Προς το περιεχόμενο

Impedance = ; (Μηχανικά :D )


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αφορμή για αυτό το θέμα είναι η αδυναμία να ανέβουν άρθρα και κάποια

απορία που ίσως σχηματίστηκε σε ένα άλλο θέμα.

 

Ο λόγος που μπήκε στο recording section είναι γιατί συχνά πυκνά

ο όρος αυτός χρησιμοποιείται στην ηλεκτρακουστική όσο αφορά

τα ηλεκτρικά στοιχεία ενός μετατροπέα (mic ή ηχείου).

 

Εδώ θα επιχειρηθεί μία ανάλυση όσο αφόρα τα μηχανικά παραδείγματα...

 

 

Το λοιπόν.....

 

 

Ο όρος της εμπέδησης, θα μπορούσε να λεχθεί οτι περιέχει την συνολική άρνηση ενός συστήματος να κάνει κάτι.

 

 

Γιατί όμως έχει δύο μέρη....;

 

 

Όταν κάποιος προσπαθεί να σπρώξει ένα κιβώτιο πάνω σε μία επιφάνεια

αυτό, λόγω της τριβής στην προκειμένη περίπτωση, αρνείται να κουνηθεί.

Αν κουνηθεί, η τριβή, η οποιά θα παρουσιάζει την αντίσταση στην κίνηση του, θα παίρνει μέρος από την ενέργεια που δίνουμε στο κιβώτιο και θα την κάνει θερμότητα, πάλι στην προκειμένη περίπτωση.

 

 

 

Χμμμ... και είναι πάντα έτσι όταν θέλουμε να κουνήσουμε κάτι...;

 

 

Αν υποθέσουμε οτι έχουμε ένα "ιδανικό" ελατήριο (δηλαδή δεν έχουμε απώλεια ενέργειας από την κίνηση του λόγω τριβής, κατά βάση) .

Αν το συμπιέσουμε και το αφήσουμε αυτό θα γυρίσει πίσω.

¶ρα, η ενέργεια που του δώσαμε κατά κάποιο τρόπο αποθηκεύτηκε

μέσα στο ελατήριο. Επίσης, όσο πιο συμπιεσμένο είναι τόσο πιο δύσκολα γίνεται παραπάνω συμπίεση. ¶ρα, παρουσιάζει και αυτό μια άρνηση στην κίνηση, για διαφορετικούς λόγους όμως.

 

 

Που κολάνε όμως αυτά με την εμπέδηση....;

 

 

 

Αν πάμε πίσω στο κείμενο αυτό και δούμε την αρχική προσπάθεια για τον ορισμό του όρου θα δούμε οτι εν γένη αντιπροσωπεύει την άρνηση ενός συστήματος να κινηθεί...

 

τα δύο του μέρη λοιπόν αναφέρονται στους δύο προηγούμενους μηχανισμούς "αρνήσεως". Έναν που παίρνει ενέργεια από το σύστημα, όπως η τριβή, και ο οποίος συμβολίζεται με το πραγματικό μέρος και ένας που αποθηκεύει ενέργεια με σκοπό να την δώσει μετά στο σύστημα πάλι πίσω και αυτό είναι το φανταστικό του μέρος.

 

 

Που κολάνε όμως αυτά στην ηλεκτροακουστική......;

 

 

Χωρίς να θέλω να επιβαρύνω και άλλο απλά θα αναφέρω οτι τα διαφράγματα των ηχείων και των μικροφώνων στιρίζονται πάνω σε "αναρτήσεις" και οι κλειστές καμπίνες, σε μια "ιδανική" θεώρηση έχουν μόνο φανταστική input impedance.

 

 

Υ.Γ. Σαφώς και υπάρχουν και τα ηλεκτρικά ανάλογα.... δηλαδή μια αντίστοιχη "παρουσίαση" με ηλεκτρικά στοιχεία όμως που κάνουν, κατά βάση, την ίδια δουλειά.

 

Υ.Γ.2. Λόγω της εξίσωσης της εμπέδησης (λόγος πίεσης ή δύναμης πάνω από μοριακή ή volume ταχύτητα), προκύπτουν και κάποια άλλα πράγματα. Θεώρησα πως δεν "χωρούσαν" εδώ όμως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Administrator

Ενδιαφέρουσα ανάλυση - τοποθέτηση. Πάντα καλοδεχούμενα τέτοια θέματα.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι όντως πολύ ενδιαφέρον και καλό είναι κάποιοι που ξέρουν απο τέτοια να γράφουν άρθρα στα ελληνικά για να μορφωνόμαστε και εμείς.

Θα χαθεί όμως σαν απλό θέμα στο forum. Δεν το ξαναγράφεις στα άρθρα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

 

 

 

Πρέπει να ομολογήσω οτι έχει πολύ πιο πολύ ενδιαφέρων να λογομαχείς...!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Γιατί...

 

 

και να μην ξεχνιόμαστε....

 

 

 

ο άνθρωπος είναι

 

 

 

 

το ενδιαφερόστερο εξ όλων

 

 

 

 

των ειδών και ουχί μονον!

 

 

 

 

 

Που.Σου.merci.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ θα επιχειρηθεί μία ανάλυση όσο αφόρα τα μηχανικά παραδείγματα...

 

 

Το λοιπόν.....

 

 

Ο όρος της εμπέδησης' date=' θα μπορούσε να λεχθεί οτι περιέχει την συνολική άρνηση ενός συστήματος να κάνει κάτι.

 

 

Γιατί όμως έχει δύο μέρη....;

 

 

Όταν κάποιος προσπαθεί να σπρώξει ένα κιβώτιο πάνω σε μία επιφάνεια

αυτό, λόγω της τριβής στην προκειμένη περίπτωση, αρνείται να κουνηθεί.

Αν κουνηθεί, η τριβή, η οποιά θα παρουσιάζει την αντίσταση στην κίνηση του, θα παίρνει μέρος από την ενέργεια που δίνουμε στο κιβώτιο και θα την κάνει θερμότητα, πάλι στην προκειμένη περίπτωση.

 

 

 

Χμμμ... και είναι πάντα έτσι όταν θέλουμε να κουνήσουμε κάτι...;

 

 

Αν υποθέσουμε οτι έχουμε ένα "ιδανικό" ελατήριο (δηλαδή δεν έχουμε απώλεια ενέργειας από την κίνηση του λόγω τριβής, κατά βάση) .

Αν το συμπιέσουμε και το αφήσουμε αυτό θα γυρίσει πίσω.

¶ρα, η ενέργεια που του δώσαμε κατά κάποιο τρόπο αποθηκεύτηκε

μέσα στο ελατήριο. Επίσης, όσο πιο συμπιεσμένο είναι τόσο πιο δύσκολα γίνεται παραπάνω συμπίεση. ¶ρα, παρουσιάζει και αυτό μια άρνηση στην κίνηση, για διαφορετικούς λόγους όμως.

 

 

Που κολάνε όμως αυτά με την εμπέδηση....;

 

τα δύο του μέρη λοιπόν αναφέρονται στους δύο προηγούμενους μηχανισμούς "αρνήσεως". Έναν που παίρνει ενέργεια από το σύστημα, όπως η τριβή, και ο οποίος συμβολίζεται με το πραγματικό μέρος και ένας που αποθηκεύει ενέργεια με σκοπό να την δώσει μετά στο σύστημα πάλι πίσω και αυτό είναι το φανταστικό του μέρος.

 

 

Που κολάνε όμως αυτά στην ηλεκτροακουστική......;

 

 

Χωρίς να θέλω να επιβαρύνω και άλλο απλά θα αναφέρω οτι τα διαφράγματα των ηχείων και των μικροφώνων στιρίζονται πάνω σε "αναρτήσεις" και οι κλειστές καμπίνες, σε μια "ιδανική" θεώρηση έχουν μόνο φανταστική input impedance.

 

 

Υ.Γ. Σαφώς και υπάρχουν και τα ηλεκτρικά ανάλογα.... δηλαδή μια αντίστοιχη "παρουσίαση" με ηλεκτρικά στοιχεία όμως που κάνουν, κατά βάση, την ίδια δουλειά.

 

Υ.Γ.2. Λόγω της εξίσωσης της εμπέδησης (λόγος πίεσης ή δύναμης πάνω από μοριακή ή volume ταχύτητα), προκύπτουν και κάποια άλλα πράγματα. Θεώρησα πως δεν "χωρούσαν" εδώ όμως.[/quote']

 

Ενδιαφέρον αρθρο,αλλα μου δημιουργησε νεες αποριες.

 

1)Ηλεκτρακουστικά,ποιά ακριβως είναι τα μεγεθη που σχετιζονται με το πραγματικο και το φανταστικο μερος?(τα αντιστοιχα της τριβης και της δυναμικης ενεργειας για το μηχανικο αναλογο)

 

2)Μιας και υπαρχει πρακτικη σημασια σε ολα αυτα,γιατι αναφερεις "ιδανική θεωρηση" για τις κλειστες καμπινες?Τελικά, πρακτικα, εχουν και πραγματικό μερος?

 

3)Μιλας για την ακουστική εμπεδηση,η οποία αναφερεται σε αναλογια με την ηλεκτρική.Η αναλογία είναι παρόμοια με το μηχανικό αναλογο,απλα για να καταλαβουμε στο περιπου ή ειναι αμεσα σχετιζομενες?

3β)Τα DI και γενικα οι ηλεκτρονικες συσκευες που χρησιμοποιούμε σε εφαρμογες ηχου, οι οποιες αναφερουν τιμη εμπεδησης αναφερονται σε ηλεκτρική ή ακουστική εμπεδηση?

 

Ευχαριστω .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Granule, βάλε και τη μάζα του σώματος στη συζήτηση, για να το πας πιο ολοκληρωμένα. Αν και τα κυκλώματα που μας ενδιαφέρουν εδώ (ακουστικές συχνότητες) είναι συνήθως ελαφριά.

 

Παρακολουθώ....αλλά με κάποια επιφύλαξη γιατί -βασικά- έχω μια αμφιβολία* σχετικά με την εκπαιδευτική αξία των μηχανικών / ηλεκτρικών αναλόγων.

 

 

* Όχι συνολική, σε κάποιους μπορεί να είναι χρήσιμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Harri...

 

Υποδείξεις για την κουβέντα μην κάνεις.

 

Αν νομίζεις - ξέρεις - θες να πεις κάτι πες το... αλλιώς μην λες στους άλλους τι να πουν.-

 

At least προκαλέsable.....

 

 

Δεν είχαμε μπάτσους.. βρήκαμε να μας πούν πώς θα πάμε πιο ολοκληρωμένα....

 

][_, {[]} ][_,.

 

 

 

 

Blue

 

Πνίγομαι μέχρι την αρχή της επόμενης βδομάδας...

 

αλλά αν μου επιτρέπεις έτσι στο fast....

 

 

1 και 2)

Ηλεκτροακουστικά.....

 

Τα διαφράγματα έχουν μία ανάρτηση για να κρατιούνται πάνω στον

driver.

 

Αυτή η κυρία έχει μία stiffness και μια resistance.

 

 

(και) Από αυτά προκαλείται "χάσιμο" ενέργειας από το σύστημα..

 

όπως και από την εμπέδηση μετάδοσης του διαφράγματος

(περιοριζόμενοι μόνο σε χαμηλές συχνότητες έτσι ώστε να

έχουμε προσομίωση του διαφράγματος από μία απλή monopole

source plus το γεγονός οτι το διάφραγμα "κουνιέται" σαν ένα,

προυπόθεση για αυτό ka<1, όπου a η ακτίνα του διαφράγματός σου)

 

 

Όμως... στην non lossy ακουστική, όπου ο wavenumber είναι μόνο το πραγματικό μέρος του σύνθετου wavenumber (κοινώς k = ω/c)

οι αναλύσεις για τις pipes - tubes - pipe_like_cavities οι οποίες

είναι ανοικτές στο οδηγούμενο άκρο και κλειστές στο άλλο οδηγούν (μέσω του γενικού τύπου για την input impedance) στον τύπο της εμπέδησης (με την συνεφαπτομένη :p )

.... z = -iz0cot(kl). (οι συμβολισμοί νομίζω γνωστοί)

 

Αμιγώς φανταστική, πράγμα άκρως λογικό αφού, και σύμφωνα με το γεγονός οτι δεν έχουμε (?) απώλειες κατά την διάδοση του κύματος, ο αέρας συμπεριφέρεται ως ένα άλλο ελατήριο.. ιδιαίτερα μέσα σε μία "κλειστή" καμπίνα.

 

Για να το κάνεις visualise το γεγονός αυτό έχω το εξής παράδειγμα...

 

Ποδήλατο είχες μικρός... (επλίζω δλδ.. για να μην έξησα καμιά παιδικά πληγή... :p just kidding).

Τα ποδήλατα έχουν λάστιχα....

Για να τα φουσκώσεις είχες την τρόμπα σου.

Ε... αποκλείεται να μην είχες βάλει το δάχτυλό σου στην τρύπα της τρόμπας

και να προσπαθήσεις να δείς μέχρι πόσο μπορείς να κατεβάσεις το έμβολο....

Τότε βέβαια μπορεί να μην το είχες παρατηρήσει.... αλλά όσο συμπιέζεται ο αέρας η δύναμη που χρειάζεται για να τον συμπιέσεις λίγο ακόμα αυξάνεται, ας πούμε, λογαριθμηκά....

Και όταν άφηνες το έμβολο της τρόμπας... τούτο ξαναγύριζε πίσω (λίγο μεν λόγω απωλειών αλλά μέσες άκρες γύριζε)

 

Σκέψου οτι μία τέτοια δουλειά κάνει και το διάφραγμα ενός ηχείου σε μία κλειστή καμπίνα.....

 

Βέβαια όλα αυτά για το μηχανικό μέρος....

 

 

 

 

3)¶μεσα συχετιζόμενες είναι στην περίπτωση που μπλέκεις αυτά τα δύο...

δλδ... όπως ένα ηχείο (υπάρχει και σχετική θεωρία γύρω από συστήματα με 2 "εισοδοεξόδους" αλληλεπιδραζόμενες)

Κατά τα άλλα... μία "μηχανική" κατάσταση έχεις την δυνατότητα να την

παρουσιάσεις με ηλεκτρικά ανάλογα... (και εδώ θα συμφωνήσω με την χρησιμότητα που λέει ο harry)...

 

3β)

Μα αφού έχεις ρεύματα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω που απαντησες αν και δεν σου περισσευει ο χρονος .

Στα 1,2 ειμαι καλυμμενος .(σχεδον,αλλα μη σε κουραζω,λιγο προβλημα εχω με τους αγγλικους ορους,το θεωρητικο το ξακαθαρισες νομιζω)

 

Για το 3β,λοιπον αν καταλαβα καλα ειναι διαχωρισμενες οι εννοιες και η εμπεδηση στα DI boxes αναφερεται στο ηλεκτρικό τους κομμάτι και οχι σε καποιο ακουστικό τους χαρακτηριστικο.

Εψαξα λιγο το θεμα απο τη στιγμη που ποσταρα και ειδα οτι η ακουστικη εμπεδηση ,λεγεται μεν εμπεδηση αλλα σαν μηχανικο αναλογο η εμπεδηση ,ειναι ταυτοσημη με την "γραμμικη αποκριση του ταλαντωτη",οποτε για το ηλεκτρικο κυκλωμα και το μηχανικο αναλογο ειμαστε οκ.

 

Ο ορισμος Ζ=P/U ηταν που με μπερδεψε,αφου το θεμα ξεκινησε για το DI.

 

Aν τα εχω καταλαβει λαθος,διορθωσε με οταν εχεις χρονο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
Harri...

 

Υποδείξεις για την κουβέντα μην κάνεις.

 

...

Και γιατί παρακαλώ?

Προσπάθησα να γράψω ένα φιλικό input* για να συνεχίσεις τη συζήτηση χωρίς να κουρσέψω το thread και να γράψω τη δική μου οπτική για το θέμα.

 

Αντί αυτού εισπράττω ύβρεις -για ακόμη μία φορά.

 

Τέλος πάντων, σε αφήνω να ευχαριστηθείς το thread σου και να κάνεις τη φιγούρα σου. Έτσι κι αλλιώς, (όπως έγραψες παραπάνω) είσαι εδώ για να λογομαχείς. Δεν πρόκειται να συμπεριφερθώ σαν εσένα...δηλαδή να πάρω πρόταση-πρόταση όσα έγραψες και να αναδείξω τις ανακρίβειες.

Όυτε θα χαρακτηρίσω την προσπάθεια προσέγγισης ενός μηχανικού συστήματος (ηχείο) με ένα άλλο μηχανικό σύστημα (ελατήριο + συμπιεστός όγκος αέρα). Ούτε θα συζητήσω πόσο ρεαλιστική είναι η προσέγγιση του "άκαμπτου κώνου" σε πρακτικές συνθήκες.

 

Πάντως, αν έχει αξία να μιλήσει κανείς για αυτό το θέμα, είναι να θεωρήσει το κύκλωμα του πηνίου+αντίσταση του μαγνήτη της κιθάρας, τη χωρητικότητα του καλωδίου, και την αντίσταση εισόδου του πράγματος (π.χ. πρώτο πετάλι) στο οποίο συνδέεται η κιθάρα, και να εξηγήσει με απλά λόγια γιατί χάνονται πρίμα όταν βάζουμε ποτενσιόμετρο χαμηλής ονομαστικής τιμής στην κιθάρα.

 

Καλή διασκέδαση granule.

 

 

 

 

 

*Αφού ξέρεις ότι ο όρος που σχετίζεται με τη μάζα, την αυτεπαγωγή ή τη χωρητικότητα (ανάλογα με το σύστημα) έχει σημασία για τη μορφή των λύσεων δηλαδή την κατηγοριοποίηση του συστήματος σαν overdamped, underdamped, ή critically damped. Για να μην αναφερθούμε στην ιδιοσυχνότητα του συστήματος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω που απαντησες αν και δεν σου περισσευει ο χρονος .

Στα 1' date='2 ειμαι καλυμμενος .(σχεδον,αλλα μη σε κουραζω,λιγο προβλημα εχω με τους αγγλικους ορους,το θεωρητικο το ξακαθαρισες νομιζω)

 

Για το 3β,λοιπον αν καταλαβα καλα ειναι διαχωρισμενες οι εννοιες και η εμπεδηση στα DI boxes αναφερεται στο ηλεκτρικό τους κομμάτι και οχι σε καποιο ακουστικό τους χαρακτηριστικο.

Εψαξα λιγο το θεμα απο τη στιγμη που ποσταρα και ειδα οτι η ακουστικη εμπεδηση ,λεγεται μεν εμπεδηση αλλα σαν μηχανικο αναλογο η εμπεδηση ,ειναι ταυτοσημη με την "γραμμικη αποκριση του ταλαντωτη",οποτε για το ηλεκτρικο κυκλωμα και το μηχανικο αναλογο ειμαστε οκ.

 

Ο ορισμος Ζ=P/U ηταν που με μπερδεψε,αφου το θεμα ξεκινησε για το DI.

 

Aν τα εχω καταλαβει λαθος,διορθωσε με οταν εχεις χρονο.[/quote']

 

 

χαχαχαχαχαχ!!!!!

 

 

Είναι κόλημα το internet... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

 

Ορισμός υπάρχει και ο Z=F/Q (F = δύναμη, Q = volume velocity)

 

Έχεις δίκιο για το μπέρδεμα....

 

Όσο για την γραμμική απόκριση....

 

στον ορισμό που έδωσες.... π.χ.....

 

τι προκαλεί την πίεση...;

Μήπως μια κίνηση των μορίων του αέρα...;

¶ρα.. μήπως η εξίσωση που έδωσες (σωστή είναι) είναι αποτέλεσμα πάνω από την αιτία...; :D

 

¶ρα δεν είναι equivalent μιας frequency response...;

 

 

Μερσί blue... my pleasure...! :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου