Προς το περιεχόμενο

Ένας χρόνος χωρίς τον Βαγγέλη Παπαθανασίου


Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 λεπτό πριν, Dimitris Pap είπε

Παντα το έργο των πρωτοπόρων αναγνωρίζεται μετά θάνατον. 

Ε όχι και μετά θάνατον, τον Παπαθανασίου τον ξέρουν και οι πέτρες σε όλο τον πλανήτη. Αυτό που μπορεί να γίνει μετά θάνατον και ευχόμαστε όλοι είναι η κυκλοφορία του μεγαλύτερου μέρους του τεράστιου ακυκλοφόρητου συνθετικού έργου που είχε, μπροστά στο οποίο η γνωστή δισκογραφία του αποτελεί μόνο ένα ελάχιστο μέρος.

Για τον Κολόμβο δεν θες να μάθεις...😆 Η ταινία δεν έχει και πολύ σχέση με τα εγκλήματα που φαίνεται ότι κι αυτός έκανε.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Waterfall-K mk2 είπε

Ε όχι και μετά θάνατον, τον Παπαθανασίου τον ξέρουν και οι πέτρες σε όλο τον πλανήτη. Αυτό που μπορεί να γίνει μετά θάνατον και ευχόμαστε όλοι είναι η κυκλοφορία του μεγαλύτερου μέρους του τεράστιου ακυκλοφόρητου συνθετικού έργου που είχε, μπροστά στο οποίο η γνωστή δισκογραφία του αποτελεί μόνο ένα ελάχιστο μέρος.

Για τον Κολόμβο δεν θες να μάθεις...😆 Η ταινία δεν έχει και πολύ σχέση με τα εγκλήματα που φαίνεται ότι κι αυτός έκανε.

 

Εννοείται Συμφωνώ ,,,, αλλά δυστυχώς βλέπω ακόμα επικριτές του. Έχω συναντησει πολλους και κατ ιδίαν και έχουμε ανοιξει έντονες συζητησεις , ...   και θέλω να πώ ότι μετά θάνατον ίσως πεισθεί για το έργο του ακόμα και ο τελευταίος. Ιδίως αυτοί που ασχολουνται σε βάθος με τη μουσική. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, Dimitris Pap είπε

Ιδίως αυτοί που ασχολουνται σε βάθος με τη μουσική. 

Αυτοί που ασχολούνται με τη μουσική, είτε παίζοντας την είτε συλλέγοντας και ακούγοντας την σοβαρά, τον Παπαθανασίου τον εκτιμούν. Οι υπόλοιποι είναι καταδικασμένοι να ακούνε τα σκουπίδια που τους πασάρουν οι εταιρείες και τα μέσα τους. 

Έχω συζητήσει άπειρες φορές με επικριτές του Παπ. αλλά και πολλών άλλων μουσικών. Οι 999 από τους 1000 δεν μπορούν να ξεχωρίσουν ένα μπουζούκι από μια ακουστική κιθάρα, οπότε τζάμπα κόπος. Και εμείς εκνευριζόμαστε και χάνουμε πολύτιμο χρόνο και αυτοί συνεχίζουν να κουμούνται στην κοσμάρα τους, οπότε αποφεύγουμε όσο είναι δυνατόν συζητήσεις με δαύτους.

Ξέρω, είναι δύσκολο να μην απαντήσεις όταν ακούσεις την ατάκα "έλα τώρα, δυο κουμπιά πατάνε εκεί στα αρμόνια και παίζουν μόνα τους" , αλλά πραγματικά τις περισσότερες φορές δεν αξίζει ο κόπος να καθίσεις να εξηγήσεις...🥱

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, Waterfall-K mk2 είπε

Αυτοί που ασχολούνται με τη μουσική, είτε παίζοντας την είτε συλλέγοντας και ακούγοντας την σοβαρά, τον Παπαθανασίου τον εκτιμούν. Οι υπόλοιποι είναι καταδικασμένοι να ακούνε τα σκουπίδια που τους πασάρουν οι εταιρείες και τα μέσα τους. 

Έχω συζητήσει άπειρες φορές με επικριτές του Παπ. αλλά και πολλών άλλων μουσικών. Οι 999 από τους 1000 δεν μπορούν να ξεχωρίσουν ένα μπουζούκι από μια ακουστική κιθάρα, οπότε τζάμπα κόπος. Και εμείς εκνευριζόμαστε και χάνουμε πολύτιμο χρόνο και αυτοί συνεχίζουν να κουμούνται στην κοσμάρα τους, οπότε αποφεύγουμε όσο είναι δυνατόν συζητήσεις με δαύτους.

Ξέρω, είναι δύσκολο να μην απαντήσεις όταν ακούσεις την ατάκα "έλα τώρα, δυο κουμπιά πατάνε εκεί στα αρμόνια και παίζουν μόνα τους" , αλλά πραγματικά τις περισσότερες φορές δεν αξίζει ο κόπος να καθίσεις να εξηγήσεις...🥱

 

Στο τέλος στο ίδιο συμπερασμα κατέληξα και εγώ .... 😁😁

Επεξεργασμένο από Dimitris Pap

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παράθεση

Αυτοί που ασχολούνται με τη μουσική, είτε παίζοντας την είτε συλλέγοντας και ακούγοντας την σοβαρά, τον Παπαθανασίου τον εκτιμούν

.... μην το λες !!!!!! έχω συναντησει κάτι εικαστικούς καθηγητές να μιλούν με μεγάλη απαξίωση ....., και αυτο διότι ο Παπ λόγο του οτι ήταν αυτοδιδακτος αυτόφωτος , αν όχι σνόμπαρε τη θεωρία , δεν εδινε μεγάλη βάση στην ανάγνωσή της . Εκ τοτε πολλοί από τους θεωρητικούς τον επικρίνανε.

Επεξεργασμένο από Dimitris Pap

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

57 λεπτά πριν, Dimitris Pap είπε

έχω συναντησει κάτι εικαστικούς καθηγητές να μιλούν με μεγάλη απαξίωση ....., και αυτο διότι ο Παπ λόγο του οτι ήταν αυτοδιδακτος αυτόφωτος...

Ναι, θυμήθηκα έναν τέτοιο απίθανο που έγραφε μάλιστα και στο Jazz & Τζαζ. Ο τύπος είχε ρίξει τρελό θάψιμο στον Παπ. μόνο και μόνο για τον λόγο ότι δεν ήξερε να διαβάζει/γράφει νότες, ενώ αυτός είχε τελειώσει κάποια μουσική σχολή. Μιλάμε για περιπτωσάρα. Ήταν δε και ο ίδιος συνθέτης, ή έτσι τουλάχιστον νόμιζε. Έτυχε κάποτε να ακούσω 2-3 συνθέσεις του. Ακόμα γελάω...😆

Ας τους αφήσουμε στη μετριότητα τους.

 

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K mk2

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Τις νοτες τις μαθαινουμε για τους εξης λογους:

 

 1ον) Για να επικοινωνουμε τις σκεψεις μας σε άλλους μουσικους σε γραπτο κειμενο

 

 2ον) Για την καταγραφη και διατηρηση του εργου σε γραπτη μορφη

 

 3ον) Για να μελετησουμε και να ξεστραβωθουμε.

 

 

 Για το πρωτο ο Βαγγος 😆 ειτε δεν το χρειαζοταν καν γιατι τα επαιζε ολα μονος του 😆 ειτε λειτουργουσε σε ροκ φαση που η επικοινωνια γινεται και πιο χυμα, ειτε θα εβαζε κανα γραφια να καταγραψη τις ιδεες του αν χρειαζοταν καμια συμφωνικη να το λαλησει, κανενα προβλημα.

 

 Για το δευτερο, η καταγραφη στις μερες μας γινεται και απευθειας σε ηχητικο αρχειο, μεθοδος που αλλωστε ταιριαζει κατεξοχην σε μουσικη βασισμενη σε ηχοτοπια, δεν ειμαστε στο 1800, μακαρι και τοτε να υπηρχε αυτη η δυνατοτητα να ακουμε τις περουκες να παιζουν ζωντανα και δεν πειραζει, ας κανανε μετα transcribe αλλοι.

 

 Για το τριτο, που ΙΜΗΟ ειναι και το σημαντικοτερο και ο πιο ουσιαστικος λογος για να ασχοληθει κανεις, οταν μπορεις και παιζεις απευθειας οτι χρειαζεσαι για να γινεις διασημος και εκατομμυριουχος, και συνειδητα αναφερω αυτα γιατι η αξια του εργου, η καλλιτεχνικοτητα και δεν ξερω τι αλλο ειναι υποκειμενικα, ο τραπεζικος λογαριασμος και να σε ξερει μεχρι και η κυρα Ντικσιτ απο τo Σαφτσμπερι παλι ειναι εντελως αντικειμενικο.

 

 Οποτε τι ηθελε να πει ο ποιητης, οτι χρειαζοταν μελετη ο Παπαθανασιου;

 

 Μου θυμιζει το εξης ανεκδοτο:

 

 Το τεράστιο πετρελαιοφόρο διασχίζει τον ωκεανό. Το ταξίδι είναι πολυήμερο και στο τυπικά ανδρικό πλήρωμα υπάρχει αυτή τη φορά και μια γυναίκα. Η παρουσία της δεσποινίδας ασυνήθιστη καθώς είναι, έχει δημιουργήσει περίεργες καταστάσεις... Τις πρώτες μέρες όλα κυλάνε ήρεμα, ο αντρικός πληθυσμός ήρεμος κι ευγενικός. Τις επόμενες μέρες κάποιοι μικρό εκνευρισμοί. Έχει μπει η τρίτη εβδομάδα και τα πρώτα ξεσπάσματα προμηνύουν θύελλα... Την κατάσταση προσπαθεί να προλάβει ο πλοίαρχος. Μαζεύει τα αρσενικά μέλη του πληρώματος και τους λέει:
- Κύριοι, μετά από τόσες μέρες η κυρία αισθάνεται ανία και για να σας φύγει ο πειρασμός που είναι μόνη της αποφάσισα να τη φλερτάρω εγώ σαν πλοίαρχος.
- Τι είπες; πετάγεται ο θερμόαιμος Ιταλός, υπάρχει Ιταλός επάνω στο πλοίο και θα δοκιμάσει άλλος να φλερτάρει; Δεν είστε καλά!
- Κύριοι, σας παρακαλώ, πετάγεται ο Γάλλος, το φλερτ, ως γνωστόν, είναι ειδικότητα των Γάλλων.
Ο καβγάς δεν αργεί να ανάψει. Κάθε ένας, για τους δικούς του λόγους, υποστηρίζει ότι το φλερτάρισμα είναι προσωπική του υπόθεση. Σε όλο αυτό το διάστημα ο Έλληνας, αδιάφορος, μασουλάει πασατέμπο και αγναντεύει το πέλαγος. Εκνευρισμένος ο πλοίαρχος του φωνάζει:
- Εσύ δεν ενδιαφέρεσαι να φλερτάρεις την κυρία;
- Τι να σας πω, κύριε πλοίαρχε, τρεις εβδομάδες τώρα την πηδάω. Αν θέλετε όμως, τη φλερτάρω κιόλας...

Επεξεργασμένο από manosx
  • Χαχα 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

57 λεπτά πριν, Waterfall-K mk2 είπε

Ναι, θυμήθηκα έναν τέτοιο απίθανο που έγραφε μάλιστα και στο Jazz & Τζαζ. Ο τύπος είχε ρίξει τρελό θάψιμο στον Παπ. μόνο και μόνο για τον λόγο ότι δεν ήξερε να διαβάζει/γράφει νότες, ενώ αυτός είχε τελειώσει κάποια μουσική σχολή. Μιλάμε για περιπτωσάρα. Ήταν δε και ο ίδιος συνθέτης, ή έτσι τουλάχιστον νόμιζε. Έτυχε κάποτε να ακούσω 2-3 συνθέσεις του. Ακόμα γελάω...😆

Ας τους αφήσουμε στη μετριότητα τους.

 

 

 

😂😂😂 ναι ακριβώς τέτοιοι ήταν και αυτοί που έτυχαν και σε εμένα ..... και μάλιστα ο ένας μου αντιπαρέβαλε τον Γιάννη Ξενάκη ως τον πρωτοπόρο Έλληνα της ηλεκτρονικής μουσικής. Για όσους δεν γνωρίζουν ο Γιάννης Ξενάκης , μεσουράνησε το 1920-1930 αν δεν κάνω λάθος , και όντως προσπάθησε να χρησιμοποιήσει ηλεκτρικά σήματα για να βγάλει κάποιους ήχους , όλα αυτά βέβαια τότε ηταν σε εμβρυακό σταδιο τελείως πειραματικά. Προφανώς εδω δεν έχουμε σκοπό να απαξιώσουμε τον Ξενάκη διότι και αυτός ερευνητής του ήχου ήταν και του αξίζει αναγνώριση. ΌΜΩΣ ...δεν έγραψε διεθνώς βραβευμένα αριστουργήματα με τη χρήση της ηλεκτρονικής μουσικής , όπως ο Παπ , οπότε κατά συνέπεια  δεν υπάρχει και καμία σύγκριση μεταξύ τους.   

Επεξεργασμένο από Dimitris Pap

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, manosx είπε

 Τις νοτες τις μαθαινουμε για τους εξης λογους:

 

 1ον) Για να επικοινωνουμε τις σκεψεις μας σε άλλους μουσικους σε γραπτο κειμενο

 

 2ον) Για την καταγραφη και διατηρηση του εργου σε γραπτη μορφη

 

 3ον) Για να μελετησουμε και να ξεστραβωθουμε.

 

 

 Για το πρωτο ο Βαγγος 😆 ειτε δεν το χρειαζοταν καν γιατι τα επαιζε ολα μονος του 😆 ειτε λειτουργουσε σε ροκ φαση που η επικοινωνια γινεται και πιο χυμα, ειτε θα εβαζε κανα γραφια να καταγραψη τις ιδεες του αν χρειαζοταν καμια συμφωνικη να το λαλησει, κανενα προβλημα.

 

 Για το δευτερο, η καταγραφη στις μερες μας γινεται και απευθειας σε ηχητικο αρχειο, μεθοδος που αλλωστε ταιριαζει κατεξοχην σε μουσικη βασισμενη σε ηχοτοπια, δεν ειμαστε στο 1800, μακαρι και τοτε να υπηρχε αυτη η δυνατοτητα να ακουμε τις περουκες να παιζουν ζωντανα και δεν πειραζει, ας κανανε μετα transcribe αλλοι.

 

 Για το τριτο, που ΙΜΗΟ ειναι και το σημαντικοτερο και ο πιο ουσιαστικος λογος για να ασχοληθει κανεις, οταν μπορεις και παιζεις απευθειας οτι χρειαζεσαι για να γινεις διασημος και εκατομμυριουχος, και συνειδητα αναφερω αυτα γιατι η αξια του εργου, η καλλιτεχνικοτητα και δεν ξερω τι αλλο ειναι υποκειμενικα, ο τραπεζικος λογαριασμος και να σε ξερει μεχρι και η κυρα Ντικσιτ απο τo Σαφτσμπερι παλι ειναι εντελως αντικειμενικο.

 

 Οποτε τι ηθελε να πει ο ποιητης, οτι χρειαζοταν μελετη ο Παπαθανασιου;

 

 Μου θυμιζει το εξης ανεκδοτο:

 

 Το τεράστιο πετρελαιοφόρο διασχίζει τον ωκεανό. Το ταξίδι είναι πολυήμερο και στο τυπικά ανδρικό πλήρωμα υπάρχει αυτή τη φορά και μια γυναίκα. Η παρουσία της δεσποινίδας ασυνήθιστη καθώς είναι, έχει δημιουργήσει περίεργες καταστάσεις... Τις πρώτες μέρες όλα κυλάνε ήρεμα, ο αντρικός πληθυσμός ήρεμος κι ευγενικός. Τις επόμενες μέρες κάποιοι μικρό εκνευρισμοί. Έχει μπει η τρίτη εβδομάδα και τα πρώτα ξεσπάσματα προμηνύουν θύελλα... Την κατάσταση προσπαθεί να προλάβει ο πλοίαρχος. Μαζεύει τα αρσενικά μέλη του πληρώματος και τους λέει:
- Κύριοι, μετά από τόσες μέρες η κυρία αισθάνεται ανία και για να σας φύγει ο πειρασμός που είναι μόνη της αποφάσισα να τη φλερτάρω εγώ σαν πλοίαρχος.
- Τι είπες; πετάγεται ο θερμόαιμος Ιταλός, υπάρχει Ιταλός επάνω στο πλοίο και θα δοκιμάσει άλλος να φλερτάρει; Δεν είστε καλά!
- Κύριοι, σας παρακαλώ, πετάγεται ο Γάλλος, το φλερτ, ως γνωστόν, είναι ειδικότητα των Γάλλων.
Ο καβγάς δεν αργεί να ανάψει. Κάθε ένας, για τους δικούς του λόγους, υποστηρίζει ότι το φλερτάρισμα είναι προσωπική του υπόθεση. Σε όλο αυτό το διάστημα ο Έλληνας, αδιάφορος, μασουλάει πασατέμπο και αγναντεύει το πέλαγος. Εκνευρισμένος ο πλοίαρχος του φωνάζει:
- Εσύ δεν ενδιαφέρεσαι να φλερτάρεις την κυρία;
- Τι να σας πω, κύριε πλοίαρχε, τρεις εβδομάδες τώρα την πηδάω. Αν θέλετε όμως, τη φλερτάρω κιόλας...

😂😂😂😂😂😂😂😂😂 πω πω ρε Μάνο έχω λυθεί στα γέλια με τις "περούκες" και ακομά είμαι στο γραφείο και όλοι με κοιτάνε ..... να σαι καλά 😂😂😂😂😂😂😂

  • Χαχα 1

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Dimitris Pap είπε

μάλιστα ο ένας μου αντιπαρέβαλε τον Γιάννη Ξενάκη ως τον πρωτοπόρο Έλληνα της ηλεκτρονικής μουσικής. Για όσους δεν γνωρίζουν ο Γιάννης Ξενάκης , μεσουράνησε το 1920-1930 αν δεν κάνω λάθος

Τη δεκαετία του '20 γεννήθηκε, οπότε να μεσουράνησε το 1920-1930 χλωμό το κόβω.😁 Αλλά ο Ξενάκης ήταν πολύ διαφορετική περίπτωση, πολύ "πειραματική" να την πω, δεν είχε σχέση με τον Παπ., τη μουσική του και κυρίως τον τρόπο που συνέθετε και έπαιζε. Δύο εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις που δεν μπορούν να συγκριθούν ακριβώς για τον λόγο αυτό, μιλάμε για "μήλα vs πορτοκάλια", μην πω καλύτερα "μήλα vs μακαρόνια με κιμά".😛 Προσωπικά τα έργα του Ξενάκη που έχω ακούσει κατά καιρούς δεν μου κάνουν κλικ, με την έννοια ότι δεν υπάρχει περίπτωση να κάτσω κάτω να τα ακούσω όπως ακούω άλλες μουσικές και μουσικούς. Ο τρόπος που συνέθετε (ή "συνέθετε") μουσική (ή "μουσική") ο Ξενάκης ήταν το θέμα, όχι τα ίδια του τα έργα. Έτσι τουλάχιστον το βλέπω εγώ από τα λίγα που έχω ακούσει και διαβάσει για αυτόν. Ήταν μια ιδιαίτερη και σπάνια περίπτωση σίγουρα, όπως και ο Παπαθανασίου άλλωστε. Τους τιμούμε και τους δύο για ευνόητους λόγους, και ας μην τους ακούμε καν κάποιοι από εμάς.

 

1 ώρα πριν, manosx είπε

 Τις νοτες τις μαθαινουμε για τους εξης λογους:

1ον) Για να επικοινωνουμε τις σκεψεις μας σε άλλους μουσικους σε γραπτο κειμενο

2ον) Για την καταγραφη και διατηρηση του εργου σε γραπτη μορφη

Για το πρωτο ο Βαγγος 😆 ειτε δεν το χρειαζοταν καν γιατι τα επαιζε ολα μονος του 😆 ειτε λειτουργουσε σε ροκ φαση που η επικοινωνια γινεται και πιο χυμα, ειτε θα εβαζε κανα γραφια να καταγραψη τις ιδεες του αν χρειαζοταν καμια συμφωνικη να το λαλησει, κανενα προβλημα.

Είχε ως προσωπική του copyist για πάρα πολλά χρόνια και ως το τέλος την Irina Valentinova, η οποία άκουγε τις ηχογραφήσεις του και μετά έκανε την μεταγραφή για άλλους μουσικούς που τυχόν χρειάζονταν να παίξουν σε διάφορα projects. Η Valentinova είναι κλασική πιανίστρια και θα βρείτε το όνομα της στα credits από διάφορες δουλειές του Παπαθανασίου. Η ίδια είχε δηλώσει για τον Βαγγέλη σε ένα αφιέρωμα ("Vangelis And The Journey To Ithaka") ότι πρώτη φορά συναντούσε ένα μουσικό ο οποίος συνέθετε, ενορχήστρωνε και έπαιζε ταυτόχρονα ένα έργο. Είχε "λαλήσει" η γυναίκα μ'αυτόν.image.gif.87aeada197a7fa534cabf841d6055c7c.gif😆

Η Valentinova στην παρακάτω φωτό σε διάφορες στιγμές με τον Παπ. και επί το έργον, μπροστά στην κονσολάρα που είχε στο στούντιο της Αθήνας, μια τεράστια Euphonix System 5B, μια κονσόλα με τιμούλα που έπαιζε σε 6ψήφιο αριθμό.

 

image.thumb.png.44e75f637ffd1d190e7bc9edad9c3142.png

 

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K mk2
  • Like 3

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου