Προς το περιεχόμενο

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";


Προτεινόμενες αναρτήσεις

(ασε που στον τελευταιο δισκο τους ειναι κατα τη γνωμη μου χαλια τοσο δυνατα που ειναι.... )

 

Aπο το Californication (μαζι με αυτο μεσα) και μετα ολα το ιδιο χαλια ηχο εχουν

Make me fries...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 200
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Δηλαδή να καταλάβω ? με καλά plugins και καλή διάθεση μπορώ να πετύχω το ίδιο αποτέλεσμα που καταφέρνει ένας μαστερας που έχει επενδυσει σε πανακριβα μηχανηματα ?

 

Νομίζω οτι τώρα καταλαβαίνω τους φίλους μου που μου λένε οτι άμα θες να πετύχεις τον ήχω του εξωτερικου πρέπει να δουλευεις με οτι δουλευουν και αυτοι ...

 

To mastering ειναι ενας ολοκληρος κοσμος γνωσης. Ειναι πολυ δυσκολο να βρεις καποιον που ασχολειται με συνθεση μουσικης ή ακομα ακομα και εναν ηχοληπτη που ασχολειται με ηχογραφηση, που να εχει αυτην την γνωση. Χρειαζεται παρα πολυ τριβη με το αντικειμενο (εμπειριες, διαβασμα), για να καταφερεις να κανεις ενα καλο master,  ειτε με plug ins, ειτε με αναλογικα μηχανηματα. Χωρις να θελω να φανω δογματικος , εαν ακουγα απο καποιον οτι θελει να δοκιμασει να κανει το τελικο master σε καποια δουλεια,  θα ελεγα οτι αν δεν εχει τουλαχιστον 10 χρονια πειρας πανω στον ηχο (δεν μιλαω για μουσικους αλλα για 10 χρονια πειρας ως ηχοληπτης αλλα και με σπουδες μουσικης), να μην το επιχειρησει αν προκειται για σοβαρη δουλεια.

 

Οι masterades που σεβονται τον εαυτο τους και τους πελατες τους, οπως ειπες εχουν επενδυσει σε πανακριβα μηχανηματα, αλλα κυριως εχουν επενδυσει σε πανακριβη γνωση.

Οπως ακριβως και τα στουντιο ηχογραφησης, που σεβονται τους πελατες τους, εχουν επενδυσει σε πανακριβα μηχανηματα και επισης πανακριβη ΑΛΛΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ γνωση.

 

Οσο για το δευτερο που λες συμφωνω με  τον φιλο σου αν και πιο πολυ συμφωνω με τον superfunk. Οπως προειπα ολα ξεκινανε απο την ιδια την μουσικη...

 

Μήπως έχουμε έλλειψη απο καλους ηχολήπτες και μαστεραδες οι οποιο να μην είναι κολλημενοι ροκαδες του '70 η σκυλαδες ?

 

Ναι εχουμε. Επισης εχουμε υπερβολικα πολλους που δεν ξερουν τι λενε, αλλα καταφερνουν να πειθουν πελατες, καθως και αλλους μικροτερους σε ηλικια και εμπειρια ηχοληπτες. Ετσι η διαστρεβλωμενη πραγματικοτητα, που κυριαρχει στο πεδιο του "ηχου", εντω στο Ελλαντα, διαιωνιζεται.

 

Και να μην ξεχασω, επισης εχουμε πολλους σκυλαδες (μουσικους/συνθετες) με τεραστιο ΕΓΩ που νομιζουν οτι ξερουν την δουλεια μας πιο καλα και επειδη πληρωνουν πρεπει να τους αφησουμε ευχαριστημενους....τι να πω, (δουλευω και σε μαγαζι βραδυνο οπως καταλαβαινετε εχω ερθει στο αμην lol)(αυτο που λεω εδω αφορα  το live αλλα η λαθος νοοτροπια ειναι σαν εκεινη την κακια αρρωστια που κανει μετασταση και τελικα περναει σε καθε τομεα της ζωης/δουλειας μας/τους)

 

κατα 1% οφειλεται στο mastering (ασε που στον τελευταιο δισκο τους ειναι κατα τη γνωμη μου χαλια τοσο δυνατα που ειναι.... ;D)

 

μονο 1%  ???....να ριξω τις τιμες μου δηλαδη? :P :P :P :P :P...

 

και μιας και το ανεφερες ...δηλαδη...κατα 95% ο χαλια ηχος του οφειλεται στην μπαντα...κατα 4% στον παραγωγο (rubin...? δυστυχως δεν γνωριζω σιγουρα)...και 1% στο mastering :P

Ετσι θελω να πιστευω κι εγω για οτι περασε απο τα χερια μου και δεν με ικανοποιει πληρως σαν ηχητικο αποτελεσμα. (χιουμορ κανω και αυτοσαρκαζομαι κιολας ελπιζω να μην παρεξηγηθεις :P)

 

Φιλικα

Αποστολης

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

(ασε που στον τελευταιο δισκο τους ειναι κατα τη γνωμη μου χαλια τοσο δυνατα που ειναι.... )

 

Aπο το Californication (μαζι με αυτο μεσα) και μετα ολα το ιδιο χαλια ηχο εχουν

 

Είναι off-topic, αλλά μια που το'φερε η κουβέντα... Συνέντευξη του Jim Scott στο Sound on Sound για την παραγωγή του Californication.

http://www.soundonsound.com/sos/dec99/articles/jim.htm

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

...

 

τι να την κανει την κονσολα για μιξη ο μαστερας? :o

 

...

 

Υπάρχουν περιπτώσεις, στις οποίες τα mastering houses παραλαμβάνουν το υλικό σε stems, οπότε εκτελούν και μια μορφή μίξης. Είναι κατανοητό ότι δεν πρόκειται για την ίδια δουλειά με αυτή ενός mixing engineer.

 

Ghen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες αργότερα...

Καλησπερα και απο εμενα αν και παλιο μελος του φορουμ δεν συμετεχω-ειχα πολυ στις συζητησεις για καθαρα λογους διαφορων "μαργαριταριων" που ειχα διαβασει στο παρελθον και μιας και ειμουν στο σταδιο "μαθαινω τι κανει τι με το σωστο τροπο" επελεξα να παρακολουθησω λιγο περισοτερο τον ξενο τυπο, χωρις ομως αυτο να σημαινει οτι δεν διαβαζα κατα καιρους το φορουμ.

φυσικα υπαρχουν και εξαιρετα παιδια εδω μεσα που προσπαθουν να κανουν τον ελληνικο μουσικο χωρο καλυτερο και θελω να τους συγχαρω γιαυτο οπως και τον yameth και τους moderators για την προσπαθεια τους αυτη.

 

Και για να μην παρεξηγηθω μιλαω για την ελληνικη πατεντα αφου κραταω κιθαρα ειμαι και jimmy hendrix.

 

Βλεποντας οτι το φορουμ εχει ωριμασει γιατι οχι και εγω με την σειρα μου ως amateur - producer να βοηθησω τα ποιο νεα παιδια απο εμενα να μην κανουν τα λαθη που εκανα εγω ξεκινοντας αυτα τα "ακριβα" hobby μας.

 

Ον τοπικ τωρα γιατι σας επρηξα.

 

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";

 

Τι διαφορα εχει μια κοπελιτσα που αυτοονομαζετε μοντελο με την βικυ καγια?...

Και γω δηλωνω αστροναυτης αλλα δεν με κανει και αστροναυτη κιολας.

 

Το μαστερινγκ σημερα ειναι η διαδικασια εκεινη στην αλυσιδα της μουσικης βιομηχανιας που θα παρει ενα καλα ηχογραφημενο τραγουδι και θα το μεταμορφωσει ηχητικα ετσι ωστε να παιζει στα περισοτερα δυνατα μεσα αναπαραγωγης (ραδιοφωνο, αμαξι, club, mp3 player κτλπ) με τις λιγοτερες ηχητικες απωλειες (απο την αρχικη ηχογραφηση-οραμα του συγκροτηματος-παραγωγου) ως προς το μεσο καταναλωτη. Επισης θα προσθεσει τις καταληλες πινελιες ετσι ωστε το τελικο προιον να εχει οσο το δυνατον επιτρεπει η ηχογραφηση "επαγγελματικης" ποιοτητας ηχου (stereo field, eq balance, loudness war, harmonic exciters κτλπ κτλπ).

 

Καλως η κακως ο μεσος καταναλωτης ειναι ανιδεος γιαυτο το πραγμα αλλα επισης ο ιδιος καταναλωτης που χρησιμοποιει κινητο τηλεφωνο δεν γνωριζει πως στελνει σημα το κιν τηλ του αλλα ουτε τον ενδιαφερει πως φτιαχνονται τα chipakια του τηλ του. Αυτο που τον ενδιαφερει ειναι οτι παιρνει τηλ και στελνει μυνηματα με ολο το κοσμο και αυτο τον κανει χαρουμενο που εχει κιν τηλεφωνο.

Ετσι και ενα επαγγελματικα φτιαγμενο τραγουδι τον διασκεδαζει και το απολαμβανει περισοτερο απο το demo cd του γειτονα του που ναι μεν ειναι ωραιο τραγουδι αλλα κατι του λειπει...

 

Το mastering καποτε ξεκινησε ως το προβλημα της μεταφορας απο την μπομπινα στο βινυλιο. Ολα τα βινυλια απο τα 250hz και κατω ειναι Mono και αυτο γιατι απο τις δονησεις τις βελονας στα αυλακια του βινυλιου πηδαγε και επρεπε να βρεθουν τροποι να μην πηδαει. Επισης στο βινυλιο εξτριμ ψηλες οπως και τα σσσ των τραγουδιστων δεν μπορουν να αναγνωριστουν σωστα απο τις κεφαλες εγγραφης και μεταφεροταν σαν distortion που σημαινε οτι οι τοτε τεχνικοι επρεπε να αρχισουν να αφαιρουν συγκεκριμενες συχνοτητες για να μπορεσει να εχει ο δισκος οσο το δυνατον καλυτερη ηχητικη αναμεταδωση χωρις παραμορφωση κτλπ κτλπ κτλπ... καπως ετσι γενηθηκε το ολο θεμα.

 

Η συνεχεια στο ολο θεμα ειναι απλη αλλος μαστορας ο ενας αλλος μαστορας ο αλλος..

Οσον αφορα τις χρεωσεις?

Προσφορα-Ζητηση. Εκει ειναι ολο το θεμα. Παρτε τον μαστερα οπως τον λετε σαν την αννα βισση, δεν κανει την ιδια δουλεια με καποια κοπελιτσα απο το ελλαντα εχεις ταλεντο. Τωρα αν η κοπελιτσα βγει απο το σοου και ζητησει οτι παιρνει η αννα βισση σε μαγαζι δεν μπορεις να κατηγορησεις αυτη αλλα τον μαλακα τον μαγαζατορα που θα τις τα δωσει. Καπως ετσι παει οταν πιανεσαι κοροιδο δεν σου αρεσει και γκρινιαζεις.

Η αννα βισση ειναι μια αλλα και αλλες μπορουν να τραγουδησουν τα τραγουδια της οχι τοσο καλα μεν αλλα με λιγοτερα λεφτα... Καπως ετσι και οι καλοι μαστεραδες. Επρασφραγιστα μυστικα τα mojo που χρησιμοποιουν γιατι στην ουσια αυτα τους εκαναν γνωστους και αυτα τους δινουν το χρημα που ζητανε. Παρακολουθωντας μανιωδως video γυρω απο το θεμα και διαβαζοντας το mastering φορουμ του gearslutz

μπορω να πω με βεβαιοτητα οτι η βασικη αρχη του ενος τεχνικου ειναι παραδειγμα προς αποφυγη για τον αλλον. Αλλιως δουλευει ο ενας με τον αλλον ομως εχουν αποτελεσματα ολοι τους με τελειως διαφορετικες τεχνικες.

Οσον αφορα αν μπορει να γινει απο τον ιδιο ανθρωπο?

Στην ροκ μουσικη γενικα τα πραγματα ειναι ψιλοστανταρ. Απο τον mixing engineer στον master engineer. Γιατι? Ear fatigue κανεις? Οπως ειπε και ενα αλλο μελος ποιο πανω οταν ο αλλος εχει φαει στη μαπα ολα τα πεπονια παυει να ειναι αντικειμενικος αν το πεπονι που τρωνε σημερα τα αυτια ειναι ωραιο, αγουρο, γλυκο κτλπ. Οταν βρισκετε σε ολη την παραγωγικη διαδικασια απο το στησιμο του πρωτου μικροφωνου ως το mix του τραγουδιου παει να ειναι αντικειμενικος απλα γιατι ειναι το παιδι του....

Εκει ερχετε ο δικηγορος του διαβολου με το ονομα mastering engineer.

 

Στην ηλεκτρονικη μουσικη τα πραγματα λογω της φυσης του πειραματισμου στον ηχο το mastering μπορει να γινει απο τον ιδιο τον παραγωγο γιατι πραγματι το mastering εχει να κανει με την ηχητικη δημιουργια του ιδιου του τραγουδιου και οχι κατι σαν στανταρ διαδικασια. Προσοχη μιλαω ομως για ανθρωπους που πραγματι ξερουν τι πραγματικα κανουν. Σοβαρες παραγωγες στην ηλεκτρονικη μουσικη θα σταλουν σε mastering εngineer του ειδους για να τους δωσει το "vintage feel" , να τρεξει ολο το Mix σε πραγματικη μπομπινα και διαφορες αλλες "ροκ" τεχνικες 1172? L2A2? pultecs? κτλπ κτλπ κτλπ ετσι ωστε να φυγει αυτος ο πεθαμενος digital ηχος απο ολα τα virus, drums machines, vsts, digital eq κτλπ κτλπ ετσι ωστε το τραγουδι να παρει ολο αυτο το καλο distrortion, eq hiss, διασταση κτλπ που λειπει απο τα ψυχρα chips του καθε pc η mac. Να το κανει δηλαδη αρμονικο ζωντανο αυτον τον ηχο που εχουμε συνηθισει να ακουμε τοσα χρονια γιατι ολοι μας καλος η κακως αρχισαμε να ακουμε μουσικη απο κασετα και βινυλιο και γιαυτον τον ηχο λεμε οτι ειναι ο σωστος.

 

 

Σε καμια περιπτωση δεν κατευθυνω το ποστ μου σε καποιον αλλα ειναι μια γενικη εικονα στο μυαλο μου οσον αφορα το θεμα.

Ελπιζω να μην κουρασα.

Φιλικα κωστας

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αποστολη δεν μπορω να συμφωνησω στον πανακριβο εξοπλισμο.

Συμφωνω ομως στην πανακριβη γνωση που λες :)

 

Και κατι απλο. Ολα τα στουντιο εχουν ns-10. Ποσα ομως τα χρησιμοποιουν σημερα? Κραχτες ειναι επειδη τα εχουν ολοι. Αν καταλαβαινεις τι εννοω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ βέβαια (αυτό με την Άννα Βίσση που είναι μια δεν το πολυκατάλαβα αλλά ας μη σταθούμε εκεί). Όμως διαφωνώ εδώ:

 

Σοβαρες παραγωγες στην ηλεκτρονικη μουσικη θα σταλουν σε mastering εngineer του ειδους για να τους δωσει το "vintage feel" , να τρεξει ολο το Mix σε πραγματικη μπομπινα και διαφορες αλλες "ροκ" τεχνικες 1172? L2A2? pultecs? κτλπ κτλπ κτλπ ετσι ωστε να φυγει αυτος ο πεθαμενος digital ηχος απο ολα τα virus, drums machines, vsts, digital eq κτλπ κτλπ ετσι ωστε το τραγουδι να παρει ολο αυτο το καλο distrortion, eq hiss, διασταση κτλπ που λειπει απο τα ψυχρα chips του καθε pc η mac.

 

Mια χαρά είναι τα "ψυχρά τσιπς", και τέτοιοι δογματισμοί έχουν καυτηριαστεί πολλάκις κι εδώ, και αλλού. Η μονη φορά που θα δώσουν "πεθαμένο digital ήχο" είναι όταν χρησιμοποιούνται από ανθρώπους που δεν ξέρουν τι κάνουν. Και οι σοβαρές παραγωγές στην ηλεκτρονική μουσική είτε δεν χρειάζονται καν τέτοια ειδική επεξεργασία γιατί η ποιότητα του υλικού είναι ήδη άριστη, είτε γιατί αντιμετωπίζουν προβλήματα με πολύ σφιχτά deadlines και έχουν ήδη αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα "ψυχρότητας" με άλλες τεχνικές και plugin/μηχανήματα εκ των προτέρων.

 

Βεβαίως, κανείς δεν λέει όχι σε γνωστά και διάσημα αναλογικά μηχανήματα σε διάφορα στάδια της παραγωγής. 'Οντως χρησιμοποιούνται αρκετές φορές και στο τελικό στάδιο όπως γράφεις, και μερικοί δεν κάνουν βήμα χωρίς αυτά, αλλά δεν παύουν να αποτελούν ένα απλό εργαλείο (και ΟΧΙ πανάκεια) για να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπερα και παλι.

Αυτο με την αννα βισση δεν εχει να κανει με την "φωναρα της" αλλα:

O Bob katz στο στουντιο του και ο τακη στην ανω κυψελη ειναι και οι 2 παρα πολυ καλοι mastering engineers με παρα πολυ καλα αποτελεσματα και οι 2.

Ο ενας ειναι ο μπομπ και χρεωνει 2000 ντολαρς την ωρα.

Και ο τακης γιατι δεν ειναι γνωστος παιρνει 20 ευρω την ωρα.

Καλος και ο τακης κανει την δουλεια το παιδι αλλα δεν ειναι ο μπομπ :)

Λογοπαιγνιο η βισση λοιπον.

Ξαναδιαβασα το σημειο και αλλο ηθελα να γραψω και αλλο εγραψα :p

Συμφωνω μαζι σου 100% μιας και ειμαι υποστηρικτης του σοφτγουερ. Αυτο που ανεφερα στο vintage gear κομματι εχει να κανει με την παραγωγικη δημιουργια mood-ηχου του τραγουδιου. Εχω διαβασει ιστοριες για τυπους που παντα στελνουν το ντραμ μπας του software host τους σε μπομπινα μονο και μονο για τα dynamics που δινει η μπομπινα σε overdriven ντραμς (πλακα πλακα ακομα και σημερα τα ντραμς πριν μπουν σε host σε σοβαρες ροκ παραγωγες στο αμερικα σε 2" tape τα γραφουνε).

Καλως η κακως οι ηλεκτρονικες-χορευτικες μουσικες δεν ειναι τοσο φιλικες μουσικα(ντο-ρε-μι) οσο εχει να κανει με τον ηχο αυτον προς αυτον. Αυτο ηθελα να πω :)

 

Εντιτ:

"Σοβαρες παραγωγες στην ηλεκτρονικη μουσικη θα σταλουν σε mastering εngineer"

Επρεπε να λεει:

"Σοβαρες παραγωγες στην ηλεκτρονικη μουσικη θα σταλουν και σε mastering εngineer" τι σου κανει ενα και χεχε.

 

Επισης να παραθεσω και το ποιο λογικο προβλημα οτι για να βαλω πχ εγω τα χερακια μου σε "ροκ" εξοπλισμο μου θα πρεπει να βαλω και τα χερακια μου να δουλευουν μερικες 10αδες χιλιαδες ευρω σε δανεια :P

Οποτε στελνεις το θεωρητικα καλα μιξαρισμενο τραγουδι σε ενα καλο dance master engineer και την γλιτωνεις με 100-200 ευρω :)

 

Και να παραθεσω και ενα ωραιο βιντεακι  για οσους εχουν χρονο να παρουν και μια γευση απο ντανς μαστερς :p

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλησπέρα σε όλους...

 

επειδή έχω και εγώ ένα κόλημα με το μάστεριν'  - σαν ακροατής - μπορείται να μου προτείνετε 2-3 δίσκους ελληνικής παραγωγής σε όποιοδήποτε είδος μουσικής που έχει καλό μάστεριν'?

 

αναφέρομαι σε κυκλοφορίες όπου και το μάστεριν έχει γίνει στην ελλάδα.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου