Προς το περιεχόμενο

timestretching:τι είναι ακριβώς?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

hallo guys.εδω και καιρο προσπαθω να κανω ας πουμε remix σε τραγουδια που τα περναω στο pc με την κιθαρα.Χρησιμοποιω Reason 2.0 και cool-edit(καλά κάνω?).Έχω ακούσει ότι χρειάζομαι να κάνω τους ήχους "timestretching",αλλά δεν ξέρω τι ακριβώς είναι αυτό.

Και δεύτερον:ο ήχος που ηχογραφείται έχει επιεικώς άθλια ποιότητα.Ξέρει κανείς πως να τον καθαρίσω από το cool-edit?(προσπαθώ μέσω του noise reduction,αλλά κόβει απλά κάποιες συχνότητες από ότι κατάλαβα και δεν καθαρίζει ουσιαστικά)

Ευχαριστώ προκαταβολικά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Time stretching είναι η επεξεργασία ενός ηχητικού σήματος με σκοπό την αλλαγή της χρονικής διάρκειας του ( length / tempo) διατηρώντας τη συχνότητα ( pitch ) σταθερή.

Για παράδειγμα μπορούμε να μειώσουμε ή να αυξήσουμε τη διάρκεια στα φωνητικά του couple ενός τραγουδιού ή το tempo μιας λούπας διατηρώντας το ( pitch ) σταθερό.

Αυτή η επεξεργασία γίνεται εφικτή με ειδικούς μαθηματικούς αλγόριθμους που προσθέτουν ή αφαιρούν δείγματα (samples) στο ηχητικό αρχείο. Σε εξειδικευμένα προγράμματα όπως το Soundforge μπορούμε ανάλογα με το είδος του αρχείου πχ αν είναι drums ή άλλο μουσικό όργανο μεμονωμένο , φωνή ή ολόκληρο τραγούδι μειξαρισμένο να διαλέγουμε τον κατάλληλο αλγόριθμο που θα αλλοιώσει όσο δυνατόν λιγότερο τον ήχο μας κατά το time stretching.

Το αντίθετο με την παραπάνω επεξεργασία είναι επίσης εφικτό , δηλαδή να αλλάζει η συχνότητα ( pitch ) αλλά η διάρκεια (time – tempo) να παραμένει σταθερή.

Για ιστορικούς λόγους θα ήθελα να πώ ότι το time / pitch stretching πρωτο εμφανίστηκε σε hardware samplers (πχ Rοland S770 κλπ) και πανάκριβα DAW’s προς τα τέλη της δεκαετίας 80 αλλά λόγο περιορισμένης επεξεργαστικής ισχύος των τότε μηχανημάτων δεν χρησιμοποιείτο πολύ συχνά. Μερικά δευτερόλεπτα time stretching έκαναν δεκάδες λεπτά για να επεξεργαστούν. Από τα μέσα του 90 τα πράγματα άλλαξαν και το time stretching έγινε καθημερινό εργαλείο για συγκροτήματα όπως Prodigy κλπ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σ'ευχαριστω πολυ dither.Η ανάλυσή σου ήταν παραπάνω από ικανοποιητική.Μέσα απο το cool-edit μπορώ να κάνω timestretching,ή θα πρέπει να πάρω το soundforge?Για τον θόρυβο κατά την ηχογράφηση έχεις να μου προτείνεις κάτι?Δεν βρήκα τον τρόπο πώς να γράφω την κιθάρα μέσα από το cool-edit.Μπορώ?Αν ναι,πως γίνεται?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχήν δώσε μας λεπτομέρειες πως ηχογραφείς τη κιθάρα. Για παράδειγμα τη καρφώνεις κατευθείαν στη κάρτα ήχου? Τι sample rate χρησιμοποιείς? Καθώς αν χρησιμοποιείς υψηλό rate και δε το σηκώνει η κάρτα αναπόφεκτα θα έχεις clicks and props. Για να ηχογραφήσεις κιθάρα ή να περάσεις μικρόφωνο στη κάρτα ήχου, πρέπει αυτή να έχει προενίσχυση για τέτοια σήματα.

 

Το cool edit έχει time stretching και φυσικά μπορείς να ηχογραφήσεις τη κιθάρα από αυτό. Απο που ηχογραφούσες τη κιθάρα? Δεν θυμάμαι τα menυ ακριβώς, αλλά ψάξε για options >soundcard και επέλεξε τα input της κάρτας ήχου.

 

Τσέκαρε αυτό http://www.hitsquad.com/smm/news/855/ και διάβασε και τα 3 άρθρα, πιστεύω να σε βοηθήσουνε

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτή η επεξεργασία γίνεται εφικτή με ειδικούς μαθηματικούς αλγόριθμους που προσθέτουν ή αφαιρούν δείγματα (samples) στο ηχητικό αρχείο. Σε εξειδικευμένα προγράμματα όπως το Soundforge μπορούμε ανάλογα με το είδος του αρχείου πχ αν είναι drums ή άλλο μουσικό όργανο μεμονωμένο ' date=' φωνή ή ολόκληρο τραγούδι μειξαρισμένο να διαλέγουμε τον κατάλληλο αλγόριθμο που θα αλλοιώσει όσο δυνατόν λιγότερο τον ήχο μας κατά το time stretching. [/quote']

 

Να συμπληρώσω στην ανάλυση ότι χρησιμοποιούνται πολλοί διαφορετικοί αλγόριθμοι (και όχι ένας) λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχουν κάποια σήματα: ειδικά η φωνή έχει ιδιαίτερα φασματικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν από οποιονδήποτε άλλο ήχο (δοκίμασε να συγκρίνεις φασματογράφημα φωνής με ένα οποιοδήποτε άλλο). Αν δεις σε μεγάλη ανάλυση και την χρονική αναπαράσταση του σήματος φωνής θα διακρίνεις τμήματα με έντονα περιοδικά χαρακτηριστικά (π.χ. φωνήεντα) ή τμήματα με χαρακτηριστικά θορύβου (π.χ. φ, χ, σ).

 

Οι αλγόριθμοι (ή έστω μία από τις προσεγγίσεις) time και pitch streching αντιγράφουν ή αφαιρούν ολόκληρες περιόδους του σήματος αν πρόκειται για περιοδικά τμήματα φωνής, τυχαία δείγματα αν πρόκειται για τμήματα με χαρακτηριστικά θορύβου, ενώ για κάποια φωνήματα δεν γίνεται καμία ουσιαστική μεταβολή (εκρηκτικά: π, τ, κ). Αντίστοιχα φασματικά χαρακτηριστικά μπορείς να βρεις και σε κάποια πνευστά (π.χ. ζουρνάς) που ο ήχος που παράγουν διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό μέσα από την φωνητική οδό του παίκτη και άρα φέρουν κάποια χαρακτηριστικά της φωνής. Οι μεθοδολογίες time και pitch stretching είναι παρόμοιες.

 

Με βάση τα παραπάνω, η φωνή είναι και το πιο ευέλικτο σήμα για να γίνει stretch και μάλιστα σε ποσοστό +-20% δεν γίνεται αντιληπτό από το αυτί, ενώ το περιθώριο για ικανοποιητικά αποτελέσματα είναι μέχρι και το διπλάσιο ή υποδιπλάσιο του αρχικού χρόνου-τόνου.

 

Καλό ξημέρωμα στους ξενύχτηδες

Γεράσιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Gerasimos ola ayta pou grafeis einai arketa sosta, apo pou ta xereis?Endiaferomai na matho aplos mipos eimaste "synadelfoi"(Se eisagogika giati eimai akoma foititis).Apo kei kai pera, time stretching mporeis na petyxeis kai mesa apo to syxnotiko pedio, kanontas fft(Fast Fourier Transform gia osous den to xoun dei pouthena) se mikra xronika diastimata, time-stretch, kai piso sto xroniko pedio.Eidika sti foni de, mporeis na kaneis poly perissotera ektos apotelesmatikou time stretching, giati analoga me th glossa pou milietai ekeini ti stigmi, mporeis st'alitheia na breis apo ena sima fonis, poia fvnhmata proferei ekeini tin ora o omilitis-tragoydistis, (opote xereis ti leei) na kratiseis kai kapoia xaraktiristika tis fonis poy se endiaferoune(pitch, xroia, otidipote) kai na tin anasyntheseis me (ftoxo pros to paron) akrives oson afora to ti legetai,apotelesma.I foni diladi me ayta pou xeroume gi aytin, tha katantisei na einai ena eidos MIDI simatos kapote(elpizo).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχήν δώσε μας λεπτομέρειες πως ηχογραφείς τη κιθάρα. Για παράδειγμα τη καρφώνεις κατευθείαν στη κάρτα ήχου? Τι sample rate χρησιμοποιείς? Καθώς αν χρησιμοποιείς υψηλό rate και δε το σηκώνει η κάρτα αναπόφεκτα θα έχεις clicks and props. Για να ηχογραφήσεις κιθάρα ή να περάσεις μικρόφωνο στη κάρτα ήχου' date=' πρέπει αυτή να έχει προενίσχυση για τέτοια σήματα.

 

[/quote']

 

Την κιθάρα την καρφώνω κατευθείαν στην soundblaster 5.1(ξέρω-ξέρω,πάω για αλλαγή)και φυσικά προενίσχυση δεν υπάρχει.Κάποιες φορές παρατήρησα ότι αν συνδέσω την κιθάρα στον ενισχυτή και από κει στην κάρτα (νομίζω)πως έχω καλύτερα αποτελέσματα.Μήπως είναι γιατί ο ενισχυτής δουλεύει και σαν προενίσχυση στην κάρτα?Σ'ευχαριστώ πολύ για τα links,ήταν πολύ χρήσιμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σου συνιστώ να συνδέεις τη κιθάρα στον ενισχυτή και απο εκεί στη κάρτα και να πειραματιστείς λιγάκι με το ποντεσιόμετρο μέχρι να μείνεις ικανοποιημένος με τον ήχο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου