Προς το περιεχόμενο

Πόσους ήχους χρειάζομαι?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εχω βρει εναν marshallοήχο και τον δουλευω στις προβες, με λιγο, μετριο ή αρκετο gain. Σε καθαρο καναλι (απο vox), boostarω εναν κλωνο ocd ή κλωνο suhr riot (εχουν κοντινο ηχο) με ενα mini tube screamer. Βαζω και λιγο delay και εχω εναν σουπερ ηχο. Αντε να βαλω και το wah μπροστα και να φιλτραρω τον ηχο. Αντε να χρησιμοποιησω και αλλο booster ωστε να αλλαξουν λιγο οι ψηλομεσαιες. Μεχρι εκει.

 

Το θεμα ειναι οτι χρησιμοποιω μονον αυτον για 15-20 blues-rock τραγουδια που παιζουμε. Γενικοτερα, μου αρεσει η ποικιλια. Μου αρεσει να χρησιμοποιω 2-3 διαφορετικους ηχους distortion, καθως εχω βρει κι αλλους εξισου ωραιους (πχ τερμα gain στον vox μπουσταροντας με rat, ή soul food κα).

 

Ειναι καλο να εχω ποικιλια στους ηχους? Να παιζω πχ 2ο σολο με αλλο ηχο στο ιδιο κομματι? Να εχω αλλο ηχο zz top και αλλο ηχο deep purple? Ή πρεπει να εχω εναν μοναδικο χαρακτηριστικο ηχο οπου θα αποτελει μια μονιμη βαση για ο,τι παιζω?

 

Ξερω οτι καλουπια και στανταρ απαντησεις δεν υπαρχουν. Εσεις τι κανετε?

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σε όλη μου τη ζωή έπαιζα σχεδόν πάντοτε με έναν βρώμικο και έναν καθαρό ήχο.

Με μικρές παραλλαγές.

Σήμερα αλλάζω ήχο αλλάζοντας κιθάρα.

Αλλά και παλι έχω έναν καθαρό έναν βρώμικο

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με έναν ήχο σαν βάση είσαι οκ . Γιατί βάζεις στο παιχνίδι δυναμικές, παίξιμο, τα knobs και τα εφέ ή boost / overdrive να κάνουν τις αλλαγές που απαιτούνται από κομμάτι σε κομμάτι

 

Ακόμα και ο καθαρός σου ήχος, άνετα βγαίνει με το volume της κιθάρας. Όπως κάνουν πολλοί μεγάλοι

"There’s no mystery in my gear. And if any, then it’s hidden between hands, heart and soul. It simply must be the way I play" ~ Criss Oliva

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικα παιζω με ενα τονο.

Απο τον ενισχυτη crunchy τονος, στα ποδια μονιμα on ενα βρωμικο booster για ζεστο compression, μετα overdrive (συνηθως μονιμα on) και εναλλακτικα fuzz ή octave fuzz  και τελος ενα clean booster (on/off για lead ενταση).

Μερικες φορες (αναλογα τον ενισχυτη)  παιζω με drive απο τον ενισχυτη και αφαιρω το drive απο τα πεταλια.

 

Παιζω με το volume pot απο το 3-10 κι ετσι εχω απο clean εως overdrive.  (250αρη pot με πυκνωτες - καθολου tone pots)

 

Για εφφε, wha, whammy, flanger, tremolo.

Στη λουπα Delay, με το volume του σε expression pedal και tap control.

Ελαχιστο βαθος.

 

To vol pot, ο επιλογεας μαγνητων και το expression pedal του delay ειναι τα βασικα εξαρτηματα που ασχολουμαι για τις παραλλαγες του ηχου μου.

 

Στη δουλεια παρομοια πραγματα, απλα παιζω με 1-2  παραλλαγες στο βαθος (πχ octaverb) και χρησιμοποιω και chorus.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

  Δεν χρειάζεσαι πάρα πολλούς ήχους. Έναν ήχο χρειάζεσαι για βρώμικο και έναν για καθαρό. Και στο λέω εγώ που πολλές φορές κουβαλάω δυο διαφορετικά overdrive/distortion pedals (εκ των οποίων και τα δύο ειναι δικάναλα) αναγκαστικά διότι το ένα από τα δυο έχει κάποιο πρόβλημα και το άλλο το έχω για backup. Δηλαδή έχω 4 βρώμικους ήχους (αν βάλουμε και του ενισχυτή, 6) στα πόδια μου και πάλι μόνο τον έναν θέλω να χρησιμοποιώ.

 

  Επίσης επειδη αν θυμάμαι καλά παίζεις και τραγουδάς ταυτόχρονα, μην μπλέξεις με τα volume και tone controls της κιθάρας σου. Δεν είσαι απλά ο κιθαρίστας της μπάντας, είσαι και ο τραγουδιστής και το να έχεις ... 50 ήχους και να ''παίζεις'' με τα knobs της κιθάρας ενώ πρέπει να έχεις κολλημένη την μούρη σου στο μικρόφωνο, θα σε αποσυντονίσει να κάνεις τόσα πράγματα ταυτόχρονα με τα χέρια σου και με τα πόδια σου.

 

  Με λίγα λόγια κάνε την ζωή σου εύκολη, ώστε να επικεντρωθείς στο βασικό, δηλαδή στο παίξιμο και το τραγούδι.

 

   

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνειτε βλεπω ολοι. Αρα, συνηθιζεται ο ενας βασικος ηχος με πολλες παραλλαγες.

 

 

  Επίσης επειδη αν θυμάμαι καλά παίζεις και τραγουδάς ταυτόχρονα, μην μπλέξεις με τα volume και tone controls της κιθάρας σου. Δεν είσαι απλά ο κιθαρίστας της μπάντας, είσαι και ο τραγουδιστής και το να έχεις ... 50 ήχους και να ''παίζεις'' με τα knobs της κιθάρας ενώ πρέπει να έχεις κολλημένη την μούρη σου στο μικρόφωνο, θα σε αποσυντονίσει να κάνεις τόσα πράγματα ταυτόχρονα με τα χέρια σου και με τα πόδια σου.

 

  Με λίγα λόγια κάνε την ζωή σου εύκολη, ώστε να επικεντρωθείς στο βασικό, δηλαδή στο παίξιμο και το τραγούδι.

 

Ευστοχησες 100%!

Με το tone ασχολουμαι μονο στο σπιτι, οπου παιζω χωρις πεταλια.

Με το vol συχνα σε καποια τραγουδια, στις προβες. Το χρησιμοποιουσα συχνοτερα, αλλα με πιο προσεκτικο σεταρισμα και με spark mini σε ρολο volume boost, μειωσα αρκετα τη χρηση του.

 

Σιγουρα εχω δυσκολια, και συχνες αποτυχιες, οταν τραγουδω κοιτοντας ντοσιε, και πρεπει ταυτοχρονα πχ να αλλαξω μαγνητη, να σβησω 2-3 πεταλια και να μη χασω ουτε νοτα. Βεβαια, με την εξασκηση ολα τα προβληματα λυνονται. Βρισκω τροπους να κανω οικονομια κινησεων, ενω παραλληλα βελτιωνω και τον συγχρονισμο μου.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυο διαφορετικά drive, που μπορούν να σταθούν και το καθένα μόνο του αλλά και τα δυο μαζί εξίσου καλά, σου δίνουν τουλάχιστον πέντε διαφορετικούς ήχους παραμόρφωσης.

Προσωπικά, χρησιμοποιώ δυο μικρά drive ως εξής:

-το ένα από τα δυο (το πριν ή το μετά) ως βασικό μου ήχο και το άλλο για να μπουστάρω (είτε για περισσότερη ένταση είτε για περισσότερο gain) είτε και τα δυο αναμένα κάνοντας ρυθμίσεις με το volume της κιθάρας, όπως γράψαν και οι συνάδελφοι νωρίτερα..

Και με τους ακόλουθους βασικούς συνδυασμούς / επιλογές και τα drive ρυθμισμένα ως εξής:

High gain -> low gain

Low gain -> high gain

High gain -> high gain

Low gain -> low gain

 

Έτσι, οι επιλογές ήχων παραμόρφωσης (gain stages) και είναι πάρα πολλές και ο ακροατής δεν έχει την αίσθηση ότι ακούει κάθε φορά και άλλον κιθαριστα, αφού ουσιαστικά προκειται για τον ίδιο ήχο κιθάρας, αλλά με διαφορετικές χροιές / layers παραμόρφωσης.

 

Αν θες τώρα να προσθέσεις ένα Wah σε κάποιο κομμάτι ή σε κάππιο σόλο, ή ένα ριφ με octaver, ή κάποιο extra vibrato ηχάκι /leslie σε κανένα αρπέτζιο, όλα καλοδεχούμενα είναι αν είναι σωστά τοποθετημένα στη δομή ενός κομματιού στη διάρκεια ενός show-

χωρίς όμως να χρειάζεται και να το παρακάνει κανείς με περισσότερους από δυο διαφορετικούς ήχους στο ίδιο κομμάτι ΚΤΓΜ.

 

EDIT: Βέβαια, τα παραπάνω ισχύουν αν είσαι lead κιθαρίστας φαντάζομαι και κάνεις focus στο παίξιμό σου αλλάζοντας ήχους μέσα σε ένα κομμάτι. Αν όπως εσύ, είχα να τραγουδήσω, θα το κρατούσα όσο πιο λιτό γινόταν, και θα περιοριζόμουν μάλλον σε ένα ευέλικτο drive (που να μου δίνει ένα καλό compression σε low gain / αλλά να βγάζει και αρκετό high gain ώστε να μπορώ να κάνω ρυθμίσεις με το volume της κιθάρας on the fly) και δυο βασικά modulation pedals: ή ένα vibe ή ένα wah.

Για blues μουσική (αλλά και γενικώς!), θα απέφευγα  chorus, phaser flanger και άλλα τέτχοια.

 

Ψάξε να δεις YT βίντεο με rig rundown μουσικών, θα καταλάβεις πολλά.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι καλο να εχω ποικιλια στους ηχους? Να παιζω πχ 2ο σολο με αλλο ηχο στο ιδιο κομματι? Να εχω αλλο ηχο zz top και αλλο ηχο deep purple? Ή πρεπει να εχω εναν μοναδικο χαρακτηριστικο ηχο οπου θα αποτελει μια μονιμη βαση για ο,τι παιζω?

 

Ξερω οτι καλουπια και στανταρ απαντησεις δεν υπαρχουν. Εσεις τι κανετε?

 

Μονο ΕΣΥ ξερεις τι ηχο χρειαζεσαι.

 

Σιγουρα το πολυ απλο,ηχητικα,στυλ που παιζεις δηλ. μπλουζ-ροκ βγαινει και με εναν ηχο....αλλα βγαινει και με....δεκα... ;)

 

Αλλα είδη θελουν μεγαλη ποικιλια ηχοχρωματων και ηχων..

 

Προσωπικα εδω και χρονια εχω καταληξει σε Low wattage ενισχυτες παιγμενους ομως ΚΑΘΑΡΑ.

 

Λιγοι κιθαριστες εχουν αντιληφθει ποσο ΥΠΕΡΟΧΟ καθαρο ηχο εχουν οι low wattage ενισχυτες μια και κομπρεσαρουν φυσικα σε λογικες εντασεις και δινουν μια φανταστικη πλατφορμα για ολα τα ειδη των εφε.

 

Απο εκει και περα εχω παντα ανοιχτο το delay με tap tempo και medium feedback & level και χρησιμοποιω...απλοχερα tremolo & leslie και ποτε ποτε Phaser & Wah Wah,οταν παιζω single notes και Lead  (καθαρα ή βρωμικα ) παντα βαζω ενα booster με λιγο τονισμενα πριμα ενα εχω 2 πεταλια για βρωμικο ηχο: ενα low gain tube screamer style & ενα high gain RAT style.

 

Αλλα βασικα το 80% του παικτικου χρονου μου παιζω καθαρα με delay . 

 

Οταν θελω δραστικα διαφορετικο ηχο αλλαζω ΚΙΘΑΡΕΣ (εχω κιθαρες με ολα τα βασικα ειδη μαγνητων) ,παλι το ΙΔΙΟ ακουγομαι αλλα ειναι ωραιο να ζεις μεσα στην ΑΥΤΑΠΑΤΗ  ;D ;D ;D

 

Οι κιθαρες μου δεν εχουν tone (ειναι σε ολες bypassed) & το volume τους ειναι παντα ανοιχτο full.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@tamtam

Μου εδωσες ωραια ιδεα με τα δυο drives, καθως ειναι κατι που δοκιμαζα παλαιοτερα, προτου ξεκινησω να αγοραζω od/booster πεταλια. Πχ το riot μπουσταρει απιστευτα το ocd ή το rat. Οπως επισης, και το ocd/rat ως δευτερο drive διδουν το κατι παραπανω με χαμηλα το gain. Ή μπορει και να χρησιμοποιησω και το od3. Θα κανω παλι δοκιμες...

 

Γενικοτερα, το κανω οσο μπορω πιο απλα. Λιγα πεταλια, και πολλοι συνδυασμοι, μαζι με το drive του ενισχυτη.

 

@superfunk

Γιατι εχεις κανει bypass το tone και παιζεις με τερμα vol?

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

@superfunk

Γιατι εχεις κανει bypass το tone και παιζεις με τερμα vol?

 

Γιατί μου είναι παντελώς άχρηστα,θέλω ολόκληρη την έξοδο του μαγνήτη, άλλωστε σε καθαρό ενισχυτή ακούγεται απαίσια αν κλείσεις λίγο το volume,άσε που ούτε τα εφέ "ακουν'' την κιθάρα..

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου