Προς το περιεχόμενο

Μαμά θέλω πολύ βαρύ distortion!!!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τελευταία έχω συναντήσει άτομα που ψάχνουν "Βαρύ και ογκώδες distrotion".Αμέσως θυμήθηκα τον εαυτό μου να ψάχνω το ίδιο και να μην ικανοποιούμαι με τίποτα :lol: :lol:

Πρόσφατα ανακάλυψα την αλήθεια που λέγεται "λάμπα" και μπορώ να πω ότι έφτασα πολύ κοντά στον παράδεισο :lol:

 

Καθώς θυμάμαι τις δικές μου δυσκολίες αποφάσισα να γράψω κάποια πραματάκια που έμαθα στην πορεία που ίσως βοηθήσουν τους επίδοξους κάφρους :wink: στην αναζήτηση αυτού του ρημαδιασμένου βαριού distortion.:lol:

 

Για αρχή να αναφέρω ότι ο όρος "Βαρυ distortion" διαφέρει απο αυτι σε αυτί.

Για κάποιους ο Dimebag(R.I.P) είναι υπερβολικά "βαρύς" για κάποιους δεν είναι αρκετά.Ναι υπάρχουν τέτοιοι και εδώ είναι το πρόβλημα.Πάνω στη μανία να φτάσουμε στο πολύ βαρύ στη διαδρομή παραβλέπουμε ή δε γνωρίζουμε ορισμένα πολύ σημαντικά πράματα που συμβάλουν καθοριστικά στον βαρύ ήχο.

 

Ξεκινώντας κάποιος την αναζήτηση του ήχου του συνήθως στο μυαλό του τον κλασικό κομπρεσαρισμένο βαρύ ήχο (για παράδειγμα Black Album).Κατα τη γνώμη μου θέλει πιο συγκεκριμένο setup.Κιθάρα με διπλό μαγνήτη μεγάλης εξόδου,high gain ενισχυτή(Mesa Boogie,Peavey,Diesel,Soldano κ.α)καμπίνα(Μιλάμε πάντα για rig που περιλαμβάνει κιθάρα-πεταλια-ενισχυτή ούτε μετέπειτα παραγωγες σε studio ή compressor και άλλα στουντιακά).Στον αντίποδα ένας πιο διάχυτος ήχος είναι πιο προσιτός.(Μια Fender σε έναν Marshall τσίτα τα γκάζια και έφυγες :D :D )

 

Ας τα πάρουμε απο την αρχή.....

 

Μαγνήτες

 

To πρώτο πράμα που συναντάει η "πενιά" μετά τις χορδές είναι οι μαγνήτες.

Εδώ υπάρχει ο άτυπος κανόνας:

Μεγάλη έξοδος->Περισσότερη παραμόρφωση

Θα πρότεινα αρχικά στου επίδοξους κάφρους διπλούς μαγνήτες με μέση-υψηλή έξοδο.Εγώ κατέφυγα στη λύση των EMG επειδή είμαι άρρωστος με το gain οπότε αν είστε και εσείς ψάξτε για αντίστοιχους μαγνήτες όπως ο Χ2Ν της Dimarzio και ο Sh-13 Seymour Duncan.Και αυτό γιατί αν θέλετε λιγότερο gain κατεβάζετε απο τον ενισχυτή.Αν θέλετε περισσότερο και τσιτώσατε τον ήδη ενισχυτή τότε μαλλον ο μαγνήτης δεν δίνει άλλο. :wink:

Οπότε καλύτερα να έχεις αρκετή έξοδο απο το μαγνήτη ώστε να είσαι ευέλικτος απο τα ρυθμιστικά του ενισχυτή-πεταλιού.Αν παρόλα αυτά θέλετε πιο διάχυτο ήχο προτιμήστε διπλούς μαγνήτες με μέση-μικρή έξοδο ή μονούς.Ακούγεται αρκετά ογκώδης αλλά να δεν είναι εξίσου σφηχτός στα "μπουκωμένα" riff.

 

Η παραμόρφωση

 

Ενισχυτή η πετάλι;;Εδώ τα πράματα ζορίζουν γιατί οι επιλογές είναι άπειρες.Απο τώρα σας λέω ΜΑΚΡΙΑ απο τα ψηφιακά πετάλια.Επενδύστε σε ένα λαμπάτο πετάλι ή high gain ενισχυτή να σωθήτε.Ο λόγος είναι ότι ενώ το ψηφιακό πετάλι θα έχει το gain που θέλετε στη συνέχεια με τά αφου χορτάσετε θα διαπιστώσετε ότι ο ήχος ξυρίζει και ακούγεται σαν τζιτζικι στο κατακαλόκαιρο :lol: Θα αναζητάτε πλέον τη ζεστασιά της λάμπας.Θα αναρωτιέστε πως οι Slipknot έχουν πιο πολύ gain και δεν ξυρίζουν :lol:

Λάμπα is the way :wink: Επίσης κόψτε λίιιιγο το gain.Είναι δύσκολο καταλαβαίνω και εγώ το παθαίνω αλλά αποβάλλετε τα ταμπού:lol: και κάντε το.Θα αναπνεύσει ο ήχος παραπάνω και θα ακούγεστε καθαρότερα και ΝΑΙ ο ήχος θα γίνει πιο ογκώδης επείδη δε θα κομπρεσσάρονται τα μπάσα πολύ:wink:

 

Καμπίνα

 

Ξέχωρη κατηγορία γιατί απο εδώ έρχεται μεγάλο μέρος της μπασίλας που γουστάρουμε.Μια καμπίνα 4χ12 είναι must για κάθε επίδοξο κάφρο και Nu-metaler.Και με 2χ12 κάνετε τι δουλειά σας αλλά 4 is better than 2 :wink:

2 ηχεία παραπάνω πιέζουν και δίνουν την αίσθηση του "αέρα" λόγο της πίεσης του ήχου(να το πω έτσι απλά) με αποτέλεσμα πιο μπασάτο ήχο.Η ποιότητα των μεγαφώνων παίζει σπουδαίο ρόλο γιατι το τελευταίο πράμα που θέλετε είναι ο αγαπημένος σας ήχος να χάνει σε ευκρίνια και καθαρότητα.Εκτός αν θέλετε να ακούγεστε σαν του Morbid Angel οπότε αλλάζει.:)

 

Equalization

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ!!Και εδώ γίνονται τα περισσότερα λάθη υπάρχουν τα "και καλά στερεότυπα" και επίσης υπάρχουν και οι περισσότερες ανατροπές.Φυσικά και έχετε ακούσει για scooped sound.Παρεξηγημένη έννοια.Εδώ την πατάνε όλοι γιατί νομίζουν ότι παίρνοντας σβάρνα όλα τα μεσαία θα δουν το φως :lol: αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι ψόφιο και αδυνατισμένο ήχο.

Βάλτε στον ενισχυτή treble:5 mid:0 Bass:10.Γουστάρατε;;; :wink:

Για ανεβάστε ένταση τώρα να δούμε θα γουστάρετε ακόμη;;Ναι;;Για πάντε στην πρόβα και κάντε το ίδιο;;Μήπως δεν ακούγεστε;;Ναι.Λογικό.Η κιθάρα είναι εξαρχής όργανο μεσαίων συχνοτήτων.Ανεβάζοντας τα πρίμα όσο ανεβαίνει η ενταση τα πρίμα θα γίνονται ενοχλητικότατα και τα μπάσα επίσης.Ο λόγος που δε θα ακούγεστε είναι ότι θα σας καλύπτουν τα πιατίνια του drummer και το μπάσα του μπασίστα.Επισης με τα μεσαία στο 0 αντίο διάυγεια.

Και θα ρωτήσετε τώρα..."Και πως θα έχω στρωτό και βαρύ ήχο;;;"

Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.

Αγοράστε ένα πετάλι EQ.Απαραίτητο για άρρωστους σαν του λόγου μας.Κόψτε πολύ λίγο τα μεσαία.Δώστε λίγα μπάσα και πρίμα.Πάιξτε και θα διαπιστώσετε ότι ο ήχος έγινε πιο ζουμερός διατήρησε τον όγκο είναι διαυγής και οι ριφφάρες σας ακούγονται επιβλητικές :lol: :wink: μαζί με την υπόλοιπη μπάντα.Μη σας χαλάσει που θα σας φανεί ότι χάσατε σε μπάσα.Όχι κάθε άλλο.AYTA είναι τα μπάσα τις κιθάρας.Δεν μπορείτε με κιθάρα να έχετε μπάσσα μπάσου.Ο άνθρωπος μπορεί να γεννήσει αυγά :lol:

 

Μάθετε να τα "χώνετε"

 

Ακούγεται "άκυρο" αλλά πιστεύω ότι είναι σημαντικό.Όταν παίζετε το Enter Sandman δώστε του να καταλάβει.Βαρέστε τη ρημάδα τη χορδή!!!!Δοκιμάστε να το παίξετε χαλαρά.Μετά βαρέστε την πένα δυνατά.Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι να σπάσει η χορδή:wink: Είδατε διαφορά;; :)

 

Όλα όσα ανέφερα φυσικά δεν είναι στερεότυπα.Απλώς πιστεύω οτι ίσως βγάλει απο το αδιέξοδο ορισμένους ώστε στη συνέχεια να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν έτσι ή θα δοκιμάσουν άλλους μαγνήτες,καμπίνες ενισχυτές.Το αυτί είναι πάντα ο πιο σωστός κρητής.

Πειραματιστείτε με επιλογές EQ όλη την ώρα.Δειτε τι σας ακούγετε καλά μαζί με τη μπάντα.Ο καθένας μπορεί να σας πει διάφορα γιατί ο βαρύς ήχος όπως και κάθε ήχος είναι πολύ υποκειμενικός.10 κιθαρίστες θα πουν 10 διαφορετικές γνώμες για τον βαρύ ήχο.Επίσης μην ψάξετε να βρείτε με τι παίζει ο τάδε κιθάρίστας ψάξτε τον δικό σας καφρόηχο. :wink:

 

Συνοψίζοντας...

-Μαγνήτες διπλοί για σφηχτό ήχο μονοί για πιο διάχυτο

-High gain λαμπάτο ενισχυτή ή πετάλι.Καλύτερα να έχετε gain και να κόψετε παρά να ψάχνετε

-Καμπίνα και μπασίλα είναι σαν του Χιώτες!!Πάνε δυο δυο!!

-Παίξτε με το EQ.

-Τα μεσαία είναι φίλος σας.Μην το ξεχνάτε ποτε

-Χώστε τα όταν παίζετε.Κάφροι δεν είστε;;:wink: :lol: :lol: :wink:

You are wrong f**ked and overatted...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 212
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Παιδιά οποιεσδήποτε βελτιώσεις προτάσει επισημάνσεις έχετε πείτε.Μη το κάνουμε όμως όχι έτσι βγάζεις καλύτερο ήχο και έτσι και αλλιώς και γιουβέτσι.Έιπα να συνεισφέρω και έγω με αυτόν το τρόπο ένα αρθράκι για heavy ήχο.Δεν είμαστε λίγοι οι κάφροι στο noiz απο όσο ξέρω :lol: :lol:

You are wrong f**ked and overatted...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε janick αυτό με το EQ στην πρόβα το είχα πάθει και εγώ:

Είχα φτιάξει τους ήχους που γούσταρα και μόλις πήγα στο προβάδικο μου πέσανε το μούτρα γιατί δεν άκουγα ΤΙΠΟΤΑ όταν έπαιζε η άλλη κιθάρα και τα πλήκτρα. Ανέβαζα την ένταση για να ακούσω αλλά άκουγα μόνο βαβούρα και όλα σφύριζαν.

Γύρισα σπίτι και αναρωτιόμουνα τί έφταιγε.

Ψάχτηκα λίγο και βρήκα τη λύση στη σωστή ρύθμιση του EQ

Αυτό συνέβη πριν πάαααααρα πολύ καιρό

Τώρα ξέρω :wink:

Ωραίο post, κατατοπιστικό για newbies

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά οποιεσδήποτε βελτιώσεις προτάσει επισημάνσεις έχετε πείτε.Μη το κάνουμε όμως όχι έτσι βγάζεις καλύτερο ήχο και έτσι και αλλιώς και γιουβέτσι.Έιπα να συνεισφέρω και έγω με αυτόν το τρόπο ένα αρθράκι για heavy ήχο.Δεν είμαστε λίγοι οι κάφροι στο noiz απο όσο ξέρω :lol: :lol:

Παίζω με jmp και boogie 2:50

Αυτό που κάνω είναι για ήχο στα ρυθμικά είναι περισσότερα μπάσα κ πρίμα, λιγότερα μεσαία.

Στα σόλο τσιτώνω τα μεσαία και βάζω λιγότερα μπάσα κ πρίμα.

Και δε βάζω ποτέ scoop

Ελπίζω να βοήθησα λίγο με τα αυτονόητα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χρησιμα οσα μας ειπες janick, θα συμφωνησω και εγω επαθα το ιδιο με καποιο φιλο , ο ηχος που μου φαινεται καλος σπιτι ,στο studio ισως δεν

ειναι τοσο καλος οσο πιστευα , γιαυτο και τον αλλαζω εκει .Ο ηχος πρεπει

να επιβιωνει απο τα αλλα οργανα ,με λογικη ενταση , οχι να τους 'παταμε'

στην ενταση για να ακουστουμε .

Μου κανει εντυπωση οτι σε πολλα presets π.χ.ηχοι metallica τα μπασα ειναι στο 10 , πως να παιξεις με τετοιο ηχο οταν πανω πεσει μπασο και μποτα ? Δεν μου αρεσει ο ηχος αυτος ,προτιμαω πιο classic hard rock-heavy .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και όμως για δες το dvd που είχε πρόσφατα σε ένα περιοδικό για τις ηχογραφήσεις του Black album(Η κλασική σειρά Classic albums)θα δεις οτι ο Hammet θα παίξει το ριφ του Sandman με έναν Mesa Boogie Triple Rec και είμαι σίγουρος ότι θα πεις "Πολύ ψόφιος ήχος" :wink:

You are wrong f**ked and overatted...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

janick το έχω δει και εγώ και από ότι κατάλαβα όλη η δουλειά στον ήχο είναι οι τεχνικές του Bob Rock σε post production

 

σε κάποια φάση ο Hetfield μιλάει στο δημοσιογράφο για ένα κανάλι που ονομάζεται 'thickener' και είναι αυτό που δίνει τον όγκο στο τραγούδι και όταν το mute-άρει κάτι χάνεται από τον ήχο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά το post production είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο που δεν ήθελα να επεκταθώ.Εγώ έμαθα ότι ο Cobain στο Nevermind έγραψε 7 κιθάρες 8O 8O τι να λέμε τώρα!!!

You are wrong f**ked and overatted...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου