Προς το περιεχόμενο

Το home studio μου ακούγεται ....κάπως καλύτερα.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

To κόντρα πλακέ είναι αυτό που δίνει την δυνατότητα στην παγίδα να κατεβαίνει χαμηλά και να να μην αφορά μόνο της υψηλομεσαίες. Επιλέον αντανακλά τις υψηλές και δίνει στο δωμάτιο ζωντάνια απαραίτητη για σένα που θέλεις έναν χώρο που να μην χρησιμεύει μόνο σαν control room αλλά και σαν live room. Παρ' όλα αυτά το μπροστινό μέρος θα πρέπει να είναι ακουστικά νεκρό γι' αυτό σου είπα να βάλεις και ricofon από πάνω που μπορεί όμως να είναι πολύ λεπτό και φτηνό. Υπάρχουν και άλλες λύσεις αλλά δεν θέλω να σε μπλέξω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 37
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • Moderator

Λοιπόν, με τις εδώ παρατηρήσεις (έψαξα και λίγο ακόμα) έκανα τα εξής:

Έφτιαξα 6 παγίδες 130 Χ 70 cm (με 1 κομμάτι πετροβάμβακα 120 X 60 Χ 5cm)

Τα τελάρα (για τα οποία είχα ήδη τα ξύλα) δεν μου επέτρεπαν να τα κλείσω με κοντραπλακέ αφήνοντας κενό (ωστε να μην ακουμπάει στον πετροβάμβακα).

Έτσι έφτιαξα 4 ανοικτού τύπου (κλεισμένα μόνο από πίσω με αρκετά άκαμπτο και βαρύ χαρτόνι από κούτες συσκευασίας μεγάλων μηχανημάτων) και 2 τα οποία τα έκλεισα και από τις 2 πλευρές, προσέχοντας -όσο μπορούσα- να μην ακουμπάει ο πετροβάμβακας στην μπροστινή χαρτονένια "μεμβράνη". Θεωρώντας ότι η μάζα αυτών των κατασκευασμάτων ήταν διαφορετική για το καθένα από αυτά (δεν ήταν όλα τα χαρτόνια εντελώς ίδια) τα κρέμασα σε μία από σταση από τον τοίχο της τάξης των 7 cm, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο πετυχαίνω μιά broadband απορρόφηση (λόγω των διαφορετικών πυκνοτήτων - κατασκευών δεν χρειαζόμουν τόσο διαφορετικές αποστάσεις.

 

Έβαλα 2 (1 ανοικτό + ένα κλειστό) στη γωνία πίσω από τους ενισχυτές, 1 στο ίδιο ύψος στον αριστερό τοίχο (και γέμισαν τα 2.60 m από τα 2.90 του τοίχου) ένα ανοικτό πίσω από τα μόνιτορ (και κρέμασα και 2 κομμάτια ρικοφόν πάνω) και 2 (1 ανοικτό + 1 κλειστό) απέναντι από τα μόνιτορ.

 

Η βελτίωση ήταν αισθητή και πλέον οι διάφοροι ήχοι του υπολογιστή φαίνονται να ακούγονται μέσα από την οθόνη και όχι λίγο από αριστερά όπως πριν.

 

Έχοτας λοιπόν "ξεμπερδέψει" σε μεγάλο βαθμό από τις ψηλές και την σχετιζόμενη "ευκρίνεια" της στερεοφωνικής εικόνας, πρέπει να διαχειριστώ τις χαμηλές.

 

Αυτό που σκοπεύω να κάνω, είναι να φτιάξω άλλες 2 παγίδες (όπως περιέγραψε ο PJ) φανερά πιό προσανατολισμένες στα μπάσα (με βάθος 20 cm και "μεμβράνη" κοντραπλακέ με διάκενο) και να τις τοποθετήσω επίσης στον μικρό τοίχο πάνω από τις υπάρχουσες.

Το πρόβλημα στα μπάσα το ακούω μόνο στην κιθάρα και όχι από τα μονιτορ. Η χαμηλότερη συχνότητα που βγάζει η (κανονικά κουρδισμένη) κιθάρα μου είναι 82.5 Hz. Από εκεί μέχρι τα 200 είναι μάλλον η περιοχή που πρέπει να απορροφήσουν τα 2 καινούρια στοιχεία. Γι αυτές τις 2 παγίδες δεν έχω πετροβάμβακα.... πρέπει υποχρεωτικά να τις γεμίσω με πετροβάμβακα ή μπορώ να βάλω κάτι άλλο που να είναι κάπως βαρύ? Πώς θα αποσβαίνεται η ταλάντωση της πρόσθιας "μεμβράνης"? Σκέφτηκα να κάνω 2-3 "μπαλάκια" από βατελίνη και να τα σφηνώσω κοντά στις άκρες για να κάνουν αυτή την απόσβεση.....

 

Τι λέτε?

PJ?

 

Επίσης, υπάρχουν τεστ αρχεία ήχου για να τσεκάρω την "αναλυτική" ικανότητα -ή τέλως πάντων την ευκρίνεια- της στερεοφωνικής εικόνας?

 

Ευχαριστώ...... :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν μπορείς ανέβασε κανένα σχεδιάκι από τις μέχρι τώρα εργασίες σου για να δούμε όλοι που βρίσκεσαι. Μέχρι τότε θα σου γράψω μερικές επισημάνσεις.

1) Το χαρτόνι δεν ξέρω αν ταλαντώνει σωστά γιατί είναι διαφορετικό υλικό. Πάντως δεν χρησιμοποιείται από όσο ξέρω.

 

2) Ο λόγος που σου είπα να βάλεις τις παγίδες σε συγκεκριμένα σημεία ήταν γιατί έτσι εξυπηρετείς και την ακουστική αλλά και την εργονομία.

Η τέχνη του συμβιβασμού ανάμεσα σε αυτές τις δυο ανάγκες είναι αυτή που κάνει το αποτέλεσμα να ξεχωρίζει. Βέβαια είναι καλό να τοποθετήσεις το panel σε απόσταση από τον τοίχο και να φτιάξεις panel absorbers με μεγάλο βάθος αλλά σου τρώνε πολύ χώρο. Βέβαια ο πιο αρμόδιος για να απαντήσει σε θέματα εργονομίας είναι αυτός που θα ζ'ησει μέσα στο στούντιο και αυτός δεν είναι άλλος από εσένα αλλά στα επισημαίνω για να μην καταλήξεις σε κάτι πολύ κλειστοφοβικό.

 

3) Απόσβεση δεν χρειάξεται να υπάρχει στην μεμβράνη, θα πρέπει να ταλαντώνει ελεύθερα και να φθάνει στο σημείο συντονισμού για να λειτουργήσει. Φαντάσου ότι είναι ένα μεγάφωνο που μόλις πάει να μικροφωνήσει του αλλάζεις τον άξονα σε σχέση με το μικρόφωνο. Στην περίπτωσή μας ο συντονισμός είναι αυτός που αφαιρεί την ενέργεια από το δωμάτιο. Υπ' αυτήν την έννοια δεν είναι αναγκαίο ούτε το απορροφητικό υλικό αλλά αν θέλουμε έναν broadband χαρακτήρα βοηθάει να ανοίξει το Q.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Ευχαριστώ για τις επισημανσεις PJ. Θα ανεβάσω φωτογραφίες το απόγευμα. Με βάση αυτά που είπες την προηγούμενη φορά, κατάλαβα ότι πιθανότατα θα χρειαστώ περισσότερες από 6 παγίδες και έτσι χρησιμοποίησα τα υπάρχοντα υλικά για να φτιάξω τις παγίδες για τις υψηλομεσαίες.

Το χαρτόνι (φατάσου αυτό το χοντρό το οποίο συμπεριφέρεται σχεδον σαν κοντραπλακέ... το κάρφωσα, δεν το κόλησα) καθώς είναι σε κάποιο βαθμό αδιαπέραστο από τον αέρα, υποθέτω ότι θα βοηθάει στην αποδοτικότερη σύζευξη κάποιων από τις χαμηλές. Σαφώς...οι υψηλές δεν "χάνονται" μέσα στον πετροβάμβακα το ίδιο εύκολα .... υποθέτω ότι θα δίνει κάποιες ανακλάσεις.

 

Θα συνεχίσω φτιάχνοντας 2 παγίδες για τα μπάσα με τον τρόπο που περιέγρψες και βλέπουμε αν θα χρειαστούν κι άλλες.

 

Δηλαδή.. για να καταλάβω...δεν χρειάζεται να βάλω τίποτα μέσα στις παγίδες με το κοντραπλακέ? Αρκεί η απόσβεση στα σημεία της περιφέρειας που βιδώνεται η μεβράνη του κοντραπλακέ? (Αντιλαμβάνομαι ότι όσο μικρότερη η απόσβεση τόσο ισχυρότερη η απορρόφηση αλλά και πιο narrowband ο συντονισμός). Υποτίθεται ότι οι τρόποι ταλάντωσης αυτής της μεμβράνης (διαπλατυσμένοι από την -έστω μικρή- απόσβεση στα σημεία ανάρτησης) περιλαμβάνουν ένα αρκετά σημαντικό εύρος στις χαμηλές?

 

Ευχαριστώ και πάλι.

Χ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nαι αν θέλεις μπορείς να μην βάλεις τίποτα μέσα στην παγίδα και θα λειτουργεί μια χαρά αλλά συνήθως κάτι τέτοιο θα το έκανες σε ένα δωμάτιο το οποίο έχει καταγραφεί πλήρως ακουστικά και ξέρεις με μεγάλη ακρίβεια τι πρέπει να κόψεις. Παρ' όλα αυτά μπορείς να το κάνεις και στην δική σου πρίπτωση χωρίς πρόβλημα. Θα σε απέτρεπα από κάτι τέτοιο αν είχες ένα control room και μόνο με μικρό χρόνο αντήχησης (RT60) γιατί οι παγίδες έχουν και αυτές έναν χρόνο αντήχησης ο οποίος όταν είναι μικρότερος από αυτόν του δωματίου δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα γιατί μασκάρονται αν όμως είναι μεγαλύτερος οι παγίδες βουίζουν και κουδουνίζουν. Αυτός άλλωστε είναι και ο τρόπος που κάποιες παγίδες με μεγάλο RT χρησιμοποιήθηκαν σε ναούς και θέατρα όχι για να γιατρέψουν την ακουστική αλλά για να αυξήσουν την αντήχηση.

Επίσης δυο παγίδες δεν θα κάνουν και πολλά πράγματα στα μπάσσα και μάλλον θα χρειαστείς περισσότερες αλλά μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι. ότι δηλαδή μπορείς πάντα να προσθέσεις και άλλες.

Ένα τεστ που μπορείς να κάνεις για να καταλάβεις πόσο μπορεί να επενεργήσει μια παγίδα είναι να ανοίξεις το παράθυρό σου που είναι και η τέλοια παγίδα και να δεις τι θα πρέπει να περιμένεις από κάτι αναλόγου εμβαδού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Κατάλαβα....PJ. :wink:

 

Θα τις αφήσω άδειες...για αρχή και ίσως προσθέσω πετροβάμβακα /βάτα αργότερα αν δω ότι κουδουνίζουν ή ότι αρχίζω να τις ακούω στις εντάσεις ενδιαφέροντος.

Φωτογραφίες δεν πρόλαβα να βγάλω και αυτή τη στιγμή είμαι εκτός έδρας, οπότε ανεβάζω ένα σχέδιο:

 

pagides.jpeg

 

Οι κίτρινες είναι οι "κλειστές" (με χαρτόνι) οι μπλέ είναι ανοικτός πετροβάμβακας από μπροστά (μόνο βάτα / ύφασμα) και χαρτόνι χοντρό από πίσω.

 

Αυτές που φαίνονται στο χρώμα του ξύλου είναι αυτές που θα κατασκευάσω / κρεμάσω τις επόμενες μέρες. (Μάλιστα θα τις αφήσω έτσι από μπροστά, καθώς πέτυχα ένα κόντραπλακέ με πολύ ωραία "νερα" και μάλλον θα το περάσω λάδι για να αναδειχθούν και να λειτουργήσουν και σαν διακοσμητικά.)

 

Εναλλακτικά, τη μία "ξύλινη" (αυτή που φαίνεται δεξιά στην εικόνα) μπορεί να την βάλω να σχηματίζει γωνία με την άλλη, δηλαδή να την τοποθετήσω πάνω από την μπλέ που είναι δίπλα στα "πετάλια". Η μπορεί εκεί να τοποθετήσω μία τρίτη. Βλέποντας και κάνοντας.

 

Πράγματι....το παράθυρο είναι η τέλεια παγίδα..... :wink: Θα το δοκιμάσω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου