Προς το περιεχόμενο

Εγω ο Vangelis (συνέντευξη στο BHMagazino)


giannis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Βασικά δεν λέει κάτι παράλογο , όταν μιλάει για συμπαντικές αρχές. Τα έχει πεί και ο Αριστοτέτελης και τα έχουν πει εκατομύρια πρίν και μετά απο αυτόν. Ακούγεται ποιητικό και δραματικό αλλά είναι απόλυτο λογικό αλλά και πραγματικό.

 

Σίγουρα η μουσική διέπεται απο τους ίδιος φυσικούς νόμους που διέπουν την βαρύτητα αλλά και όλες τις άλλες φυσικές αρχές. Ο βαγγέλης αφου πιστεύει οτι η μουσική είναι επιστήμη και πάλι έχει απόλυτο δίκιο, σαν σωστός επιστήμονας είναι παρατηρητής και πειραματιστής. Δεν λέει τίποτα το πρωτότυπο, ωστόσο σίγουρα δείχνει ξάνα κάτι που εύκολα ξεχνίεται ότι η ηλεκτρονική μουσική αλλά και κάθε είδος μουσικής είναι απολαυστική μόνο όταν αποκαλήπτει αυτού τους νόμους στον ακροατή. Την ομορφία και την μεγαλοσύνη τους.

 

 

Αυτά είναι τα πιστεύω μου για την μουσική πολυ πριν διαβάσω συνέντευξη του Βαγγέλη. ΚΑι πιστεύω οτι το ίδιο θα ισχυριστούν πολύ άλλοι.

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 149
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Ο βαγγέλης αφου πιστεύει οτι η μουσική είναι επιστήμη

 

Πιστεύει ότι η μουσική είναι επιστήμη με τον πολύ προσωπικό του τρόπο - ο οποίος κατ' εμέ είναι λαθεμένος. Η ανάλυση της μουσικής σε επιστήμη, αν και εφικτή, αντιτίθεται τις συντριπτικά περισσότερες φορές με αυτό που έχει δημιουργήσει ο Βαγγέλης - το οποίο προέρχεται από την Τέχνη και αναφέρεται στην Τέχνη. Επειδή οι μελωδίες του μπορούν να αναλυθούν με κάποιο νόμο ακουστικής φυσικής ή μαθηματικών ή οτιδήποτε, αυτό δεν σημαίνει ότι την στιγμή που τις ανακάλυπτε σκεφτόταν την ακουστική φυσική, τα μαθηματικά ή οτιδήποτε.

 

Συνήθως η παραγωγή/ανάλυση/επεξεργασία μουσικής που προέρχεται καθαρά απο κάποιο επιστημονικό κριτήριο, χωρίς να μεσολαβεί η αισθητική παρέμβαση του ανθρώπου, ονομάζεται πειραματική μουσική.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οταν προσδιδεις σε κατι το επιθετο συμπαντικο, σημαινει πως αυτο το κατι ειτε ανοικει, ειτε διεπει, ειτε χαρακτηριζει το συμπαν, την κτιση, τον κοσμο. Ειναι ταυτοχρονα πολυ συγκεκριμενο και αρκετα γενικολογο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η λέξη "συμπαντικό" τι σημαίνει;

Περιγράφει κάτι, αναφέρεται σε κάτι ή όχι.

 

Υπάρχουν ορισμένες φορές που κατά την δημιουργία/ακρόαση της μουσικής, ο καλλιτέχνης ταυτίζεται (ίσως ποικιλοτρόπως) με το κομμάτι του και με αυτά που πρεσβεύει αυτό. Πιστεύω ότι ο Βαγγέλης αναφέρεται σε αυτή την αναίρεση του "είναι".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η λέξη "συμπαντικό" χρησιμοποιείται από τον Vangelis ως συνώνυμη της λέξης "καθολικό", ήτοι "πανταχόθεν ισχύον".

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...και να προσθεσω πως δεν εχω ακουσει τιποτα (εν γνωση μου) του Βαγγελη περαν του τσαριοτς ωφ φαηρ, τους ΑC τους μισω λογω Ρουσσου και ενος ηλιθιου τραγουδιου τους που ακουσα πριν απο καιρο, παρ'ολα αυτα συμφωνω μαζι του στο συντριπτικο μερος της συνεντευξης, ειδικα στα σημεια που ξενισαν τον Ιχνηλατη.

Σοφος και συνειδητοποιημενος ανθρωπος, καθως και μουσικος απ οτι φαινεται..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...και να προσθεσω πως δεν εχω ακουσει τιποτα (εν γνωση μου) του Βαγγελη περαν του τσαριοτς ωφ φαηρ, τους ΑC τους μισω λογω Ρουσσου και ενος ηλιθιου τραγουδιου τους που ακουσα πριν απο καιρο, παρ'ολα αυτα συμφωνω μαζι του στο συντριπτικο μερος της συνεντευξης, ειδικα στα σημεια που ξενισαν τον Ιχνηλατη.

Σοφος και συνειδητοποιημενος ανθρωπος, καθως και μουσικος απ οτι φαινεται..

 

Δεν κατάλαβες καλά. Δεν με ξένισαν καθόλου, απεναντίας τα δεχομαι και τα ασπάζομαι.

Απλά επειδή σε άλλο θέμα χρησημοποίησα την λέξη 'συμπαντικό' και πέσανε να με φάνε ...  ;D

ρωτάω εδώ για το τι εννοεί ο ΒΠ

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η λέξη "συμπαντικό" χρησιμοποιείται από τον Vangelis ως συνώνυμη της λέξης "καθολικό", ήτοι "πανταχόθεν ισχύον".

 

 

 

Και εγώ αυτό νομίζω. Και όχι μόνον ο ΒΠ αλλά και η ίδια η λέξη αυτό σημαίνει.

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Επειδή οι μελωδίες του μπορούν να αναλυθούν με κάποιο νόμο ακουστικής φυσικής ή μαθηματικών ή οτιδήποτε, αυτό δεν σημαίνει ότι την στιγμή που τις ανακάλυπτε σκεφτόταν την ακουστική φυσική, τα μαθηματικά ή οτιδήποτε.

 

 

Mε το να θεωρεί την μουσική ως επιστήμη στην ουσία αφορίζει το υποκειμενικό στοιχείο στην παραδοσαική του ερμηνεια της μουσική που είναι και το βασικό στοιχείο της τέχνης. Δηλαδή αντιλαμβάνεται όπως και ο μέσος επιστήμονας την υποκειμενικό στοιχείο ως μέρους του αντικειμενικού και όχι ως κάτι ξεχωριστό απο το αντικειμενικό . Αντι λοιπόν να προσπαθήσει να το κατευθύνει μέσω της σκέψης και έτσι να το διαστρευλώσει σε κάτι υποκειμενικό άρα και μερικό προσπαθεί να ακφραστεί αντικειμενικά δηλαδή αντι να εκφέρει μια άποψη να εκφράσει την ολότητα άρα την αντικειμενικότητα. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατο,  αλλά αυτές είναι οι προθέσεις του.

 

Ο λόγος που το βλέπει σαν επιστήμη είναι επείδη όπως κάθε επιστήμη προσεγγίζει την μουσική σαν ένα πλέγμα νόμων και εξαιρέσεων. Και έτσι δεν στηρίζεται στην έμπνευση αλλά στην κατανόηση . Αν και ο ίδιος υποστηρίζει οτι δεν σκέφτεται αλλά απλώς το αφήνει να κυλάει απο μέσα του.Εδώ μαλλόν ενωεί οχι ότι δεν το κατανοεί αλλά οτι δεν προσπαθεί να το κατευθύνει όπως θα έκανε και ο μέσος επιστήμονας. Δηλαδή προσεγγίζει την μουσική σαν μια εξερευνητική επιστήμη.

 

Το ότι δεν ασχολείται με τα μαθηματικά ή την φυσική αυτό δεν σημαίνει οτι δεν το κάνει επιστημονικά, εξάλλου επιστήμη σημαίνει να βλέπεις αυτό που είναι , να το παρατηρείς, να διατυπώνει νόμους  και να τους επαληθεύεις - αποδεινύεις μέσα απο το πείραμα. Η επιστήμη στηρίζεται στην ψυχρή λογική και όχι στο συναίσθημα, ακριβώς γιατί το συναίσθημα φερνει την υποκειμενικότητα και την θολότητα στην κρίση.

 

Αυτή η "εξερευνητική επιστήμη" άποψη την ενισχύει όταν λέει οτι χρησιμοποιεί τα συνθεσαίζερ ώς τηλεσκόπιο ή μικροσκόπιο. Τηλεσκόπιο εννοεί την σύνθεση μουσικής που είναι και ο μακρόκοσμος (melody, arrangement, tempo etc.) της μουσικής και μικροσκόπια την σύνθεση ήχου που είναι και ο μικρόκοσμος της μουσικής. Αυτό το πλέγμα επιστημονικών κανόνων είναι και ο λόγος που βλέπει τον ήχο ως αναπόσπαστο κομμάτι της μουσικής για αυτό αναφέρει οτι ο ίδιος αποτελεί ένα κανάλι στο χάος του ήχου , που οδηγεί στις συνθέσεις του.

 

Βεβαίως δεν ξέρω κατα πόσο επεκτύνει και πιο πέρα την φιλοσοφία περί μουσικής δηλαδή κατα πόσο το χάος του ήχου που λέει δεν το εννοεί ως αταξία αλλά ώς ένα τόσο πολύπλοκο πλέγμα κανόνων που είναι αδύνατο να γίνει αντιληπτό απο το ανθρώπινο μυαλό.

 

Βέβαια όλα αυτά θα δημιουργούσαν οτι μιλάμε για ένα συνθέτη τρομερά πειραματικό και αλλόκοτο σύμφωνα με τα λεγόμενα του μιας και λέει ότι είναι τόσο ανοιχτός, δεν το σκέφτεται και το βλέπει τόσο επιστημονικά. Δηλαδή θα περίμενε κάποιος εξεραιτικά πολύπλοκο έργο. Παρόλα αύτα ο Βαγγέλης σε μεγάλο ποσοστό παραμένει ένας ποπ καλλιτέχνης , ακολουθώντας την απλότητα και ίσως την πεπατημένη οδό πάντα βέβαια μέσα απο το μοναδικό του στύλ. Με εξάιρεση τα νεότερα κομμάτια του όπως το Alpha, Spiral , Pulstar που ακόμα και σήμερα ακούγονται κάπως περίεργα και σίγουρα προτότυπα τουλάχιστον στο θέμα ηχητική προσέγγισης.

 

Πάντως και η ιδέα της μουσικής ως επιστήμης επαληθεύεται σε καθημερινή βαση, η αρχές που διέπουν την μουσική είναι αυστηρά συνεδεμένες με τις αρχές που διέπουν , φυσική , μαθηματικά, χημεία , αστρονομία κτλ. Απο την άλλη το μεγάλη εμπόδια για την επιστήμη είναι η εξήγηση του σκοπού της μουσικής όπως και κάθε μορφή τέχνης . Ο σκοπός είναι η δημιουργία ομορφίας ή  έργο που δημιουργεί συναίσθημα. Αύτο απαιτεί την κατανόηση του ανθρώπινου εγκεφάλου η οποία έχει γίνει τρομερά δύσκολα μετά απο μια πρόσφατη ανακάλυψη της νευρολογίας. Ότι η σκέψη και το συναίσθημα είναι μια δυαδική ύπαρξη μέσα στον εγκέφαλο . Δηλαδή δεν νοήται σκέψη χωρίς συναίσθημα ακόμα και σε ένα υποσυνείδητο επίπεδο. Άρα δεν αρκεί να κατανοήσουμε πώς σκέφτεται ο εγκέφαλος όυτε καν πώς αισθάνεται , αλλά πως αλληλεπιδρά η σκέψη με το συναίσθημα και αντίστροφα.

 

Τι σημασία έχουν όλα αυτά για το σημερινό μουσικό ?

 

Πιθανόν καμμία .

 

Στο κάτω κάτω της γραφής το μονο που θέλει είναι να γραψει μουσική.

 

Στο μέλλον όμως που θα γίνει πιο δύσκολο μεσα στην πληθώρα μουσικών κομματιών να υπάρξει ουσιαστική πρωτοτυπία . Τότε είναι σίγουρο οτι ο  μουσικός αποφασήσει για το καλό της μουσικής να κάνει την υπέρβαση και να μπεί στα σκοτείνα μονοπάτια της έκει που δεν έχει πάει κανείς ως τώρα. Καάτι που μερική μουσικοί ήδη κάνουν.

 

Ισως τότε να επαληθευθεί ο Βαγγέλης και η άποψη του ότι είναι η μουσική μια "επιστήμη". Μια ιδέα που υπάρχει απο την αρχαία Ελλάδα.

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου