κατάπληκτος ότι απολαμβάνω πράγματα που είναι κατά το 99% μη-μουσική. Drones και πολλά-πολλά άλλα. Δεν με απασχολεί αν πρέπει να λέγονται "μουσική" ή όχι - άλλωστε και από αυτά που επισήμως καλούνται "μουσική" δεν μπορώ να υποφέρω τα περισσότερα.

 

 

 Αν μιλαμε για μουσικη στο background, πραγματι δεν ειναι καταλληλος ουτε ο Beethoven, ουτε οποιαδηποτε εντονη- τονικα υπεροργανωμενη- προχωρημενης φορμας μουσικη για κατι τετοιο. Αυτο φαινεται και στη φαση στη μουσικη για τον κινηματογραφο, τα μεγαλα και φανταχτερα θεματα ειναι για τους τιτλους της αρχης και τελους 😁 οταν μιλαει η εικονα θελει ατμοσφαιρα και ουσια.

 

 Οταν ομως μιλαμε για μια αιθουσα μουσικης, οπου η ιδια η μουσικη ειναι ο πρωταγωνιστης, εκει περιμενουμε αλλα πραγματα, πιο... μουσικα 😁 Το να το ριξουμε στην τρελα και την τυχαιοτητα εκει μεσα, μαλλον σημαινει οτι δεν εχουμε τιποτα μουσικο να πουμε.

 

 Βεβαια στην τρελη εποχη μας αυτο μπορει να ειναι ενα artistic statement, αλλα who gives a fuck για το statement του καθενος 😆 Ειδικα τωρα με τα social media εχουμε γκωσει στα statements 😁 να πληρωσουμε εισητηριο για να δουμε και statements απο κοντα παραπαει 😆

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, manosx είπε

Η δυναμη της ιδιας της μουσικης ειναι τεραστια, ασχολουμαστε σαν εμβιο ειδος με αυτη για πανω απο 50.000 χρονια, υπαρχει κατι που μας μαγνητιζει στις νοτες και το ρυθμο, και αυτο γινεται ανεξαρτητως ηχου, γινοταν με κοκκαλινα πνευστα και πρωτογονα κρουστα, και θα συνεχισει να γινεται ακομα και αν παψει το ηλεκτρικο ρευμα.

Το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου (αμυγδαλή, ιππόκαμπος, υποθάλαμος κλπ.) που κυρίως ελέγχει τη μνήμη και επεξεργάζεται συναισθήματα, τον πόνο κλπ. , διεγείρεται με τη μουσική (νότες, ρυθμός) και έτσι προκύπτει η αγάπη λόγω της έγερσης της προσοχής κλπ. Επίσης η διαδικασία θεωρείται πως βοηθάει στην παραγωγή των ¨ορμονών της ευχαρίστησης" (ντοπαμίνη κλπ.)

 

 Τα θυμάμαι αυτά από παλιά που τα σπούδαζα χαχαχαχαχαχαχαχαχαχχα🤣

  • Like 2

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου