Προς το περιεχόμενο

Ακουστικά ή ηχεία για monitor?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα συμφωνήσω με τους υπόλοιπους πως μίξη μόνο με ακουστικά δεν πρέπει να γίνεται. Οι λόγοι είναι οι εξής:

 

1. Όταν χρησιμοποιείς ακουστικά, χάνεις τις πολύ χαμηλές συχνότητες. Αυτές δεν περιέχουν μουσικά στοιχεία, δεν τις ακούς αλλά τις αισθάνεσαι.(π.χ. στην μπότα των ντραμς)

 

2. Παρόλο που μία κιθάρα μπορεί π.χ.να είναι με ΡΑΝ τελείως αριστερά, στα ακουστικά απομονώνεται από το δεξί αυτί, πράγμα που δεν συμβαίνει όταν το ακούς στα ηχεία.

 

3. Κατά συνέπεια είναι καλό να επαληθεύεις την ακριβή θέση των οργάνων στη μίξη μέσω των ακουστικών.

 

4. Μπορείς να έχεις τα ακουστικά για να υπολογίζεις πόσο reverb ή διάφορα άλλα effects θα χρησιμοποιήσεις στα tracks.

 

5. Ούτως ή άλλως θα πρέπει να ελέγχεις πώς ακούγεται μια πρόχειρη μίξη σε διάφορα άλλα συστήματα ήχου, συμπεριλαμβανομένου και των ακουστικών. Όσο πιο πολλά, τοσο πιο αντικειμενική άποψη της μίξης θα έχεις

 

6. Να μην προσθέσω βέβαια και την κούραση των αυτιών από τα ακουστικά, μιας και ήδη έχει ειπωθεί.

 

Όπως βλέπεις, ούτε η χρήση μόνο ακουστικών, αλλά ούτε και η χρήση μόνο των ηχείων monitor πρέπει να χρησιμοποιείται αυστηρά και μόνο.

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 42
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Για μίξη μόνο monitors, εκτός αν θες να ελέγξεις κάτι συγκεκριμένο στο κομμάτι σου και βάλεις ακουστικά. Αλλά για τη μίξη, μόνο monitors. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχω κανει πολλες μιξεις με ακουστικα ( εαν και περιμενω σιγουρα τον πρωτο εξυπνακια που θα μου πει "και πως ξερεις ρε φιλε πως ειναι καλη η μιξη" :P ) και το μονο προβλημα που διαπιστωνω ειναι η ελλειψη αισθησης του σωστου panning. Ειναι λογικο ομως, αφου το αυτι οταν ειναι εγκλωβισμενο μεσα στο χωρο του ακουστικου, δεν μπορει να πιασει το ambience του αλλου αυτιου ( οπως θα γινοταν με τα ηχεια ).

Εχω 2 προτασεις για επιδοξους μιξιαρηδες με ακουστικα:

 

1) Βαζετε ενα κομματι να παιξει στο winamp κοιτωντας πανω κατω πως ακουγεται ( να ειναι και στο στυλ του κομματιου που θα μιξαρετε ). Εγω το ονομαζω μιξη αναφορας αυτο, και δεν εχει αποτυχει ποτε.

 

2) Εαν εχετε καλα ακουστικα, μιξαρετε σε αυτα τα πολυ βασικα και μετα χρησιμοποιειστε ακομα και τα απλα multimedia speakers του υπολογιστη για να παρετε μια ιδεα πως θα ακουγεται αποξω...

 

ΠΑντως, και επειδη πολλοι εμφανιστηκαν με το σταυρο στο χερι σαν ιερα εξεταση, η μιξη ενος κομματιου δεν εχει καμια μα καμια θεωρια, ουτε καποιο συγκεκριμενο route.

Εαν ειχε, δεν θα ειχαμε ουτε το Dark Side of the Moon, ουτε τον Mike Oldfield ( που οι μιξεις του ηταν εξοργιστικες για την εποχη των 70s ), ουτε την μοντερνα RnB...

 

Οποτε, εκφραστειτε ελευθερα και απομακρυνθειτε απο τυπους που το ΜΗΝ το εχουν για ευαγγελιο...Σιγουρα θα ειναι μονοτονοι στις μιξεις τους... ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα εδώ το πρόβλημα δεν είναι αν μια μίξη θα είναι σωστή, ούτε οποιουδήποτε είδους κανόνες, απλώς αυτό που λες, ότι ουσιαστικά ακούς κάτι εντελώς άλλο από αυτό που ακούγεται στα ηχεία :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν προσεξες αναφερθηκα σε μιξη αναφορας και σε μιξη συγκρισης στις 2 μου προτασεις Μενελαε.

Και αν το σκεφτουμε και σε οικονομικο επιπεδο, για εναν μεσο μουσικο ( και ερασιτεχνη μαλιστα ) το κοστος ενος καλου ζευγαριου ακουστικων, ειναι λιγοτερο απο το κοστος ενος καλου ζευγαριου monitors.

Εκτος εαν θελετε να μου πειτε πως τα ζευγαρια των 150Ε της Behringer ή της Edirol, μπορουν να δωσουν τα απαραιτητα εφοδια σε εναν μουσικο να κανει τη δουλεια του.

Αντιθετως με 150Ε μπορει να αποκτησει ενα σετ ακουστικων απο τη σειρα της AKG και να βρει ενα αξιοπρεπες, συχνοτικα, ηχο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που προτείνω είναι τα K171 της AKG

 

Διαφωνώ κάθετα. Τα Κ171 είναι κλειστού τύπου και προορίζονται για να έχεις μικρό spill κατα τη διάρκεια της ηχογράφησης. Για όσο το δυνατόν πιστότερη αναπαραγωγή (δηλαδή για να προσπαθήσουμε να μιξάρουμε) χρειαζόμαστε ανοικτού τύπου ακουστικά (πολύ πιο flat συχνοτική απόκριση) πχ. K-401

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάντως θα διαφωνήσω με την πολύωρη και σε υψηλές εντάσεις χρήση ακουστικών για οποιοδήποτε σκοπό. Μπορεί να σου δημιουργήσει μόνιμο πρόβλημα στα αυτιά. Το ίδιο βέβαια μπορεί να γίνει και με τα monitors αλλά σε πολύ μεγαλύτερο διάστημα. Επίσης πιστεύω ότι να μιξάρεις με ακουστικά είναι πολύ κουραστικό. Εγώ τουλάχιστον δεν μπορώ να κάνω οτιδήποτε με ακουστικά για πάνω από 15-20 λεπτά.

 

+1

όποιος μπορεί κάνει, όποιος δεν μπορεί κρίνει

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά, προτείνω ότι έχει έρθει η ώρα για ανανέωση σε αυτές τις τετριμένες απόψεις ενάντια στη χρήση ακουστικών.

 

Εκτός από το άρθρο στο Sound On Sound (βλ. παραπάνω), υπάρχει κάτι το οποίο (απ' ότι βλέπω) ξεχνάτε: ότι το ποσοστό ανθρώπων που ακούει μουσική κυρίως μέσα από ακουστικά, έχει αυξηθεί δραματικά τα 3-4 τελευταία χρόνια και θα συνεχίσει να αυξάνεται. ¶ρα, το πάγιο επιχείρημα που αφορούσε το ανεφάρμοστο μίας καλής μίξης σε ακουστικά (εφ'όσον το προϊόν θα αναπαραγόταν από ηχεία), έχει σαφώς κλονιστεί σημαντικά.

 

Δεν είμαστε στο 1970, όπου ήταν αναμενόμενο πως ο ακροατής θα καθίσει μπροστά από δύο ηχεία hi-fi στο σαλόνι του για να ακούσει τη μουσική που τον ενδιαφέρει. Σήμερα την ακούει κυρίως στο αυτοκίνητο, σε ανοικτούς χώρους, σε μπαρ/εστιατόρια/χώρους αναψυχής και (είπαμε) σε ακουστικά μέσα από τα φορητά συστήματα αναπαραγωγής.

 

Για σκεφθείτε το πριν συνεχίσουμε. Και κάτι ακόμη: σεβαστές οι απόψεις των μεγάλων του χώρου της ηχοληψίας και του mastering, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι πριν πέντε χρόνια όλοι αυτοί ορκιζόντουσαν ότι δεν πρέπει να γίνεται μίξη ή mastering με subwoofer - τώρα κονταροχτυπιούνται στις συνεντεύξεις για το ποιος έχει το ακριβότερο.

 

Αυτά.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πω ρε συ Wow! αυτό ακριβώς ήθελα να γράψω κι εγώ και ειδικότερα αυτό με την αύξηση του ποσοστού που ακούνε με ακουστικά.

 

Εγώ πιστεύω ότι είναι προτιμότερα τα πανίσχυρα akg/beyerdynamics από κάτι μονιτορ σε αντίστοιχες τιμές (μπεριγκερ, μ-οντιο, και γενικά ως τα 400¤), που σε συνδυασμό με κόλπα σαν αυτό που λέει ο freemindgr, σε οδηγούν σε μια καθόλα αξιοπρεπέστατη δουλειά.

 

Τώρα βέβαια αν κάποιος μου έδινε τπτ ανταμ ή τζενελεκ, τότε θα πάω πάσο, αλλά στα λ7 που λέει στην αρχή ο φίλος, μάλλον τα ποιοτικά ακουστικά είναι σχεδόν μονόδρομος. Εκτός να κάποιος πει ότι τα m audio studio pro 3 είναι σοβαρά μονιτορ ηχεία....

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σ'αυτό το τελευταίο μαζί σας. Απλά το καλύτερο είναι να κάνεις τη μίξη σε ένα σύστημα αντίστοιχο με αυτό που θα κάνει την αναπαραγωγή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου