Προς το περιεχόμενο

Μουσικοί στην Ελλάδα!!??


O_Menelaos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα σε ολα τα "παιδια" στο φορουμ, μικρα και μεγαλα!!

 

Πρωτα απ'ολα να ευχηθω σε ολους Καλη Χρονια να εχουμε, με υγεια και πολυ αγαπη!!

 

Λοιπον μπαινω στο θεμα, φετος οπως και πολυ συνομιλικοι μου απο εδω, θα δωσω Πανελληνιες!!Εδω και 2 χρονια πια, εχω καταληξει στην σχολη που προτιμω, εχω αποφασισει και ειμαι σιγουρος πως θα ακολουθησω τη μουσικη οχι μονο ως χομπυ αλλα και ως επαγγελμα, και ως επακολουθο διαλεξα το Μουσικο Πανεπιστημιο!!

 

Εχω ακουσει πολλα και διαφορα, απο καθηγητες "φτασμενους" μουσικους αλλα και απο μαθητες ειτε ωδειων ειτε της συγκεκριμενης σχολης..το συμπερασμα που εβγαλα, τα μουσικα Πανεπιστημια στην Ελλαδα ειναι πολυ "πισω" σε συγκριση με του υπολοιπου κοσμου!!Και απ'οτι καταλαβα, τα ωδεια (μου λεει ο καθηγητης των θεωρητικων μου), σου προσφερουν καλυτερες γνωσεις στα ιδια θεματα, αλλα και παλι ενας που εχει τελειωσει θεωρητικα (φουγκα κ.τ.λ) σε ωδειο, θεωρειται "κατωτερος", σε μουσικες γνωσεις φυσικα, απο εναν που εχει τελειωσει το μουσικο Πανεπιστημιο.

 

(Ελλαδα)

 

Ακομη μου ειπανε, οτι αυτο που θελω εγω δεν ειναι το Μουσικο Πανεπιστημιο..γενικα θελω να "ξεζουμιξω" τη θεωρια, πιστευω ειναι μεγαλη δυναμη για εναν μουσικο να την κατεχει, και θελω φυσικα να γινω "master" στο οργανο που παιζω, κιθαρα δηλαδη!!Οποτε μαλλο ψαχνω το συνδυασμο των δυο..

 

Απο την αλλη, εχω και τους γονεις μου με το γνωστο "πρηξιμο" να με πολεμανε κυριολεκτικα, υποστηριζοντας οτι σαν μουσικος επαγγελματιας, δεν μπορω να ζησω, τουλαχιστον οχι στην Ελλαδα, οτι θα πεινασω, και δε θα ναι για παντα εδω για να με συντηρουν αυτοι και μπλα μπλα μπλα....

 

Το ερωτημα λοιπον, υπαρχει μελλον για τους μουσικους εδω στην Ελλαδα??Προσοχη δεν μιλαω για μουσικους του ειδους του Γιωργου Θεοφανους π.χ (τον αναφερω επειδη τωρα αυτος ειναι στο προσκηνιο), αλλα για Rock, Metal, alternative, pop, blues κ.λ.π, αλλα οχι λαϊκη μουσικη και τσιφτετελια!!Πιο πολυ σε "δυτικη" μουσικη, συγχρονη μουσικη!!

 

Αν ναι, τοτε αξιζει η 5ετης φοιτηση στο Μουσικο Πανεπιστημιο των Αθηνων, ή αξιζει πιο πολυ η φοιτηση σε ωδειο??Εχω ακουσει επισης, οτι υπαρχουν "πανεπιστημιάκια" σε χωρες οπως η Αγγλια ή η Ολλανδια, ή Σουηδια, οι οποιες ειναι πολυ ανεπτυγμενες στη συγχρονη μουσικη παιδεια απ'οτι ειμαστε εμεις αυτη τη στιγμη, και πανω απ'ολα βρισκονται στην Ευρωπαϊκη Ενωση!!Εχω ακουσει λοιπον, οτι με τα ιδια χρηματα που καποιος θα σπουδαζε σε μια επαρχια εδω στην Ελλαδα (π.χ το μουσικο της Κερκυρας), μπορει να παει στο εξωτερικο και να σπουδασει εκει!!Ισχυει??

 

Το μονο πανεπιστημιο που εχω δει και πραγματικα το χω σαν ονειρο να παω ειναι το Berklee, το οποιο εχει καποιες φοβερες "ειδικευσεις", οπως η συνθεση μουσικης για video games (τρελα), η συνθεση μουσικης για ταινειες (το ονειρο της ζωης μου.τελος.), και η κατασκευη οργανων, πραγματα που με ενδιαφερουν ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ αλλα που να τα βρω!!Επιστροφη στην πραγματικοτητα..

 

Γενικα, εχω παρατηρησει οτι εχουμε πολλους στο νοιζ, που οχι μονο ασχολουνται με τη μουσικη, αλλα και ζουν απο αυτη και ειναι πια επαγγελματιες!!Ζητω λοιπον, η μαλλον παρακαλώ, για τη γνωμη και αποψη ολων εδω που εχουν αποψη πανω στο θεμα!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 168
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

πωπω... θέτεις του κόσμου τα θέματα...

 

Πάμε και ο Θεός βοηθός που λένε...

 

Καταρχήν για τον εαυτό μου, γιατί νομίζω ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει μεγάλο νόημα (ακόμη και για να το δείξεις στους γονείς σου, και αν θες να μιλήσουμε και τηλεφωνικά... :)).

 

Είμαι 32 χρονών, με δίπλωμα πιάνου, αρμονίας, αντίστιξης και διδακτορικό στη σύνθεση. Πήγα έξω με υποτροφία από το ΙΚΥ (σύνθεση) και ζω ως μουσικός και 90% ως συνθέτης. Με δύο παιδία και γυναίκα, δεν ζω μόνος μου σε ένα υπόγειο, αλλά κανονικά με τις εξόδους, τα babysitting κλπ.

 

Γιατί τα λέω αυτά; Γιατι ΕΙΝΑΙ δυνατον να ζήσει κάποιος ως μουσικός στην Ελλάδα μας!

 

__________________

 

Πρακτικά θέματα:

 

1. Τα πτυχία των ωδείων ΔΕΝ είναι αναγνωρισμένα, ούτε στην Ελλάδα, ούτε πουθενά στον κόσμο ως ισότημα πανεπιστημιακού χαρτιού! Μπορεί να λένε εδώ στην Ελλάδα ότι τα ωδεία είναι αναγνωρισμένα από το κράτος κλπ, αλλά μόνο σε ωδείο μπορείς να διδάξεις μετά, ούτε κάν σε ΑΣΕΠ.

 

2. Αυτό σημαίνει ότι αν πάρεις ωδειακά πτυχία και πας έξω μετά, μπορεί να έχεις πρόβλημα αναγνώρισης των πτυχίων σου (μεταπτυχιακών, διδακτορικών τίτλων κλπ) από το ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ).

 

3. Εξ'όσων γνωρίζω: Ναι, ένα πανεπιστήμιο θα σου δώσει άπειρες παραπάνω γνώσεις, απ'ότι ένα ωδείο (ΟΠΟΙΟ ωδείο). Τα ωδεία απλά δεν ελέγχονται και πολύ απλά μπορεί ο οποιοσδήποτε να ανοιξει ωδείο (σαν επιχείρηση). Όσο για τους καλιτεχνικούς διευθυντές... μπρρρ... σκέψου ότι ένα ίδρυμα, στο οποίο πληρώνεις για να φοιτήσεις, ΚΑΙ για να πάρεις τα χαρτιά, πρέπει να έχει στις εξετάσεις του απεσταλμένο από το υπουργείο (τόση εμπιστοσύνη υπάρχει!). Συνεπώς, ναι υπάρχει μια πιο συγκεκριμένη γνώση, και εμπιστοσύνη στα μουσικά πανεπιστήμια...

 

4. That said, στα μουσικά πανεπιστήμια, απ'ότι γνωρίζω, οι αυτούσιες μουσικές γνώσεις (πχ κιθάρα που λές, ή αρμονία), κλπ είναι αρκετά πιο χαμηλές από το να βρεις έναν ΚΑΛΟ καθηγητή και να κάνεις μαθήματα μαζί του! Απλά και μόνο ο αριθμός εισακτέων κάθε χρονιά κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα!

 

σύμφωνα με τα παραπάνω (και τις εμπειρίες μου, φυσικά) το διθέσιο είναι ψιλομονόδρομος!

 

5. Για το εξωτερικό, κλπ.

α. Δεν είναι σωστό και βάσιμο να υποθέτεις ότι το επίπεδο στο εξωτερικό (πχ Αγγλία) είναι καλύτερο απ'της Ελλάδας. Οι εμπειρίες μου λένε το αντίθετο (σε προπτυχιακό επίπεδο πάντα).

β. Ναι, αν το ψάξεις δεν έχει τεράστια διαφορά Ελλάδα με εξωτερικό στα έξοδα. Μπορεί να παίζει κάνα δυό χιλιάρικα το χρόνο, αλλά μπροστά στις 10-15 χιλιάδες που θα ξοδεφτούν ούτως ή αλλιώς, δεν είναι τεράστια η διαφορά.

γ. Το εξωτερικό έχει δύο κινδύνους: Να μείνεις εκεί για πάντα (γιατί κάνεις κάποια καρίερα, γιατί συνήθησες, γιατι βρήκες μία ξανθιά Σουηδέζα, κλπ), και το ότι όταν γυρίσεις και μπορεί να έχουν αλλάξει τα πράγματα, αλλά και οι νόμοι να μη σου επιτρέπουν να αξιοποιήσεις το πτυχίο σου (πχ το Royal Academy of Music δεν περνάει απο το ΔΟΑΤΑΠ! Πολύ απλά, κι ας είναι απ'τα καλύτερα conservatoire της Αγγλίας, και της Ευρώπης γενικά).

 

6. Για να μην νομίζεις, το να συνθέτεις για ταινία ή computer games, δεν είναι κάτι το 'διαφορετικό' για το οποίο πρέπει να ασχοληθείς ειδικά στις σπουδές σου, ή κάτι που θες πτυχίο. Μουσική πρέπει να ξέρεις, για τα computer games προγραμματισμό καμμιά φορά, και γενικά να μπορείς να προωθήσεις τον εαυτό σου. Είμαι αρκετά αντίθετος σε όλες αυτές τις σπουδές που εξειδικεύουν τους φοιτητές στα computer games music, film music, media κλπ... Γράφω μουσική για παιχνίδια και δεν έχω πάρει τέτοιο πτυχίο, παρα μόνον πτυχία μουσικής 'αυτούσιας'.

 

7. Έχε υπόψην σου ότι λόγο ηλικίας, λόγο διαφορετικότητας, λόγο έλειψης εμπειρίας αν θες, τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν. Μπορεί τώρα να ελπίζεις ότι θα γίνεις "master" στη κιθάρα, αλλά είναι φρόνιμο να ερωτηθείς εσωτερικά, τι δουλειά θα κάνεις αργότερα: session player? Solo player? Satriani wannabe? pop composer, arranger? Αυτά υπάρχουν, θα υπάρχουν σε μερικά χρόνια; Η βιομηχανία υποφέρει (όπως κάθε βιομηχανία, αλλά η μουσική βιομηχανία προηγήθηκε της κρίσης)... Αντέχει και άλλο κόσμο στα συνηθισμένα μονοπάτια;

 

Τα πράγματα δεν είνια εύκολα, αλλά όπως είπα και παραπάνω, εγώ τα κατάφερα, άρα γίνεται... Θέλει προσπάθεια, θυσίες, κόπο, ιδρώτα, το ακαθόριστο ποσοστό του 'ταλέντου' (ή τό'χεις ή δεν τό'χεις), κλπ...

 

Όπως και να έχει καλή τύχη σε ότι αποφασίσεις!

 

Νικόλας

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οποτε λες αρχικα, οτι αν ειναι να παω στη σχολη μουσικης στην Ελλαδα, η καλυτερη επιλογη ειναι το Μουσικο Πανεπιστημιο.Αρα καλα βαδιζω..

Για το οικονομικο θεμα, μου χει πει και ο καθηγητης μου οτι αυτα τα τετρημενα θα πεινασεις αν εισαι μουσικος κ.λ.π ειναι αϊδιες, και οτι αν θελεις να δουλεψεις και "ψαχτεις", τοτε σιγουρα θε βρεις (που ειναι και δικη μου γνωμη απ τα λιγα που ξερω ως τωρα).Το ιδιο μου λεει και ο καθηγητης των θεωρητικων μου..!!

 

Επισης, νομιζα για καποιο λογο οτι τα πανεπιστημια (κονσερβατορια) στην Ευρωπη ηταν πολυ καλυτερα απ αυτα εδω..μηπως ομως οι ευκαιριες εκει ειναι περισσοτερες για μουσικους??Οσο για τον "κινδυνο" να μεινω εκει επειδη γνωρισα Σουηδεζα, μην φοβασαι για μενα ;D

 

Για τα computer games και τη συνθεση για ταινειες που λες, εχεις δικιο, προφανως αμα ξερεις μουσικη, αμα εισαι μουσικος, τοτε μπορεις να κανεις και αυτα..ουτως η αλλως τι αλλο θα μπορουσαν να σου μαθουν.??Και ειχα ενθουσιαστει παρα πολυ οταν το ειχα πρωτοδιαβασει μπορω να σου πω!!

 

Οσο για τη δουλεια που λες, ισως να ναι και λιγο νωρις να το γνωριζω αυτο,αλλα θα θελα πρωτα απ ολα τριφτω σε οσους περισσοτερους τομεις των θεωρητικων γινεται.Και παραλληλα να μπορω μεσω της κιθαρας, να κανω μαθηματα ας πουμε η να ειμαι σε ωδειο..θα θελα παρα πολυ να ειμαι στο "παρασκηνιο" και να συνθετω μουσικη γενικα, ειτε αυτη ειναι για ταινειες, ειτε ειναι για θεατρο, ειτε για video games, ειτε για οτιδηποτε!!Φυσικα αν καθοταν και τιποτα με συγκροτημα δεν θα με χαλουσε, αλλα ας ειμαστε και προσγειωμενοι γιατι δεν μπορω να μεινω να περιμενω μια ζωη γι'αυτο!!Στην κιθαρα οσο να ναι αυτο που με τραβαει ειναι το solo play, vai, petrucci, gary moore και οχι μονο, και κυριως σε αυτα επικεντρωνω το παιξιμο μου..

 

Τελος, ειμαι προθυμος να ριξω πραγματικα πολυ δουλεια, πολυ ιδρωτα, ειμαι αρκετα πεισματαρης και απειρα ανταγωνιστικος (τουλαχιστον στο θεμα κιθαρα-μουσικη), στα ταλεντα καλως η κακως δεν πιστευω, πιστευω ομως στη σκληρη δουλεια!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O καταλληλότερος για να απαντήσει σε αυτό το θέμα είναι πράγματι ο Nicolas.

 

Συμφωνώ απόλυτα μαζί του, ειδικά στα 1,2,3 και κυρίως στο 4

Για τα άλλα δεν μπορώ να εκφέρω άποψη γιατί δεν έχω τέτοια εμπειρία και ούτε πρόκειται να αποκτήσω.Απλά σου εύχομαι καλή επιτυχία σε ό,τι αποφασίσεις να κάνεις.

 

Αν και δεν έχω καταλάβει τί ακριβώς θέλεις να γίνεις (δάσκαλος, συνθέτης, session), φαντάζομαι αυτό θα το βρείς στην πορεία.

 

Απλά ήθελα να προσθέσω ότι, μην νομίζεις ότι το μουσικό πανεπιστημίο σχετίζεται με dream theater, βιρτουοζισμό στην ηλεκτρική κιθάρα κ.τ.λ. Ναι, μπορεί να βρεις εξειδικευμένους μουσικούς και να παίζετε τους παπάδες σας, αλλά καμία σχέση με berkley: Στο πλαίσιο του πανεπιστημίου, τα projects τα οποία αναλαμβάνουν οι φοιτητές έχουν να κάνουν με σύνθεση ελληνικής έντεχνης μουσικής, με βιολιά, φλογέρες κ.τ.λ. Τουλάχιστον έτσι έχω δει από έναν γνωστό που σπουδάζει στο μουσικό πανεπιστήμιο (Μακεδονια) στη Σαλόνικα...

 

Εγώ προσωπικά, αν ήταν να ζούσα επαγγελματικά από μουσική, θα γούσταρα να είχα ένα οργανοποιήο, ή ένα στούντιο ηχογραφήσεων-προβάδικο και να ασχολούμαι με recordings και μουσική τεχνολογία...και να αλλάζω τις κιθάρες μου κάθε μήνα!!

 

Καλή τύχη σε ο,τι κι αν κάνεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξεκιναω με το οτι ο ανθρωπος μπορει να καταφερει τα παντα και να ζησει τουλαχιστον αξιοπρεπως.

Το θεμα ειναι τι τιμημα θα πληρωσει και ποσο ειναι διατεθιμενος γι αυτο.

Στην Ελλαδα το τιμημα ειναι σε οτιδηποτε,πιο ακριβο και δυστυχως οταν εισαι 16-17

δεν το υποψιαζεσαι.

Οταν ημουν 16 η μανα μου κοντεψε να παθει εγκεφαλικο γιατι ηθελα να ζησω με τη μουσικη...και τελικα ειχε δικιο...

ΟΜΩΣ...στην πορεια αποδειχτηκε οτι ΕΓΩ δεν ημουν διατεθιμενος να ζησω την όποια

ανασφαλεια και μιλουσα με εφηβικες παρορμησεις.

ΕΤΥΧΕ να γινω δασκαλος,δημοσιος υπαλληλος και να εξασφαλισω μισθο.

Εζησα ως μουσικος πριν διοριστω...αρκετα.Δεν ημουν γι αυτο γιατι αναγκαστηκα να πουλησω τις ιδεες μου και τα γουστα μου για να ζω.(Ηθελα να ζω παιζοντας AC/DC βεβαια...)

ΛΙΓΟΙ κανουν αυτο που γουσταρουν ακριβως με τη μουσικη και ζουν μ αυτο.

Δεν υπαρχει ομως χειροτερο πραγμα απ το να σπας τα φτερα στο ονειρο ενος νεου ανθρωπου.

θα δανειστω λοιπον ενα στιχο απο τους αγαπημενους μου THUNDER..

''When I was young I never saw a complication,only black and white but now they are

shades of grey...''

Φιλε μου,μην τα βλεπεις ασπρο η μαυρο,μπορεις να περασεις σε καποια σχολη ασχετη με τη μουσικη,και αυτα που θες μ αυτην,να τα κανεις παραλληλα.

Αυτο θα ελεγα στην κορη μου που ναι τωρα 2,5..

Αν την εβλεπα ομως με ''ταλεντο''και παθος θα της ελεγα:

Fuck them all go chase your dream και γω θα τρωω καθε μερα φασολαδα να γεμισεις τη ψυχη σου.Δεν ειμαι ο καλος γονιος,εζησα ομως το παθος...

Εν κατακλειδι:

Μπορεις να ζησεις με τη μουσικη στην Ελλαδα,αλλα καλυτερα να την εχεις τρελο χομπι

η να σ ενισχυει οικονομικα(μπορει και αρκετα...)

Tαπεινη γνωμη...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πάντως και μόνο ότι το ψάχνεις, με τις σωστές ερωτήσεις λέει πολλά νομίζω!

 

(Πάντα κατά τη γνώμη μου)

 

Καλώς θες το πανεπιστήμιο. Αν και μουσικός, δεν υπάρχει λόγος να μην έχεις την μεγαλύτερη δυνατή εξασφάλιση, τουλάχιστον σε χαρτιά.

 

Καλώς θες να μάθεις θεωρητικά. Και καλώς ακολουθείς με την πράξη 100%! Το ένα χωρίς το άλλο δε γίνεται. Τι να ανεβοκατεβάζεις σκάλες στη κιθάρα, αν δεν ξέρεις τι σκάλα να παίξεις (και καλά...)

 

Αυτό που προσφέρουν τα conservatoire έξω είναι τρελή οργάνωση και κόσμο που ΘΕΛΕΙ να γίνει μουσικός. Στην κοντινή μου οικογένεια (από τη μερειά της γυναίκας μου) ξέρω 3 άτομα με δίπλωμα πιάνου, και καμμιά δεν παίζει πιάνο! Οι δύο μάλιστα δεν έχουν πιάνο στο σπίτι τους! Έξω τουλάχιστον υπάρχει η θέληση να γίνει κάτι, η πίεση από τα πανεπιστήμια, τα σχολεία και τα ίδια τα κονσερβατόρια που λένε ότι αν δεν πας καλά σε πετάμε έξω (και καλά κάνουν). Και υπάρχει η οργάνωση στους χώρους, στις ορχήστρες, στα μέσα, στα στούντιο, κλπ. Πόσο θα ήθελα να ανοίξω ένα μικρό στουντιάκι σε ένα ωδεία να κάνω μαθήματα, αλλά δεν υπάρχει χρήμα, δεν υπάρχει marketing direction, δεν υπάρχει φαντασία και τελικά κολώνει όλος ο κόσμος! :( Δεν είναι δα ότι θα ήθελε και του κόσμου τα χρήματα... Αλλά η ιδέα της επένδυσης για τον μέσο επιχειρηματία εδω είναι ανύπαρκτη! :(

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητε Lord_Goumis, πραγματικα δεν φανταζεσαι ποσο θα με ευχαριστουσε και μενα να εχω ενα οργανοποιειο, να εχω ενα προβαδικο, να ασχολουμαι με τη μουσικη!!Μα ειναι τοσα πολλα αυτα που μπορεις να κανεις με τη μουσικη..αν ενα πραγμα εχω μαθει σιγουρα ειναι πως η μουσικη δεν τελειωνει ποτε!!Και αυτο ειναι που την κανει τοσο χαοτικη, και αυτο ειναι και που με ελκυει τοσο πολυ πανω της.!!Δεν ξερω τι ακριβως εχουν στο μουσικο Πανεπιστημιο, αλλα αν δεν εχω καλυτερη επιλογη, εκει θα πρεπει να παω αναγκαστικα!!

 

Freerock1974, το ξερω πως ο τροπος που αντιμετωπιζω τη μουσικη τωρα, ενας πιο εξειδανικευμενος τροπος αν θες, ισως να μην ειναι η πραγματικη εικονα..αλλα δεν ειναι και απαραιτητα κακο πιστευω..το να ονειρευομαι δηλαδη το πως θα θελα να ειναι εμενα η ζωη μου με τη μουσικη, νομιζω οτι μου δινει αρκετα μεγαλα κινητρα για να παλεψω να την κανω ετσι, και ακομα καλυτερη!!Το να διαλεξω αλλη σχολη, και παραλληλα να κανω μουσικη μου το λενε οι γονεις μου, εχω ψαξει δεκαδες φορες τη λιστα με τις σχολες, και θες οτι δε μ'αρεσει καμια, θες οτι ειμαι "τυφλωμενος" απο τη θεληση μου να γινω μουσικος, δε βρισκω καμια που να με ενδιαφερει..δηλαδη μονο σε κατι υπολογιστες-προγραμματισμους θα πηγαινα αλλα και παλι..αν δεν ειναι αυτο που με ικανοποιει..και τοτε πως θα ζησω, θεου θελοντος, τα επομενα 40 χρονια της ζωης μου, κανοντας κατι που δεν μ'αρεσει??Μου ακουγεται λιγο τραγικο..

 

Αγαπητε Nicolas, το βλεπω συχνα αυτο που λες, δισταζει πολυ ο κοσμος να κανει μεγαλες κινησεις, και δεν φταιει ο κοσμος γιατι το ποσοστο αποτυχιας της επιχειρησης ειναι μεγαλυτερο απο αυτο της επιτυχιας!!Επειδη και ο πατερας μου επιχειρηση εχει (ζαχαροπλαστειο), τα βλεπω αυτα.Δεν καταλαβα ομως ακριβως οταν λες οτι τα conservatoire προσφερουν τρελη οργανωση και κοσμο που θελει να γινει μουσικος, εννοεις οτι ειναι πολυ "αυστηρα" σαν σχολες??(οσο για το τηλεφωνο που ειπες, θα χαρω πολυ να μιλησουμε, σιγουρα θα μου φανουν πολυ χρησιμα αυτα που εχεις να μου πεις, μιας και βλεπω οτι εισαι και πολυ σοβαρος ανθρωπος)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

αυτο που πολλες φορες μια ελληνικη οικογενεια δεν γνωριζει, ειναι οτι ο τομεας της μουσικης, απο την στιγμη που καποιος ακολουθησει σπουδες, ειναι κατι με παρα πολλα κοινα στοιχεια με οποιοδηποτε αλλο κλαδο σπουδων: εξασφαλιζει καποιο πτυχιο, δυνατοτητα περαιτερω σπουδων, διορισμου σε σχολειο κ.τ.λ. (κι εγω ζω απο τη μουσικη, & αποφοιτησα απο το berklee πριν απο μερικα χρονια).. αυτη τη στιγμη το καλυτερο μουσικο τμημα στην ελλαδα ειναι μαλλον το μουσικο της κερκυρας, με πολυ καλους καθηγητες και οργανωση, και εχει ηδη βγαλει πολλους καλους μουσικους και εδω και στο εξωτερικο..

 

ενα πλεονεκτημα του να ξεκινησει καποιος bachelor σπουδες εξω αντι για εδω επισης ειναι το οτι, εξω, εκτος του οτι το επιπεδο ειναι συνηθως ψηλοτερο, το συστημα σπουδων σου επιτρεπει να αλλαξεις αντικειμενο χωρις τις εξετασεις που απαιτουνται στην ελλαδα. μπορεις δηλ. να αρχισεις σπουδες κιθαρας, και στον δευτερο χρονο να καταληξεις σε fine arts, η κατι αλλο σχετικο..

 

στις πολυ σωστες συμβουλες του nikolas να προσθεσω οτι, οντως ειδικευσεις σπουδων οπως video game composing, film scoring, music production κ.τ.λ. δεν εχουν ιδιαιτερο λογο υπαρξης στην ελλαδα, αλλα στο εξωτερικο (η αν φιλοδοξεις να μεινεις στο εξωτερικο - οπως εχω την εντυπωση οτι μεγαλο μερος της γενιας σου που θα σπουδασει εξω θα κανει) εχει μεγαλη σημασια το τι εφοδια εχεις και σε τι ειδικευτηκες. πχ. το berklee εχει περιπου 4000 φοιτητες, απο τους οποιους καμμια 500 ασχολουνται σοβαρα με παιξιμο, και οι υπολοιποι σπουδαζουν music education, music therapy (για αυτες τις ειδικοτητες εχει παρα πολυ καλη φημη στην αμερικη το berklee), διαφορες music business ειδικοτητες, κ.τ.λ., η απλα μενουν ενα δυο εξαμηνα στο σχολειο και συνεχιζουν σπουδες καπου αλλου

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πήγαινε παιδάκι μου σε κανα στρατό, λιμενικό, αστυνομία να σωθείς γιατί σε καμιά 10 χρόνια σε σκυλάδικα εδώ στο ellada και σε καμιά συμμετοχή το πολύ στο live του Κιάμου ή της Βανδή, σε βλέπω να σε κόβει η πείνα και να την βγάζεις με τουλούμπες!...

 

Αν θες σώνει και καλά να ασχοληθείς με την μουσική δώσε εξετάσεις για μπάντα σε στρατό, αστυνομία, λιμενικό, πυροσβεστική*. Ξέρεις τι σημαίνει να έχεις ΜΟΝΙΜΟ μισθό από το 22? όταν πας 30 θα μάθεις...μετά κάνε ό,τι θες γράψε όπερα για videogames...

 

(εκτός αν έχεις καμιά συγγένεια με Βαρδινογιάννη, Κόκκαλή, Λάτση κτλ)

 

Wellcome to Elladara!**

 

(**δηλ θα φας και εσύ καλά!...)

(* η πυροσβεστική έχει μπάντα?...)

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

αυτο που πολλες φορες μια ελληνικη οικογενεια δεν γνωριζει, ειναι οτι ο τομεας της μουσικης, απο την στιγμη που καποιος ακολουθησει σπουδες, ειναι κατι με παρα πολλα κοινα στοιχεια με οποιοδηποτε αλλο κλαδο σπουδων: εξασφαλιζει καποιο πτυχιο, δυνατοτητα περαιτερω σπουδων, διορισμου σε σχολειο κ.τ.λ. (κι εγω ζω απο τη μουσικη, & αποφοιτησα απο το berklee πριν απο μερικα χρονια).. αυτη τη στιγμη το καλυτερο μουσικο τμημα στην ελλαδα ειναι μαλλον το μουσικο της κερκυρας, με πολυ καλους καθηγητες και οργανωση, και εχει ηδη βγαλει πολλους καλους μουσικους και εδω και στο εξωτερικο...

+ 2010! Αν υπάρχει μία 'σχολή' στην Ελλάδα, πανεπιστημίου, αυτή είναι στην Κέρκυρα! Και φυσικά όταν σπουδάζεις είσαι επαγγελματίας (ελεύθερος ή όχι. Έχω ένα φίλο που είναι με συμβόλαιο $48,000 το χρόνο να συνθέτει 2 λεπτά μουσικής (για παιχνίδια) την ημέρα... Για την SomaTone. Και αν νομίζεται ότι είναι απλό, δεν είναι, είναι παλουκάκι και nerve breaking τρελό! :( Ο άνθρωπος ψάχνει να βρει τρόπο να φύγει απ'το συμβόλαιό του!

 

στις πολυ σωστες συμβουλες του nikolas να προσθεσω οτι, οντως ειδικευσεις σπουδων οπως video game composing, film scoring, music production κ.τ.λ. δεν εχουν ιδιαιτερο λογο υπαρξης στην ελλαδα, αλλα στο εξωτερικο (η αν φιλοδοξεις να μεινεις στο εξωτερικο - οπως εχω την εντυπωση οτι μεγαλο μερος της γενιας σου που θα σπουδασει εξω θα κανει) εχει μεγαλη σημασια το τι εφοδια εχεις και σε τι ειδικευτηκες.

Γενικά ναι (για την τελευταία πρόταση), αλλά απ'ότι έχω δεί, διαβάσει, κλπ (σε σχολές, σε ΙΕΚ ξένα, από συνθέτες) δεν έχουν ιδιαίτερο λόγο ύπαρξης πάντως (οι σχολές film music, κλπ).

 

Γιατι είναι πολύ πιο 'απλό' και χρήσιμο να επενδύσεις τα χρήματά σου σε gear που θα πάρεις, και να αρχίσεις να βαίνεις το Ιντερνετ, με τις απίστευτες προσφορες σε γνώσεις, tutorials, video/animation/shorts/ads/youtube videos να κάνεις εξάσκηση. Πάει ο καιρός που έψαχνες να βρεις το ... Willow χωρίς μουσική για να κάνεις rescoring!

 

Βεβαιώς παρέβλεψα να αναφέρω το όφελος που έχει κάθε σχολή από την άποψη γνωριμιών, κλπ. Άλλο ένα ατού του εξωτερικού, έναντι ενός μικρού (η και μεγαλύτερου) ωδείου στην Ελλάδα! Με 50-60 μαθητές να κάνουν μουσική σε κάθε έτος, γίνεται δουλειά, γίνονται γνωριμίες. Και φυσικά οι καθηγητές είναι ενεργή συνθέτες/οργανοπαίκτες κλπ, πράγμα που στην Ελλάδα δεν έχω συναντήσει σχεδόν ποτέ (εκτώς ενός καθηγητή). Σε μία σχολή, μπορεί κάποιος να σε συμπαθήσει, να σε πάρει assistant στο στούντιό του, κλπ... Δεν είναι λύση, αλλά δεν είναι και απίθανο, απλά γιατί μπορεί να έχει ανάγκη κάποιον ο άνθρωπός. Αν όμως δεν έχει καμμία καριέρα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου