Προς το περιεχόμενο

ΑΡΧΑΡΙΟΣ ΣΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ


ores87

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μια συγχορδία σχηματίζεται με την 1, 3 και 5 (και 7 αν θες να βάλεις 7η) νότα σε σειρά.

 

Για να βρεις την τρίτη νότα, μετράς από τη βάση της συγχορδίας προς τα πάνω.
Αν είσαι στη πχ στην Ντο, μετρας Ντο (1), Ρε (2), Μι (3), Φα (4), Σολ (5), Λα (6), Σι (7)

 

Σε όποια κλίμακα ή τρόπο και αν βρίσκεσαι, ότι οπλισμό και αν έχει, για να μετατρέψεις μια συγχορδία από ματζόρε σε μινόρε και αντίστροφα, "πειράζεις" την "3η" νότα.

 

Η συγχορδία θα καθοριστεί "αυτόματα" ματζόρε, μινόρε, ελαττωμένη, αυξημένη, κτλ ανάλογα τον οπλισμό της κλίμακας που βρίσκεσαι. Για να τις πειράξεις, θα χρειαστεί να τις αλλοιώσεις με ένα από τα σύμβολα που μας βοηθάνε να διαβάζουμε τις νότες.

 

- Αν είσαι σε ματζόρε και θες να την κάνεις μινόρε, θα πρέπει να αφαιρέσεις ένα ημιτόνιο από την 3η.

Αν δεν έχει αλλοίωση, τότε την αλλοιώνεις εσύ με μια ύφεση (b)

Αν έχει δίεση, τότε θα πρέπει να πάρει αναίρεση
Αν έχει ύφεση, τότε θα πρέπει να πάρει διπλή ύφεση (bb)

 

- Αν είσαι σε μινόρε και θες να την κάνεις ματζόρε, τότε θα πρέπει να προσθέσεις ένα ημιτόνιο στην 3η.

Αν δεν έχει αλλοίωση, την αλλοιώνεις με μια δίεση (#)

Αν έχει δίεση, της προσθέτεις άλλη μια και την κάνεις διπλή δίεση (x)

An έχει ύφεση, τότε βάζεις αναίρεση.

 

Πχ:

Έστω ότι είμαστε στην Ντο ματζόρε που δεν έχει οπλισμό.

Θες να σχηματίσεις την Ντο ματζόρε (πρώτη βαθμίδα), τότε έχουμε:
Ντο (1), Μι (3), Σολ (5) - δεν έχουμε βάλει την Ρε (2) και την Φα (4).


Αυτή η συγχορδία είναι ματζόρε, γιατί το διάστημα ανάμεσα στην 1 και 3 είναι 3ης μεγάλο (2 ολόκληροι τόνοι). Θα ήταν μινόρε αν το διάστημα 1-3 ήταν 3ης μικρό (1 τόνος και ένα ημιτόνιο).

 

Για να την έκανες μινόρε, θα έπρεπε να βάλεις ύφεση στη 3η, άρα στη Μι, οπότε θα ήταν Ντο, Μιb, Σολ (η οποία είναι θεωρητικά δανεισμός από την ομώνυμη ελάσσονα που έχει Μιb φυσικό οπλισμό.

 

Προσοχή στο πεντάγραμμο: Προηγείται πάντα ο οπλισμός. Εφόσον υπάρχει οπλισμός, δεν επαναλαμβάνουμε την αλλοίωση.

 

Πχ, Αν πχ είσαι στη Σολ ματζόρε που έχει Φα#, και θες να γράψεις Ρε-Φα-Λα.

Η Ρε Φα Λα είναι αυτόματα Ματζόρε και κρύβει ένα Φα#. Για να την κάνεις μινόρε θα πρέπει να βάλεις Φα αναίρεση, όχι Φα ύφεση.

Επεξεργασμένο από Alex Raptakis
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τώρα Αλεξ τα βρήκαμε τα λεφτά μας....

 

θα έχει αλλάξει φόρουμ. Θα πήγε στο κιθάρα βου

  • Χαχα 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, dimsonic είπε

τώρα Αλεξ τα βρήκαμε τα λεφτά μας....

 

θα έχει αλλάξει φόρουμ. Θα πήγε στο κιθάρα βου

 

Δεν έχει σημασία dim.

Αν είναι να πάρει κάτι από εδώ, ας το πάρει σωστά τουλάχιστον.

Έχω λαλήσει διαβάζοντας αυτά που γράφονται δεξιά και αριστερά στα ίντερνετς.

Αν μάθεις κάτι λάθος στην αρχή, δύσκολα το ξεπερνάς στην πορεία.

 

Είπαμε "μπακαλίστικα", αλλά μέχρι ενός σημείου.

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

 

Είπαμε "μπακαλίστικα", αλλά μέχρι ενός σημείου.

 

1 δίκιο το έχεις

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, fusiongtr είπε

 

Που αναφέρθηκε αυτό βρε Μάνο?

Εγώ για ΣΙ διπλή ύφεση μίλησα, και πρόσθεσα ότι "πρακτικά είναι η ΛΑ" για να καταλάβει για ποια νότα πρόκειται αν δεν γνωρίζει τις διπλές αλλοιώσεις, γιατί αν του έλεγα ότι είναι εναρμόνια δεν θα καταλάβαινε Χριστό το παλικάρι.

 

 

 Τα καταλαβαίνω αυτό που λες, αλλά αν δεν ξέρει το τι είναι εναρμόνιες νότες, και μάλλον δεν ξέρει, τότε κακώς ασχολείται με τις συγχορδίες. Πόσο μάλλον με τις συγχορδίες τις Σολ ύφεση μινόρε 😆

 

 Γενικά η θεωρία θέλει δομή στη μελέτη της και προπαντός υπομονή. Υπάρχει εξέλιξη αιώνων στη μουσική, και όλα αυτά δε μαθαίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη. Ας μην προτρέχει ο φίλος μας, και πάνω από όλα ας μελετήσει με μέθοδο και με έναν καλό δάσκαλο. 

Επεξεργασμένο από manosx
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, manosx είπε

Γενικά η θεωρία θέλει δομή στη μελέτη της και προπαντός υπομονή. Υπάρχει εξέλιξη αιώνων στη μουσική, και όλα αυτά δε μαθαίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη. Ας μην προτρέχει ο φίλος μας, και πάνω από όλα ας μελετήσει με μέθοδο και με έναν καλό δάσκαλο. 

 

Προσωπικά πιστεύω ότι τα βασικά δεν είναι τόσο δύσκολο (ούτε τόσο χρονοβόρο) να τα καταλάβει αν έχει μέθοδο όπως είπες.

Αλλά αν διάβασες τι γράφει, προσπαθεί να κατανοήσει τις διαφορές μινόρε από ματζόρε, χωρίς να έχει κοιτάξει την θεωρία κλιμάκων.

Για τι βαθμίδες να μιλήσεις ...

 

Αν ο φίλος είναι ακόμα εδώ, να πω ότι εναρμόνιες, είναι οι νότες που ενώ ακούγονται το ίδιο, γράφονται διαφορετικά.

Πχ ΣΙ και ΝΤΟb, ή ΜΙ# και ΦΑ.

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Ένα πολύ βασικό κλειδί είναι τα διαστήματα. Αν ο φίλος δεν κατάλαβε τη διαφορά αυξημένης δευτέρας με μικρή τρίτη που αναφέραμε, αν δεν μπορεί να αναγνωρίσει στο χαρτί ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ διάστημα του ζητηθεί, τότε όλα τα άλλα είναι περιττά. Πως θα μάθεις να λύνεις εξισώσεις αν δεν ξέρεις πρόσθεση και αφαίρεση;

 

 Βήμα βήμα γίνονται οι σωστές δουλειές, οτιδήποτε παραλήψεις θα το βρεις μπροστά σου. Και επίσης σημαντικό είναι αν θέλεις όντως να μελετήσεις σοβαρά θεωρία, να το κάνεις με βάση τα πλήκτρα. Η κιθάρα είναι φανταστικό όργανο αλλά δε βολεύει και πολύ για κάτι τέτοιο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, manosx είπε

Και επίσης σημαντικό είναι αν θέλεις όντως να μελετήσεις σοβαρά θεωρία, να το κάνεις με βάση τα πλήκτρα. Η κιθάρα είναι φανταστικό όργανο αλλά δε βολεύει και πολύ για κάτι τέτοιο.

 

Στην αρμονία μαζί σου, αλλά στην θεωρία δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Πρόβλημα δεν υπάρχει, απλά είναι πολύ άμεσα τα άτιμα, φαίνονται όλα ξεκάθαρα, κάνουν μπαμ 😆 βέβαια έτσι και αλλιώς το οτιδήποτε θεωρητικό στο όργανό σου θα καταλήξει, οπότε έτσι και αλλιώς η μετάβαση και η εφαρμογή θα γίνει εκεί. Αλλά ακόμα και μόνο σαν εργαλείο κατανόησης είναι πολύ βολικά, δε χρειάζεται δηλαδή να ασχοληθείς παικτικά για να σου χρησιμεύουν, είναι κάτι σαν άβακας 😆

 

 

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντελώς μπακαλικα...Aν η τρίτη νότα της κλίμακας είναι "μικρή" (τρια ημιτόνια απόσταση από την ριζα) τότε είναι μινόρε....αν η τρίτη νότα είναι "μεγάλη" (δύο τόνους)απόσταση από την ρίζα) τότε γίνεται ματζόρε.

Επεξεργασμένο από leon7pap

"The Tone Is In The Gear.....The Skill Is In The Hands"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου