Προς το περιεχόμενο

Είναι δύσκολη η τρομπέτα;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έχω κάνει 5 μαθήματα και μετά τις κλασσικές Ντο, Ρε, Μι, Φα, Σολ, Λα, Σι, παίζω παραπάνω τη Ντο και παρακάτω τις Σολ, Λα, Σι...

Σύνολο: 11 !!!  Συναρπαστική εμπειρία...

Πλέον εξασκούμε και με την 9η του Μπετόβεν μεταξύ άλλων..

Καλά πάμε..!

 

Πάλι καλά που μας έμεινε η Μουσική...!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 38
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μια χαρα, μπραβο VEGGOS 4E, μην το βαλεις κατω. Τωρα ειναι τα δυσκολα μεχρι να βγαλεις τις νοτες, μετα ειναι πιο ευκολα και πιο στρωτα τα πραμματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 μήνες αργότερα...

Λοιπόν,... έκλεισα 6 μήνες που ασχολούμαι με την τρομπέτα και παρόλο που δεν είχα παλαιότερη ενασχόληση με θεωρητική ή πρακτική εφαρμογή μουσικής, θα έλεγα ότι πορεύομαι ακάθεκτος!

 

Το γεγονός ότι δεν ήξερα σολφέζ με παίδεψε λίγο εξ αρχής και μέχρι και τώρα, μια που κάθε μάθημα είναι και πιο δύσκολο σε "αξίες"... Σκεφτείτε ότι πριν 6 μήνες δεν ήξερα τι είναι τα 4/4 και τώρα διαβάζω-παίζω παρτιτούρες με 16α σε μια ποικιλία από 6 νότες κάτω του πενταγράμμου και έως την Σολ πάνω του πενταγράμμου [με τις υφέσεις & διέσεις τους!  ...  

Θέλει απλά εξάσκηση.

 

Από την άλλη, η τρομπέτα σαν όργανο είναι απαιτητικότατο και θέλει αυτοσυγκέντρωση, γι αυτό αν κάποιος θέλει να μάθει κάτι εύκολο δε του το συστήνω... Προϋποθέτει με την υπομονή και επιμονή-πείσμα.

Έχει αρκετή τεχνική και λιγότερο δύναμη αέρα από αυτή που νομίζουν οι περισσότεροι...

Να σημειώσω ότι όπως και στα περισσότερα όργανα solo έτσι και στην τρομπέτα, δε μετράει το ΤΙ καταφέρνεις να παίξεις αλλά το ΠΩΣ το παίζεις!

 

Σίγουρα δεν μαθαίνεται αυτοδίδακτα (θα ήταν πιθανότατα καταστροφικό).

Με μια καλή καθοδήγηση, υπομονή-επιμονή και εξάσκηση χωρίς απογοητεύσεις από τις δύσκολες στιγμές, η τρομπέτα σαν solo όργανο, θα αποζημειώσει με το παραπάνο όποιον αποφασίσει να της αφιερωθεί!

 

ΥΓ: το μαγικό στο όργανο δεν είναι μόνο η χρειά του, αλλά και το γεγονός ότι στην ουσία ο παίκτης παράγει στην κυριολεξεία τις νότες μέσα από το όργανο, χωρίς να του δίνονται de facto όπως στα περισσότερα (αυτό είναι και το δύσκολο)...

 

Πάλι καλά που μας έμεινε η Μουσική...!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα διαφωνήσω στο ότι δε μαθαίνεται αυτοδίδακτα, πόσο μάλλον για το οτι θα ήταν και καταστροφικό.

 

σίγουρα θέλει επιμονή και πέισμα και συχνή ενασχόληση, αλλά το αποτέλεσμα αποζημιώνει!

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή αν ξέρεις κάποιο άλλο πνευστό δεν μπορείς να το μάθεις μόνος σου; Δεν διέπουν οι ίδιες αρχές τη τρομπέτα;

 

Διάβασα το θέμα σου και ο ενθουσιασμός σου για την τρομπέτα με κάνει να θέλω να μάθω και εγώ! ;D

In a world of magnets and miracles

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλά αν ξέρεις κάποιο πνευστό της ίδιας τεχνοτροπίας (χαλκινα δηλαδη) ειναι σα να ξέρεις ήδη, απλά πρεπει να μπεις στη νοοτροπία του εκάστοτε συγκεκριμένου οργάνου.

 

αν ξέρεις κάποιο άλλο πνευστό με καλαμακι, (σαξοφωνο, κλαρινο κλπ) ισως δυσκολευτέις στην αρχή να αποκτήσεις ένα κάποιο εύρος στην τρομπέτα, μάλλον δηάδή δε θα σε βοηθήσει και πολυ.

 

Εγώ πιστεύω πως μια χαρά μπορείς να μάθεις μόνος σου, ίσως να χρειαστεί να δεις και κανα βιντεο στο γιουτιουμπ για τα πολύ βασικά για τα χειλη και κάποιες πρώτες νοτες να μη ψάχνεσαι και βαριέσαι, κατα τ'αλα θέλει "μονο" πεισμα και θεληση, όπως και όλα τα άλλα όργανα.

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, να γίνω πιο σαφής (για αυτούς που θα αφιερώσουν κάποιο χρόνο για εξάσκηση) για πιο λόγο θεωρώ ότι δεν γίνεται χωρίς δάσκαλο...

 

Βασικά, επειδή τις νότες τις παράγει ο παίχτης μέσω του οργάνου και δεν τις χτυπάει ή απλά τις ακούει,  όταν είναι αρχάριος δεν είναι σε θέση να γνωρίζει αν έχει βρει με το σωστό τρόπο τη νότα...

Και για να προλάβω υπόδειξη χρήσης Tuner,  θα σημειώσω ότι είναι τεράστια υπόθεση το ΠΩΣ θα παραχθεί [τεχνική] η κάθε νότα στο σωστό τόνο και όχι μόνο να πιάσουμε τον τόνο [κούρδισμα]...

Εκεί μπορεί να έρθει η καταστροφή...

Αφενώς, γιατί μπορεί να μαθευτεί λανθασμένα η τεχνοτροπία, αφετέρου κυρίως γιατί από λανθασμένη καταπόνηση μπορεί να προκληθούν ανατομικές ζημίες [χωρίς να υπερβάλω]...

Συνοπτικά, λοιπόν, η καθοδήγηση στη βασική τεχνική του φυσίγματος και κυρίως των χειλιών θεωρώ ότι είναι κρίσιμη και πρέπει να γίνει από καλό γνώστη ... 

Η συνέχεια μάλλον είναι πιο διαλακτική...

Τα παραπάνω δεν είναι μόνο δικά μου συμπεράσματα, αν και εγώ αρχικά νόμιζα ότι θα μπορούσα να ασχοληθώ αυτοδίδακτα.

Και το έψαξα αρκετά γιατί δυσκολευόμουν να πληρώσω για δάσκαλο... Παρόλα αυτά μετά την έρευνα το αποφάσισα και το πάλεψα πολύ κι αυτό κάτι λέει...

Και πιστέψτε με, παρόλο που δεν μου περισσεύουν τα έδωσα και άξιζαν μέχρι τελευταίου ευρώ γιατί προχωράει η μελέτη...

 

 

Πάλι καλά που μας έμεινε η Μουσική...!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγώ ξεκινώντας βρήκα απλα έναν οδηγό με τους συνδυασμους στα κλειδιά για καποιες νοτες και για καποια "φυσηματα"

 

απο εκει και πέρα παιζοντας είδα πως κάποιες νοτες μπορείς να τις πιάνεις και με διαφορετικους δαχτυλισμούς, αλλά πάντα κάνει μπαμ ποια απο τις δυο είναι η σωστή, και βγαίνει και πιο εύκολα.

 

όσο μπορώ να βγάζω μια μελωδία που ακουω στην τρομπέτα και να ακουγεται σωστά, δεν ανησυχώ για τίποτα. Και όσο ασχολούμαι, τόσο μαθαίνω. :)

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάπως έτσι το ξεκίνησα το πράγμα κι εγώ Ηρακλή και μπράβο για το μεράκι σου (και γενικά είμαι αυτοδίδακτος σε αρκετά πράγματα που ασχολούμαι..), αλλά δε νομίζω να προχωρούσα με ανάλογο ρυθμό και ποιότητα όπως με καθοδήγηση δασκάλου...

Δεν εννοούσα αυτό όταν έλεγα για το ΠΩΣ στην τεχνική : "είδα πως κάποιες νοτες μπορείς να τις πιάνεις και με διαφορετικους δαχτυλισμούς, αλλά πάντα κάνει μπαμ ποια απο τις δυο είναι η σωστή, και βγαίνει και πιο εύκολα."

Με λίγα λόγια και ενδεικτικά, το πόσο αέρα θα φυσήξω, το πόσο γρήγορα θα φυσήξω (ταχύτητα αέρα), πόσο κοντά θα είναι το επιστόμιο στα χείλια σε κάθε νότα, σε πιο σημείο των χειλιών θα βρίσκεται ακριβώς, η κατάσταση της μάσκας στο κέντρο και στα άκρα, ... και άλλα πολλά ανάλογα τεχνικά σημεία καθορίζουν κατά ένα τεράστιο βαθμό την πρόοδο...

 

Όπως και να το δεις είναι πολλά και κάποιος πρέπει να τα παρακολουθεί για να τα διορθώσει...

Και το βασικότερο όταν μαθαίνεις είναι να μη μάθεις λάθος γιατί μετά άντε να ξεμάθεις [αυτό το έχουν πάθει πολλοί με την τρομπέτα].

 

Θεωρώ λοιπόν πολύ βασικό, ό,τι μαθευτεί στο όργανο να είναι σωστά βασισμένο μια και οι πειραματισμοί εδώ είναι πιο δύσκολοι...

Άλλωστε ο κόπος είναι πολύ μεγαλύτερος από το να μάθει κάποιος τα βασικά της κιθάρας ή του πιάνου και είναι πολύ κρίμα... [για τις ζημίες που μπορεί να προκληθούν από λάθος παίξιμο όποιος θέλει με pm να μη πανικοβάλουμε κιόλας..]

 

Να ξεκαθαρίσω ότι το μάθημα ήταν μια ώρα την εβδομάδα και εγώ αφιέρωνα μια ώρα τη μέρα εξάσκηση...

 

Τέλος, να αναφέρω ότι παραθέτω δικές μου εμπειρίες και γνώσεις που αποκόμισα μέχρι τώρα, αλλά και άλλων προσώπων που βρέθηκαν περίπου στην ίδια θέση.

 

Απλά ο αναγνώστης να υπολογίζει οτι δεν είχα θεωρητικές μουσικές γνώσεις ξεκινώντας...  Αυτό όμως δεν αλλάζει την άποψή μου για την τεχνική που είναι ανεξάρτητη από τη θεωρία.

Ελπίζω να ήμουν σαφής και να έδωσα μια εικόνα για το πως το ζω εγώ τουλάχιστο.

Πάλι καλά που μας έμεινε η Μουσική...!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου