Προς το περιεχόμενο

Σχετικά με το τσέλο


Julia

Προτεινόμενες αναρτήσεις

ρε φίλε άλλα λόγια να αγαπιόμαστε λες... διαβασε τι έχω γράψει εγώ (και μην τα μπερδεύεις με όσα έχουν γράψει άλλοι) . διάβασε τι είπα στο πρώτο μου ποστ για τα ωδεία... και τέλος πάντων που είδες την λέξη "αυτοδίδακτος" σε δικό μου ποστ.

 

όσο για αυτά που λές παρακάτω... ήμουν σαφής δεν τα ξαναλέω... εσύ απαντάς σε αυτά που νομίζεις οτι λέω. μάλλον έχεις πρόβλημα κατανόησης...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 59
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Καταρχας δεν ειμαι ο φιλος σου και ουτε το "ρε" νομιζω πως αρμοζει διπλα στο "φιλε". Ευχαριστω που θα το σεβαστεις στο μελλον αυτο. Απλα θεματα ευγενειας..Ή μηπως υπαρχει προβλημα και με το απαρχαιωμενο συστημα εκπαιδευσης στα σχολεια?

 

Η λεξη αυτοδιδακτος μπηκε σε παρενθεση. Αυτο πρεπει να το προσεξες νομιζω. Περα αυτου δεν εχω να προσθεσω τιποτα αλλο.

Στο πρωτο post σου αναφερεσαι στο κλασσικο και στον μοντερνο ρεπερτοριο και τροπο εκμαθησης. Στην συνεχεια ομως ειναι σαφες πως οταν λες κλασσικο εννοεις την εκπαιδευση που γινεται μεσα στα ωδεια, ενω το μοντερο την εκπαιδευση που ( συνηθως ) γινεται εκτος ωδειων. Λεω κατι λαθος;

Λοιπον, οταν μαθεις τι ειναι ο palestrinas ( και οχι το palestrina ) και αποδειξεις πως συνδυαζεις εσυ το μοντερνο με το κλασσικο συστημα εκμαθησης, ελα να μου πεις για το ποιο συστημα ειναι αποδοτικο και ποιο οχι.,

Επιμενω, πως καθε ανθρωπος δεν μπορει να ξεκινησει τη δημιουργικη διαδικασια απο την πρωτη φορα που θα πιασει ενα οργανο στα χερια του. Και αναλογα με τον ανθρωπο, η διαδικασια αυτη κραταει απο λιγο εως παντα! Δεν ευθυνεται κανενα συστημα, εαν ο ανθρωπος ειναι "ντουβαρι" και δεν μπορει να κανει το επομενο βημα.

Το ωδειο σε βαζει σε ενα προγραμμα και σε μια γραμμη μελετης. Με εναν καλο καθηγητη ( και εδω ειναι το σημειο οπου συμφωνω με οποιον πει πως στα ωδεια οι καλοι καθηγητες ειναι ελαχιστοι πλεον ) και με πολλη ορεξη και θεληση, το κλασσικο ρεπερτοριο γινεται βαση για το μοντερνο.

Και ναι, καταλαβαινω απολυτα τι θελεις να πεις..Εξαλλου δεν κατηγορησα αμεσα εσενα ως "τεμπελη" και "ωχαδερφιστη".

Αυτο που με ενδιαφερει ειναι εαν πιστευεις οντως πως το συστημα εκπαιδευσης των ωδειων ειναι ο λογος που ενας μαθητης δεν θα μπορεσει να προχωρησει αμεσα στη δημιουργικη διαδικασια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οταν μαθεις τι ειναι ο palestrinas ( και οχι το palestrina )

 

μπράβο ρε... μου την είπες πολύ ασχημα τώρα!!!!!

 

Επιμενω' date=' πως καθε ανθρωπος δεν μπορει να ξεκινησει τη δημιουργικη διαδικασια απο την πρωτη φορα που θα πιασει ενα οργανο στα χερια του.

[/quote']

και εγώ επιμένω για το αντίθετο (σχεδόν το αντίθετο, μην είμαστε και υπερβολικοι) διότι αυτό είναι το κεντρικό νόημα του συγχρονου τρόπου εκμάθησης: "Τεχνική θεωρία και ανάπτυξη προσωπικής μουσικής έκφρασης πρέπει να γίνονται ταυτόχρνα"

δεν σημαίνει αυτό οτι αμέσως γράφεις έργα επιπέδου Bach(σε έχω ικανό να έχεις βγάλει κανα τέτοιο συμπέρασμα) Ξεκινάς με αυτοσχεδιασμό και συνεχίζεις.... Στα ωδεία πότε παίρνεις μαθήματα αυτοσχεδιασμού? αν δεν κάνω λάθος μετά το πτυχείο(αν κάνω λάθος διορθωσέ με)

 

Αυτο που με ενδιαφερει ειναι εαν πιστευεις οντως πως το συστημα εκπαιδευσης των ωδειων ειναι ο λογος που ενας μαθητης δεν θα μπορεσει να προχωρησει αμεσα στη δημιουργικη διαδικασια.

 

πιστεύω απλά ότι θα καθύστερήσει πολύ να τον κάνει να νιώσει έτοιμος να μπει σε μία τέτοια διαδικασία. Εμένα (και πολλούς άλλους) αυτό με έδιωξε απο τα ωδεία. Αν ήθελα να γίνω επαγγελματίας μουσικός εννοείται ότι θα έμενα. (όπως για παράδειγμα επειδή ήθελα να γίνω μηχανικός διάβαζα χημεία που την μισούσα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τον τίτλο του topic τον έχετε κοιτάξει τώρα τελευταία??????

 

οι "ακαδημαϊκοί" θα υποστηρίξουν το επίπεδο σπουδών ενός ωδείου και οι "εμπειρικοί" θα υποστηρίξουν ότι το ωδείο σου βάζει φραγμούς/καταπίεση κτλ κτλ. αμφότεροι έχουν και δίκαιο και άδικο. η αλήθεια ως συνήθως βρίσκεται κάπου στο ενδιάμεσο και δεν ισχύει για όλους το ίδιο.

 

το κακό είναι όταν ανάγουμε προσωπικές εμπειρίες σε γενικές αλήθειες και αυτό απευθύνεται σε όλους είτε υπέρμαχους είτε πολέμιους των ωδείων.

 

@julia αν το θες πολύ το τσέλο να το κυνηγήσεις. με ηλεκτρική ασχολούνται πολλοί...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξερετε τι με ενοχλει? Πως ατομα που δεν εχουν "ζησει" το ωδειο' date=' το κρινουν σαν να εκαναν 20 χρονια μαθημα μεσα σε ενα ωδειο. Λυπαμαι, αλλα αυτο δεν λεγεται αποψη, αλλα κριτικη εκτος χορου!

Βλεπω πως μιλανε ανθρωποι που "πηγαμε στο ωδειο στα 8-9-10-11..ε..και μετα φυγαμε και ειδαμε ενα νεο κοσμο...Αλλα το ωδειο ειναι αυτο αυτο αυτο αυτο"...Συγνωμη, αλλα πως μπορει καποιος να κρινει το ωδειο, οταν το εζησε σαν "μια αναμνηση"? :roll:

[/quote']

 

 

Ώπα, ώπα, ώπα. Αν μιλάς για εμένα, είναι εντελώς αυθαίρετο και κάνεις λάθος. Να ξεκαθαρίσω κάτι: Είμαι 29 χρονών. 8 ετών πρωτοπήγα στο ωδείο. Ξεκίνησα φλογέρα με τη μέθοδο Orff. Τελείωσα σολφέζ, θεωρία, έφτασα μέχρι 2η αρμονία, έκανα φλάουτο πηδώντας και τάξεις μέχρι τη 2η μέση, ήμουν μέλος στην χορωδία και στην ορχήστρα, είχαμε ανεβάσει παιδικές όπερες από την Εθνική Πινακοθήκη και την παλιά ΕΡΤ, το Θέατρο Βράχων και το Λυκαβηττό μέχρι τη Βουδαπέστη. Κάθε εβδομάδα περνούσα για μαθήματα τουλάχιστον 14 ώρες σε αυτό, ανεξαρτήτως διαβάσματος. Πολλές φορές πηγαίναμε μέχρι και σε κατασκηνώσεις το καλοκαίρι για 3 εβδομάδες για να κάνουμε συνεχείς πρόβες όλοι μαζί (χορωδία, ορχήστρα και λοιποί - τουλάχιστον 70 νοματαίοι).

 

Το ωδείο το άφησα στην 2α Λυκείου για να ξεκινήσω φροντιστήρια Πανελλαδικών. Συνέχισα όμως να ασχολούμαι ανελλιπώς με αυτήν και είμαι αυτοδίδακτος εδώ και 10 χρόνια σε κιθάρα και μπάσο, και 15 σε ντραμς. Εκτός ωδείου. Έχω δουλέψει και εξακολουθώ να δουλεύω ερασιτεχνικά σαν μουσικός κυρίως παίζοντας φλάουτο σε εμφανίσεις, ηχογραφήσεις και παραγωγή, και επίσης σαν DJ και ραδιοφωνικός παραγωγός.

 

Το ωδείο εν πάσει περιπτώσει, και η μουσική εν γένει, είναι κάτι πολύ παραπάνω από «ανάμνηση» για μένα. Πιστεύω ότι έχω μια πολύ insiderΆs view οπότε σε καμία περίπτωση δεν είναι μια σκέτη «ανάμνηση». Ok; Και το γεγονός ότι δεν συνέχισα τις μουσικές μου σπουδές (και επίσης ότι δεν έγινα τελικά ηχολήπτης που το σκεφτόμουν για ένα διάστημα) ήταν συνειδητή επιλογή γιατί είχα δυστυχώς καταλάβει νωρίς ότι πολύ δύσκολα η μουσική στην Ελλάδα θα είναι επάγγελμα βιοποριστικό. Είμαι ιχθυολόγος και κάνω το διδακτορικό μου στο Βέλγιο. Μουσική ερασιτεχνικά ναι, για τα προς το ζειν όχι. Σε ωδείο θα συνεχίσω μετά από πολλά χρόνια εδώ στο Βέλγιο μάλλον από το νέο ακαδημαϊκό έτος.

 

Και τελικά πολλοί μεγάλοι μουσικοί ήταν αυτοδίδακτοι και δεν πάτησαν ποτέ το πόδι τους στο ωδείο. Εγώ είμαι σαφώς υπέρ του ωδείου αλλά ας το θυμόμαστε κι αυτό.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μ'αρεσει πυ δεν αναφερθηκα σε κανεναν προσωπικα και παρολαυτα βρεθηκαν τοσοι θιγμενοι...Σαν να μην ειμαστε καλα εδω μεσα!

Τι να σου πω bloody sunday..Ειλικρινα δεν αναφερομουν σε σενα, αλλα εαν θιχτηκες συγνωμη..

 

Επιμενω πως το ωδειο δεν σε απομακρυνε απο τον αυτοσχεδιασμο sergei..Αλλα μαλλον εχω καταντησει φωνη βοωντος εν τη ερημω! Εαν ηθελες, θα μπορουσες να κατσεις σπιτι σου και να παιξεις..Νομιζω πως η ωριμανση σου δεν εγινε ουτε εξαιτιας της jazz..Απλα ωριμασε συνολικα το πνευμα σου και μπορεσες να αυτοσχεδιασεις...Ή εγω ειμαι κανα παιδι θαυμα ( που δεν ειμαι, αλλα λεμε τωρα ) και απο τοτε που μπηκα στο ωδειο ανεπτυξα την αισθητικη του αυτοσχεδιασμου..

Δεν ξερω..δεν ειμαι υπερμαχος παρα μονο της μουσικης. Το συστημα εκπαιδευσης σε εφοδιαζει..δεν σε κανει μουσικο!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οκ... γνώμες... έχουμε άλλη άποψη (άσε με όμως να ξέρω καλύτερα τι συμβαίνει με εμένα...άλλωστε το έχω συζητήσει και με καθηγητές ωδείων)... δεν νομίζω οτι θα οδηγήσει πουθενά αν συνεχίσουμε να "κοκορομαχούμε" (λέμε τώρα)... οπότε ας κάνουμε "ειρήνη" αν συμφωνείς και εσυ

 

αν κάποιος ενδιαφέρεται θα διαβάσει τι είπα, θα διαβάσει τι είπες, θα διαβάσει και τους άλλους, θα το ψάξει και μόνος του και θα δει τι του ταιριάζει καλύτερα. πιστεύω ότι τουλάχιστον σε αυτό θα συμφωνήσουμε....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να γυρίσουμε και στο αρχικό θέμα, Julia μπορείς να συνδυάσεις και τα δυο που θες να κάνεις (τσέλο + κιθάρα), όπως κατά κάποιο τρόπο είχε κάνει και αυτός εδώ ο κύριος περίπου 40 χρόνια πριν...

 

JP-bow-04-BW.jpg

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να γυρίσουμε και στο αρχικό θέμα' date=' Julia μπορείς να συνδυάσεις και τα δυο που θες να κάνεις (τσέλο + κιθάρα), όπως κατά κάποιο τρόπο είχε κάνει και αυτός εδώ ο κύριος περίπου 40 χρόνια πριν...

 

[img']http://i18.photobucket.com/albums/b148/gorillaz2-D/JP-bow-04-BW.jpg[/img]

 

... μήπως θυμάστε τι έπαθε το δοξάρι όμως!!!!!!! Το ξεπουπολυλιασε ο άτιμος!

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου