Προς το περιεχόμενο

Προενίσχυση μικροφώνου για ηχογράφηση μπουζουκιού


Manu Lidip

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα παίδες!

Θα ήθελα αν είναι εύκολο τα φώτα σας για την επιλογή προενίσχυσης μικροφώνου για ηχογράφηση μπουζουκιού κυρίως και γενικά ακουστικών οργάνων(κιθάρα,μπαγλαμάς,κοντραμπασσο).

Είμαι ανάμεσα στη SPL Goldmike 9844 και στη Golden Age Project Pre-73 MKIII οπότε το δίλημμα είναι solid state η tube?

Επίσης συγνώμη για το θάρρος αλλά απ' ότι κατάλαβα στο διαδίκτυο για ηχογράφηση μπουζουκιού συνήθως χρησιμοποιούμε μικρόφωνο μεγάλου διαφράγματος?

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Σε γενικές γραμμές και οι δύο προενισχυτες θα σε εξυπηρετήσουν άψογα. Προσωπικά θα διάλεγα τον SPL καθώς είναι πιστότερος ηχητικά. Από την άλλη ο αντίπαλος είναι αντίγραφο σχεδίασης Neve με σχετικά έντονο χαρακτήρα. Νομίζω πως και σαν μεταπωλητική αξία είναι καλύτερος ο SPL αλλά παίζει ρόλο και το τι μπορείς να βρείς έτοιμοπαράδοτο σήμερα στην Ελλάδα.

 

Όσον αφορά το μικρόφωνο, υπάρχει πληθώρα επιλογών για τη δουλειά σου. Σε γενικές γραμμές αν θα έχεις μόνο ένα μικρόφωνο, πάρε ένα μεγάλου διαφράγματος που θα εξυπηρετήσει και φωνή. Όσα περισσότερα ξοδέψεις τόσο καλύτερα από κάθε άποψη. Δεν χάνει και την αξία του.

 

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ φίλε μου για την ανταπόκριση! Απο μικρόφωνα εχω τα εξής

Rode Nt1a

Rode Nt5

Akg C535EB

AT AE3000

 

και στα αυτιά μου νομίζω το Nt1a αν εξαιρέσεις κατι πρίμα (που έχει και το NT5) βγάζει καλύτερα το μπουζούκι. Για τα Neumann TLM 102/103 τα έχεις δοκιμάσει για μπουζούκι? Επίσης υπάρχει κάποιος μπούσουλας στο είδος της προενίσχυσης(solide state,tube) σχετικά με όργανα μπάσσα/πρίμα, τοξωτά/νυχτά/πνευστά, δυνατά/χαμηλώφωνα κ.τ.λ ή ο μπούσουλας διαμορφώνεται ανάλογα με την εκάστοτε παραγωγη π.χ ενα ακουστικό όργανο προενισχυτικά θα αντιμετωπιστεί αλλιώς σε μία ''ακουστική παραγωγή'' και αλλιώς σε μια παραγωγή με έντονη παρουσία των ηλεκτρικών οργάνων?

 

Συγνώμη και πάλι για το θάρρος και την αμάθεια... ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Επίσης υπάρχει κάποιος μπούσουλας...

 

ο κάθε "μπούσουλας", επειδή πολλές φορές από τους μη έμπειρους στα του ήχου και των σταδίων της "παραγωγής" του αναγάγεται σε "πανάκεια" (ή πανάκια όπως λέει φίλος 8)), συνήθως τους αποπροσανατολίζει δημιουργικά και τους οδηγεί μακρυά από τον προσωπικό τους στόχο κάθε φορά, καθιστώντας τους (κατά κανόνα) φοβικούς απέναντι στον απαραίτητο πειραματισμό...

 

προσωπικά θα σου πρότεινα, οι μόνοι "μπούσουλες" σου να περιορίζονται στις τεχνικές τοποθέτησης των mic (κι αυτοί προσαρμοσμένοι μέσω συνεχούς πειραματισμού στις ιδιαιτερότητες του χώρου και του εξοπλισμού σου)...

 

στην περίπτωση του μπουζουκιού πχ μπορείς να ξεκινήσεις από πρακτικές που χρησιμοποιούμε σε κλασικές και ακουστικές κιθάρες (αν ανατρέξεις σε παλιότερα θέματα στο noiz θα βρεις αρκετό υλικό από παλιές μας συζητήσεις στο θέμα)...

 

ως παράλληλο tip σου εφιστώ την προσοχή στην "καθοδήγηση" του μουσικού (ειδικά οι φίλτατοι "μπουζουκτζήδες" μαθημένοι στις κακές ηχητικές συνθήκες των live χώρων που εργάζονται, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων είναι "απαράδεκτοι session" με "κακό" φυσικό ήχο, που είναι το κύριο που σε ενδιαφέρει κατά την ηχογράφηση)...

 

αφιέρωσε λοιπόν αρκετό από τον χρόνο σου στο να τον "ακούσεις"  πρώτα "φυσικά" και να τον βοηθήσεις να πειθαρχήσει το παίξιμό του περιορίζοντας του το άτσαλο "σκάψιμο", που όπως θα διαπιστώσεις ακολούθως πίσω από τα monitor σου το μικρόφωνο ως "χαζό αυτί" δεν συγχωρεί, κληροδοτώντας στο track διάφορα ανεπιθύμητα  artifacts, που κατά την μίξη θα κάνουν την ζωή σου δύσκολη...

 

εννοείται ότι αν έχει παρά πάνω από ένα όργανα θα τα δοκιμάζεις όλα (αν έχουν "μαγνήτη" στο αντηχείο, καλό είναι να τον αφαιρείς)...  

τώρα βέβαια αν γράψεις με τον Καραντίνη (ας πούμε), ξεχνάς τα αμέσως παραπάνω και απλά θα στήνεις και θα χαλαρώνεις με το καφεδάκι σου πίσω από την κονσόλα ;))...

 

για τους pre και τα μικρόφωνα νομίζω ότι σε κάλυψε ο Γιάννης (με 2ν ακόμα ;D)...

 

αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι ο τελικός σου ήχος είναι μια "συνισταμένη" που προκύπτει ως σύνθεση αμέτρητων συνιστωσών (χώρος, μουσικός, όργανο, mic και στήσιμο κλπ) και το να ισορροπήσεις την συμπεριφορά τους ανά περίπτωση "κάθετα" αλλά και "οριζόντια" στο σύνολο, ώστε να πετύχεις  τον ήχο που ονειρεύεσαι, απαιτεί αφοσίωση στην γνώση και σεβασμό στην εμπειρία που μόνο μέσα από πολλές "ώρες πτήσης" θα αποκτήσεις...

 

 

 

ΥΓ. tips του στυλ, στο hardware matching να συνδυάζεις κάποιες φορές διαφορετικές ηχητικές φιλοσοφίες πχ λάμπα στο mic με solid στο pre ή διάφορες υβριδικές παραλλαγές τους, ώστε να "παντρέψεις" τα ιδιαίτερα προτερήματα κάθε μιας, είναι κοινή λογική και δεν χρειάζονται "σπουδή"...

 

έτσι κι αλλιώς οι "ηχοχρωματικές διαφορές" ακόμα και σε συσκευές της ίδιας "σχολής" είναι τόσες, που οι βολικές πολλές φορές γενικεύσεις καθίστανται άχρηστες πρακτικά, εν τη γέννεση τους...

 

εν κατακλείδι, άκου όσο περισσότερη μουσική από "φυσικά όργανα" μπορείς, κάνε κτήμα σου τις ιδιαιτερότητές τους ως reference, άκου όσο πιο ακριβό μπορείς hardware σε όσο πιο καλούς χώρους μπορείς με audiophile ηχογραφήσεις και προσπάθησε τα "συμπεράσματα" να τα ενσωματώνεις σιγά σιγά και στον δικό σου κόσμο που εκεί ναι...

εκεί μπορείς να έχεις όσους δικούς σου "μπούσουλες" θες που θα εξυπηρετούν πλέον την ταχύτητα κυρίως της διεκπεραίωσης ενός ήδη εξερευνημένου ηχητικού στόχου και όχι κάποια μαγική συνταγή...

 

 

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Τα είπε όλα ο Νίκος. Στην ουσία θέλεις έναν όσο το δυνατό καλύτερο προενισχυτή που να οδηγεί σωστά το μικρόφωνό σου αλλά και όσα άλλα διαθέτεις.

 

Ιδανικά να προσφέρει αρκετό gain χωρίς θόρυβο και να αποδίδει πιστά την πηγή σου. Οταν τα έχεις αυτά πιστεύω μπορείς να ασχοληθείς (επενδύσεις) με χρωματισμούς ιδιαίτερους που προκύπτουν απο προενίσχυση αλλά πάντα σε δεύτερο λόγο απο το μικρόφωνο και την τοποθέτηση του.

 

Υ.Γ. Εγω θα πρόσθετα στη λίστα μου και τους Universal Audio Solo 610 και 710 Twin-Finity (Tube + Transistor mix),  Focusrite ISA One και Grace M101.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από κάποιο βίντεο comparison(δυστυχώς τις άκουσα από λάπτοπ :( και με τις ρυθμίσεις του χρήστη) η UA 710 μου άρεσε(σε ακούστικη κιθάρα) η Focusite Isa One μου φάνηκε λίγο ''στεγνή'' να το πώ (συγνώμη αν ο προσδιορισμός δεν είναι σωστός). Μακάρι να παίζαν φράγκα για την 710... βλέπουμεν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημερα κι απο μενα.

 

προσωπικά θα σου πρότεινα, οι μόνοι "μπούσουλες" σου να περιορίζονται στις τεχνικές τοποθέτησης των mic (κι αυτοί προσαρμοσμένοι μέσω συνεχούς πειραματισμού στις ιδιαιτερότητες του χώρου και του εξοπλισμού σου)...

αφιέρωσε λοιπόν αρκετό από τον χρόνο σου στο να τον "ακούσεις"  πρώτα "φυσικά" και να τον βοηθήσεις να πειθαρχήσει το παίξιμό του περιορίζοντας του το άτσαλο "σκάψιμο", που όπως θα διαπιστώσεις ακολούθως πίσω από τα monitor σου το μικρόφωνο ως "χαζό αυτί" δεν συγχωρεί, κληροδοτώντας στο track διάφορα ανεπιθύμητα  artifacts, που κατά την μίξη θα κάνουν την ζωή σου δύσκολη...

 

Κι αφου υπερθεματισω στα λεγομενα του npap ακου κι αυτο. (οχι απο το λαπτοπ  ;D)

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=181558.0

 

Το θεωρω καλο. Ισως το αποτελεσμα να ειναι κοντα στον ηχο που θες να βγαλεις.

Δεν νομιζω οτι η αγορα ακριβων προενισχυτων ειναι η μονη λυση που θα δωσει ΤΟ αποτελεσμα

 

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλαράκι το μπουζούκι είναι καθαρότατο αλλά το προσωπικό μου γούστο είναι λίγο διαφορετικό για τον ήχο του μπουζουκιού.Θα ήθελα λίγη ''σκαφίλα''... πως να το πω λίγο ''ξύλο''και λίγη πένα παραπάνω... Φιλικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα ξαναβαλω την παραθεση απο τον npap

προσωπικά θα σου πρότεινα, οι μόνοι "μπούσουλες" σου να περιορίζονται στις τεχνικές τοποθέτησης των mic (κι αυτοί προσαρμοσμένοι μέσω συνεχούς πειραματισμού στις ιδιαιτερότητες του χώρου και του εξοπλισμού σου)...

Οι θεσεις των μικροφωνων ειναι αυτες που θα σου καταγραψουν λιγοτερο η περισσοτερο

το σκαφος, την πενα, η ακομα και τον θορυβο που κανει το μανικι απο το μπλουζακι του

καθε οργανοπαικτη. Επιλογες αυτες ειναι στο δικο σου χερι κι οχι στον προενισχυτη.

 

Αληθεια, το υπολοιπο σεταπ τι περιλαμβανει? Πχ καρτα ηχου?

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου