Προς το περιεχόμενο

Τι καθορίζει το ύφος ενός τραγουδιού;


Stoyo

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ακολουθεί - ελαφρώς - μεγάλη εισαγωγή

 

Είμαι στο αμάξι με έναν φίλο μου με τον οποίο παίζουμε που και που κάνα τραγουδάκι. Εγώ ακούω κυρίως μελωδικό ροκ και γενικά 80ς, βάζει λοιπόν να ακούσω το καινούργιο αγαπημένο τραγούδι που του κόλλησε και λέει αν μαρέσει να το παίξουμε... και παίζει ένα καινούργιο του Ed Sheeran... (ούτε ξέρω ποιο ήταν, λιποθύμησα κατευθείαν) Αφού συνήλθα και του έριξα πανηγυρικό άκυρο λίγο αργότερα παίζει στο ραδιόφωνο When a man loves a woman και με ρωτάει

- Σαρέσει;

Σταματάω, σβήνω φώτα, μηχανή και τον κοιτάω στα μάτια

- Πολύ... εσένα; :P

 

Μη τα πολυλογώ, μου λέει ότι τα κομμάτια μοιάζουν πολύ και ενώ στην αρχή παραξενεύτηκα, φαντάστηκα τον Sheeran να τραγουδάει Armstrong (ξαναλιποθύμησα) και τον Armstrong να τραγουδάει Ed Sheeran και κατάλαβα ότι έχει δίκιο!

 

Αυτό με έκανε να αναρωτηθώ τι δίνει το χαρακτηριστικό ύφος σε κάθε τραγούδι; Μου ήρθαν και δυο παραδείγματα στο μυαλό που όταν τα πρωτοάκουσα στο ένα έπεσα 20 χρόνια έξω και στο άλλο μισό αιώνα ::)

 

 

 

Από τα λίγα που καταλαβαίνω νομίζω πως είναι η μελωδική γραμμή, ο τρόπος ερμηνείας και η χροιά του τραγουδιστή, και ακολουθεί με επίσης μεγάλη σημασία η ενορχήστρωση και ίσως και η ατμόσφαιρα που δίνει ο τρόπος επεξεργασίας της ηχογράφησης...;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό με έκανε να αναρωτηθώ τι δίνει το χαρακτηριστικό ύφος σε κάθε τραγούδι;

 

H ενορχηστρωση και η παραγωγη.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρώτον και σημαντικότερον: Το When a man loves a woman ουδεμία σχέση έχει με Louis Armstrong. Η original και πιο γνωστή εκτέλεση του τραγουδιού, είναι του Percy Sledge.

 

Στο θέμα τώρα:

 

Η πιο ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση του τίτλου είναι "τα πάντα". Δηλαδή και η παραγωγή και η ενορχήστρωση και η αρμονία και οι στίχοι και η μελωδία και η χροιά της φωνής και το στούντιο και οι ενισχυτές και τα μικρόφωνα και ο καιρός και η γκόμενα του συνθέτη και το υλικό του σκαμπό του ντράμερ κλπ κλπ κλπ. Και εκεί τελειώνει (ή συνεχίζεται επ' 'απειρον) το θέμα αυστηρά ως προς την ερώτηση καθεαυτή.

 

Τώρα αν θέλουμε να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι πρέπει να συμφωνήσουμε τι ακριβώς είναι το "ύφος ενός τραγουδιού" γιατί ο όρος είναι πολύ αόριστος και επιδέχεται υποκειμενικών ερμηνειών ανάλογα με το ποιος απαντά στην ερώτηση.

 

Από το αρχικό ποστ του stoyo, καταλαβαίνω ότι βρέθηκε μπροστά σε μια από τις άπειρες ομοιότητες που μπορεί να έχουν ακόμη και εντελώς διαφορετικού είδους και χρονικής περιόδου τραγούδια μεταξύ τους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, οι όποιες ομοιότητες μεταξύ των δύο (btw δεν κατάλαβα από τι προκλήθηκε η "λιποθυμία") ερμηνεύτηκε ως κοινό ύφος και από εκεί προέκυψε και η ερώτηση φαντάζομαι.

 

Πάντως είναι σίγουρο ότι ο Sheeran έχει ακούσει πολύ Percy Sledge και ακόμη περισσότερο παλιά soul γενικά.

 

 

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

το τραγούδι (ανάγοντας στην ουσία του), καταλήγει γυμνό στην μελωδία του... ότι ακολουθήσει (όλα αυτά που αναφέρθηκαν σε ανάλογα ποσοστά) είναι για μένα το "ύφος", το οποίο στο συγκεκριμένο ας πούμε με έκανε με αυτή του την έκφανση

 

 

να χοροπηδάω ως έφηβος ερωτοτροπώντας με τα sky limits μου και με αυτή

 

https://youtu.be/4op1esLn4mc

 

να πίνω χαλαρά Mojito ως πενηντάρης πλέον στην Σαντορίνη, απολαμβάνοντας το ηλιοβασίλεμα στο πιάτο...

 

το πραγματικό του (για σένα ατομικά) "νόημα" τελικά, ίσως να το ανακαλύπτεις όταν σε κάποια φάση της ζωής σου πιάσεις τον εαυτό σου να το σιγοσφυρίζει αυθόρμητα... χωρίς "ύφος"...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συχνά τον τίτλο του ύφους ενός τραγουδιού απλά τον καθορίζει η ταμπέλα που φοράει ο δημιουργός του.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H ενορχηστρωση και η παραγωγη.

 

Το tempo?

Το Hello x 1,5 γινεται χορευτικο, ενω το Sorry x 0,5 γινεται μπαλαντα.

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  τα ακούσματα αυτού που το γράφει ή επιρροές των μουσικών που θα το πλαισιώσουν αν μιλάμε για γκρουπ ή  του παραγωγού  αλλά παίζει και η περίπτωση απουσίας στυλ (κι αυτό συνήθως imho είναι έλλειμμα κι όχι επιλογή)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ύφος ενός τραγουδιού το καθορίζει ο συνοδηγός. Π.χ. φανταστείτε να ακούτε το "άστα τα μαλάκια σου" με τη Σία Κοσσιώνη, και σε άλλη διαδρομή με την Θεανώ Φωτίου.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το tempo?

Το Hello x 1,5 γινεται χορευτικο, ενω το Sorry x 0,5 γινεται μπαλαντα.

 

& αυτο μεσα στην παραγωγη ειναι,in fact  ΤΑ ΠΑΝΤΑ μετα την αρχικη "γυμνη συνθεση" (τα ακκορντα και τη μελωδικη γραμμη) ειναι παραγωγη,  ακομα και η ΕΡΜΗΝΕΙΑ στο κομματι της παραγωγης εμπιπτει.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου