Προς το περιεχόμενο

Piano runs and arpeggios


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ώρα για μάθημα!

Ψάχνοντας στο youtube για επαναλαμβανόμενα μοτίβα που κάνουν οι πιανίστες όταν ανεβοκατεβαίνουν τα πλήκτρα του πιάνου, και που προσδίδουν εφέ στο παίξιμο, βρήκα τα δυο παρακάτω:

πχ αν έχεις ΝΤΟ ματζόρε, παίζεις σε κάθε οκτάβα του πιάνου:

1) C E G | C E G | C E G | C E G | C E G | C E G | 

2) B C D G | B C D G | B C D G | B C D G | B C D G | 

 

Γνωρίζει κάποιος να μου πει και άλλα αρπίσματα καθώς και παραλλαγές των δυο παραπάνω (άλλη σειρά στις νότες) που μπορώ να ανεβοκατέβω το κλαβιέ? 

Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα παραδείγματα που παραθέτεις περιγράφουν runs σε C και C7sus2 (με την 7 major). Μπορείς από κάθε σχηματισμό να φτιάξεις runs π.χ. από από dim7, από aug7 κ.ο.κ Σε κάθε σχηματισμό μπορεί να στηθεί ένα run

Ενδεικτικά στo παράδειγμα του C

 

To Cdim7

C Eb F# D | C Eb F# D | C Eb F# D | C Eb F# D |

 

To Caug7

C E G# Bb | C E G# Bb | C E G# Bb | C E G# Bb |

 

Επίσης μπορείς να παίξεις και με τα inversions των ακόρντων με την εκκίνηση του run να τοποθετείται ανάλογα . Επίσης και το σχήμα και η τοποθέτηση των δαχτύλων αλλάζει έτσι ώστε να εξυπηρετεί την κίνηση.

 

π.χ. στο δεύτερο παράδειγμα που αναφέρεις

C D G B | C D G B | C D G B | C D G B | C D G B | 

Ξεκινάς με το αριστερό στο C και το δεξί σχηματισμό δεύτερου inversion συγχορδίας G

 

Το βασικό μυστικό είναι το αριστερό χέρι στους σχηματισμούς ιδίως με τις τέσσερις νότες, να πατάει στρατηγικά την πρώτη νότα στο ανέβασμα και το δεξί να ακολουθεί σχηματισμό και τοποθέτησης τριάδας. Στο κατέβασμα ξεκινάμε με το δεξί πρώτα. (τουλάχιστον έτσι με βολεύει καλύτερα εμένα 🙂 )

 

π.χ. στον σχηματισμό που αναφέρεις:

 

B C D G | B C D G | B C D G | B C D G | B C D G

Θα ξεκινήσεις το ανέβασμα με το αριστερό στην Β και το δεξί σε σχηματισμό τριάδας sus2 . Στο κατέβασμα ξεκινάς με το δεξί από G.

 

 

 

Επεξεργασμένο από roberto30
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ, 

ναι οποιοδήποτε ακκόρντο μπορείς να το κάνεις αρπέζιο νότα προς νότα, προς τα πάνω και προς τα κάτω.

Αυτό που αναζητώ είναι παραλαγές στις νότες, πέρα από το να παίζεις μια μια τις νότες του ακκόρντου.

Έχω ακούσει, αλλά δυστυχώς δεν συγκράτησα, κάποια riffs, που ουσιαστικά είναι "ανακατέματα" στις νότες, αλλά το αποτέλεσμα είναι πολύ ωραίο.

πχ στην Csus2 πέρα από το κλασικό B C D G | B C D G|...... άκουσα τον Χατζηνάσιο σε πρόσφατη εκπομπή να κάνει κάτι τρελά πάνω στην Csus2 (αυτή πρέπει να ήταν ) πχ έκανε κάτι σαν τρίλια  με τις νότες B C, δηλαδή κάτι σαν

ΒCBCBCBCBC D G | ΒCBCBCBCBC D G | ΒCBCBCBCBC D G | ΒCBCBCBCBC D G | 

 

Αυτό αναζητώ, τα "ανακατέματα"!

  • Like 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Guru
4 ώρες πριν, roberto30 είπε

To Cdim7

C Eb F# D | C Eb F# D | C Eb F# D | C Eb F# D |

Αντί D μήπως εννοείς A;

6 ώρες πριν, killbill είπε

1) C E G | C E G | C E G | C E G | C E G | C E G | 

Επίσης:

C E G | E G C | G C E | C E G |

C E G C | E G C E | G C E G | C E G C |

  • Like 2
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
9 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Αντί D μήπως εννοείς A;

Επίσης:

C E G | E G C | G C E | C E G |

C E G C | E G C E | G C E G | C E G C |

Σωστά Α είναι  το σωστό,  μου ξέφυγε! 

  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Και αντί για F# εννοείς Gb?

Μωρέ εγώ πολλά εννοούσα, τα μισά λάθος τα έγραψα,  50% επιτυχία (αποτυχία)  σκέτη παραπληροφορηση 🙂 Συγγνώμη!  

  • Χαχα 2
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
51 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

 

C E G | E G C | G C E | C E G |

C E G C | E G C E | G C E G | C E G C |

 

Clayderman style!!! χαχα

 

Οκ, θα ψάξω να βρω το video από την εκπομπή του Χατζηνάσιου να το παραθέσω μήπως και καταλάβει κανείς πως στο καλό ανεβαίνει τις οκτάβες. Από ότι θυμάμαι είναι στο μοτίβο της Csus2 απλά κάνει κάτι τρελά αρπίσματα

  • Like 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν παιδιά για δείτε στο video εδώ στο Γ μέρος τα πρώτα 35 δευτερόλεπτα.

Κάνει ένα run στο 10ο δευτερόλεπτο αλλά και ένα στο 25ο. Αυτό στο 25ο μέχρι το 35ο  είναι πολύ common και είναι αυτό που με ενδιαφέρει. Μπορεί κανείς να καταλάβει τον αρπισμό που κάνει?

Αυτό που "πιάνω" εγώ με το αυτί μου είναι ότι χρησιμοποιεί την τονική σε διάστημα 8άβας και ανεβαίνει. πχ ντο κάτω από το πεντάγραμμο και αμέσως ΝΤΟ στο 3ο διάστημα, μετά Ντο στο 3ο διάστημα με ΝΤΟ με 2 βοηθητικές πάνω από το πεντάγραμμο και σκαρφαλώνει σιγά σιγά έτσι. Αλλά τι γίνεται ενδιάμεσα? Είναι στανταρτ αυτό το run και το βλέπω πολύ συχνά σε πιανίστες

Υπάρχει άλλο ένα σημείο. θα το βρω και θα επανέλθω!

Επεξεργασμένο από killbill
  • Like 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά, το video στο οποίο αναφέρομαι αναφέρθηκα , υπάρχει και στο Youtube εδώ

Τα επίμαχα σημεία  είναι στο 1:01:47 και στο 1:02:00

Πάω να το βάλω σε αργή κίνηση (σε ταχύτητα 0.25 θα το βάλω) μήπως και καταλάβω νότα νοτα τι παίζει 

Παιδιά βοήθεια! θέλω και τα φώτα σας. Για να σας βοηθήσω πατήστε εδώ https://youtu.be/uHL3xh12fNg?t=3721 και θα σας πάει κατευθείαν στο δευτερόλεπτο που θέλω το άρπισμα. Εύκολο φαίνεται! Μπορεί κάποιος να μου γράψει το μοτίβο? Βάλτε ταχύτητα 0.5 και φαίνεται πεντακάθαρα! αλλά θέλω βοήθεια

Επεξεργασμένο από killbill
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.