Προς το περιεχόμενο

Κιθάρα και εργονομία


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Νομιζω πως στην πραγματικοτητα το τρεμολο ειναι αυτο ακριβως που πρεπει να ειναι για τον χαρακτηρα του οργανου. Προσωπικα δεν ειχα ποτε θεματα μαζι του, λαμβανοντας ως δεδομενο οτι ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ δεν ξεκουρδιζει - οπως ανεφερε και ο αγαπητος SF. Ουτε με την στοκ γεφυρα ειχα ποτε προβλημα μιας και εχω σχετικα ελαφρυ χερι και δεν "σκαβω" , εξαλλου ως επι το πλειστον παιζω φλωρικα πραγματα. Εν κατακλειδει, γνωμη μου ειναι πως η JM ειναι περισσοτερο all-around οργανο απ'οτι της αποδιδεται.

 

Τι να ξεκουρδίσει? Ούτως ή άλλως μισό τόνο travel έχει το πολύ... ;D ;D

 

Είναι δύστροπο όργανο κυρίως λόγω συστήματος γωνία μανικιού-γέφυρα-τρέμολο. Διορθώνεται με aftermarket λύσεις και αλχημείες στο σεταπ.

 

Όλα τα (solid body) όργανα θεωρώ πως είναι πιο all around απ' ό,τι τους αποδίδoνται. Και απ' ό,τι τους φαίνεται επίσης. Οι offset, ευτυχώς για τους λάτρεις, δεν έχουν γίνει σούπα.

 

Κάποια άλλα πράγματα που μου φαίνονται ενοχλητικά στις κιθάρες:

-Οι ακμές. Τα saddles των strat, είτε pressed steel είτε blocks. Eιδικά αν χρειάζεται να προεξέχουν οι βίδες ρύθμισης. Οι "τετραγωνισμένες" tune-o-matic με τα κοφτερά τους saddles. Τα μη λειασμένα nuts.

-Tα (έλεος) speed knobs της Gibson. Που γλιστράνε όταν πας να τα γυρίσεις με το pinky (όπως όλοι οι νορμάλ άνθρωποι δηλ.)

- To vintage tele bridge με το "χείλος". Καημένα μου δάχτυλα.

-Η εγγύτητα του 3-way switch με το vol knob στη θέση bridge της tele.

-Kάποιες κιθάρες που έχουν ανάποδο output jack (για να φεύγει το καλώδιο πίσω από τη ζώνη κατ' ευθείαν

-Το "μαρμελαδοποιημένο" nitro finish στα μανίκια (βλ. Gibζον)

-Tα vintage τάστα σε ηλεκτρικές.

 

 

 

 

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 53
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Τι να ξεκουρδίσει? Ούτως ή άλλως μισό τόνο travel έχει το πολύ... ;D ;D

 

Οσες κιθαρες ειχα με bigsby ας πουμε με παιδεψαν αρκετα περισσοτερο ας πουμε , δε νομιζω οτι εχουν πολυ μεγαλυτερο travel ;)

 

 

It's a shame stupidity isn't painful.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...
  • Guru

Οσες κιθαρες ειχα με bigsby ας πουμε με παιδεψαν αρκετα περισσοτερο ας πουμε , δε νομιζω οτι εχουν πολυ μεγαλυτερο travel ;)

 

Tι? Το μπίγκζμπι είναι και τρέμολο? Δηλαδή σαλεύει άμα το μπιστήξεις? Νόμιζα πως είναι διακοσμητικό αντίβαρο για neck heavy όργανα.  ;D

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκτιμω και τον λεβιε του Bigsby και της Fender αλλα απο μικρος ειχα φετιχ με το dead simple λεβιε του Floyd. Το πιο απλο design που εκανε την μεγαλυτερη διαφορα στον ηχο. :)

I quickly learned that the study of music harmony is the study of everything - Richard Merrick

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Εκτιμω και τον λεβιε του Bigsby και της Fender αλλα απο μικρος ειχα φετιχ με το dead simple λεβιε του Floyd. Το πιο απλο design που εκανε την μεγαλυτερη διαφορα στον ηχο. :)

 

Aπλό στη σύλληψη, βασισμένο στο σχέδιο του Leo, αλλά το λες και maintenance nightmare. Από πολλές απόψεις. Kάθε pro έχει και το con του.

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aπλό στη σύλληψη, βασισμένο στο σχέδιο του Leo, αλλά το λες και maintenance nightmare. Από πολλές απόψεις. Kάθε pro έχει και το con του.

 

Το FR maintenance nightmare; Μόνο αν δεν ξέρεις να το σετάρεις (ομοίως και την κιθάρα καθ'αυτήν). Ακόμα και τα φθηνότερα μοντέλα δούλευαν πάντα μια χαρούλα σε μένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Το FR maintenance nightmare; Μόνο αν δεν ξέρεις να το σετάρεις (ομοίως και την κιθάρα καθ'αυτήν). Ακόμα και τα φθηνότερα μοντέλα δούλευαν πάντα μια χαρούλα σε μένα.

 

 

Mα δεν μιλάω για τρόπο λειτουργίας. Ούτε για επιπλέον γνώση ρύθμισης. Maintenance nightmare σημαίνει ότι πολλά πράγματα μπορούν να πάνε στραβά πιο εύκολα και είναι σαφώς πιο χρονοβόρο να αλλάξεις χορδές σε ένα FR απ' ό,τι σε ένα vintage fulcrum. Από τα ξεκλειδώματα των lock και στις δύο μεριές, από το τι πρέπει να κάνεις αν σου σπάσει χορδή, πόσο εύκολα ρυθμίζεις intonation σε σχέση με το vintage, πόσο εύκολο είναι όλα αυτά τα κινητά μέρη να έχουν φθορά ή να χάνονται. Blocks, posts, μαχαίρια, βίδες κλπ.

 

Φυσικά όταν σεταριστεί σωστά, όλα λειτουργούν (σχεδόν) χάρμα, αλλά μέχρι να λειτουργήσουν ο άλλος με το vintage έχει ήδη παίξει 4-5 κομμάτια. Βέβαια ο άλλος δεν θα μπορεί να κάνει divebombs... ;)

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δίκιο έχεις, είναι σαφώς πιο περίπλοκο σύστημα και πιο τζαναμπέτικο και φυσικά το θέλει το "διάβασμά" του, παρ'όλα αυτά (θέλω να) πιστεύω πως κάποιος το επιλέγει έναντι ενός tremolo γνωρίζοντας τα υπέρ και τα κατά.

Έχουν γούστο πάντως τα κολπάκια που σου επιτρέπουν και μικρότερος τα προτιμούσα, πλέον όμως και σ'αυτές που τα'χω δεν τα πολυχρησιμοποιώ και οι TOM έχουν γίνει οι αγαπημένες μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχουν γούστο πάντως τα κολπάκια που σου επιτρέπουν και μικρότερος τα προτιμούσα, πλέον όμως και σ'αυτές που τα'χω δεν τα πολυχρησιμοποιώ και οι TOM έχουν γίνει οι αγαπημένες μου.

 

Δεν υπάρχει πλέον κόλπo που δεν μπορώ να κάνω με το vintage μου.

Θέλει ορισμένα μοντς αλλά ανταποκρίνεται πλήρως.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου