Προς το περιεχόμενο

φορ φακ'ς σεικ....Μάλαμας & Ματσούκα-Μια φυσαρμόνικα που κλαίει


dr.peters

Προτεινόμενες αναρτήσεις

ΠΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ

Φίλε Αλέξανδρε καλημέρα. Προφανώς λειτουργούμε άλλες ώρες και όπως κάθε πρωί, τις τελευταίες μέρες, σου απαντώ. Νομίζω ότι μετά από τόσα μηνύματα, καταλάβαμε ότι το θέμα πήρε μία έκταση που μας κούρασε και το κουράσαμε. Αφου λοιπόν ξεκαθαρίσουμε μια-δύο θέσεις, σου υπόσχομαι ότι δεν θα επιστρέψω στο θέμα αυτό, αν και είμαστε εκτός θέματος και επικεντρωμένοι στην αξιοσύνη του κου Μάλαμα.

Αρχικα να πω ότι δεν με ενδιαφέρει η πολιτική υπόσταση του κου Μάλαμα και οποιουδήποτε άλλου καλλιτέχνη, εκτός αν χρησιμοποιήται θεματολογικά στην τέχνη του και απαξιώνεται από μόνη της. Να σου θυμίσω τις κοκκινες, πρασινες, μπλε περιόδους των κυρίων Νταλαρα, Παπακωνσταντίνου, Ουϊλιαμς, Ανδριόπουλου (γνωστού και ως Μπαχ της Αλλαγής!) και αρκετών άλλων από τους «έντεχνους» -οντως κακόηχη λέξη- για την τόνωση της πεσμένης δημοτικότητας. Αυτό που πρέπει να κρίνεται είναι η τέχνη και μόνο αυτή και αυτό δεν παρερμηνεύεται.

Επειδή στάθηκες αρκετά στο κεφάλαιο Πάνια, υπάρχει ποστ στις αρχές που είναι μακράν πιό απαξιωτικό από την αναφορά μου στις εκπομπές της κυρίας αυτής:

 

stavros_d80:

Υπόψιν η πριγκηπέσσα παίζεται και σε πανηγύρια με Les Paul, delay κλαρίνο 57, Korg M1, φλοκάτες, σουβλάκια, amstel.... τα κλασσικά.

και εσύ το υπερασπίζεσαι ως εξής:

Καλα, το οτι παιζεται το κομματι του σε πανηγυρια ουτε μεμπτο ειναι, αλλα ακομα και να ταν, δεν νομιζω πως εχει καποια προσωπικη ευθυνη.

εχω ξαναπει νομιζω πως πιστευω πως απο τη στιγμη που βγαζεις ενα κομματι στην ''αγορα'' δεν μπορεις να εχεις τον απολυτο ελεγχο στο πως θα του φερθει ο καθενας!

 

Θέλω με την ευκαιρία να πω ότι ο καλλιτέχνης δεν μπορεί να διαλέξει άμεσα το κοινό του -ίσως έμμεσα με τις επιλογές του-, αλλά το κοινό διαλέγει τον καλλιτέχνη που τον εκφράζει. Οταν σε μιά εκπομπή που τα ζευγάρια προσπαθούν να «τα βρουν» κερδίζουν 3.000 «ευρά», διαγωνίζονται τραγουδιστές με κριτή την κα Αντζελα Δημητρίου, υπάρχουν τραγουδιστές με την εμφάνιση της κυρίας που περιγράφεις και το μουσικό «χαλί», για να γουστάρει το υπέργηρο κοινό, είναι του κου Μάλαμα...

Για το τι έχουμε κάνει εμείς οι δύο σ’ αυτή τη ζωή είναι μια μεγάλη κουβέντα. Σίγουρα δεν είμαι δικηγόρος! Ζω την οικογένειά μου με ένα επαγγελμα άσχετο με τη μουσική, γιατί οι γονείς μου έλεγαν την παροιμία: «Μουσικός είσαι; Βάλτου να φάει!» και γιατι δεν είχα ταλέντο. Ασχολούμαι βέβαια με όλες μου τις δυνάμεις και η μουσική απορροφά κάθε άλλη μου δραστηριότητα παίζοντας και ακούγοντας! Αν θα μπορούσα να γυρίσω πίσω το χρόνο, θα ήθελα να γίνω ένας μουσικός σαν τα παιδιά του φόρουμ που παρουσιάζουν δουλειές, καθε φορά και καλύτερες, έστω και αν δεν είναι στο στυλ αυτών που ακούω:

freerock1974

http://www.noiz.gr/index.php?topic=178420.0

ή στο στυλ αυτών που ακούω

kotsadoros

http://www.noiz.gr/index.php?topic=178480.0

 

Εύχομαι εσύ να ξεπεράσεις αυτούς που θαυμάζεις.

Πάντα φιλικά και πάντα στο επίπεδό μας.

 

δυστυχως δουλευω και πρωι και βραδυ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ και η μονη στιγμη που βρισκω ευκαιρια να απαντησω ειναι αργα το βραδυ.

αλλα και ετσι, καταφερνουμε να ανταλλαζουμε αποψεις μια χαρα. :)

 

δεν νομιζω πως η αναφορα στα πανηγυρια ειχε μεσα της απαξιωση.αλλα ακομα και ετσι να ειναι δεν νομιζω πως εχει ουσια η συγκριση του πανηγυριου, που εχει αμεση συνδεση με την παραδοση και την λαογραφια πολλων τοπων με την πανια που ειναι απλα μια εκπομπη που εκμεταλευεται ανθρωπους που δεν εχουν το μυαλο να κανουν επιλογες που δεν τους ξεφτυλιζουν.

δεν καταλαβα βεβαια τι εννοεις με αυτο που ειπες στο τελευταιο σου ποστ.

πως αυτοι που τραγουδανε στην εκπομπη της πανια τραγουδουν μαλαμα?η πως οταν καποιος λεει τον πονο του απο κατω παιζει μαλαμας?

οπως και να χει δεν βλεπω πως αυτο μειωνει την οποια αξια του στο ελαχιστο.

(με τον ιδιο τροπο δεν θα την ανεβαζε, αν επαιζε σαν χαλι σε μια σοβαρη εκπομπη.)

 

ακομα, δεν στεκομαι στο τι εχουμε κανει στην ζωη μας.

απλα το εριξα στην κουβεντα για να δεις πως ο μαλαμας δεν εχει καταφερει ''ΤΙΠΟΤΑ'' οπως ειπες.

βεβαια τωρα με εχεις βαλει να κανω τον δικηγορο του μαλαμα ενω στην πραγματικοτητα δεν νιωθω ετσι.

η ουσια ειναι πως τα κριτηρια του καθενος ειναι διαφορετικα και αν δεν σου αρεσει, καλως και δεν σου αρεσει.

και φυσικα δεν ειναι μεμπτο να μην ζεις απο την μουσικη.

τα 9/10 των ανθρωπων του νοιζ ειμαστε στην ιδια φαση.

 

 

 

p.s. κακως βαζεις τον ουιλιαμς στους ''εντεχνους''!

ουτε ο ιδιος θα θελε να ειναι εκει, ουτε το εντεχνο συναφι. :)

 

Αλεξανδρε μια ερωτηση μονο εισαι μουσικος ;και αν ναι τι οργανο παιζεις ,εχετε καμια μπαντα ;Parker fly 1955 σου στελνω μηνυμα.

ναι, παιζω μουσικη.

ναι, εχω μπαντα.

και κυριως παιζω κιθαρα.

που θελεις να καταληξεις?

πανελιστας και ανταρτομαχητης....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 258
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Επιμένω ότι πρόκειται για πολύ σκληρή κριτική: τόσο για τους λόγους που έγραψα παραπάνω, αλλά επίσης διότι είμαι βέβαιος ότι ούτε για τα "πρώτα", ούτε για τα "στερνά" το έργο του έχει κατανοηθεί. Το λέω αυτό διότι, εγώ ο ίδιος άργησα πολύ να ακούσω Σαβ/λο, εξ' αιτίας της προσωπικής αντιπάθειας που ένιωθα για τους μεγάλους αδελφούς διαφόρων φίλων μου, οι οποίοι (για τα "πρώτα") τον είχαν σα θεό, ενώ εγώ έβλεπα ξεκάθαρα ότι επρόκειτο για ημι-βλαμμένους αριστερούς του καναπέ, οι οποίοι δεν ήξεραν ΤΙΠΟΤΕ για ξένη μουσική (σε αντίθεση με το Σαββόπουλο) και οι οποίοι αισθανόντουσαν βολλεμένοι στην προσωπική τους φαντασίωση ότι καταλαβαίνουν το στίχο του.

 

Όταν, από τη "Ρεζέρβα" και κάτω, άρχισε να διαχωρίζει τη θέση του, τότε οι ίδιοι άνθρωποι, τον θεωρούσαν όπως τον περιγράφεις εσύ. Ε.. κάπου εκεί άρχισα εγώ να τον ακούω, από καθαρή περιέργεια στην αρχή. Ως εκ' τούτου, η σχέση μου με τα "στερνά" προηγήθηκε της σχέσης μου με τα "πρώτα"

και... για να είμαι ειλικρινής.. τα θεωρά εφάμιλλα.

 

Τώρα.. οι πολιτικές τοποθετήσεις του Σαβ/λου ήταν πάντα λίγο αφελείς... και στα "πρώτα" και στα "στερνά": ένας ιδεολόγος που υπερασπίζεται με πάθος κάθε ιδεολογία που του φαίνεται προσηνής... μεγάλο ανθρώπινο (και καλλιτεχνικό) ελλάτωμα...

 

Απ' την άλλη, εξ' αιτίας των αποστάσεων που ξέρει να κρατά, δεν τον φάγαμε στη μάπα ως καλλιτέχνη των φεστιβαλ της ΚΝΕ ( εκεί πάει το σχόλιο για τον Μάλαμα και τη σχέση του με το ΚΚΕ ), και αυτό είναι μεγάλο ανθρώπινο (και καλλιτεχνικό) προτέρημα....

 

Οπότε...

 

 

 

πολυ φοβαμαι πως εχουμε διαφορετικη οπτικη για τα ''στερνα''.

το προβλημα μου με τον σαββοπουλο ειναι πως σταματησε να γραφει!

και φυσικα, αυτο δεν ειναι κακο, αν ο ιδιος νιωθει πως δεν εχει κατι να πει!

το ζητημα ειναι οτι εδω και δεκαδες χρονια παρουσιαζει.επανεκτελει, επανεκδιδει τα ιδια τραγουδια ξανα και ξανα.

και φυσικα και στις ζωντανες του εμφανισεις εχει ξεμεινει στο ιδιο υλικο και πολλες φορες και στις ιδιες προζες.

 

τελος, εκανε δηλωσεις που δεν ειχαν καμια σχεση με την μεχρι τωρα πορεια του.

και φυσικα δεν ειναι καθολου κακο να αλλαζει η οπτικη σου στα πραγματα, αν δεν εμπαινε ο παραγοντας χρημα στην μεση.

δεν μπορω να δεχτω τον σαββοπουλο να κανει δηλωσεις υπερ του στρατου απλα και μονο επειδη εκανε μια συμφωνια με την κυβερνηση για κατι ψευτοσυναυλιες στα στρατοπεδα.

 

το κακο λοιπον με τον σαββοπουλο ειναι οτι δεν εχει κατι ''στερνο'' να τιμησει ''τα πρωτα του''.

πανελιστας και ανταρτομαχητης....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Σαββόπουλος δεν έκανε δηλώσεις υπέρ του στρατού, αλλά κατά σε μία συγκεκριμένη ψευτο-επαναστατική νοοτροπία που είχε (για περίπου τρεις δεκαετίες) υιοθετηθεί από διάφορους, οι οποίοι απέφυγαν να πάνε στο στρατό ως μέρος μίας γενικότερης νοοτροπίας τους για αποφυγή ευθυνών και καθηκόντων. Αν ήσουν 45 ετών όπως εγώ - ή έστω, αν συνειδητοποιήσεις ότι τα πιο δήθεν κτήνη της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας, όντως δεν έχουν πάει να κάνουν τη θητεία τους - θα ήξερες ακριβώς ποιο ιδεολογικό μπούχτισμα τον ανάγκασε να πάρει αυτή τη θέση (μαζί με τις προσωπικές του τύψεις βέβαια και τη χαρά του για το ότι ο γυιος του δεν είχε τα ίδια μυαλά).

 

Επίσης, γνώριζε ότι αυτή η αλλαγή προηγήθηκε των προτάσεων που του έγιναν για συναυλίες. Το ΓΕΣ προτείνει κάθε χρόνο σε καλλιτέχνες να παίξουν για τους στρατευμένους (εγώ είχα δει κάμποσους στη Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη), απλά οι περισσότεροι αρνούνται διότι α) τα χρήματα είναι λίγα σε σχέση με τη ταλαιπωρία και β) έχουν ιδεολογικές αντιρρήσεις (δηλ. προτιμούν να παίζουν στο φεστιβάλ της ΚΝΕ που εχει και ωραία κορίτσια).

 

Αντιλαμβάνομαι το πάθος σου για την υπεράσπιση μίας ιδεολογικής καθαρότητας, αλλά... κοίτα λίγο τη χώρα στην οποία ζούμε και αναρρωτήσου αν την έφτιαξαν τύποι σαν το Σαββόπουλος (που σε τελευταία ανάλυση έχει και κάποιο πραγματικό ταλέντο σε αυτό που κάνει) ή επαγγελματίες λουφαδόροι όπως αυτοί που υπονόησα.

 

Σόρυ - προς όλους - για το βαθύ off topic, αλλά απ' την άλλη είναι ακριβώς το στίγμα της σύγχρονης ελληνικής τραγουδοποιϊας που συζητούμε και των ορίων στα οποία κινείται.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

β) έχουν ιδεολογικές αντιρρήσεις (δηλ. προτιμούν να παίζουν στο φεστιβάλ της ΚΝΕ που εχει και ωραία κορίτσια).

Είναι γεγονός όμως ότι αρέσκεσαι στις υπερβολές.......  ;)

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

στο φεστιβάλ της ΚΝΕ που εχει και ωραία κορίτσια

 

Ναι αλλά φαντάζομαι (δεν έχω πάει) θα πέφτει πολύ σανδάλι και ταγάρι.Και τα ωραία κορίτσια την σήμερον έχουν άλλο styling.

Thank God for the rain....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ζήλεψα απο τον audiokosta και θα κάνω κι εγώ ανακεφαλαίωση

 

α. Οι μεγάλοι καλλιτέχνες πρέπει να κάνουν αυτό που περιμένουμε από αυτούς

(μάλαμα γιατί δε ρώτησες την entechno police και κάνεις ό,τι σου κατέβει;;;)

 

β. για όλα φταίει το ΚΚΕ

 

γ. καλύτερα ωραία και ταλαντούχα παρά άσχημη και ατάλαντη

 

δ. καλύτερα πλούσιος και υγιής

 

ε. ο πόλεμος έντεχνων - μη-πχιοτικών πότε θα ξεκινήσει; οι οπαδοί περιμένουν κι αυτοί είναι φίλοι μεταξύ τους; αίσχος

 

 

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προς ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ

αφου παιζεις μουσικη ,εχεις μπαντα ,δουλευεις απο το πρωι μεχρι το βραδυ μην αναλωνεσαι με τη συγκεκριμενη καστα (εντεχνοι η οπως αλλοιως τους αποκαλουν).Κοιτα να περνας καλα γιατι η ζωη φευγει γρηγορα .Αυτα τα ''κουτα '' ειχα χα σου πω.Οσο για τα ποστ τα δικα μου που επαναδημοσιευσες δεν με θιγουν ισα-ισα δειχνουν ενα παλιοροκα που του αρεσει να τα λεει χυμα και τσουβαλατα σε κατι τυπακια που δεν καταλαβαινουν το πνευμα που λεγονται καποια πραγματα.

Αυτο δεν πιστευω να ισχυει για σενα παρ'οτι μου ειπες διαφορα  αλλα προς θεου διαβαζε καλα αυτα που γραφουν οι παλιοι ..κατι θα αποκομισεις.Χαιρε

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Σαββόπουλος δεν έκανε δηλώσεις υπέρ του στρατού, αλλά κατά σε μία συγκεκριμένη ψευτο-επαναστατική νοοτροπία που είχε (για περίπου τρεις δεκαετίες) υιοθετηθεί από διάφορους, οι οποίοι απέφυγαν να πάνε στο στρατό ως μέρος μίας γενικότερης νοοτροπίας τους για αποφυγή ευθυνών και καθηκόντων. Αν ήσουν 45 ετών όπως εγώ - ή έστω, αν συνειδητοποιήσεις ότι τα πιο δήθεν κτήνη της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας, όντως δεν έχουν πάει να κάνουν τη θητεία τους - θα ήξερες ακριβώς ποιο ιδεολογικό μπούχτισμα τον ανάγκασε να πάρει αυτή τη θέση (μαζί με τις προσωπικές του τύψεις βέβαια και τη χαρά του για το ότι ο γυιος του δεν είχε τα ίδια μυαλά).

 

Επίσης, γνώριζε ότι αυτή η αλλαγή προηγήθηκε των προτάσεων που του έγιναν για συναυλίες. Το ΓΕΣ προτείνει κάθε χρόνο σε καλλιτέχνες να παίξουν για τους στρατευμένους (εγώ είχα δει κάμποσους στη Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη), απλά οι περισσότεροι αρνούνται διότι α) τα χρήματα είναι λίγα σε σχέση με τη ταλαιπωρία και β) έχουν ιδεολογικές αντιρρήσεις (δηλ. προτιμούν να παίζουν στο φεστιβάλ της ΚΝΕ που εχει και ωραία κορίτσια).

 

Αντιλαμβάνομαι το πάθος σου για την υπεράσπιση μίας ιδεολογικής καθαρότητας, αλλά... κοίτα λίγο τη χώρα στην οποία ζούμε και αναρρωτήσου αν την έφτιαξαν τύποι σαν το Σαββόπουλος (που σε τελευταία ανάλυση έχει και κάποιο πραγματικό ταλέντο σε αυτό που κάνει) ή επαγγελματίες λουφαδόροι όπως αυτοί που υπονόησα.

 

Σόρυ - προς όλους - για το βαθύ off topic, αλλά απ' την άλλη είναι ακριβώς το στίγμα της σύγχρονης ελληνικής τραγουδοποιϊας που συζητούμε και των ορίων στα οποία κινείται.

 

 

ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΛΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ 45 ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΗΞΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΑΝ ΚΑΙ ΣΟΥ ΡΙΧΝΩ 10 ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΟΝΤΑ ,ΔΕΣ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Bichla 1987.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου