Προς το περιεχόμενο

Κιθάρα και εργονομία


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα μπορούσαμε να μιλάμε μέχρι αύριο για τα "κραυγαλέα κατασκευαστικά λάθη" όπως τα λες - γιατί τα knobs είναι μακριά στην SG, χαμηλά στην Tele, κοντά στην strat.

Παρόλα αυτά ούτε οι fender/ Gibson εταιρίες έχουν αλλάξει το design τους στα κλασικά μοντέλα, και όσες κιθάρες κυκλοφορούν με νέα σχέδια , δεν έφεραν και την επανάσταση στη χωροταξία του οργάνου - παλιά σχέδια τροποποιησαν.

Υπερβάλλεις όντως!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 53
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

  • Guru

Επαναλαμβάνω. Δεν είναι κατασκευαστικό λάθος η θέση του διακόπτη ή του volume.

 

Στην SG πχ είναι τόσο στριμωγμένα όλα τα pots και τόσο κοντά και το output jack που είναι σχεδόν αδύνατο να "παίξεις" μαζί τους. Αυτό είναι ένα σχεδιαστικό (άρα και εργονομικό) λάθος. Είτε το θέλουμε είτε όχι. Ασχέτως αν έχουμε μάθει να το αγνοούμε, να το παρακάμπτουμε ή να συμβιβαζόμαστε μαζί του

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτι ακόμη:

Μάρκετινγκ χρειάζεται ένα προϊόν για να πλασαριστεί ως "καινουριο", "καινοτόμο" κλπ, όχι κάτι που κυκλοφορεί 100 χρόνια πάνω στον πλανήτη.

 

 

Δε νομίζω ότι στέκει αυτό που λες. Φυσικά και δεν πλασάρονται σα νέα καινοτόμα προϊόντα αλλα πέφτει πολύ μαρκετινγκ για να συντηρείται ο "μύθος".

 

Φυσικά η καλύτερη διαφήμιση για τις λες πολ στις μέρες μας ειναι ο μποναμάσα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πνοή και Νύξη, άπειρα +++.

Για τις Les Paul εγώ πάντα έλεγα ότι ή η κιθάρα θα είναι χοντρή, ή ο παίκτης και, πώς να το πω, ας πούμε ότι στο δικό μου σπίτι χοντρές κιθάρες δεν έχουμε.  :D :D :D :D

Τώρα για τα controls της SG δεν το είχα σκεφτεί ποτέ, αλλά 20 χρόνια συνύπαρξης με SG και παράλληλης μη σχέσης με τα pots έχουν κάνει τη δουλειά τους. Για μένα η SG είναι ένας εργονομικός θρίαμβος, αλλά είμαστε δεν είμαστε 30 παγκοσμίως που να συμφωνούμε...

Αυτό είναι νομίζω το κλειδί, όχι τόσο για να επιχειρηματολογήσεις περί εργονομίας όσο για να καταλάβεις λίγο τα κλούβια μας μυαλά: όσα "λάθη" κι αν υπάρχουν προτιμούμε να προσαρμοστούμε απ' το να ψωνίσουμε καμιά EBMM ή καμιά Parker.

τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για μένα η SG είναι ένας εργονομικός θρίαμβος, αλλά είμαστε δεν είμαστε 30 παγκοσμίως που να συμφωνούμε...

31. :D

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Mα είναι πολλοί περισσότεροι από 33. Κι εγώ τη λατρεύω την SG και κάλλιστα θα έπαιζα με μια Pelham blue-faded to green του '65 με τη vibrola της και με τα όλα της. (ή με μια λευκή custom), αν δεν ήμουν οργανοτέτοιος :P. Όμως αυτό δεν θα με κάνει να τη θεωρώ εργονομικό θαύμα κιόλας. Ξέρω ποια είναι και την αγαπώ με τα ελαττώματά της.  Έτερον εκάτερον.

 

Το ίδιο ισχύει για όλα τα όργανα. Κάποια είναι πιο εργονομικά από άλλα. Ή για να το θέσω πιο σωστά, συγκεντρώνουν περισσότερα εργονομικά στοιχεία από άλλα. Και φυσικά παίζει ρόλο και η ψυχολογία όπως, ευκόλως εννοείται, και οι προτιμήσεις του καθενός.

 

Να επανέλθω λίγο και στο κατασκευαστικό vs εργονομικό λάθος που αναφερθήκαμε και πιο πριν?  Το να φτιάχνει η Gibson, πχ, το headstock με αυτόν τον τρόπο που το κάνει, είναι ένα κατασκευαστικό λάθος που έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του. Το να είναι "ρηχό" το scalloping σε ένα Fender headstock, είναι ένα κατασκευαστικό λάθος.  Δεν επηρεάζει την σχέση του οργάνου με το παίξιμο αυτό καθεαυτό.

 

Γενικά, η κιθάρα ως όργανο ή χρηστικό αντικείμενο, έχει ένα κάρο ελαττώματα κυρίως λόγω συμβιβασμών. Κι όταν δεν τίθενται συμβιβασμοί στην εργονομία, τα όργανα βγαίνουν σαν αυτά του Steve Klein (θεός φυλάξοι, αλλά αν είχα σοβαρό πρόβλημα στα χέρια, την πλάτη ή οπουδήποτε αλλού, τέτοια θα έπαιρνα. Επίσης θα έπαιρνα μια τέτοια, αν ήμουν πλήρως δοσμένος στη μουσική και όχι στο μέσο-και πάλι θεός φυλάξοι). Είναι θέμα προτεραιοτήτων. Και κακά τα ψέμματα, πρώτ' απ' 'όλα είναι το αισθητικό. Ελάχιστοι επιλέγουν με βάση αποκλειστικά τον ήχο, ελάχιστοι με βάση αποκλειστικά την εργονομία.

 

Eπίσης, κολλάμε μόνο στις ηλεκτρικές, ενώ και οι ακουστικές και οι κλασσικές έχουν πάμπολλα θέματα να λύσουν στην εργονομία τους, αλλά και έχουν εντάξει αρκετά εργονομικά τερτίπια. Πόσοι ξέρουν τί είναι το Manzer wedge? Το elevated fretboard στις κλασσικές? Γιατί οι κλασσικές που προορίζονται για flamenco έχουν ανάποδη γωνία κλίσης μανικιού-σκάφους? Το armrest κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Δεν είναι νεωτερισμοί. Είναι στοιχεία που γεννήθηκαν από ανάγκες του μουσικού και τον βοηθούν σε κάθε τομέα. Παικτικό και ορθοπεδικό. Δεν γνωρίζω μουσικό, επαγγελματία ή ερασιτέχνη, που να μην έχει έστω ένα μικρό θέμα με το σώμα του. Αυχένα, χέρια, αγκώνες, ώμους, δάχτυλα. Αν αυτό δεν οφείλεται, εν μέρει και στην ομολογουμένως κακή εργονομία των περισσοτέρων οργάνων που κυκλοφορούν, τότε τί?

 

 

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

ακριβως.

 

66ft.jpg

 

;D

 

 

To λευκό δεν είναι εργονομικό. Μπορεί να αντανακλά περισσότερο φως, με αποτέλεσμα να κουράζει τα μάτια και να δυσκολεύει στην εύρεση των σωστώνε νοτών. Μη κοροδέβεται. :-[ ::)

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

To λευκό δεν είναι εργονομικό. Μπορεί να αντανακλά περισσότερο φως, με αποτέλεσμα να κουράζει τα μάτια και να δυσκολεύει στην εύρεση των σωστώνε νοτών. Μη κοροδέβεται. :-[ ::)

 

για αφτο ραι φιλως εχο φτιακσει τιν δικι μου κοκηνη  ;D

 

wp_20160910_10_19_39_pro1.jpg?w=614

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου