Προς το περιεχόμενο

Πού χρησιμεύει ο μαέστρος σε μιά Συμφωνική Ορχήστρα;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόλις τώρα, gkourmoul1 είπε

 

Οι πιανίστες είναι σχεδόν όλοι μουσικοί (έστω δηλώνουν ότι είναι). Οι βιολιτζίδες το ίδιο. Ακόμα και οι μπασίστες.

Οι κιθαρίστες δηλώνουμε, συνήθως, άμουσοι 😀 

 

 

Τριχες κατσαρες...

 

Και για να το κλείσουμε...

 

ΜΟΥΣΙΚΟΣ ειναι ΑΥΤΟΣ

 

Ludwig van Beethoven - Wikipedia

 

κατω απο αυτο το επιπεδο εισαι ΚΛΑΠΑΤΣΙΜΠΑΛΙΣΤΑΣ.

  • Χαχα 1
  • Συμφωνώ 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Αλλά μ' ένα βιολί λιγότερο, που θα λείψει από την Ορχήστρα στον ήχο.

 

Την απουσία του μαέτρου ουδείς θα τήν αντιληφθεί.

 

Δηλαδή αν λείψει ένα από τα πρώτα βιολιά (είναι καμιά δεκαριά και αρκετές φορές παίζουν το ίδιο πράγμα) θα το καταλάβεις, ενώ αν παίζουν όλοι στον γάμο του καραγκιόζη δεν θα το πάρεις χαμπάρι?

 

Ε, δεν γίνεται, κιθαρίστας πρέπει να είσαι.

  • Like 1
  • Χαχα 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πιο αστειο ξερεις ποιο ειναι? Οτι λειπουν ενα και δυο και τρια και πεντα βιολια ΣΥΝΕΧΕΙΑ, ειδικα με "μεγαλα" εργα σε οχι και τοσο μεγαλους χωρους 😂😂

 

  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, odis13 είπε

Το πιο αστειο ξερεις ποιο ειναι? Οτι λειπουν ενα και δυο και τρια και πεντα βιολια ΣΥΝΕΧΕΙΑ, ειδικα με "μεγαλα" εργα σε οχι και τοσο μεγαλους χωρους 😂😂

 

 

Και όχι μόνο βιολιά να συμπληρώσω εδώ.

Και βιόλες και κοντραμπάσα.

 

 

EDIT: Ρε σεις ο σκηνοθέτης στις ταινίες τι στο καλό κάνει? Τι τον θέλουν, και γίνεται και γνωστός, και παίρνει και Όσκαρ?

Ας πάρουν οι ηθοποιοί το σενάριο, να το διαβάσουν μόνοι τους να παίξουν.

Εκεί τα γράφει όλα.

Ο σκηνοθέτης κάνει τίποτα άλλο από το να κάθεται σ' αυτή την ειδική καρέκλα του σκηνοθέτη, και να φωνάζει cut?

Τσάμπα λ7 παίρνει.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Χαχα 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορώ να καταλάβω τι προσπαθούμε να αποδείξουμε.

 

Ο OP πιστεύει ότι όλα τα γκρουπ, ανεξάρτητα το μέγεθος, ακόμα και αν ειναι 150 άτομα, μπορούν να συμφωνήσουν και να συγχρονιστούν σε απόλυτη μορφή σε: tempo, δυναμικές, μείξη και εντάσεις, αλλά, αλλαγές τμημάτων, αλλαγές κομματιών, και για οποιαδήποτε διάρκεια, ακόμα και ας είναι 2-3 ώρες. Φαντάζομαι πιστεύει ότι σε ένα τέτοιο χώρο, όλοι αυτοί οι μουσικοί μπορούν να κούν τέλεια ο ένας τον άλλο και να ξέρουν τι κάνει ο καθ'ένας ανά πάσα στιγμή.

Ταυτόχρονα πιστεύει ότι, ανεξάρτητα το επίπεδο, δε θα υπάρχουν λάθη, επειδή ένας μουσικός που βρίσκεται σε ορχήστρα, αλλά και όλες οι υπόλοιπες συνθήκες, είναι απόλυτα τέλεια. Δε θα σπάσει καμία χορδή, δε θα χαθεί κανείς, δε θα έχει κανείς άγχος. Θα είναι όλοι τέλεια όντα σε μια ουτοπία, που εν τέλει το συγκρίνουμε με VST. Σίγουρα θα έχουν σκοτώσει και όλες τις μύγες πριν φτάσουν το stage με laser.


OP, δε πιστεύω να βάζεις μετρονόμο και pre-count όταν γράφεις στο DAW σου. Δε πιστεύω να κάνεις comping! Αμαρτία μεγάλη, άχρηστο processing. One-take όλα, ξέρεις εσύ. Δε τα χρειάζεσαι εσύ αυτά.
 

Δε μου λες, τα παιδιά που παίζουν σε μικρές συμφωνικές και μουσικά σύνολα, ούτε αυτά θέλουν μαέστρους? Όταν λέω σολφέζ, να κουνάω το χέρι μου όπως είναι το μέτρο ή και αυτό είναι άχρηστο? Όταν παίζω κιθάρα, να κουνάω το πόδι μου στο ρυθμό ή δε λέει? Οι drummers θα πρέπει να διαγράψουν το n-e-&-a?

Παραγωγοί, σκηνοθέτες, σεφ, προπονητές, CEO, managers, team leaders, ή οποιοσδήποτε άλλος δίνει εντολή έμμεσα ή άμεσα, όλοι άχρηστοι που τρώνε τα λεφτά του κόσμου? Δε χρειάζονται αφού την δουλειά την εκτελεί πάντα άλλος, σωστά?

 

Τραγικά επιχειρήματα για ένα ζήτημα που είναι αρκετά εύκολο στην κατανόηση.
Εγώ προσωπικά έχω παίξει σε σύνολα, αν και μαθητικά, αλλά είμαι σίγουρος (και όλοι όσοι συμμετείχαν) ότι ο μαέστρος μας ήταν αυτός που μας έδωσε τις πρωτίες όπου συμμετείχαμε, από την καθοδήγηση στις πρόβες, μέχρι τις μικρο-ιδιαιτερότητες στο performance.

Καλή συνέχεια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

 

Τραγικά επιχειρήματα για ένα ζήτημα που είναι αρκετά εύκολο στην κατανόηση.
Εγώ προσωπικά έχω παίξει σε σύνολα, αν και μαθητικά, αλλά είμαι σίγουρος (και όλοι όσοι συμμετείχαν) ότι ο μαέστρος μας ήταν αυτός που μας έδωσε τις πρωτίες όπου συμμετείχαμε, από την καθοδήγηση στις πρόβες, μέχρι τις μικρο-ιδιαιτερότητες στο performance.

Καλή συνέχεια.

Δεν τον χρειαζόσασταν. Σας είχε κάνει πλύση εγκεφάλου και σας εκμεταλλευόταν για να προβάλλεται και να παίρνει τα εύσημα πάνω στον μόχθο σας. Το σύστημα έτσι μας έχει μάθει. Να νομίζουμε πως τους έχουμε ανάγκη.

 Και όσοι το αμφισβητούν είναι αιρετικοί και ρίχνονται κλασσικά στην πυρά. Same old story☹️

  • Λυπάμαι 1

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Προφανώς δεν έχω απαντήσει στο θέμα, εώς τώρα, γιατί το θέλω το μυαλό μου και με αυτά που διαβάζω κοντεύω να πάθω εγκεφαλικό.

Εγώ απλά θα πω ότι:
1. Όσοι από εμάς έχουν/είχαν στούντιο ξέρουν το πόσο σημαντικό είναι να μιξάρεις χωρίς αντανακλάσεις, κλπ. Πόσο πρέπει να παίρνουμε τις μίξεις μας και να τις ακούμε, μετά σε ακουστικά, στο αυτοκίνητο, κλπ. 

Αλλά και πόσα λάθη κάνουμε στις ηχογραφήσεις, που μετά πατάμε το Play και παθαίνουμε ένα κάτι με το πως ακούγεται η φωνή μας, η κιθάρα, κλπ. 

Γενικώς ΔΕ μπορείς να ακούσεις τον εαυτό σου καθαρά. Δεν είσαι αντικειμένικος και ειδικά αν έχεις τις τρομπέτες να σου φυσάνε τα αυτιά... άστα να πάνε. 

Ο μαέστρος, λοιπόν, ακούει αντικειμενικά το τι συμβαίνει με τα πάντα. Είναι ο ακροατής, ο μουσικος, ο δάσκαλος, ο εκτελεστής.

2. Στα παιχνίδια και γενικώς στα προγράμματα αφού το φτιάξεις ξεκινάς τα beta testing και μετά πας gold... Μα δε φτάνει να το δοκιμάσεις εσύ και η ομάδα σου; Εμμμμ... όχι, γιατί ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ.

_______________________________

Ο μαέστρος δεν είναι ο τύπος με το φράκο και τι ράβδο του Harry Potter στη συναυλία. Είναι όλη η δουλειά πιο πριν και είναι ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ.

Είναι σα να νομίζεις ότι η δουλειά του συνθέτη σε μία συναυλία είναι να σηκωθεί αφού παιχτεί το έργο του και να χαιρετίσει τον κόσμο...

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ νομίζω ότι το νήμα έχει σχεδόν πάρει "κβαντικές διαστάσεις". :classic_wink:

 

  • Χαχα 1
  • Συμφωνώ 1

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, BassicallyGuitarist είπε

 

Κι η συνταγή μαζί με την εκτέλεση υπάρχει ΟΛΟΚΛΗΡΗ στην παρτιτούρα.

 

Ο μάγειρας δεν είναι μαζί μας κι ο μαέστρος δεν τόν αντικαθιστά, ούτε μάς ενδιαφέρουν "120 αρχιμάγειρες" όταν έχουμε τη συνταγή του ΜΟΝΟΥ μάγειρα που μάς ενδιαφέρει, του συνθέτη.

Σφάλεις.

 

Αν εσύ νομίζεις ότι ο συνθέτης αρκεί να γράψει "με δηλητηριασμένη γλυκύτητα" στην παρτιτούρα (Σκριάμπιν) και ότι το μήνυμα της εκτέλεσης μεταδόθηκε και αποσαφηνίστηκε, πάω πάσο.

 

Αν επίσης νομίζεις ότι το τρομπόνι (έτσι λέει η παρτιτούρα, τρομπόνι, δε λέει τι τρομπόνι) για το οποίο έγραφε ο μότσαρτ στο Dies Irae είναι ίδιο ανατομικά και γεωμετρικά με το σημερινό τρομπόνι, πλανάσαι. Το ίδιο και με τα φλάουτα, για τα οποία έχει γράψει το πασίγνωστο ρε ματζόρε κοντσέρτο. Σήμερα τα όργανα είναι μπαζούκα σε σχέση με το τι υπήρχε τότε, διαταράσσοντας όλες τις ισορροπίες με τα έγχορδα, που αναγκαστικά γίνονται περισσότερα, προξενώντας έναν ηχητικό πληθωρισμό (ο οποίος κσταπολεμάται μερικώς με κούρδισμα πιο ψηλά από το 440 ή 442). Αν πάλι νομίζεις εσύ ότι επαφίεται στον μουσικό να πάρει το άλτο τρομπονάκι του (αν έχει) η κάποιο ξύλινο φλάουτο εποχής (αν έχει) και να πάει στη συναυλία και να πει ήρθα με τούτο ενώ οι άλλοι θα έχουν έρθει με τις σανκυούκλες τους, τις μιγιαζαβάρες τους και τις μουραματσάκλες τους, πάλι πλανάσαι.

 

Όλο ευαγγελίζεσαι την παρτιτούρα, αλλά ποιά παρτιτούρα έχεις δει; Έχεις δει το πρωτότυπο με τις σουίτες για τσέλλο του μπαχ που δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα από αρθρώσεις δυναμικές τεχνικές; Γιατί δεν τα είχε σημειώσει; Ήταν κακός συνθέτης; Ήταν τσαπατσούλης; Τα κοντσέρτα του βιβάλντι, που είναι ένα πεντάγραμμο το τσέλλο κι ένα το μπάσσο κοντίνουο, του οποίου η υλοποίηση επαφίεται στον κοντινουίστα; Κι αυτός λουπαδόρος; Μπιτς έγραφε; 

 

Εγώ νομίζω ότι παραλείπονταν αυτά, ΑΚΡΙΒΩΣ για να υπάρχει ελευθερία στην εκτέλεση. Και όταν μιλάμε για σόλο, ο σολιστ είναι ο μαέστρος. Αυτός ερμηνεύει. Όταν μιλάμε για σύνολα με 100 άτομα, που πρέπει να αλλάζουν και όργανα στη μέση του κομματιού, πρέπει κάποιος άλλος να βοηθάει, που τον βλέπουν όλοι. Κι αν ήταν την εποχή του Μπετόβεν και του Λιζστ ο ίδιος ο συνθέτης που έπαιζε και διήυθυνε, αργότερα άπλωσε πολύ ο τραχανάς, και χρειαζόταν κάποιος άλλος, που να μην παίζει όργανο εκείνη την ώρα, και να ασχολείται μόνο με αυτο. Ο οποίος καλό είναι να έχει κάνει και μια αναδρομή στο πώς ήθελε να παίζονται τα κομμάτια του ο συνθέτης. Ή και όχι, μερικοί μπουχτίζουν όλο το ίδιο και το ίδιο, και αναζητούν μια νέα άποψη.

 

Τέτοια περίπτωση είναι και του Ανσαρμέ με τον Στραβίνσκυ, που ήσαν ψιλοφίλοι, και ο Ανσαρμέ γνώριζε πολύ καλά πώς ήθελε να παίζονται τα κομμάτια του. Ο Στραβίνσκυ φυσικά και διυήθυνε τα δικά του στα γεράματα για το σταλό, αλλά το τι διήθυνε... Άστο καλύτερα. Καλύτερα μόνο να γραφε.

 

Πάντως δεν ξέρω ρε συ @BassicallyGuitarist, ποιές παρτιτούρες έχεις στα χέρια σου τόσο τέλειες που η ερμηνεία τους είναι τόσο αυτονόητη και σύμπυκτη, ώστε κάθε απόκλιση να θεωρείται ύβρις. Πραγματικά.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
16 ώρες πριν, BassicallyGuitarist είπε

Καταλαβαίνω τί λές κι έχεις απόλυτο δίκιο.

 

Μα δεν μπήκα για να επιβάλλω κάποια άποψη.

 

Απλώς, αντιδρώ στις ειρωνίες χωρίς πραγματικά επιχειρήματα.

Είναι μαέστροι ή έχουν παίξει σε Συμφωνική Ορχήσττα;

 

Δεν νομίζω.

 

Κι εγώ μουσικός είμαι κι έχω συνεργαστεί με υπέροχους μουσικούς, κατόχους διπλωμάτων, κι όχι απλώς αποφοίτους Ωδείων.

 

Επομένως, η απόστασή μας από μία Ορχήστρα είναι η ίδια.

 

Απλώς στηρίζονται χωρίς επιχειρήματα στην επικρατούσα άποψη που, ακριβώς επειδή είναι επικρατούσα, δεν χρειάζεται επιχειρήματα για να επικρατήαει.

 

Όπως αναφέρεται στην κορυφή της σελίδας Forum φίλε BassicalyGuitarist:

 

Καλό είναι να μη θεωρούμε τον εαυτό μας σημείο αναφοράς για το επίπεδο όσων διαβάζουν.

Μιλήστε από προσωπική εμπειρία (με την κατανόηση ότι η εμπειρία σας ενδέχεται να μην ισχύει για άλλους) ή αναφέρετε τις πηγές σας.

 

Είμαι σίγουρος πως πρέπει να έμαθες πολλά απο αυτό το νήμα.

Αν δεν έχεις βρει επιχειρήματα για ν' αλλάξεις γνώμη απο την πρώτη κιόλας σελίδα και συνεχίζεις με αφελή σχόλια, είτε τρολάρεις, είτε είσαι αρχάριος, είτε δεν έχεις πιάσει μουσικό όργανο στα χέρια σου. Το λέω τελείως φιλικά καθώς βοήθησες να γραφτούν χρήσιμα άρθρα ολόκληρα, προς απάντηση σου. 

  • Συμφωνώ 4

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου