Προς το περιεχόμενο

Προσθετοντας ογκο στα ντραμς.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πως γινεται να δωσεις ογκο στα ντραμς σε μια ηχογραφηση; Ψαχνω καποια ενναλακτικη μεθοδο εκτος του reverb/gated ή της τοποθετησεις των ντραμς πολυ ψηλα στο mix. Το μεν ακομα και χρησιμοποιουμενο φειδωλα για midtempo και ανω μπουκωνει πολυ το κομματι, το δε μου ακουγεται πολυ αχαρο.

 

Πως μπορω να πετυχω το επιθυμητο αποτελεσμα λοιπον; Εχει να κανει με την τοποθετηση των mics πιο πολυ ή πρεπει να ψαχτω και στα db των συχνοτητων; Χρησιμοποιω ενα vst ντραμσετ με πολυ καλη πιστοτητα ηχων, preset χωρων, τοποθετηση mics κτλ.

 

Ευχαριστω προκαταβολικα.  :)

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο ηχος των ντραμς ειναι ολοκληρη επιστημη για να αναλυθει εδω,ας σου πω ομως καποια βασικα ..

 

1.πανω απο ολα (και εκ των ουκ ανευ) ειναι το ΧΤΥΠΗΜΑ του ντραμμερ,εχω περασει απειρες ωρες στο στουντιο και δυστυχως (η ευτυχως) η αληθεια ειναι μια: αν ο ντραμμερ δεν ξερει να χτυπαει σωστα...αποχαιρετα τα τα ντραμς...δυστυχως στην Ελλαδα οι ντραμμερ που ξερουν να χτυπανε σωστα (για να βγαλουν σωστο "ροκ" ηχο) ειναι μετρημενοι στα δαχτυλα ενος χεριου....

 

2.χαλαρωσε τη σουρντινα στο ταμπουρο,ο αθλιος ηχος του ταμπουρου στο 99% των ελληνικων παραγωγων οφειλεται στην λανθασμενη αντιληψη των περισσοτερων ντραμμερ οτι τα παντα πρεπει να ειναι τσιτα τεντωμενα (δερματα πανω και κατω,ι σουρντινα..αν μπορουσαν να τεντωσουν και τα..στεφανια θα το εκαναν)

 

3.ΚΟΥΡΔΙΣΕ τα τυμπανα σου σωστα (και παλι ελαχιστοι ντραμμερ στην Ελλαδα ξερουν να τα κουρδιζουν σωστα) και παλι στις περισσοτερες παραγωγες τα τυμπανα υποφερουν απο...Overtightening... ;D

 

4.Γραψε τα τυμπανα σε ενα σωστο και ΖΩΝΤΑΝΟ χωρο,οτι reverb & να βαλεις δεν προκειται να σου δωσει τον ογκο και το presence ενος καλου room.Προσωπικα προτιμω χωρους με το λιγοτερο 3-4 μετρα υψος και τουλαχιστον 30 τμ εμβαδον...

 

5.Για να εχεις "φυσικο" ογκο ξεκινα "μικροφωνιζοντας" τα τυμπανα ΜΟΝΟ με τα (το) room mic.Τοποθετησε ενα καλο πυκνωτικο μικροφωνο μεγαλου διαφραγματος (το απολυτα αγαπημενο μου drum room mic ειναι το Beyer MC840) πανω απο το κεφαλι του ντραμμερ οσο πιο ψηλα μπορεις,πειραματισου μεχρι να βγαλεις εναν γεματο overall ηχο.

 

6.Μετα προχωρα στην κασα,προσωπικα την ηχογραφω με δυο mic ,ενα akg d112 μεσα στην κασα και ενα πυκνωτικο μισο μετρο απο το κεντρο της μπροστινης μεμβρανης (το Rhode NT1 δουλευει αξιοθαυμαστα στη θεση αυτη),φυσικα εχεις φροντισει η κασα να ειναι καλοκουρδισμενη,προσωπικα δεν αφαιρω τη μπροστινη μεμβρανη ,ουτε ανοιγω τρυπα (το μισκροφωνο ειναι μονιμα μεσα στη κασα) για να εχω ολοκληρο το resonance & low end του μπροστινου δερματος,φυσικα οσο μεγαλυτερη ειναι η κασα τοσο ογκοδεστερος ο ηχος (προσωπικα γραφω μονο με 24αρες πλεον και σκεφτομαι να ανεβω σε 26...),μη το παρακανεις στο muffling μια και οι ''ενοχλητικες" ζωντανες "νοτες" που παραγει solo η φυσικη κασα θα φανουν σωτηριες στο overall mix,προσωπικα χρησιμοποιω μονο το muffling που εχουν οι νεες powerstroke της Remo & ενα κομματι gaffer tape κολλημενο εξωτερικα στο κατω μερος του μπροστινου δερματος (απο ακρη σε ακρη).

 

Προσπαθησε να μπαλανσαρεις τα δυο μικροφωνα ωστε ΣΟΛΟ η κασα να ακουγεται και punchy αλλα και με ωραιο "μουσικο" ηχο,μετα φερε και το room mic.

 

Αν τα εχεις...φτιασει σωστα τα πραματα ο ηχος που θα εχεις πετυχει θα ειναι σχεδον το 90% του ηχου.

 

Μετα αρχισε να "φερνεις" τα close mics ωστε απλα να δινουν punch στον ηχο,προσωπικα πλεον στις μιξεις μου εχω 80% room mic & bass drum mics & ελαχιστο close miking...

 

για plug ins,compressors,reverb κτλ θα επανελθω αργοτερα... ;)

 

 

edit: ooopps..τωρα ειδα οτι εχεις vst drums....δεν πειραζει κανε ολα τα παραπανω ...virtual ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να'μαι παλι... ;D

 

ΜΙΞΗ

 

βαλε κομπρεσσορες & eq σε ολα τα καναλια.

 

επισης κανε το ιδιο και στο drum bus.

 

Ξεκινα με ενα overall compression για drums στο master bus,ενα 4:1 ratio,2ms attack & 500 ms release ειναι καλο για αρχη ,(χρησιμοποιησε τις ιδιες τιμες και στην κασα,ταμπουρο (πανω & κατω φυσικα) και τομ,τα πιατινια δεν τα κομπρεσσαρω,κομπρεσσαρω ομως το room mic.

 

κοψε οτιδηποτε κατω απο τους 50 στο master bus & παιξε με το eq σου μεχρι να βρεις τον ηχο που σου αρεσει.

 

ενα εκπληκτικο plug in για in your face ογκωδη τυμπανα ειναι το Oxford Inflator,ενα επισης εκπληκτικο plug in για ΤΕΡΑΣΤΙΑ κασα ειναι το WAVES R-BASS.

 

να εισαι ΠΟΛΥ προσεκτικος στη χρηση των reverbs πολυ ευκολα μπορουν να κανουν τα ντραμς να χασουν ογκο και φυσικη παρουσια,προσωπικα συνηθως τα αποφευγω αλλα και οταν τα χρησιμοποιω ειμαι εξαιρετικα φιδωλος και περιοριζομαι σε καλα room simulations (& παλι τα oxford ειναι θαυμασια για αυτη τη δουλεια)

 

ΤΕΛΟΣ μη ξεχνας οτι η ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΗ και το ΠΑΙΞΙΜΟ αλλα και ο ΗΧΟΣ των υπολοιπων οργανων ειναι το Α & Ω στον ογκο των ντραμς,με αλλα λογια αυτο που ακους στον τεραστιο ηχο των....Zeppelin δεν ειναι τοσο τα ...τεραστια τυμπανα του Μποντζο αλλα το μαζεμενο και ΣΩΣΤΟ παιξιμο των ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ παικτων...αν βγαλεις τον τελειο ηχο ντραμς και πας να τον μιξαρεις με κιθαρες με το gain στο ..100 & τσιτα στη φλυαρια...θα ακουστουν σαν...ταπερ ;)

 

πειραματισου λοιπον ;) 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eυχαριστω πολυ Superfunk. Mε καλυψες υπερ του δεοντος. Α, και αν βρω απο που ειναι το avatar σου τι κερδιζω;  ;D

 

E, λοιπον ειναι απ'το The shining. Moυ αξιζει ενα e-cookie;  ;D

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειμαι ο μονος που προσεξα οτι μολις διαβασαμε ενα Άρθρο για drums rec απο κιθαριστα? :P

 

Παντως πιστευω οτι αξιζει να μπει στα Άρθρα :)

What frequency are YOU getting?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

SF, πολύ καλό tutorial. Με τη προσέγγισή σου σαν ηχολήπτης / παραγωγός είσαι η χαρά του ντράμερ.

Μία απορία. Δεν αναφέρεις πουθενά overheads αλλά μόνο μικρόφωνο χώρου. Στο μυαλό μου αυτά είναι δύο διαφορετικά πράγματα, το ένα (τα overheads) για να πιάνουν το σύνολο του σετ, και κυρίως τα πιατίνια, τοποθετημένα από πάνω και σχετικά κοντά, και το άλλο - το (τα) χώρου - για να πιάνει πάλι το σύνολο του σετ, αλλά τοποθετημένο σε μεγαλύτερη απόσταση και σε προσεκτικά επιλεγμένο σημείο όπου ο χώρος "κελαηδάει" καλύτερα. Για διευκρίνισε σε παρακαλώ παιδί μου, διότι επειδή έχω την τύχη να μπορώ να γράφω σε ένα χώρο όπως περίπου τον περιέγραψες (σχετικά μεγάλο, ψηλοτάβανο και όχι παραλληλόγραμμο), σκεφτόμουν να τα σκάσω σε ένα καλό ρουμ-μικ, και τώρα αναρωτιέμαι αν θα αρκούσε να χρησιμοποιήσω τα overhead που ήδη έχω (SM81), βάζοντάς τα σε άλλη θέση.

 

Να προσθέσω ότι ειδικά για την κάσα, έχω διαπιστώσει πολύ καλά αποτελέσματα με ένα dedicated μικρόφωνο μπροστά (έχω το D112), σε τρύπιο ή κλειστό δέρμα, και ένα παλιό καλό (και σχετικά φτηνό) SM57 στο πίσω. Πολύ καλή ισορροπία ατάκας και σπηλαιώδους "μπουμπουνητού", την οποία ισορροπία μπορείς φυσικά να πειράξεις. Όχι ότι αυτό αναιρεί τη μέθοδο του SF, απλά είναι μια ακόμη επιλογή που για μένα δούλεψε.

 

Υ.Γ. Def, τώρα που ξαναβλέπω το ποστ σου, μιλάς για "vst ντραμσετ". Μήπως αδίκως ασχολούμαστε με κουρδίσματα και θέσεις/μοντέλα μικροφώνων;

 

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Υ.Γ. Def, τώρα που ξαναβλέπω το ποστ σου, μιλάς για "vst ντραμσετ". Μήπως αδίκως ασχολούμαστε με κουρδίσματα και θέσεις/μοντέλα μικροφώνων;

 

 

 

Που ξέρεις, μπορεί να έχει το Superior.. ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Haris

 

εχεις απολυτο δικιο και παραλειψη μου,προσωπικα τα oh  τα πολυχρησιμοποιω οπως και τα close mics (τα εχω κοντα στα crash & συνηθως βαζω και ενα octavia dedicated στο ride) δηλ.ελαχιστα,γενικα προτιμω το ενα room mic ,ακου τον ηχο των τυμπανων στα ....μασπεσια μου για να ακουσεις τον ηχο που προτιμω,στα περισσοτερα κομματια ειναι το room  mic & τα bass drum mics με ενα 20%-30% close miking blended in (φυσικα αν δεν εχει καποιος καλο χωρο η τεχνικη που θα ακολουθησει θα ειναι εντελως διαφορετικη) ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου