Προς το περιεχόμενο

"Επιτέλους φτιάχνω τον δικό μου χώρο" : Διλήμματα και Συμβουλές.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

ευχαριστω και παλι για τις απαντησεις.

 

αγαπητε φιλε , πηγα με το σχεδιαγραμμα σου , στον ξυλουργο και ενα πακετο με 10 φυλλα πετροβαμβακα και εκανα την παραγγελια.

 

τωρα μενουν 2 πραγματακια.

 

1.

να αποφασισω αν το διαφραγμα θα ειναι κοντραπλακε 4 χιλιοστων

η

αν θα ειναι καποιο ειδος υφασματος.

 

2.

με τι υφασμα -φθηνο- να τυλιξω τα φυλλα πετροβαμβακα ωστε να μην φευγουν ινες με τον καιρο.

 

ολα αυτα με γνωμονα την απορροφηση χαμηλων συχνοτητων και οχι μεσαιων η υψηλων.

θα φτιαχτουν 10 πανελ , 1.15 χ 55 και μπροστινο αερα 2cm πριν το διαφραγμα.

 

;D ;D

 

(yameth τελικα το τολμησα... :o 8))

 

 

1. Εξαρτάται απ'το βάθος της κάσας, υπάρχει ολόκληρος μαθηματικός τύπος "από πίσω" για την συχνότητα απορρόφησης, τίποτα δεν γίνεται στα τυφλά.

Είναι περίπου f = 598 διά τετραγωνική ρίζα( ρ*δ ), όπου "f" η συχνότητα απορρόφησης σε Hz, "ρ" η επιφανειακή πυκνότητα του υλικού του διαφράγματος σε κιλά ανά τετραγωνικό μέτρο, και "δ" το βάθος της κάσας σε εκατοστά του μέτρου. Τα υφάσματα -ως πιο ελαφριά- τείνουν να δίνουν μεγαλύτερες συχνότητες, άρα απορρόφηση σε πιο μεσαιοψηλές συχνότητες.

Για απορρόφηση στα μπάσα σε ενδιαφέρουν τιμές του f κυρίως από 300 και κάτω. Αν δεν γνωρίζεις το "ρ" για το υλικό που θα χρησιμοποιήσεις, μπορείς να ζυγίσεις το διάφραγμα και να διαιρέσεις το βάρος του με το εμβαδό του.

Επίσης, το "δ" δεν έχει σχέση με το αν θα βάλεις μόνωση στο εσωτερικό ή όχι. Πρέπει να είναι το βάθος της άδειας κάσας χωρίς το πάχος του διαφράγματος και του πίσω ξύλου της. Η μόνωση δεν επηρρεάζει την συχνότητα απορρόφησης.

 

Πάντως στην δική μου περίπτωση τα "πειραματικά" δεδομένα δεν συμφωνούσαν με τον τύπο (μάλλον λόγω κακής κατασκευής) Για πάνελ βάθους 15 εκατοστών και “ρ” περίπου 0,8Kg/m2 είχα κεντρική συχνότητα γύρω στα 43Hz αν θυμάμαι καλά, αλλά δεν τα κράτησα τελικά, γιατί έτριζαν τόσο πολύ που δεν άκουγα τίποτα άλλο!!!  ;D Γι'αυτό σου πρότεινα να πειραματιστείς πρώτα και μετά να αποφασίσεις. Εμπιμένω να χρησιμοποίησεις διαφορετικά πάχη διαφράγματος (ανα δυο-τρία πάνελ πχ.), ή μεταβλητά βάθη κάσας, ώστε να πάρεις πιο καλά αποτελέσματα σε μεγαλύτερο εύρος συχνοτήτων.

 

2. Σε διάφορα ξένα άρθρα, αναφέρεται συχνά το "polyester batting" (η επένδυση πολυεστέρα που ανέφερα σε προηγούμενο ποστ) Υπάρχει ένα παλιό τόπικ στο noiz που παρουσιάζει κάποιο ύφασμα -ονόματι "βατελίνη"- το οποίο χρησιμοποιείται για τον ίδιο ακριβώς λόγο, και είμαι 99% σίγουρος ότι είναι αυτός ο πολυεστέρας. (τουλάχιστον οπτικά είναι ολόιδια) Κάνε ένα σχετικό search και ρίξε μια ματιά. Φαντάζομαι ότι οποιοδήποτε ύφασμα θα "κάνει", αρκεί να αφήνει τον αέρα να περνά και να μην είναι τελείως "αραιό".

 

Καλή τύχη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 54
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Πάρε και αυτό το αρχείο, θα σου χρειαστεί. Είναι μια σάρωση από 20Hz ως τα 300 με ρυθμό 1 Hz ανά δευτερόλεπτο. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να βρεις την κεντρική συχνότητα για κάθε πάνελ, ή να το βάλεις απλά να παίζει ακούγοντας προσεκτικά για μεγάλες διακυμάνσεις στην ένταση, ώστε να βρεις σε ποιες συχνότητες έχεις πρόβλημα.

sine_sweep_20-300Hz.mp3

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ειλικρινα ευχαριστω πολυ για τις κατατοπιστικοτατες απαντησεις.

 

θα ποσταρω μολις δω τα πρωτα αποτέλεσματα.

 

;D

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μιας και λογω φορτου εργασιας ο φιλος δεν εχει φτιαξει ακομα τα πανελ , εχω ακομα μια ερωτησουλα.

 

ειναι φρονιμοτερο ο πετροβαμβακας , να ειναι "κολλημενος" στην πλατη του πανελ αφηνοντας το κενο στην προσοψη πισω απο το διαφραγμα?

 

μηπως πρεπει οπως αναφερει και στο site του sayers να ειναι κολλημενος πανω στο διαφραγμα , αφηνοντας το κενο πισω του?

 

η να ακολουθησω την μεση οδο αφηνοντας κενο μπρος πισω?

 

οσο για το διαφραγμα τελικα ,

επειδη θελω πιο πολυ απορροφηση στις low - mid low συχνοτητες , λεω να κρατησω το κοντρα πλακε 4 χιλιοστων , αντι για υφασμα...

 

ευχαριστω προκαταβολικα για τις γνωμες σας.

;)

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ειναι φρονιμοτερο ο πετροβαμβακας , να ειναι "κολλημενος" στην πλατη του πανελ αφηνοντας το κενο στην προσοψη πισω απο το διαφραγμα?

 

μηπως πρεπει οπως αναφερει και στο site του sayers να ειναι κολλημενος πανω στο διαφραγμα , αφηνοντας το κενο πισω του?

 

η να ακολουθησω την μεση οδο αφηνοντας κενο μπρος πισω?

 

Μεταφράζω από "Home Recording Studio: Build it like the pros" του Rob Gervais (σελ.178)

Προσέξτε όταν κατασκευάζετε ένα από αυτά (τα πάνελ) ώστε να διατηρήσετε τον χώρο του αέρα όπως δείχνεται στην εικόνα (δείχνει λίγο κενό ανάμεσα στο μονωτικό υλικό και το διάφραγμα και μεγαλύτερο κενό ανάμεσα στο μονωτικό υλικό και τον τοίχο) Αν ο υαλοβάμβακας ακουμπά το διάφραγμα, τότε η κίνηση του θα εξασθενεί, με αποτέλεσμα η "παγίδα" να μην αποδίδει όπως σχεδιάστηκε.

 

Επίσης το "Master Handbook of acoustics"  του Everest (σελ. 208) δείχνει τα σχεδιαγράμματα ακριβώς όπως τα ανέβασα σε προηγούμενο ποστ, και αναφέρει:

Σε περιπτώσεις όπου οι ανακλώμενες μεσαίες και ψηλές συχνότητες από την επιφάνεια του πάνελ δημιουργούν προβλήματα, η τοποθέτηση μιας φέτας μονωτικού υλικού μπροστά απ'το διάφραγμα δεν παρεμποδίζει την απορρόφηση στις χαμηλές συχνότητες, *αρκεί να διατηρηθεί αρκετή απόσταση ώστε να μην αποσβένει την δόνηση του διαφράγματος*.

 

Εν ολίγοις, βάλε το μονωτικό υλικό (αν/και) όπου θέλεις αρκεί να μην ακουμπάει το διάφραγμα!  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

καλησπερα κυριοι. ;D

 

μετα απο αρκετες μερες απουσιας , επιστρεφω λεγοντας οτι :

 

1.

τα πανελ ειναι ετοιμα απο τον ξυλουργο και τα περιμενω αυριο. ελπιζω μεσα στην εβδομαδα , να προλαβω να τα βαψω (περιμετρικα φυσικα , οχι το διαφραγμα )

να τοποθετησω και να βγαλω και φωτογραφιες.

 

2.

αφου -βλεποντας απο τωρα το μελλον- ξερω πως δεν θα εχω την οικονομικη ευχερεια , να αλλαξω εξοπλισμο , αναφορικα με τα μονιτορ , αποφασισα να παρω τα μοναδικα που μου αρεσαν οταν ακουσα 8 ζευγαρια , διπλα-διπλα.

και φυσικα ακουνε στο ονομα ADAM A5 PRO.

δεν με παιρνει για μεγαλυτερα , απο πλευρας χωρου , αλλα και απο πλευρας βαλαντιου.αν ομως εχετε εμπειρια απο καποιο ζευγος παραπλησιας τιμης (οχι πανω απο 600€) ευχαριστως να το λαβω υποψιν μου.

υπολογιζω να τα παραγγειλω την επομενη δευτερα.

 

3.

εκανα μερικα κλιπακια για διαφορους λογους , τα οποια θα βρειτε παρακατω.

--------------------------------------------------------------------------------

υ.γ.

κανω upload τα κλιπακια σε αυτο το τοπικ , διοτι ολα ηχογραφηθηκαν στον νεο μου χωρο , αλλα αν θεωρουν οι mods οτι πρεπει να τα μετακινησω σε ξεχωριστα τοπικ , τοτε ευχαριστως να το κανω.

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εδω ηχογραφησα κλασσικη κιθαρα και εναν φιλο που τραγουδαει τελειως ερασιτεχνικα , ετσι για να δω τι θα ακουσω.....

 

κιθαρα :yamaha cg100 , με το audio technika 4033.

φωνη : shure ksm 27

 

και τα 2 μικροφωνα στην profire 610.

 

classcal_gtr_voice_test.mp3

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εδω εκανα ενα μικρο τεστακι αναμεσα σε 3 μικροφωνα , με την ακουστικη.

 

κιθαρα :martin hd28

μικροφωνα :AT 4033 , SHURE KSM 27 , RODE NT2A (δανεισμενο , επεστρεψε στον φιλο)

 

m-audio profire 610 , sonar 7 , ιδια θεση , ιδιο παιξιμο , ιδια ενταση εισοδου (οσο μπορουσα)...

 

audio_teknika_4033.mp3

shure_ksm_27.mp3

rode_nt2a.mp3

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εδω ηχογραφησα το Rockman XPRa , connect στην καρτα ηχου.

(λατρης του 80s ηχου γαρ...)

;D ;D ;D

 

η παλια μου αγαπημενη strat plus '97 με ......

.........νεους μαγνητες .......DIMARZIO....!!

 

Η-S-H configuration.

 

bridge :virtual paf pro - dp214

middle :area 61

neck  :air classic neck

 

στις θεσεις 2 και 4 οι δυο διπλοι , σπλιταρουν.

 

και επειδη εκρινα σκοπιμο να γραψω και λιγο "σωστο" ηχο  :P,

εστησα τον mark 3 και αφου το "πεταξα" ενα 57αρι μπροστα ,

εγραψα τις 5 θεσεις των dimarzio , αρχιζοντας απο την neck και πηγαινοντας προς την bridge.

 

Rockman_-_XPRa.mp3

dimarzio_strat_plus.mp3

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και τελος , μερικες φωτο , (απο κινητο δυστυχως) , ετσι για την ιστορια.. :o ;D

 

θα με ενδιαφεραν πολυ οι αποψεις σας για τα παρακατω.

 

1.

πως κρινετε τους προενισχυτες της m-audio

 

2.

κρινετε σκοπιμη

 

πιθανη αναβαθμιση των μικροφωνων , κρατωντας την καρτα

η

την αγορα προενισχυτη , κρατωντας τα μικροφωνα?

 

σχολιαστε ελευθερα , προς γνωση μου και συμμορφωση.

 

ευχαριστω για την υπομονη σας.

:)

884210709_0046_Medium.jpg.5f64a42541e3ef2cfdca1624c83448dc.jpg

395666765_0048_Medium.jpg.17e01ed90af5c2a3289cb618879df798.jpg

1767340708_0049_Medium.jpg.bf6a759301d41807372f2a54e5e4ee12.jpg

1121478642_0050_Medium.jpg.ab169c90eb751ebfa0804d8b595ee82c.jpg

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου