Προς το περιεχόμενο

Σχετικά με το τσέλο


Julia

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καταρχήν καλησπέρα. Παρακολουθώ καιρό το forum αλλά είναι το πρώτο μου post.

 

@julia εξαιρετική επιλογή το τσέλλο. εύχομαι να το ξεκινήσεις και καλή πρόοδο.

1) Νομίζω ότι στις αποφάσεις προέχει η σωστή επιλογή δασκάλου/ωδείου. Θα πρέπει να διαθέτει τις γνώσεις και την διάθεση και ικανότητα να τις μεταδώσει. Προσοχή λοιπόν ΔΕΝ είναι αυτονόητο. συνιστώ έντονη έρευνα από εσένα και τους δικούς σου.

2) Όσον αφορά την αγορά του οργάνου θα διαφωνήσω εν μέρει και με εσένα και με τους φίλτατους noizάδες. Πρέπει να αγοράσεις το καλύτερο που μπορείς να διαθέσεις και οπωσδήποτε όχι όργανο που δεν έχει δοκιμαστεί ενδελεχώς από κάποιον έμπειρο τσελλίστα (στην περίπτωση που δεν ξέρεις κάποιον τότε μην αγοράσεις όργανο πριν βρεις δάσκαλο). Στην πράξη ο δάσκαλος που θα επιλέξεις πιθανόν να σου προτείνει κάποια μεταχειρισμένα τσέλο+δοξάρι, τα οποία και θα ναι καλή περίπτωση. Αν δώσεις κάτι παραπάνω δε θα το μετανιώσεις, τα καλά όργανα κρατουν την αξία τους και σε περίπτωση μεταπώλησης (σε αντίθεση με τα φθηνά).

Σε καμία περίπτωση δε λέω ότι τα όργανα από την κίνα δε θα είναι αξιοπρεπή, απλά πρέπει να δοκιμαστούν στην πράξη.

3) Η ηλικία που ξεκινάς δεν έχει μεγάλη σημασία στο τελικό αποτέλεσμα. Η όρεξη,θέληση, επιμονή και ο κατάλληλος δάσκαλος είναι x10 σημαντικότερα. Σε μικρή ηλικία έχεις τη δυνατότητα να προσλαμβάνεις εύκολα γνώσεις κάθε είδους, σε μεγαλύτερη όμως μπορείς να συγκεντρώνεσαι σ' αυτό που θέλεις (ή που πρέπει)!!

4) τέλος το να βρεις ένα ωδείο όπου θα συναντάς άτομα της ίδιας ηλικίας και κοινών ενδιαφερόντων επιδρά συνήθως ευεργετικά στη μουσική, όπως και ένα καλό μουσικό forum :wink: :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 59
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εγώ θέλω μόνο να σχολιάσω για το θέμα της ηλικίας.

Αυτή την στιγμή ο πιό διάσημος τσελίστας που διαθέτουμε στην χώρα είναι ο Νίκος Βελιώτης (και όχι δεν αναφέρομαι μόνο στις Ανάσες των Λύκων και στις όποιες άλλες συνερασίες του με τον Αγγελάκα). Είναι γνωστός και στο εξωτερικό για διάφορα προσωπικά και μη projects.

 

Ε, για να μην πολυλογούμε, ο Νίκος ξεκίνησε τσέλο στα 25!!! Ναι,ναι στα 25!

Αυτό και αν είναι ενθαρρυντικό για όποιον ξεκινάει ένα όργανο.

I have a passion lord and it won't go away

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην ηλικια των 8 πολυ δυσκολο να καταλαβει τι ακριβως θελει. Και το δικαιολογω πληρως οταν ο δασκαλος που του κανει μαθημα δεν εχει ειδικευτει για μικρες ηλικιες. Παρολαυτα' date=' δεν μπορω να δεχττω γαϊδουρογαϊδάρους 18 χρονων που οταν μιλανε για ωδειο, παθαινουν κριση επιληψιας. Συγνωμη, και επιμενω σε αυτο, εαν δεν ειναι διατεθειμενοι να ακολουθησουν την κλασσικη οδο της μουσικης ( που, κατα τα ψεμματα, εχει σιγουρα αποτελεσματα σε επιπεδα αισθητικης και δεξιοτεχνειας ) με την επιπονη μελετη, δεν υπαρχει λογος να την κατακρινουν κιολας.[/quote']

 

διαφωνώ σε ένα μικρό σημείο. Η κλασσική οδός της μουσικής δεν επιφέρει σίγουρα αποτελέσματα σε επίπεδα αισθητικής. Δεξιοτεχνίας ναι. Εχουμε όλοι κατά καιρούς συναντήσει ανθρώπους που πήγαιναν σε ωδεία και το μόνο που καταφερναν ήταν να καταστρέψουν οποιαδήποτε πηγή έμπνευσης ή δημιουργικότητας είχαν.

Δε λέω φυσικά ότι ένα ωδείο καταστρέφει το αισθητικό κριτήριο του επίδοξου μουσικού. Απλά δεν θεωρώ ότι έχει και σίγουρα αποτελέσματα στο να το καλλιεργήσει. Σε κάποιους λειτουργεί καλά, σε άλλους όχι, έτσι νομίζω. π.χ. αν ένας κάνει μαθήματα τραγουδιού μπορεί να μάθει να τραγουδάει πιο σωστά, να "ανοίξει" η φωνή του κτλ κτλ. Ομως, μπορεί να γίνει πιο "τεχνικός", πράγμα που αισθητικά μπορεί να χαλάσει κάποιους ενδεχόμενους ακροατές.

Αν και μπορεί να υπάρχει αυτός ο κίνδυνος, πάντως συνολικά συμφωνώ ότι το ωδείο έχει ευεργετική επίδραση, με τον κατάλληλο δάσκαλο βέβαια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σιγουρα ο δασκαλος παιζει μεγαλο ρολο και αναφερω πως ειναι αδυνατον για εναν δασκαλο που εχει ειδικευση σε μεγαλες ηλικιες ( ανω των 18 ) να μπορει να κανει ενα σωστο μαθημα σε μικρα παιδια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

starscream ευχαριστώ για τις συμβουλές. .. Πρέπει να σας πω, έψαξα,και στην πόλη που μένω δυστυχώς δεν υπάρχει καθηγητής που διδάσκει τσέλο(αν και έχουμε αρκετά ωδεία

)...Κρίμα, γιατί το 'χα σκεφτεί πολύ το πράγμα και ήμουνα εντελώς αποφασισμένη..Οπότε θα περιμένω να πάω 18 και να περάσω στην Αθήνα.. όσο για τα ωδεία που λέτε, πρέπει σίγουρα να γίνεται σωστά η επιλογή τους, γιατί τα περισσότερα ωδεία καθυστερούν τους μαθητές. Τους διδάσκουν δηλαδή σχετικά αποσπασματικά, και έτσι τους παίρνει πολύ ΄χρόνο για να μπορέσουν να παίξουν πολύ καλά. Γι' αυτό και μερικές φορές είναι καλύτερο, να ξεκινάς ένα όργανο -ηλεκτρική κιθάρα π.χ.- με κπ έμπειρο, (όχι απαραίτητα σε4 ωδείο δηλαδή) και σε 1 χρόνο να μάθεις τέλεια. Εγώ προσωπικά αυτό θα κάνω με την ηλεκτρική - θ αρχίσω σε κανά μήνα μάλλον.

reak this bittersweet spell on me,

lost in the arms of destiny...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ προσωπικά αυτό θα κάνω με την ηλεκτρική - θ αρχίσω σε κανά μήνα μάλλον.

 

Και πολύ καλά θα κάνεις, όσα όργανα και να μάθεις να ξέρεις πως δεν θα πάνε ποτέ "χαμένα". Το λιγότερο που έχεις να αποκομίσεις θα είναι μια άλλη οπτική όσον αφορά π.χ. την σύνθεση ή τον ρόλο ενός όργάνου γενικότερα.

Bagpipes are louder than banjos.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

starscream ευχαριστώ για τις συμβουλές. .. Πρέπει να σας πω' date=' έψαξα,και στην πόλη που μένω δυστυχώς δεν υπάρχει καθηγητής που διδάσκει τσέλο(αν και έχουμε αρκετά ωδεία

)...Κρίμα, γιατί το 'χα σκεφτεί πολύ το πράγμα και ήμουνα εντελώς αποφασισμένη..Οπότε θα περιμένω να πάω 18 και να περάσω στην Αθήνα.. όσο για τα ωδεία που λέτε, πρέπει σίγουρα να γίνεται σωστά η επιλογή τους, γιατί τα περισσότερα ωδεία καθυστερούν τους μαθητές. Τους διδάσκουν δηλαδή σχετικά αποσπασματικά, και έτσι τους παίρνει πολύ ΄χρόνο για να μπορέσουν να παίξουν πολύ καλά. Γι' αυτό και μερικές φορές είναι καλύτερο, να ξεκινάς ένα όργανο -ηλεκτρική κιθάρα π.χ.- με κπ έμπειρο, (όχι απαραίτητα σε4 ωδείο δηλαδή) και σε 1 χρόνο να μάθεις τέλεια. Εγώ προσωπικά αυτό θα κάνω με την ηλεκτρική - θ αρχίσω σε κανά μήνα μάλλον.[/quote']

 

κανένα όργανο δεν μαθαίνεται τέλεια σε ένα χρόνο... ούτε καν το τριγωνάκι για τα κάλαντα

 

παρακολουθώ αυτά που λέτε με τα ωδεία και έχω να πώ το εξής: άλλο ο κλασσικός τρόπος εκμάθησης μουσικής και άλλο ο σύγχρονος

 

στον πρώτο ο στόχος είναι πρώτα να γίνεις άψογος εκτελεστής και αν το καταφέρεις και θέλεις να συνεχίσεις ίσως μπείς στην διαδικασία να γίνεις δημιουργός

στον δεύτερο μπαίνες ταυτόχρονα στις δύο διαδικασίες...

 

το τι προτιμά ο καθένας είναι δικό του θέμα... απλά ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει την διαφορα (το ίδιο και οι γονείς μου όταν μετά απο δική μου θέληση με πήγαν στο ωδείο στα 8 μου....στα 11 τα παράτησα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγνωμη, αλλα γνωρισες μονο την οργανικη πλευρα του ωδειου. Αν εκανες θεωρητικες σπουδες ( και δεν μιλαω για θεωρια ή υποχρεωτικο αρμονιας ), θα εβλεπες πως το ωδειο σου παρεχει τα εφοδια να γινεις και δημιουργος και εκτελεστης.

Ξερετε τι με ενοχλει? Πως ατομα που δεν εχουν "ζησει" το ωδειο, το κρινουν σαν να εκαναν 20 χρονια μαθημα μεσα σε ενα ωδειο. Λυπαμαι, αλλα αυτο δεν λεγεται αποψη, αλλα κριτικη εκτος χορου!

Βλεπω πως μιλανε ανθρωποι που "πηγαμε στο ωδειο στα 8-9-10-11..ε..και μετα φυγαμε και ειδαμε ενα νεο κοσμο...Αλλα το ωδειο ειναι αυτο αυτο αυτο αυτο"...Συγνωμη, αλλα πως μπορει καποιος να κρινει το ωδειο, οταν το εζησε σαν "μια αναμνηση"? :roll:

 

Και στο κατω κατω, το ωδειο παρεχει και ενα χαρτι αναγνωρισμενο απο το κρατος, που θεωρειται εφοδιο για μελλοντικη μουσικη εργασια σε αντιστοιχους χωρους!

Απολυτως κανενας μουσικος που ειναι αυτοδιδακτος ή του ωδειου, δεν παυει να ειναι μουσικος. Για το αν θα ειναι καλος ή οχι, δεν θα το κρινει ουτε η σπουδη του, ουτε η αγνοια του..Μονος του θα αποδειξει τι ειναι! Το κοινο δεν θελει χαρτια..μουσικη θελει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγνωμη' date=' αλλα γνωρισες μονο την οργανικη πλευρα του ωδειου. Αν εκανες θεωρητικες σπουδες ( και δεν μιλαω για θεωρια ή υποχρεωτικο αρμονιας ), θα εβλεπες πως το ωδειο σου παρεχει τα εφοδια να γινεις και δημιουργος και εκτελεστης.

Ξερετε τι με ενοχλει? Πως ατομα που δεν εχουν "ζησει" το ωδειο, το κρινουν σαν να εκαναν 20 χρονια μαθημα μεσα σε ενα ωδειο. Λυπαμαι, αλλα αυτο δεν λεγεται αποψη, αλλα κριτικη εκτος χορου!

Βλεπω πως μιλανε ανθρωποι που "πηγαμε στο ωδειο στα 8-9-10-11..ε..και μετα φυγαμε και ειδαμε ενα νεο κοσμο...Αλλα το ωδειο ειναι αυτο αυτο αυτο αυτο"...Συγνωμη, αλλα πως μπορει καποιος να κρινει το ωδειο, οταν το εζησε σαν "μια αναμνηση"? :roll:

 

Και στο κατω κατω, το ωδειο παρεχει και ενα χαρτι αναγνωρισμενο απο το κρατος, που θεωρειται εφοδιο για μελλοντικη μουσικη εργασια σε αντιστοιχους χωρους!

Απολυτως κανενας μουσικος που ειναι αυτοδιδακτος ή του ωδειου, δεν παυει να ειναι μουσικος. Για το αν θα ειναι καλος ή οχι, δεν θα το κρινει ουτε η σπουδη του, ουτε η αγνοια του..Μονος του θα αποδειξει τι ειναι! Το κοινο δεν θελει χαρτια..μουσικη θελει![/quote']

 

.... τα παράτησα στα 11.. συνέχισα στα 18... οπότε δεν μιλάω εχοντας την μικρή πειρα που λες... βεβαίως και σου δίνει τα εφόδια όπως λες... και μάλιστα απο τα πρώτα χρόνια... πες όμως εσυ, και όσοι έχουν περάσει απο την διαδιακσία των ωδείων: πότε κατάλαβες τον λόγο που διδάσκεσαι τις κλίμακες (πρώτη θεωρία)... γιατί όσους γνωρίζω εγώ το κατάλαβαν μετά από 4-5 χρόνια στο ωδείο και όχι και όλοι τους. (πολλοί ακόμα τις θεωρούν βαρετό ζέσταμα και τιποτα άλλο)

 

και μετά έρχεται η αρμονία... πολύ χρήσιμη για την συνέχεια (αν και αφορά κανόνες μιας άλλης εποχής) αλλά και πάλι δεν έχεις μπεί σε καμία δημιουργική διαδικασία. Και έχουν περάσει τουλάχιστον 6 χρόνια

 

στην άλλη περίπτωση με το που μαθαίνεις μία κλίμακα σε παροτρείνουν να αυτοσχεδιάσεις... δεν έχει σημασία αν θα είναι καλός ο αυτοσχεδιασμός σου... σημασία έχει οτι μπαίνεις σε μία λογική να δημιουργείς

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξερεις, ουτε στο ωδειο, αλλα ουτε και στο σπιτι, ο καθηγητης θα σε πιασει απο το χερι, θα σε βαλει πανω στο οργανο σου και θα σου πει "κατσε και γραψε"!

Εαν δεν εχεις την ορεξη, τη θεληση και βεβαια την ικανοτητα, να κατσεις να γραψεις, τιποτα δεν προκειται να γινει!

Δηλαδη ο καθηγητης που ερχεται στο σπιτι, σε βαζει στη διαδικασια δημιουργιας?

Τοτε, ο καθηγητης που σου κανει στο ωδειο, πρεπει να σου βαζει στο κεφαλι ενα οπλο και να σου λεει "ωπ..αν παιξεις μια νοτα παραπανω απο αυτο που σου δινω, σε εχω φαει"!

Μα μερικες φορες, η λογικη ειναι πιο απλη απο τη δικαιολογια,ετσι?

Το ωδειο σου δινει γνωση! Οπως και το σχολειο! Εαν εσενα σου μαθουν την αλφαβητο, δεν σημαινει πως θα πας να γραψεις αμεσως βιβλιο..ισως ποτε και να μην το κανεις! Το ιδιο πραγμα ειναι και με το ωδειο.

Ολα τα αλλα ειναι δικαιολογιες που οφειλονται ή σε κακο καθηγητη, ή σε τεμπελια του μαθητη ή σε χαζο-υπερβολικη πιεση των γονιων!

 

Θα σου πω πως απο την πρωτη στιγμη που βρεθηκα στο ειδικο αρμονιας, μπορεσα και δουλεψα πανω σε κλασσικες φορμες πολλα κομματια. Δεν εχω τελειωσει ακομα τις μουσικες μου σπουδες, ομως συνεχως μαθαινω και κατι που ολο και θα το προσθεσω στην επομενη μου δουλεια. Αυτο σου παρεχει το ωδειο. Την εξελιξη μεταξυ γνωσεων και φαντασιας! Εαν το θελεις! Εαν δεν το θελεις, τοτε οντως, δεν σου χρειαζεται!

Εαν αργησες να μπεις στη δημιουργικη διαδικασια, δεν θα ελεγα πως εφταιγε το ωδειο, αλλα η δικη σου εξελιξη και ωριμανση, κατι που ειναι λογικο και διαφερει απο ατομο σε ατομο!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου