Προς το περιεχόμενο

True temperament frets! - Η νεα εποχη στα εγχορδα?


ex-latinangelgr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σκεφτητε μονο,την εκταση που καταλαμβανει ενα δακτυλο πατωντας μια νοτα

σ'ενα αταστο οργανο! Θα δειτε οτι ειναι πολυ μεγαλυτερη απο τις διαφορες στα

χμμμ..."κουρδισμενα ταστα".

Δηλαδη,αν δεν πεσεις σε "τεταρτο",φαλτσος δεν ακουγεσαι!

 

Προσφατα αρχισα να λιωνω πανω σε ενα αταστο μπασο και προσεξα ακριβως αυτο που λες. Με το να γειρω ανεπαισθητα το δαχτυλο μου,χωρις να το μετακινησω, μπορω χαλαρα να αλλαξω το pitch +-15% Παρατηρησα ομως οτι, ειδικα οταν συνυπαρχεις με αλλα οργανα, τετοιες μικροσκοπικες αλλαγες στο pitch ειναι σε ενα βαθμο ανεπαισθητες.

 

Εν ολιγοις, τετοιες καινοτομιες μου φαινονται λιγο καλιγραφιες στον κωλο της μαιμους, ειδικα οταν εχουν και ολα αυτα τα μειονεκτηματα του refretting κλπ.

Εκει που ισως θα αξιζε κατι τετοιο θα ηταν πχ στο χωρο της κλασσικης κιθαρας, οπου λογω του συχνα σολιστικου χαρακτηρα της τετοιες καινοτομιες θα μπορουσαν ισως να εχουν ενα αισθητο αντικρυσμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 25
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Προσφατα αρχισα να λιωνω πανω σε ενα αταστο μπασο και προσεξα ακριβως αυτο που λες. Με το να γειρω ανεπαισθητα το δαχτυλο μου,χωρις να το μετακινησω, μπορω χαλαρα να αλλαξω το pitch +-15% Παρατηρησα ομως οτι, ειδικα οταν συνυπαρχεις με αλλα οργανα, τετοιες μικροσκοπικες αλλαγες στο pitch ειναι σε ενα βαθμο ανεπαισθητες.

 

Και στα ένταστα γίνεται αυτό, απλά έχεις και κάτι ενοχλητικά σιδεράκια να κάνουν βζζζ για να σου πούνε έ βλάκα λάθος πατάς :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τη στιγμη που ολος ο κοσμος παιζει πλεον σε equal temperament δεν εχει πολυ νοημα το συστημα, τουλαχιστον στην κιθαρα και σε οργανα με ταστα που ειναι θεμα κατασκευης, εκτος αν παιζεις πολυ συγκεκριμενα πραγματα και θελεις πολυ συγκεκριμενο ηχο (ολοι συγκεκριμενο ηχο θελουν, καταλαβατε τι θελω να πω ομως!). Σε οργανα που ειναι θεμα κουρδισματος οπως το πιανο - και το κλειδοκυμβαλο (clavier) φυσικα :) - ταιριαζει περισσοτερο.

 

Οχι οτι το πιανο το κουρδιζεις το ιδιο ευκολα με την κιθαρα, αλλα παλι συνηθως δεν εχεις 3-4 ακουμπισμενα στο σταντ ενα για καθε περιπτωση ;D Αν ειχα καμια δεκαρια κιθαρες παντως θα εφτιαχνα και μια τετοια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά επειδή το equal temperament είναι το μόνο που παίζει το ίδιο καλά (= το ίδιο φαλτσα) σε όλους τους τόνους, οι δημιουργοί αναφέρουν στα ψιλά γράμματα ότι το σύστημα ευνοεί συγκεκριμένους τονους

 

Το buzz feiten είναι άλλη ιστορία, είναι μια απλή διόρθωση στο nut. Στην ουσία η ιδέα είναι ότι μια χορδη μπορεί να παίζει καλά στα ταστα αλλά να "φεύγει" σχετικά όταν είναι ανοιχτή, οπότε, αντί να παιδεύεσαι προσπαθώντας να ρυθμίσεις στη γέφυρα, ρυθμίζεις λίγο στο nut και τελειώνεις.

 

το έχω κάνει μόνος μου σε μια κλασική που φαλτσάριζε τρελά η σολ :)

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ παλιότερα σκεφτόμουν σοβαρά να βάλω τα Earvana αλλά δεν το έκανα ποτέ. Γιου νέβερ νόου...

 

@Εβλαντ: :)

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το earvana δεν θελει καμια τρελη μοντα για να μπει οποτε οκ αλλα αυτα τα ταστα μοιαζουν λες και τα εχει δαγκωσει σκυλος..Ειναι ο κλασικος τυπος που βρηκε το αγιο δισκοποτηρο και το πουλαει σε αδρη τιμη.ΑΛλοι πουλανε καλωδιο ρευματος για ενισχυτη που κανει 150 euro,αλλοι ηχοσυστηματα 150.000 ευρω και ο κοινος παρονομαστης ολων ειναι αυτος που λεει οτι ακουει τη διαφορα..Για να το θεσω επιστημονικα: Κλαιν μαιν

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το earvana δεν θελει καμια τρελη μοντα για να μπει οποτε οκ αλλα αυτα τα ταστα μοιαζουν λες και τα εχει δαγκωσει σκυλος..Ειναι ο κλασικος τυπος που βρηκε το αγιο δισκοποτηρο και το πουλαει σε αδρη τιμη.ΑΛλοι πουλανε καλωδιο ρευματος για ενισχυτη που κανει 150 euro,αλλοι ηχοσυστηματα 150.000 ευρω και ο κοινος παρονομαστης ολων ειναι αυτος που λεει οτι ακουει τη διαφορα..Για να το θεσω επιστημονικα: Κλαιν μαιν

 

Φίλε μου καλό θα ήταν να μην είμαστε τόσο καταδικαστικοί με τα πάντα.  :-\

 

Δεν έχει σχέση ο "τύπος" με τους (πράγματι) απατεώνες που περιγράφεις. Το σύστημα αυτό δουλεύει. Και δεν αποτελεί, όπως γράφτηκε ήδη, δική του ανακάλυψη, μόνο η υλοποίηση είναι πατέντα της εταιρείας αυτής.

 

Δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει περισσότερο "φιλικό" ως προς την τοποθέτηση και πολύ πιο φτηνό (πιστεύω). Για κάποιους μπορεί να είναι και "σωτηρία", που ξέρεις.

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οποιος εχει παιξει με slider ξερει ποση διαφορα κανουν 2 χιλιοστα στον ηχο..Καποτε ενας γνωστος μου μου ελεγε οτι μπορει και ακουει μικροτονους (1/4 του ημιτονιου) οποτε πηρα το slider μου και του απεδειξα οτι νομιζε οτι ακουγε ενω δεν ακουγε τιποτα...Για μενα οποιος σκεφτεται να αγορασει αυτη την πατεντα πρεπει πρωτα να κανει ενα blind test στον εαυτο του να σιγουρευτει οτι ακουει τη διαφορα και αν την ακουει ας την παρει.Φυσικα θα πρεπει να αλλαξει και το παιξιμο του για την υπολοιπη ζωη του και να παιζει μονο με αυτο το συστημα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οποιος εχει παιξει με slider ξερει ποση διαφορα κανουν 2 χιλιοστα στον ηχο..Καποτε ενας γνωστος μου μου ελεγε οτι μπορει και ακουει μικροτονους (1/4 του ημιτονιου) οποτε πηρα το slider μου και του απεδειξα οτι νομιζε οτι ακουγε ενω δεν ακουγε τιποτα...Για μενα οποιος σκεφτεται να αγορασει αυτη την πατεντα πρεπει πρωτα να κανει ενα blind test στον εαυτο του να σιγουρευτει οτι ακουει τη διαφορα και αν την ακουει ας την παρει.Φυσικα θα πρεπει να αλλαξει και το παιξιμο του για την υπολοιπη ζωη του και να παιζει μονο με αυτο το συστημα

 

Τα υπάρχοντα συστήματα στις κιθάρες σήμερα:

 

0) Ακουστικές και archtop με fixed γέφυρα: μόνο για ένα gauge χορδών και πάλι βλέπουμε. Στις περισσότερες ακουστικές παίζεις στα πρώτα 12 τάστα το πολύ βέβαια...

 

1) Κλασσικό Tele ---> τραγωδία, κι'όμως πολλοί επιμένουν ότι δεν ακούνε τίποτα παράξενο. Από τη φύση του ΑΔΥΝΑΤΟΝ να κουρδίσει σωστά σε όλο το εύρος της ταστιέρας

 

2) Intonated Tele, intonated wraparound, όλα τα κλασσικά tremolo και fixed bridge με ρυθμιζόμενα σελάκια: πολύ καλύτερα, εκτός από κάποιους (αρκετούς) που ακούνε διαφορές σε συγχορδίες κυρίως, καθώς ανεβαίνουμε στην ταστιέρα

 

3) Συστήματα όπως το Buzz Feiten, το Earvana, παρόμοια από την EBMM, την PRS, κλπ: σε συνδιασμό με προ-σχεδιασμένα offsets στο κούρδισμα, βελτιώνουν δραματικά τα "προβλήματα" του (2)

 

4) Πειραματικά συστήματα σαν τούτο εδώ, διάφορα fan fretted όργανα, κλπ.

 

Να θυμόμαστε πάντως ότι αυτό που δεν ακούμε εμείς, μπορεί όντως να το ακούει κάποιος άλλος και παίζει πάντα ρόλο το τι μουσική παίζει, αν χρησιμοποιεί εφφέ (που μερικές φορές τα beats ακούγονται απαίσια αν υπάρχει υποψία ξεκουρδίσματος), κλπ.

 

Όπως τη βρίσκει ο καθένας.  ;)

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου