Προς το περιεχόμενο

Why the DX7 was the most important synth release of all time


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δε διάβασα όλο το κατεβατό των ποστ, αλλά τώρα αυτό εδώ μου θυμίζει λίγο τη τρέλα γύρω από το Minimoog με τη διαφορά ότι είναι ψηφιακό και FM.

Προσωπικά, δε κατάλαβα ποτέ προς τι η τρέλα γύρω από το DX7. Δύο πράγματα μπορώ να πω για το DX7 έχοντας δοκιμάσει ένα με μισοσπασμένο σασί αλλά κατά τα άλλα λειτουργικό πριν καμιά δεκαετία. Είναι δύσχρηστο και ακούγεται επιεικώς χάλια. Ακούω συνέχεια  για το Minimoog και το Minimoog εδώ τριγύρω. Άσχετα με την υπερ-υπερβολική τιμή του, το Mini-Moog τουλάχιστον μπορεί να κάνει ένα πράγμα μόνο ( ή mono 😜), αλλά το κάνει καλά. Από την άλλη το DX7 κάνει 128 αλλά με λίγη επιτυχία. 

Οπότε το "the most important synth release of all time"? Hell no, λέω εγώ! 

Αυτά! Πέσετε να με φάτε τώρα οι εραστές των digital να γίνεται και κουβέντα στο φόρουμ 😁

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, cos_dr είπε

Δεν μπορεί όμως να έχει 128 ταλαντωνές ανά performance.

Η Yamaha μιλάει για operators όταν αναφέρεται στην FM σύνθεση και για oscillators όταν αναφέρεται στην sample-based AWM2 engine και την ΑΝΧ (VA) engine. Oscillators είναι λοιπόν και οι operators που βρίσκουμε στα DX/Montage/MODX synths. Τώρα, τα Montage/MODX είναι 16-part multitimbral και δουλεύουν μονίμως σε performance Mode. Το κάθε performance αποτελείται από ως και 16 parts (ήχους), τα οποία μπορεί να είναι AWM2, FM-X ή συνδυασμός και των δύο. To Montage Μ διαθέτει όπως ξέρεις και μια τρίτη VA engine, οπότε τα performances του μπορεί να αποτελούνται από AWM2, FM-X & ANX parts, 16 parts συνολικά ανά performance.

H FM-X engine των Montage/MODX αποτελείται από 88 αλγόριθμους των 8 operators (oscillators) ο καθένας. 16 FM-X parts μπορούν να φτιάξουν ένα performance το οποίο θα αποτελείται ουσιαστικά από 128 operators/oscillators (16 parts x 8 operators each), και παρ'όλ'αυτά το συγκεκριμένο performance θα έχει 8-voice πολυφωνία! Αυτό γίνεται γιατί στην FM-X engine, και γενικώς στις FM engines όλων των Yamaha FM synths, η πολυφωνία μετριέται ανά ήχο/patch/part, όχι ανά operator. Έτσι το DX7 πχ, που είναι ένα 6-operator synth, διατηρεί πάντα την ίδια πολυφωνία (16-voice) και ασχέτως αν ένας ήχος του χρησιμοποιεί 1,2,4 ή 6 operators. 

Η πολυφωνία της FM-X engine στα Montage/MODX+/Montage M έχει 128-voices (στο MODX είναι 64-voices), έτσι όταν ένα performance αποτελείται από μόνο ένα FM-X part, η πολυφωνία είναι στις 128-voices και μειώνεται με την προσθήκη επιπλέον FM-X parts. Αν τα επιπλέον parts δεν είναι πάλι FM-X αλλά AWM2 (ή και ANX στο Montage M), τότε η πολυφωνία του FM-X part παραμένει στις 128 voices, μια και η κάθε engine έχει τη δική της ξεχωριστή πολυφωνία (άλλη μια μαγκιά της Yamaha😉).

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Ioan Eko είπε

Προσωπικά, δε κατάλαβα ποτέ προς τι η τρέλα γύρω από το DX7.

Πως να καταλάβεις? Με την μία φορά που έπιασες ένα στα χέρια σου και έπαιξες κάνα τέταρτο με 10 presets?  Μην μας τρελαίνεις ωρέ Ioan Eko πρωί πρωί.image.gif.640524cdce2635148472f7b69025c4c0.gif

Για το Minimoog μη σχολιάσω καλύτερα...image.gif.7534c0ba1805eeeb84f1dfe77d12d957.gif

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Η Yamaha μιλάει για operators όταν αναφέρεται στην FM σύνθεση και για oscillators όταν αναφέρεται στην sample-based AWM2 engine και την ΑΝΧ (VA) engine. Oscillators είναι λοιπόν και οι operators που βρίσκουμε στα DX/Montage/MODX synths. Τώρα, τα Montage/MODX είναι 16-part multitimbral και δουλεύουν μονίμως σε performance Mode. Το κάθε performance αποτελείται από ως και 16 parts (ήχους), τα οποία μπορεί να είναι AWM2, FM-X ή συνδυασμός και των δύο. To Montage Μ διαθέτει όπως ξέρεις και μια τρίτη VA engine, οπότε τα performances του μπορεί να αποτελούνται από AWM2, FM-X & ANX parts, 16 parts συνολικά ανά performance.

H FM-X engine των Montage/MODX αποτελείται από 88 αλγόριθμους των 8 operators (oscillators) ο καθένας. 16 FM-X parts μπορούν να φτιάξουν ένα performance το οποίο θα αποτελείται ουσιαστικά από 128 operators/oscillators (16 parts x 8 operators each), και παρ'όλ'αυτά το συγκεκριμένο performance θα έχει 8-voice πολυφωνία! Αυτό γίνεται γιατί στην FM-X engine, και γενικώς στις FM engines όλων των Yamaha FM synths, η πολυφωνία μετριέται ανά ήχο/patch/part, όχι ανά operator. Έτσι το DX7 πχ, που είναι ένα 6-operator synth, διατηρεί πάντα την ίδια πολυφωνία (16-voice) και ασχέτως αν ένας ήχος του χρησιμοποιεί 1,2,4 ή 6 operators. 

Η πολυφωνία της FM-X engine στα Montage/MODX+/Montage M έχει 128-voices (στο MODX είναι 64-voices), έτσι όταν ένα performance αποτελείται από μόνο ένα FM-X part, η πολυφωνία είναι στις 128-voices και μειώνεται με την προσθήκη επιπλέον FM-X parts. Αν τα επιπλέον parts δεν είναι πάλι FM-X αλλά AWM2 (ή και ANX στο Montage M), τότε η πολυφωνία του FM-X part παραμένει στις 128 voices, μια και η κάθε engine έχει τη δική της ξεχωριστή πολυφωνία (άλληη μια μαγκιά της Yamaha😉)

Το ότι στη μια μηχανή έχει 128 νότες πολυφωνία ανεξάρτητη από τις άλλες που έχουν τη δική τους είναι κατανοητο και από ότι θυμάμαι ανάλογα γίνεται και στα αλλα σύγχρονα, όπως της Korg. Μπορεί να διαφέρει η ποσότητα. 

 Το θέμα είναι πως αν έχει 8 operators και part και έχει 16 parts δυνατότητα η engine το 128 μοιράζεται αντίστοιχα. Αν φτιάξεις τέτοιο patch με την ουρά του ήχου θα κόβει. Πρέπει να πατάς μια νότα και να περιμένεις το fade out αλλιως αμα πατήσεις την άλλη θα κόβεται. 

 Επίσης δεν ξέρω αν ολα τα operators του part μπορεί να είναι είτε carriers κσι modurators κάποια ή όλα πλήρως ελεύθερα στην επιλογή αλλα αυτό δεν έχει τόσο σημασία. 

 Θα δω μόλις μπορέσω το άρθρο και το βίντεο. Χρόνια πολλά DX7👍

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

53 λεπτά πριν, Ioan Eko είπε

έχοντας δοκιμάσει ένα με μισοσπασμένο σασί

 

Σα να λες "βγήκα για καφέ με την Μάρθα Καραγιάννη, πέντε χρόνια πριν το θάνατό της, έφυγα στο πεντάλεπτο γιατί είχα να πάω στο κουρείο, και δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο θεωρείτο sex bomb".

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Για να καταλαβεις γιατι εγινε Ο ΧΑΜΟΣ οταν βγηκε το DX7 πρεπει να το δεις στο πλαισιο της εποχης του. Οι ηχοι του ηταν πολυ μπροστα σε σχεση με το τι υπηρχε πριν. Σημερα, 40 χρονια μετα, και με την επανασταση των ψηφιακων που αυτο ουσιαστικα ξεκινησε, πραγματι δεν μπορει να εντυπωσιασει.

 

 Παρολα αυτα μπορει να δωσει ωραιους ηχους, ΠΟΛΥ ωραιους ηχους, ΑΛΛΑ με τη βασικη προυποθεση οτι 1ον) θα ξερουμε πως να τους ενταξουμε στο κομματι γιατι οι FM ηχοι μπορουν να γινουν πολυ ιδιαιτεροι και 2) ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ πρεπει να εχουμε βαλει 2-3 εφεδακια πανω, ετσι ξερο το μηχανημα δεν ειναι να τρελαινεσαι, αλλα ο χαρακτηρας του "σηκωνει" τρελα τα εφε, και αυτα το μεταμορφωνουν κυριολεκτικα.

 

 Γενικα, πολλα synth μηχανηματα που μονα τους δεν εντυπωσιαζουν μεσα στο κομματι κανουν τρελη διαφορα, σε σχεση με μηχανηματα που εχουν περιπλοκα και εντυπωσιακα performances που οταν ακουμε μονο του το synth μας τρελαινουν, ομως μεσα στο κομματι "μουτζουρωνουν".

Επεξεργασμένο από manosx
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

53 λεπτά πριν, cos_dr είπε

Το ότι στη μια μηχανή έχει 128 νότες πολυφωνία ανεξάρτητη από τις άλλες που έχουν τη δική τους είναι κατανοητο και από ότι θυμάμαι ανάλογα γίνεται και στα αλλα σύγχρονα, όπως της Korg. 👍

Στην Korg δεν γίνεται, τουλάχιστον όχι στα Kronos/Nautilus, τα περισσότερα flagship workstations έχουν μια standard πολυφωνία η οποία μοιράζεται από την CPU στις engines και στα εφέ. Αυτό δεν παίζει στα Yamaha, ευτυχώς.

 

53 λεπτά πριν, cos_dr είπε

Το θέμα είναι πως αν έχει 8 operators και part και έχει 16 parts δυνατότητα η engine το 128 μοιράζεται αντίστοιχα.

Είπαμε, στην FM engine η πολυφωνία μετριέται ανά part/ήχο, όχι ανά operator/oscillator, έτσι ένα performance με 16 parts/ήχους των 8 operators/oscillators ο καθένας μάς βγάζει μια 8-voice πολυφωνία, οπότε κοψίματα νοτών δεν έχεις, εκτός κι αν ανεβάσεις το release στον Θεό. Γίνεται ό,τι γίνεται σε κάθε 8φωνικό synth με απλά λόγια, με την διαφορά ότι το συγκεκριμένο 8φωνικό παίζει ταυτόχρονα με 128 oscillators.🤘 

 

53 λεπτά πριν, cos_dr είπε

Επίσης δεν ξέρω αν ολα τα operators του part μπορεί να είναι είτε carriers κσι modurators κάποια ή όλα πλήρως ελεύθερα στην επιλογή αλλα αυτό δεν έχει τόσο σημασία. 

Αναλόγως τον αλγόριθμο. Ο αλγόριθμος 1 πχ έχει 8 carriers, δηλαδή 8 oscillators που ακούγονται ταυτόχρονα, οι αλγ. 7 & 8 έχουν 7 carriers και πάει λέγοντας. Οι αλγ. 66 & 68 απ'τη άλλη έχουν 1 carrier και 7 modulators, αλλά είπαμε, η πολυφωνία δεν επηρεάζεται από τον αριθμό των carriers/modulators. 

 

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέλος πάντων, το θέμα είναι για το DX7. 

 Θα γράψω μετά τις αποψής μου στο thread του Montage για τα υπόλοιπα και το τι μοιράζονται. 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Πραγματι το kronos δεν εχει ανεξαρτητη πολυφωνια των μηχανων.

 

 Αυτο για μενα ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ειναι καλυτερο. Το dynamic allocation, το να προσαρμοζεται το cpu power στο τι κανει ο χρηστης, αξιοποιει καλυτερα τον επεξεργαστη μας, δεν "καθεται" ας πουμε αυτος οταν δε χρησιμοποιουμε FM ηχους.

 

 Το θεμα ειναι ομως ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ τι γινεται. Στην πραξη λοιπον, εφοσον χρησιμοποιουμε μια μιξη απο τις synth μηχανες της yamaha το montage εχει τρομερες πολυφωνικες δυνατοτητες. Αν ομως η korg ειχε βαλει εναν απλως αξιοπρεπη επεξεργαστη στο μηχανημα, το dynamic allocation σαν αρχιτεκτονικη θα εδινε πονο. Αποδειξη οτι κατι DIY αρρωστακια του ειχαν βαλει ενα νορμαλ icore cpu, και η πολυφωνια ειχε παει 400 ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ το τι μηχανη χρησιμοποιουσες, 400 φωνες virtual analog ας πουμε 🤪 τη στιγμη που το ΠΟΛΥ νεωτερο montage m εχει 16 😆

 

  Ενα θετικο παντως ειναι οτι με τη fixed αρχιτεκτονικη what you see is what you get, ξερεις τι πολυφωνια θα εχεις, τιμιοτητα, με την αλλη ειναι λιγο φλου η κατασταση.

Επεξεργασμένο από manosx
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, manosx είπε

 Για να καταλαβεις γιατι εγινε Ο ΧΑΜΟΣ οταν βγηκε το DX7 πρεπει να το δεις στο πλαισιο της εποχης του. Οι ηχοι του ηταν πολυ μπροστα σε σχεση με το τι υπηρχε πριν. Σημερα, 40 χρονια μετα, και με την επανασταση των ψηφιακων που αυτο ουσιαστικα ξεκινησε, πραγματι δεν μπορει να εντυπωσιασει.

Θα συμφωνήσω απόλυτα! Και εδώ θα αναφέρω το αγαπημένο synth του φίλου Καταρράκτη το Mini, και θα πω πως, είτε μας αρέσει είτε όχι, εδώ είναι η διαφορά τους. Το Mini ακόμη εντυπωσιάζει πολύ κόσμο σαν αίσθηση οργάνου και ήχος, ενώ κατά τη γνώμη μου πάντα, το DX7 είναι καθαρά ένα κομμάτι που αφορά τη νοσταλγία των εποχών του τότε. 

 

1 ώρα πριν, trolley είπε

Σα να λες "βγήκα για καφέ με την Μάρθα Καραγιάννη, πέντε χρόνια πριν το θάνατό της, έφυγα στο πεντάλεπτο γιατί είχα να πάω στο κουρείο, και δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο θεωρείτο sex bomb".

Ξέχασες το ότι ανέφερα ότ ι ήταν πλήρως λειτουργικό, δε κάνουμε πολιτική εδώ να πιανόμαστε από μια έκφραση :D Επίσης αν ο ηχητικός χαρακτήρας του συνθ είναι μέτριος έως κακός (προσωπική άποψη ξαναλέω), όσο και να ασχοληθείς, sweet spots, δύσκολα θα βρεις.

 

1 ώρα πριν, Waterfall-K είπε

Πως να καταλάβεις? Με την μία φορά που έπιασες ένα στα χέρια σου και έπαιξες κάνα τέταρτο με 10 presets?

Ασχολήθηκα αρκετά βασικά, και σχεδόν ποτέ δε χρησιμοποιώ preset, το έχω σα νόμο. Το είχαμε στο τότε στούντιο για καιρό. Ίσως απλά να μη μου έκανε? Γενικά με ενδιέφερε πάντα ο ήχος μου να ακούγεται "οργανικός" με την έννοια της "ζωής", το συγκεκριμένο είχε ήχο ψυγείο. Δε το αγάπησα ποτέ. Όσοι το χρησιμοποίησαν παρουσία μου, το είχαν σαν αντικατάσταση των ηλεκτρικών πιάνων και ουδέποτε κανείς μπήκε στο κόπο να κάτσει να φτιάξει ήχο πέρα απο μερικά tweaks σε preset. Τυχαίο; Με το interface που έχει δε θα το έλεγα. Να μου πεις για το Μ1 να πω ναι, συνθάρα για digital του 80. Τουλάχιστον είχε και έχει σχετικά ακόμη αξιοσημείωτο ήχο. 

Επεξεργασμένο από Ioan Eko
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου