Προς το περιεχόμενο

E# = F and B# = C εναρμόνιες ?


STEFANOS604

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Η χρωματική φυσαρμόνικα είναι σαν δύο διατονικές με διαφορά ενός ημιτονίου.

 

Πχ το κλειδί  C χρωματικής είναι σαν μία διατονική κλειδιού C και μία  C#.

Στο μέλλον θα αφιερώσω ειδικό κεφάλαιο για τις χρωματικές.

 

Στις χρωματικές λοιπόν υπάρχουν οι εναρμόνιες νότες E# = F και  B# = C.

 

Βλέπε ΕΔΩ:

http://www.box.net/shared/cqo3z0b5z0nz5fl09arn

 

Πριν ασχοληθώ με τη χρωματική ποτέ δεν είχα ακούσει γι αυτές.

 

Υπάρχουν στην πραγματικότητα, εννοώ χρησιμοποιούνται στις παρτιτούρες έστω και σπανίως??

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βεβαίως!

Παράδειγμα:

Στην κλίμακα Ντο# ο προσαγωγέας (η VII βαθμίδα) δεν είναι το ντο αλλά το Σι#.

Αυτό γιατί σε κάθε κλίμακα με 7 φθόγγους χρειαζόμαστε όλες οι νότες να έχουν διαφορετικό όνομα που δηλώνει και τα διαστήματα. Δηλαδή:

Ντο- Ντο# ταυτοφωνία αυξημένη (αδόκιμος όρος)

Σι#- Ντο# δευτέρας μικρό (δόκιμος όρος)

Και το διάστημα VII-I είναι αναγκαστικά δευτέρας μικρό (από τα καταστατικά της μουσικής!).

Ορκισμένος Μπλουζάς!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βεβαίως!

Παράδειγμα:

Στην κλίμακα Ντο# ο προσαγωγέας (η VII βαθμίδα) δεν είναι το ντο αλλά το Σι#.

Αυτό γιατί σε κάθε κλίμακα με 7 φθόγγους χρειαζόμαστε όλες οι νότες να έχουν διαφορετικό όνομα που δηλώνει και τα διαστήματα. Δηλαδή:

Ντο- Ντο# ταυτοφωνία αυξημένη (αδόκιμος όρος)

Σι#- Ντο# δευτέρας μικρό (δόκιμος όρος)

Και το διάστημα VII-I είναι αναγκαστικά δευτέρας μικρό (από τα καταστατικά της μουσικής!).

Δεν ειναι αναγκη να ανατρεξουμε σε φανταστικες κλιμακες

Μπορουμε να το δουμε πιο πρακτικα

π.χ:Οταν παιζουμε μια B lydian...η τεταρτη αυξημενη ειναι η E#

B C# D# E# F# G# A#

Το κλειδι ειναι να σκεφτομαστε διατονικα..

Φυσικα καποιος αλλος μπορεις να πει οτι η B lydian ειναι η F#ionian αρα η Gb ionian η οποια εχει αλλοιωσει Bb Eb Ab Db Gb Cb

Ετσι εχουμε το αλλο Cb Db Eb F Gb Ab Bb

Ειναι ακριβως το ιδιο πραγμα...αντι να εχουμε E# εχουμε Cb

οποτε το κλειδι ειναι η διατονικη σκεψη

Σε μια αλλη περιπτωση σε μια altered κλιμακα η superlocrian η αλλοιωμενη

Αν ξεκινησουμε απο B(Cμελωδικη) εχουμε

B C D D#(Eb) F G A

Τι διαλεγω τωρα εχοντας 2 τριτες?

Αυτο που με βολευει...η altered δινει ειτε dominant ακορντο με  b9 #9 b5 #5

η min7b5

Παντα...για να μην υπαρχει μπερδεμα πρεπει να σκεφτομαστε ΔΙΑΤΟΝΙΚΑ

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχαριστώ.

Άρα το ίδιο θα μπορώ να πω όταν μια μελωδία είναι γραμμένη σε F# {F#, G#, A#, B, C#, D#, E#, F# } ότι στην παρτιτούρα της αντί για το σύμβολο F θα συναντώ το Ε# ??

 

Στέφανος

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Μπορουμε να το δουμε πιο πρακτικα

 

 

Μπραβο σου που διαθετεις χρονο να διαδιδεις γνωσεις.

(φυσικα εγω δεν ξερω απ'αυτα, αλλα το οτι ασχολεισαι και αφιερωνεις χρονο δειχνει ποσο σ'αρεσει να μεταδιδεις αυτα που εμαθες και αυτα που διδασκεις.)

 

Οπως "λεει" και ο STEFANOS604,  η προσφορα  γινεται με μερακι. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχαριστώ.

Άρα το ίδιο θα μπορώ να πω όταν μια μελωδία είναι γραμμένη σε F# {F#, G#, A#, B, C#, D#, E#, F# } ότι στην παρτιτούρα της αντί για το σύμβολο F θα συναντώ το Ε# ??

 

Στέφανος

ακριβως...το θεμα ομως ειναι γιατι αυτο...

στην πρωτη περιπτωση που εχουμε B λυδια η τονικη της ειναι η F# ιονικη..εχωντας F# λοιπον το #4 της λυδιας ειναι το 7 της ιονικης..ετσι δεν μπορουμε να εχουμε F στο 7ο σκαλι γιατι εχουμε F# τονικη...αρα περνουμε το E# για την 7..

Oμοιως και στο Gb

 

Μπραβο σου που διαθετεις χρονο να διαδιδεις γνωσεις.

(φυσικα εγω δεν ξερω απ'αυτα, αλλα το οτι ασχολεισαι και αφιερωνεις χρονο δειχνει ποσο σ'αρεσει να μεταδιδεις αυτα που εμαθες και αυτα που διδασκεις.)

 

Οπως "λεει" και ο STEFANOS604,  η προσφορα  γινεται με μερακι. :)

Ευχαριστω πολυ!!!

 

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν λοιπόν το κατάλαβα καλά θα πρέπει:

 

Έστω η F Αρμονικό Μινόρε: F G Ab Bb C Db E F

Αν τη μετατρέψω σε F# Αρμονικό Μινόρε θα γίνει: F# G# A B C# D F F#

 

Επειδή όμως τώρα έχω 2 Φα (F# , F) στην ίδια κλίμακα το 2ο Φα θα πρέπει να γίνει E# ? 

 

Warwickplayer αν ο συνθέτης γράψει μια παρτιτούρα σε F# Αρμονικό Μινόρε σ΄αυτή τη παρτιτούρα θα συναντήσουμε:

1. Όλες τις Φα να γράφονται με το σύμβολο F ?

2. Όλες τις Φα να γράφονται με το σύμβολο E# ? ή

3. Όλες τις Φα να γράφονται αλλού με το σύμβολο F και αλλού με το σύμβολο Ε#?

 

Ευχαριστώ

Στέφανος

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν λοιπόν το κατάλαβα καλά θα πρέπει:

 

Έστω η F Αρμονικό Μινόρε: F G Ab Bb C Db E F

Αν τη μετατρέψω σε F# Αρμονικό Μινόρε θα γίνει: F# G# A B C# D F F#

 

Επειδή όμως τώρα έχω 2 Φα (F# , F) στην ίδια κλίμακα το 2ο Φα θα πρέπει να γίνει E# ?  

 

 

Οχι...το F# ειναι Βασικη συγχορδια ενω η E ειναι δευτερευουσα..ειναι λαθος να λεμε οτι ειναι F αλλα το λεμε E# επειδη υπαρχει κ αλλο F...ειναι αλλες βαθμιδες της κλιμακας και συμπεριφερονται εντελως διαφορετικα ειδικα σε μινορε αρμονια...

Για να παμε και στο επομενο...η F# σαν τονικη συγχορδια ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ σχεδον ποτε αρμονικη η μελωδικη μινορε αλλα ΑΙΟΛΙΚΟ

Η E τωρα θα παρει altered αλλα εκτος απο min7b5 μπορεις να παρει και dominant και μια συμμετρικη σκαλα η οποια ονομαζεται T-H...το γιατι και πως εχει σχεση με τα τριτονα και με αντικατασταση τριτονου

 

αν ο συνθέτης γράψει μια παρτιτούρα σε F# Αρμονικό Μινόρε σ΄αυτή τη παρτιτούρα θα συναντήσουμε:

1. Όλες τις Φα να γράφονται με το σύμβολο F ?

2. Όλες τις Φα να γράφονται με το σύμβολο E# ? ή

3. Όλες τις Φα να γράφονται αλλού με το σύμβολο F και αλλού με το σύμβολο Ε#?

 

Δεν θα γραψει ποτε σε αρμονικο μινορε...δεν υπαρχει αυτο το πραγμα σε μινορε αρμονια

Ολες οι νοτες θα γραφτουν συμφωνα με τον οπλισμο του κομματιου ΕΚΤΟΣ απο τον προσαγωγεα στον οποιο θα μπει μια διεση

Δηλαδη στην F#m η ΣΧΕΤΙΚΗ μαντζορε ειναι η A θα εχουμε E# χωρις να το εχουμε στο οπλισμο(F# C# G#)

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ειναι αναγκη να ανατρεξουμε σε φανταστικες κλιμακες

Μπορουμε να το δουμε πιο πρακτικα

π.χ:Οταν παιζουμε μια B lydian...η τεταρτη αυξημενη ειναι η E#

B C# D# E# F# G# A#

Το κλειδι ειναι να σκεφτομαστε διατονικα..

Φυσικα καποιος αλλος μπορεις να πει οτι η B lydian ειναι η F#ionian αρα η Gb ionian η οποια εχει αλλοιωσει Bb Eb Ab Db Gb Cb

Ετσι εχουμε το αλλο Cb Db Eb F Gb Ab Bb

Ειναι ακριβως το ιδιο πραγμα...αντι να εχουμε E# εχουμε Cb

οποτε το κλειδι ειναι η διατονικη σκεψη

Για να μην υπαρχει μπερδεμα αυτο ειναι μαντζορε αρμονια

και αυτο

Σε μια αλλη περιπτωση σε μια altered κλιμακα η superlocrian η αλλοιωμενη

Αν ξεκινησουμε απο B(Cμελωδικη) εχουμε

B C D D#(Eb) F G A

Τι διαλεγω τωρα εχοντας 2 τριτες?

Αυτο που με βολευει...η altered δινει ειτε dominant ακορντο με  b9 #9 b5 #5

η min7b5

Παντα...για να μην υπαρχει μπερδεμα πρεπει να σκεφτομαστε ΔΙΑΤΟΝΙΚΑ

Μινορε

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου