Προς το περιεχόμενο

Μεθοδος χρησης Compressor


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Διαβασα προσεκτικα το κατατοπιστικο και πολυ καλο αρθρο του φιλου Nikodemos περι compression και θα ηθελα να τον παρακαλεσω για καποιον αρχαριο σαν και μενα αν μπορει να μου προτεινει τα βηματα χρησης(μεθοδολογια) αυτου του ιδιαιτερου μηχανηματος. Ευχαριστω προκαταβολικα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε μου δεν υπάρχει κάτι που να στο αναλύσει καλύτερα μιας που τώρα ξεκινάς από το παρακάτω link στα ελληνικά..

 

compressor - τί είναι (wikipedia greek)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε tugito εχω ειδη διαβασει το συγκεκριμενο αρθρο αλλα αυτο που ζηταω να μαθω ειναι συγκεκριμενες οδηγιες χρησης. πχ. απο που ξεκινας τις ρυθμισεις (threshold , ratio...ή gain ) και τι αλλαγες πρεπει να κανεις συμφωνα με τις ενδειξεις που περνεις απο το vu , peak meter.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Το σίγουρο είναι πως δεν μπορεί να υπάρξει ένας "οδηγός" με ρυθμίσεις......η χρήση των δυναμικών επεξεργαστών έχει να κάνει πρωτίστως με την υποκειμενική αντίληψη , γούστο και ανάγκες του καθενός.

 

Αν παρ'όλα αυτά θα έπρεπε να φτιάξουμε ένα είδος "beginner's guide" θα μπορούσαμε να πούμε τα εξής πολύ γενικά....

 

- Η προσέγγιση μας αναγκαστικά καθορίζεται από τον σκοπό της χρήσης...δηλαδή θα πρέπει κατ'αρχάς να χωρίσουμε την δυναμική επεξεργασία σε υποκατηγορίες ανάλογα με το στάδιο της ηχογράφησης στο οποίο βρισκώμαστε....έτσι άλλη λογική έχει το compression  σε μεμονωμένα όργανα ή ομάδες κατά το tracking, άλλη κατά το mixing (και πάλι σε μεμονωμένα όργανα ή ομάδες - bus compression) ,άλλη στην συνολική επεξεργασία ενός mix (mix bus compression) και άλλη βέβαια στο στάδιο του mastering..αν προσθέσουμε τώρα σε κάθε μία από αυτές τις υποκατηγορίες και την επιλογή της επεξεργασίας σε σειρά ή παράλληλα, καταλαβαίνουμε ότι μιλάμε όχι για ένα αλλά για ΠΟΛΛΑ και ΠΟΛΥ διαφορετικά είδη επεξεργασίας......και εννοείται πως το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να εξετάσουμε είναι αν όντως θέλουμε να "επεξεργαστούμε" την δυναμική περιοχή σε κάποιο από αυτά τα στάδια.....

 

- Η προσέγγιση μας επίσης θα πρέπει να καθορίζεται από το είδος του επεξεργαστή που πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε κάθε φορά, τις δυνατότητες, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους τυχόν περιορισμούς του.....μπορεί οι ρυθμίσεις να είναι παραπλήσιες στους περισσότερους δυναμικούς επεξεργαστές αυτό δεν σημαίνει όμως ότι με τις ίδιες τιμές (και στο ίδιο ηχητικό σήμα) ανταποκρίνονται με τον ίδιο τρόπο  ;).....έτσι τελείως διαφορετικά αποτελέσματα θα έχουμε με έναν opto comp, με έναν vca, με έναν mu κλπ κλπ....και αντίστοιχα στον ψηφιακό τομέα με βάση την λογική του αναλογικού κυκλώματος που προσομειώνουν.

 

- Σε πολύ γενικές γραμμές και με μια πιο ορθολογιστική προσέγγιση ο χρόνος αντίδρασης ενός δυναμικού επεξεργαστή (attack & release time) θα πρέπει να καθορίζεται από την ταχύτητα και το έυρος της δυναμικής κίνησης του εισερχώμενου σήματος......αυτό όμως δεν αποτελεί κανόνα αλλά έχει να κάνει με το τι προσδοκούμε από το αποτέλεσμα, σωστά? Πολλές φορές για παράδειγμα χρησιμοποιούμε το compression ως sound shaping εργαλείο και σε μια τέτοια περίπτωση αυτό που καθορίζει το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι η ορθολογιστική "τεχνικά σωστή" ρύθμιση αλλά τα ακουστά artifacts του εκάστοτε επεξεργαστή σε ακραία settings.....

 

.....και έτσι φτάνουμε στο πιο σημαντικό

 

- Ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορούμε να καθορίσουμε τις ρυθμίσεις ενός compressor είναι με βάση αυτό που άκούμε.....όλες οι οπτικές ενδείξεις θα είναι πάντα ανακριβείς (ειδικά όταν μιλάμε για vu meters) και πιθανότατα παραπλανητικές....."it's good, if it sounds good"

 

...προσωπικά σκεφτόμουν να φτιάξω μια σειρά από αρθράκια (σε συνέχεια αυτού που αναφέρθηκε) για κάθε ένα από αυτά τα "υπο-είδη" δυναμικής επεξεργασίας....δεν ξέρω όμως αν θα ήταν καλύτερο να γίνει με την μορφή άρθρων ή θεμάτων στο φόρουμ όπου θα υπάρχει και η δυνατότητα συζήτησης......so let me know ;) 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει ένα ανεκτίμητης αξίας κείμενο στο βιβλίο του Mike Stavrou  "Mixing with your mind" που αναλύει πως να χρησιμοποιείται ένας comp, oπότε αν ενδιαφέρεσαι πραγματικά μπορείς να το αγοράσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...προσωπικά σκεφτόμουν να φτιάξω μια σειρά από αρθράκια (σε συνέχεια αυτού που αναφέρθηκε) για κάθε ένα από αυτά τα "υπο-είδη" δυναμικής επεξεργασίας....δεν ξέρω όμως αν θα ήταν καλύτερο να γίνει με την μορφή άρθρων ή θεμάτων στο φόρουμ όπου θα υπάρχει και η δυνατότητα συζήτησης......so let me know ;) 

+1000 Αυτα τα αθρα προσωπικα με εχουν βοηθησει αφανταστα.

Επισης μερικες τεχνικες ηχογραφησης και μιξης θα βοηθουσαν απιστευτα. Οταν λεω για μιξη ενοω διαφορα tips του τυπου double tracking και τετοια.

:)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας ευχαριστω ολους για τις απαντησεις. Φιλε nikodemos περιμενω με αγωνια τα αρθρα σου ,με οποιο τροπο εσυ επιλεξεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου